mIRC:in käyttäminen

Delwen

Hobitti
Kävin ennen Ahvenessa jollain CGI nimisellä ohjelmalla (/sivulla) ja koska sitä ei voi enää käyttää, niin nyt koneellamme on fIRC...joku suomenkielinen versio mIRC:istä(?).
Ongelmana on se, etten tajua paljon mitään tietokoneista ja tuo fIRC vaikuttaa todella sekavalta, vaikka onkin suomenkielinen. En siis osaa käyttää sitä, koska en ole koskaan ennen irkannut.
Pääsen kyllä sillä #kontu kanavalle, mutta siellä ei tunnu olevan minkäänlaista keskustelua ja nimilista näyttää todella omituiselta. Menee sinne minä tahansa ajankohtana, niin silti siellä on aina ihan oudonnimistä porukkaa.

Haluaisin todella päästä taas pitkästä aikaa mukaan ahvenen keskusteluun, joten mitä tehdä?
Toivottavasti joku tuntee tuon fIRC ohjelman...
 
Oletko oikealla serverillä, theonering.net pitäisi olla? Ja fIRC:hän on käsittääkseni enemmän ja vähemmän laiton suora käännös mIRC:istä, tai näin olen isoilta pojilta kuullut.
 
fIRC on mirc scripti. Ne on täysin sallittuja, mutta niitä ei imho kannata käyttää. http://www.mirc.com <- tuolta lataa ihan standardi mirc. Sitä on helpompi käyttää
 
Mikäli haluat IRCata vain kontulaisten seurassa niin sitten kannattaisi varmaan kokeilla Konnun Java IRCciä. Se on ainakin helpompi käyttää kuin tuo fIRC. Kohtahan ilmeisesti Konnussakin on oma IRC ohjelma, joten sitten sinunkin huolesi helpottuu kovasti.

Mutta tosiaan, jos lataat tuon mIRCin ja haluat sen kanssa tulla IRCcailemaan kanssamme niin sinun pitää laittaa sinne server kohtaan irc.theonering.net jotta yhdistyt oikealle serverille. Nyt näyttäisi siltä, että olit jossain muualla, esim IRCnetissä tai Quakenetissä.

Toivottavasti tästä oli apua. Äläkä ujostele pyytää lisää apua jos vielä takkuilee. :)
 
Kiitos neuvoista :).
Unohdin ilmeisesti mainita, että koneellamme on palomuuri (jota en saa poistaa/kiertää...isukki kieltää :p ), joka kummasta syystä antoi asentaa tuon fIRC:in. Muita ohjelmia se ei ole päästänyt läpi.
Pikkuveljeni tätä meidän tietokonetta hoitaa, joten en oikein tiedä näistä ohjelmista.
Uskon kuitenkin, että serverin vaihtaminen auttaa asiaan, sillä nyt siellä on se Icegornin mainitsema Quakenet...en vain osaa vaihtaa sitä, eikä pikkuveljenikään.
Mutta kiitos...
 
Delwen, mene sinne mIRCin asetuksiin ja siellä asetuksissa pitäisi olla sellainen rullattava lista mistä saa vaihdettua eri servereitä. Valitse mikä tahansa siitä ja paina 'edit' nappulaa ja pistä siihen server: kohtaan että irc.theonering.net.
Sen nimen voit vaihtaa vaikka nimeksi 'theonering' ja sitten katsot että se portti on 6667.
Tämän jälkeen ei muuta kuin Ok ja sitten yhdistät uudelleen.

ps. jos nämä neuvot ei meinaa toimia niin kokeileppa etsiä ohjeita; esim www.mirc.com taikka sitten mbnetistä tämän linkin takaa.

Muokkausta: Ja palomuurin ei pitäisi estää mIRCn pääsyä internettiin mikäli se päästää fIRCin läpi. Palomuuri todennäköisesti kysyy mIRCn käynnistyksen yhteydessä että sallitaanko tämän ohjelman käyttää internettiä. Siihen painaa vain että Kyllä tai Ok tai mitä ikinä siinä sitten onkaan ja näin pitäisi mIRCillä olla oikeudet internettiin. Toivottavasti auttoi.
 
Tai sitten, vaihtoehtoisesti, suljet kaikki ne mIRC:in käynnistyessä eteen pomppaavat valikkoruudut (jos niitä on) ja kirjoitat siihen jäljelle jääneeseen ikkunaan, jonka yläpuolella pitäisi lukea Status: blablablabla,
"/server irc.theonering.net" ilman noita lainausmerkkejä. Tämän pitäisi yhdistää sinut oikealle serverille, jonka jälkeen kirjoitat samaiseen ikkunaan "/join #kontu", jälleen ilman lainausmerkkejä, niin siellä sitä sitten ollaan.
 
Kirjoitat ircohjelman komentoriville vain /nick <nimimerkki>

Eihän tuota irkkiäkään saa auki ilman nickiä :roll: Ja mircissäkin on ensimmäisellä käynnistämiskerralla aukeava valikko johon kirjoitetaan "nickname" -kohtaan nimimerkki. Ja sitten vain paina connectia to serveriä.
 
Kysysymys: Mitä mä laitan kohtaan IRC Network ja IRC Server?
Jos esimerkiksi haluan irkata kanavassa "Paloauto_on_punainen" (IRCnet), niin mitä mä kirjotan niihin kohtiin?
Noi kanavat tuottaa mulle vielä onkelmia, muuten mä oon saanu sen ladattua koneelle (kai) oikein.

Tää oli aika tyhmä kyssä.... :oops:
 
Ei ole tyhmiä kysymyksiä, vain tyhmiä vastauksia. ;)

Lisätään oikea serveri sinne listaan painamalla Add-painiketta. Kohtaan IRC Server kirjoitetaan oman palveluntarjoajan IRCnet-palvelimen osoite, esim. Elisalla irc.kolumbus.fi. Kohtaan Description voi sitten kirjoittaa vaikka Elisa IRCnet, tai mitä ikinä haluaakaan. Tällä nimellä se sitten löytyy siitä IRC Servers -listalta. Kohtaan Port(s) jätetään se 6667. Kohdat Group ja Password voi jättää tyhjiksi. Lisäys vahvistetaan painamalla Add, jonka jälkeen valitaan kyseinen palvelin sieltä IRC Servers -listalta. Yhteys muodostetaan painamalla painiketta Connect To Server. mIRC avaa serveri-ikkunan, jonka alareunan komentoriville kirjoitetaan /join #Paloauto_on_punainen. Tadaa, höpäjämisen voi aloittaa. :)

Nickin ja muut tiedot varmasti osasitkin pistää paikoilleen?
 
Kaikenlaisia ohjeita Mircistä ja irkkailusta yleensä löytyy tämän linkin takaa. käsittelee asentamisen, käyttämisen ja joitakin ongelmia joihin Irkkaillessa saattaa törmätä.
 
Minulla on sellainen ongelma, että; Tässä jo pari kuukautta olen yrittänyt päästä irkkaamaan, mutta en ole päässyt, ja joka kerta ruutuun ilmestyy teksti; the connection timed out. Tässä ennen se meni ihan mallikkaasti irkin puolelle, mutta nyt 2 kuukauden jälkeen minusta tuntuu ettei kyseessä ole väliaikainen ongelma.

Osaako joku auttaa?
 
Smeagol-klonkku, tarkistapa paitsi mIRCin (yhteys)asetukset, niin myös se, että koneesi palomuuri päästää mIRCin läpi. Epäilisin tuota palomuuria, liekö se sitten päivitetty uuteen versioon asetuksien säilymättä tai vaihdettu kokonaan toiseen. Tai sitten mIRC on päivitetty uuteen versioon, jota palomuuri ei tunnista.
 
No säätää se palomuuri päästämään mIRC läpi. Onnistunee ihan sieltä palomuurin asetuksista, on ihan perusjutuista kysymys. Pitäisi vain ensin tietää, mikä palomuuri on käytössä. ZoneAlarmissa on ainakin selkeästi oma kohtansa noiden ohjelmakohtaisten asetusten määrittelemiseksi (Program Control / Programs). Sieltä rastitetaan erikseen jokaiselle haluamalleen nettiyhteyttä tarvitsevalle ohjelmalle oikeudet päästä nettiin (kolme vaihtoehtoa: Allow, Block ja Ask). Muista palomuureista en osaa sanoa näin äkkiseltään, mutta eiköhän apu löydy joko ohjelman helpistä tai netistä googlettamalla. :)
 
nyt tulee paha noopi kysymys: eli kun hluan kirjoittaa esim [color=green:dee34a557a]*Dormin potkaisee hobittia päähän[/color], niin miten teen sen? :urg:
 
Ylös