Mikä hahmo kuvaa sinua parhaiten? (perustelut mukaan!)

Pssst.... suosittelen kernaasti lukemaan Silmarillionin, Frankie. Se kun antaa niin erilaisen käsityksen TSH:ään. :nekobasu:
 
Sanoisin Legolas. Legolas on rauhallinen ja tyyni, mutta tilanteen tullen vakava ja loistava taistelija. Legolas on myös leikkisä haltia. Ja juuri tuo kuvaa minua parhaiten [32].


[color=blue:87f78d4e35]Poistin lihavoinnin: korkeintaan sanan sieltä, toisen täältä voi lihavoida korostaakseen jotakin, mutta koko tekstin lihavointi vastaa puhuessa huutamista.

Tik[/color]
 
Éowynissä tunnistan itseni: olen aina pelännyt jääväni vangiksi häkkiin ja halunnut pois kotinurkista tekemään jotakin suurta ja kunniakasta. En tosin ole esikuvani mukaisesti mikään vaalea ja viileä kaunotar.

Toinen TSH:n henkilö, joka muistuttaa minua Éowyniäkin enemmän on Parannuksen tarhan Ioreht, joka kuoleman hädän ja kiireen hetkelläkin selvittää kaikessa rauhassa ja erittäin perusteellisesti kuulijalle itsestään selvää asiaa, vaikka pitäisi kiireesti ryhtyä käytännön toimiin.

Nuorimman lapseni mukaan taipumukseni pitää pitkä ja perusteellinen esitelmä yksikertaisimmastakin asiasta käy hänen hermoilleen.
 
Tällä hetkellä samastun ehkä eniten Samiin. Sam toivoi yksinkertaista ja mukavaa elämää, mutta aikamoisen suuruusluokan haasteita pukkasi. Se ensimmäisten lukujen Sam, en onneksi joutune Tuomiovuorelle tai lähellekään yhtään mahtisormusta. Jos pääsisi sinne haltioihin asti ja voisi jäädä sinne?
 
Varmaan Pippin. Sellainen vähän laiska ja mukavuudenhaluinen niinku hobitit yleensä mutta kuitenkin seikkailunhaluinen. Tai jotenkin. Ja vähän lapsellinen. Ja törppö.
 
Tuon Tikin tekemän testin mukaan olen Olwë, Alqualonden ruhtinas.

Omasta mielestäni olisin Boromir,
suutun helposti ja taistelut kiehtovat ja olen sellainen isokokoinen (siis ikäisekseni) ja hieman ahne kuten Boromirkin halusi käyttää sormusta.
Eikä haittaa vaikka sitä Numenorilaista verta ei niin paljoa suonissa virtaisi kyllä normaali ihmisikäkin on tarpeeksi pitkä.
 
Aika jännä kysymys. Oon tehny monia testejä, että mitä LotR -hahmoa muistutan eniten, mut sit vaikee sanoo onks niihin yhtään luottamista.
Miulle on tullut useimmiten Arwen.
Mut ehkä Éowynii saattasin myös muistuttaa. Vaaleet hiukset, elän aikalailla haavemaailmassa, mut en tiedä liittyyks se mitenkää Éowyniin.
Vaikee itse lähtee sanomaan. :D
 
Elbereth, Éowyn kyllä eli romanttisten haaveiden maailmassa, koska se arkitodellisuus maistui niin puulta eikä tulevaisuus hyvältä näyttänyt.
 
Ensimmäisen testini mukaan samaistun Galadrieliin ja se tieto lämmittää sydäntä. Galadriel on yksi ehdottomista lempihahmoistani, mutta en tunne samaistuvani häneen.

Pippin voisi sopia, sillä minäkin puhun PALJON ja vähän mitä sattuu enkä aina ajattele mitä sanon. Olen myös aivan jumalattoman utelias siitä mitä ympärilläni tapahtuu. Minä olen myös sellainen ihminen johon kuka vain voi hädän tullessa luottaa.
 
hmm...itse olen kuin Gríma."Hieman" kieroutunut mieleltäni...mutta eniten oli helpoin samaistua, eritoten kirjoissa, Boromiriin. Vaikken erityisen ollut tykästynynt tähän hahmona. :D
 
Hmmm... En pidä maineesta, kunniasta, taisteluista tai tappamisesta. Vakavan paikan tullen olen mieluummin omissa oloissani. Muhun ei taitaisi sopia kuin enttien tai hobittien suku :)

Joskin entit ovat ihan liian viisaita, vakaita ja rauhallisia, joten lienen sitten seikkailunhaluinen hobitti, joka ei kuitenkaan oikeasti halua mihinkään vaaraan.

Merri tai Pippin voisi olla aika lähellä :)
 
Éor sanoi:
Turin, turin mä oon...
Jotenkin vähäpuhuinen ja inhoan elävien olentojen tappamista, suorastaan säälin :|

:roll: Taisin laittaa vähän väärin... En sentään sääli kärpästen tai sikojen tappamista. Muistin varmaan väärin et turin ois ollu sellanen. Mutta olen vain hänen kaltaisensa.
 
Joku hobitti. Kenties Tukin puolelta. Pippin ehkä. Koska pitää maaseudusta ja ruoasta. Vähä niinkuin minä. :). Tai sitten entti nimeltä Äkkipää :).
 
Jos tuota vintiöpuoltani katselesi, muistutan Pippiniä. Samanlaista lusmuilijan ja vintiön vikaa minussa on. Tai sitten muistuttaisin enttiä, haluan elämääni rauhallisuutta ja rutiniinomaista tekemistä ja vaeltelua metsässä en pane pahakseni :grin:
 
En voi olla huomaamatta kovin monien samaistuvan Pippiniin. Lieneekö olleen Tolkienilta tarkoituksellista. Hatunnosto hänelle siitä, että hänen reader surrogatensa ei kärsi useiden kollegojensa perisynnistä, siis tyhjänpäiväisyydestä. Pippin ei ole vain tyhjä taulu jonka kautta lukinja voi tihustella seikkailua, vaan toimiva ja sympaattine hahmo itsessään.
 
Joskus vuosia sitten koin vahvaa yhteyttä Klonkkuun. Tai oikeastaan Klonkku/Smeagoliin, koska koin jotenkin olevani itsekin kahden vaiheilla siitä, millainen haluan olla. Smeagol on muutenkin varsin kiehtova hahmo.

Nykyään koen olevani ehkä eniten Frodon kaltainen. Välillä kavereidenkin seurassa koen olevani jokseenkin ulkopuolella, mutta silti rakastan heitä kovasti. Olen myös velvollisuudentuntoinen. Frodo on myös tietyllä tavalla haltioiden kaltainen, jotka ovat roduista ehkä lähinnä sydäntäni. Lisäksi olen aina tuntenut suurta kiinnostusta Sormuksen taakkaa kohtaan.
Muistan joskus kiistelleeni ystävän kanssa (siis sellainen joka oli silloin nähnyt vain elokuvat), kumpi on rohkeampi/urheampi/parempi Frodo vai Sam. Puolustin Reppulia kovasti, kun kaverini jaksoi valittaa kuinka ruikuttava Frodo on ja kuinka ilman Samia mistään ei olisi tullut mitään. Ja jaksoin vain hokea että "Sormuksen taakka, sormuksen taakka" : D
 
Muistutan omasta mielestäni Samia koska minulla on samanlainen luonne ja ruumiinrakenteeni on samanlainen kun samilla.
 
Hmm, aika vaikea kysymys. Veikkaisin että itse muistutan eniten jotakuta Hobiteista, varmaan Pippiniä tai Merriä. Pidän ruuasta, mukavuudesta, huumorista, saatan joskus olla melkoisen törppökin. Olen myös hyvin utelias ihminen.
Toisaalta olen myös osittain hieman Frodomainen, sillä minusta löytyy tietynlaista rohkeutta joskus odottumattomina hetkinä, ja otan (ehkä liiankin helposti) vastuukseni hieman minulle suuria asioita.
Koen myös itseni 'oikeudenmukaiseksi' ja 'sympaattiseksi' ihmiseksi, jotka nekin kai hieman sopivat Frodoon? Hm, tiedä sitten. Kaipa olen luonteeltani liian monimutkainen jotta minut voisi lajitella vain yhdeksi Tarun hahmoista. :D
 
Ylös