Mikä hahmo kuvaa sinua parhaiten? (perustelut mukaan!)

Minä olen ilmetty Sam Gamgi. Rakastan ruuanlaittoa, olen valmis taistelemaan vaikka itse Sauronia vastaan ystävien vuoksi ja jaksan olla optimistinen vaikka maairma ympärillä olisi, hui, mitä oikein puhun, Mordor.:o
 
Hobittien elämäntapojen sekä yleisen ulkomuodon (eli kaikki muistuttavat hämäävästi pulleaa ruutitynnyriä) perusteella kuuluisin aika varmasti heidän kansaansa. Yhtä tiettyä Tolkienin hahmoa en osaa nimetä kaltaisekseni, mutta kai minussa eniten on Sam Gamgin piirteitä. Ainakin perusluonne on sama. Mielellänihän minä olisin myös Pippinin kaltainen, hyväntahtoinen koheltaja sekä toisten hauskuttaja.
Mutta vaikka minulla on vahva yhteys luontoon, niin en ole kuitenkaan oman pihan pusikkoon hautautuvaa tyyppiä, vaan pidän enemmänkin vaeltamisesta pidemmillä reissuilla luonnossa.

Luultavasti kuitenkin joku ulkopuolinen osaisi paremmin nimetä jonkun tietyn hahmon jota muistutan. Sitä kun aina tulee välillä liian sokeaksi itselleen, kun juurtuu kaavoihinsa :p
 
No, jos saan sanoa, niin minusta sinä Kielo olet kuin ilmetty Frodo Reppuli. Toisaalta sinussa on myös aimo annos Sam Gamgia. Ja ripaus Pippiniä.:) Mutta eniten olet Frodo.[7]
 
Minkä takia Kielo olisi juuri Frodo? Mikä tekee hänestä Frodon kaltaisen?
 
Nellas

Ujo, metsistä pitävä, sivuhenkilö, haikailija, tarkkailija, puussa istuja. (Ainoa ero on, että istun puussa riippukeinussa)
 
Kielo muistuttaisi minusta eniten Frodoa, kumpikin pitää vaeltelusta, ellen ymmärtänyt aivan pahasti väärin.:) Toki piirre sopisi esimerkiksi Bilbo-herraankin, mutta päädytin silti Frodoon.
 
Minulle tuli mieleen että saattaisin olla Pulla Bolger. Halu olla mukana jutuissa on suuri, mutta loppupeleissä todennäköisesti olisin liikaa kiintynyt kotiini ja liian mukavuudenhaluinen ja jäisin mieluummin.
Sam voisi olla se seikkailullisempi minä siinä mielessä että oikeasti se koti on mielessä ja sinne tahdotaan takaisin. Aluksi on palava halu "nähdä haltioita" ja kaikki mitä kokee imetään innolla muistiin ja mieleen, mutta kuitenkaan sitä kotia ei unohdeta ja vieraisiin tapoihin ja asioihin pitää suhtautua epäluuloisesti. Kotona on kaikki paremmin. Minulla on myös aika pitkään ollut tapana että jos joku minua "ylempi" ottaa minut siipiensä suojaan niin teen hänen vuokseen kaikkeni ja suunnilleen annan elämäni, mutta siitä on elämä onneksi nyt opettanut pois.
Minä myös oikeasti pystyn aika paljoon kun vaan päätän tehdä asialle jotakin. Monesti se laiskuus tai joku elämänahdistus iskee päälle ja asioita jää tekemättä tai sysään ne muiden tehtäväksi. Eli niin kuin Sam luulee ettei kykene joihinkin juttuihin ja yllättyy niin tavallaan minäkin "luulen" etten kykene vaikka oikeasti pystyisin jos vaan tekisin.
 
Olen Bilboluonne. Olen erittäin mukavuudenhaluinen ja uppoudun mukavasti kotisohvalle ja tuttujen asioiden pariin oikeinpa vaan usein ja jatkuvasti. Silti minusta löytyy se Lapinreissaaja, joka haluaa kauas pois ja voin vaivatta istua karttojen äärellä pitkiä aikoja reissuja suunnitellen ja jälkikäteen valokuvia katsellen ja matkapäiväkirjaa kirjoitellen. Pidän aina vaelluspäivistä pientä kirjaa, millaista säätä oli, millainen oli päivän taival ja polku. Näkyikö eläimiä tai muuta huomionarvoista. Mistä kohtaa joki kannattaa kahlata yli tms.

Olen myös kova jahkaamaan asioiden aloittamisia, kuten nytkin tämä aloittamani eräopaskoulun aloittaminen. Se oli mielessäni monia vuosia, eikä sille muka löytynyt sopivaa aikaa ja tilaa ennenkuin nyt. Joku velho kävi potkimassa takamuksille, että lähtisin liikkeelle ja toteuttaisin niitä asioita, joita kuitenkin haluan tehdä ja joissa haluan olla mukana.
 
Minä muistutan eniten mielestäni Éowynia. Pahassa ainakin mutta toivottavasti myös hyvässä. Olemme molemmat toisinaan toivottomia, kylmiä ja hiljaisia. Etsimme elämällemme merkitystä. Mutta toisinaan, kun maailma tuntuu paremmalta, olemme myös iloisia ja hymyileviä. Tuskamme on usein piilossa muilta.

Minäkin luulen tai ainakin haluaisin luulla, että tehdäkseen suuria tekoja ei aina tarvitse olla suuri ja mahtava. Pelkäämme molemmat häkkiä, sitä että suurten asioiden tekemisen aika menee ohi ja jäämme itse vangiksi epätoivoon, muiden toteuttaessa unelmiaan ja tarkoitustaan. Haluamme kumpikin, että meidät tunnustetaan sellaisina kuin olemme ja saisimme tehdä mitä haluamme, riippumatta siitä, kuka meidän halutaan olevan.

Tulipa monimutkaista tekstiä:D
 
Olen aina samaistunut vahvasti Beorniin (vaikka muistutankin ennemmin oravaa kuin karhua:grin:). Asun maatilalla, pidän eläimistä ja käyn usein vapaa-ajalla samoilemassa tuolla lähimetsissä. Lisäksi minulla ei ole monia ystäviä, enkä juuri välitä toisten ihmisten seurasta. Osaan myös olla todella varautunut vieraiden ihmisten suhteen, mutta jos he kuitenkin saavat luottamukseni, autan heitä kyllä tarvittaessa mielelläni. Olen muutenkin luonteeltani aika lailla Beornin kaltainen.

Hobittimaisia piirteitä minussa ei juuri ole mutta samaistun kuitenkin hieman Frodon luonteeseen. En halua tappaa mitään ja armahtaisin säälistä melkein kenet tahansa. Pippiniäkin muistuttaisin vähän, sillä olen kauhean utelias ja avaan suuren suuni yleensä aina väärällä hetkellä. Seikkailut myöskin vetävät minua puoleensa.

Lisäksi Gandalfin tavoin tiedän paljon asioita ja minulta kysytään usein neuvoa.
 
En tiedä, varmaan Sam tai Frodo:grin:Olen itse tutustunut melko paljon mbti-persoonallisuustyyppeihin ja niiden perusteella minulla ja Frodolla on sama tyyppi (INFP) eli kaippa olen sitten Frodo. Samaistun kyllä myös Samiin, olen vähän pelokas ja ujo, mutta olen todella uskollinen ystävilleni. Olen kyllä vielä melko uusi keski-maan maailmaan, joten saattaa olla, että ajatukset muuttuvat ajan kanssa.:D
Oho, muokkaan vielä, että jos olet minun läheinen ystäväni pääset näkemään Pippin-puoleni, eli semmoisen höpsön hyperaktiivisen höpöttäjän, joka tekee kaikkea tyhmää. Laiskurin vikaa minussa on myös.
 
Last edited:
Ihan pikaisen ensivaikutelmani kahden tänne kirjoitetun viestin perusteella (heh, tosi kattava lähdeaineisto minulla :p ) en olisi sanonut sinua Samiksi enkä Frodoksi vaan juurikin jommaksikummaksi nuoremmista hobiteista :) Toisaalta en itse pysty yhtään samaistumaan Frodoon, joten hänessä on varmasti paljon puolia joita minä en näe.
 
@Jaamar Haha, minussa on kyllä aika monia puolia, että yrittämällä pystyn kyllä samaistumaan aika moniin hahmoihin:)Mutta on hauska kuulla, millaisia ensivaikutelmia ihmisille tulee minusta! Tykkään aina oppia enemmän itsestäni
 
Tällä hetkellä nykyisessä elämäntilanteessa Míriel. Kun luin hänestä niin aloin itkeä. Minulla on samanlainen poika ;) Niin lahjakas, mutta palaa usein vähän turhan suurella liekillä. Toivottavasti en uuvu ja saan hänet kunnialla aikuiseksi, ettei hän koskaan tee mitään typeryyksiä.

Olen ihan alusta asti tuntenut suurta sielujen sukulaisuutta myös Frodon kanssa. Ymmärrän häntä tosi hyvin.
 
Haluaisin sanoa Legolas, mutta olen haltiaksi liian... ihminen. En tarpeeksi ylevä tai jalo, enkä oikein muutakaan mitä haltiat olivat.:(

Sanoisin että menen hobitti-osastolle. Bilbo voisi olla melko lähellä itseäni. Pidän rauhallisesta ja mukavasta elämästä, mutta pieni seikkailu silloin tällöin ei ole pahitteeksi. Ruoka maistuu joskus liiankin hyvin ja karttoja voisin jäädä tutkimaan sekä piirtelemään tuntikausiksi. Kirjoittaminen on myös ollut aina lähellä sydäntäni.

Mutta silti... Sanoisin että olen kuitenkin lähempänä Frodoa kuin Bilboa. Frodohan oli kuin pikku-Bilbo, mutta hiukan eri tavalla maustettu. (Ontuva vertaus). Frodon hiukan suurempi into seikkailuihin ja kiinnostus haltioihin kallistavat vaa'an häneen päin. Olen itsekin jonkinasteinen haltiamieli, eikä Frodon Bilboa vilkkaampi sosiaalinen elämällään ole minulle vieras piirre.

Hobittilinjalla siis mennään niinkuin moni muukin. Ohoh, kohtahan on jo toisen aamiaisen aika!
 
Kiitos vinkistä, kävin kokeilemassa. Jos testiin on luottaminen, olen sittenkin Rohanin ihminen, Eomer Eomundin poika. Mikäs siinä, olen sitten hobittimainen soturi. Tai soturimainen hobitti, riippuu fiiliksestä:grin:
 
Ylös