Mikä hahmo kuvaa sinua parhaiten? (perustelut mukaan!)

Minä muistutan varmaan eniten Boromiria. Olen helposti houkuteltavissa, vaikutteille altis ja välillä synkkä, mutta tarkoitan useinmiten hyvää. Ulkonäöllisiä yhtäläisyyksiä löytyyy sen verran että minulla on samanväriset silmät kuin Boromirilla ja hiukset samoin. Minä myös puhun yleensä melko suoraan ja suutun helposti. :D
 
Pippiniä, tosin en ulkonäöltäni. Ja minkähän takia, koska olen tälläinen hullu. Paitsi koulussa olen hyvin ujo. Huonot perustelut tiedän ja anteeksi.
 
Rakastan rauhaisaa elämää kuten hobitit. Hobiteista siis hahmo olisi, Pippin, edottomasti. Samanlainen tohelo olen kuin hänkin ja yhtä utelias. Hyvin vilkas ja hieman arkakin persoona. Rohkeutta ei paljon löydy. Rakkaus ruokaan on varmasti samanlainen. Olen aina se puolisko jolle täytyy kaikki aina selvittää jos en jotain ymmärrä (eräs ystäväni muistuttaakin paljolti sen takia Merriä).

Hieman voisin sanoa muistuttavani Samia, koska sama pätee minuunkin; ystävää ei jätetä hädän hetkelläkään.

Pippinin kanssa samanlaisia ulkonäönpiirteitä ovat; kiharat hiukset, lyhyisyys, en ole laiha mutta en lihavakaan ja minulla on vihreät silmät (toki tämä perustuu vain elokuviin, en ainakaan muista kirjasta lukeneeni minkä väriset silmät hänellä on).
 
Moniakin henkilöitä joihin olen samaistunut löytyy silmasta ja lotrista.Eniten ehkä koen samaistuvani Turin Turambariin.Jollain tavalla haikea elämä, tietää isän uljaat teot, ja joutua niiden maksajaksi.Ihan hyvä kuvailu (minulta), vaikkei teekkään totuutta asiasta.

Jollain tavalla myös siisti olisi olla joku korkea haltiaylimys, mutta luonteenlaatuni on sellainen, että ehkä saatan pyrkiä ja toivoa olevani joku iso jehu,mutta toisaalta en tiedä haluanko olla semmoinen.Jos joku ei tajunnut, ei kannata pelästyä.

Ainoa luonteenpiirteeni joka yhdistäisi minut hobitteihin olisi ehkä ruoasta nauttiminen.Ja ehkä työnteon välttely.En minä laiska ole en , se vaan kuuluu luonteenpiirteisiini :wink: .Enemmän kuin yksi,ihan sama.Voisi tulla vielä lisää jos mietiskelisin.

Aika syvällistä tekstiä muuten :)
 
Hei kaikki!

:roll: Mä oon just kirjautunu tähän mestaan enkä oo paljoon perillä aisiosta.. olis kiva jos joku kertois mulle jotain... Oon itse suuri tolkkien fani.. En oo varma ketä muistutan eniten.. haluisko joku auttaa mua selvittämään asiaa?...
 
En tiedä, onko tämä ihan liian turha viesti. Mutta sanon että tuo "testi" oli hienosti tehty, oletko sen itse luonut, Tik? Miten vain mutta se on hieno... :)

Itsestäni tuli:
21. Olet hobitti, Rankkibukeja tai muuten vain bukinmaalaisia.
 
Cornylle: testi B-21

:) Juu, itse tehtiin, tieteski, aarre. Mutta testi ei ole ohi, ei olleskaan, klunk. Ensin oli paljon kysymyksiä, nyt vain yksi: (muok.) ja se on nykyisin Takkahuoneessa lämmittelemässä:

http://kontu.merri.net/keskustelu/viewtopic.php?p=100978#100978

(Olen kyllä nähnyt siistimmänkin näköisiä Konnun sisäisiä linkkejä, mutta tämä kelpaa, koska se toimii, vaikka onkin ruma - tekijänsä näköinen?)
 
hmm.. noh en tätä ihan ajatellut itselleni mutta kuitenkin:

23. Olet ihminen, tarkemmin sanoen samooja.
 
Voi ei... Tohellan aina juuri silloin kuin ei pitäisi, pistän nokkani asioihin, jotka kuuluvat minulle mitä vähimmässä määrin, tykkään testata, olenko rohkea (olen lentänyt 5 metrisestä puusta ojaan, (se oli kyllä vahinko, kuka haluaa oikeasti tahallaan pudota nokkospuskaan??) kiivennyt katolla parvekkeelta olohuoneen ikkunasta sisälle ja tehnyt kaikkea muuta hullua vain saadakseni tietää sen) ja haaveilen, että ehkä vielä joskus saan kuolla maan puolesta ja tällä hetkellä mottoni on: "Kuollaanhan sitä kumminkin, ennemmin tai myöhemmin, miksi siis surra sitä?" Enpä tiedä... Luin uudestaan tekstini, ja tulin siihen tulokseen, että olin Eowyn... Mutta tuskimpa vaan, ainakaan Eowyn ei koskaan toheloi... Empä tiedä... Jos joku keksii, niin kertokaa minulle?
 
Häkki on pelkomme. Elää vangittuna kuin eläin, vailla vapautta päättää omasta elämästään ja sen suunnasta. Että mahdutetaan naisen muottiin, eikä anneta olla sitä mitä oikeasti sydämeltään on.
Kumpainenkin on varsin ylpeä luonne, pelkää osoittaa heikkoutunsa muiden edessä. Jäätä, vaikkei todellisuudessa niin olekaan.
Juuri Eowyn kai minäkin olisin, tuon takia..
 
Minä en ole koskaan jostain syystä tuntenut että Eowynin häkki uhkaisi minua. Totta kai elämäni on säädelty monelta taholta ja käyttäydyn odotusten mukaisesti mutta en ole koskaan kokenut että sukupuoleni tai siihen liittyvät odotukset estäisivät minua olemasta oma itseni tai pakottaisivat minut tiettyyn elämään. Muutenkin Eowyn on kaukana minusta.

Varmaan yksikään Tolkienin hahmo ei kuvaa minua edes osittain, minusta puuttuu vaadittavaa suuruutta ja urheutta. Ainakaan yksikään naishahmo ei ole saanut minua samaistumaaan. Ne hahmot taas joita pidän kiinnostavina, kuten Tuor, ovat taas kaukana minusta. Pitkällisen harkinnan jäkeen keksin yhden hahmon, joka on jollain tavalla minun kaltaiseni. Samaistun entteihin (mutta en entvaimoihin, pidän enemmän villistä kuin viljellystä) ja eniten ehkä minun tapaiseni on Bregalad, Quickbeam, mikä hänen nimensä suomeksi onkaan. Nopea entti, joka kiinnittää huomiota luonnon pieniin kauniisiin yksityiskohtiin. Se kai se samankaltaisuutemme on. Ja pihlajat ovat kauniita, vaikkeivat olekaan "minun" puitani.
 
Voisin olla ehkä Sam. Olen aivan liian utelias. Olen myös ylihuolehtivainen. Pidän paljon luonnosta ja ruoasta.

Toinen vaihtoehto voisi olla Pippin. Olen hölmönhölmö ja pienikokoinen. Tein varsinkin pienenä ajattelemattomia asioita. Verrattavissa Pippinin kivi kaivoon-tempaukseen olisi oma kokeiluni lentämisestä päiväkodissa. Pyysin hoitajaa antamaan minulle mahdollisimman kovat vauhdit rengaskeinuissa. Kovimmassa vauhdissa päästin kädet irti ja lensin ruusupuskaan :ouch: Lisäksi tuo edellämainittu ruoasta pitäminen toimisi Pippinin tunnusmerkkinä.

Voisin myös ajatella itseni sellaiseksi, joka tosipaikan tullen osaa olla vakava ja "rohkea", vaikka päältä päin vaikutan hyvin laiskalta. Tämäkin pätee vain tietyissä asioissa, kuten siivoamisessa (meni kyllä hiukan offtopiciksi :roll: )

Jos nyt joku hahmo pitäisi sitten valita, niin se olisi Peregrin Tuk.
 
olen saruman. samaa ylpeyttä :x ja vaikka saruman joutui sauronin valtaan
silti hän kuvaa minua tosi hyvin. Ja hänen puheensa jolla hän saa henkilöitä
puolelleen. omasta mielestäni olen hyvä puhumaan :o . Ja minäkin pidän
armeijjan hallitsemisesta ja tuotanto laitosten omistamisesta :roll: .
Elikkä haluan hallita :roll: .
 
Oma kokemukseni poikkeaa yleisestä linjasta, mutta kukin käsittää taidetta tavallaan. Luin kirjan ensimmäisen kerran siinä kriittisessä yläasteiässä kun seksuaalinen suuntautuminen alkaa hahmottua ja aloin ymmärtää että biseksuaalisuus olisi omani. Löysin samaistumiskohteen Samista. Sam on usein nostettu kaikkien ystävien esikuvaksi, pyyteettömäksi ja uhrautuvaksi. Mielestäni Samin ja Frodon suhde on kuitenkin liian epätasapainoinen ollakseen Ystävyyttä. Minun ystävän esikuvani hobittikansasta ovat Merri ja Pippin. Kun Sam epätoivoisena Frodon elottomalta tuntuvan ruumiin vierellä huutaa: "DonŽt leave me here alone! ItŽs your Sam calling. DonŽt go where I canŽt follow! Wake up, Mr. Frodo! O wake up, Frodo, me dear, me dear. Wake up!", myötäelin sen epätoivon, Samin huolen Frodosta. Mutta myös pelon elämästä yksin, ilman tätä mahdotonta rakkautta. Suunnattoman hellyyden. Ah ja voi. Olen romantikko. Sam päätyi toki naimisiin, mutta tuntui jatkuvasti olevan tässä samassa ristiriidassa kuin olen usein itsekin. On mukava noudattaa normeja. Tehdä päätöksiä joita perhe ja ystävät tukevat, mutta yhtä hyvin voisi päätyä toiselle tielle. Sam ei pysty tätä ristiriitaa ratkaisemaan, mutta Frodo tekee sen hänen puolestaan, vapauttaa hänet. Kun Frodon lähdön aika tulee, hän sanoo: "Do not be too sad, Sam. You cannot be always torn in two. You will have to be one and whole, for many years." Ja kuten kohtalotoverini Sam, päädyin itsekin helpommalle tielle. Elämään normin mukaista elämää. Naimisiin hyvän miehen kanssa. Mutta "Frodoni" on silti tuolla jossain. En ole häntä unohtanut. Ja jos rakkaan puolisoni maallinen vaellus päättyy ennen omaani, astun varmasti laivaan ja koitan seurata häntä. Jos vaikka vielä löytäisin.

Ymmärrän myös Éowynin suosion. Tätä tavallista normin mukaista elämää (Éowynin häkkiä) pidetään helposti lohdutuspalkintona, mutta kokemuksesta tiedän että supermarketin kassaltakin voi ajaa farmariautolla seikkailuun. Pidän Éowynin hahmossa hänen toiminnallisuudestaan, sisustaan ja kyvystään perjätä "perusmiehisissä" toimissa. Olen itsekin viettänyt elämäni naisena jolle on tarjottu naisen paikkaa josta olen kieltäytynyt, rikkonut sukupuoliesteen ja tehnyt "miehen teon". Voisin kokea olevani kuin Éowyn, mutta mielestäni kunnia (ja ylpeys) on typerä syy uhrata mitään. Puhumattakaan omaa tai jonkun toisen henkeä! Jos kokee olevansa jotain suurta vain tehdessään maineikkaita tekoja tai jos arkirutiini tylsyttää mieltä, on se mielestäni osoitus mielikuvituksettomuudesta. Siksi valitsen mielummin intohimoisen Samin kuin omasta mielestäni lapsellisen ja epäkypsän Éowynin.

(Omistan tällä hetkellä vain alkuperäiskielisen TSH:n, josta lainaukset ovat peräisin.)
 
Kyllähän se on tietenkin vanha Rori Rankkibuk, vahva punaniivi on ystäväni. :D
 
Ylös