Missä kappaleessa/yhtyeessä/artistissa on sitä jotain?

Meillä on kyllä Ereinen kanssa aika samanmoinen maku. :) Beautiful Southkin kuuluu suosikkeihini. Se on mulla osin Housemartinsin peruja, osahan on tuossa samoja jäseniä, Paul Heaton lähinnä. Bändin kokoelmalevyä tulee aika ajoin kuunneltua.
 
Housemartinskin on hyvä, tosin se on sen verran ennen minun aikaani että se on jäänyt vieraammaksi.
 
Omnia on aivan ihana. Kuunnelkaa esim. The Elven Lover, I don't Speak Human tai Moon, genre on siis pagan/folk/celtic music. Tulee noista biiseistä aina sellane ihanan voimaantunu olo <3
 
Minäkin olen hassahtanut tähän pagan/folk/celtic -linjaan. Omnia on ihana ja Faun on toinen, jota olen ahkerasti kuunnellut.
 
Viime aikoina olen hurahtanut kuuntelemaan youtubesta kelttiläistä ja itäeurooppalaista musiikkia hyvällä halulla jostain syystä. Uusin löydökseni on puolalainen Percival.
 
Noo minä olen nyt tykästynyt I see fire kappaleeseen. Olen kuunnellut sitä ihan hirveän monta kertaa. Jotenkin sellainen ehkä hieman haikea ja sellainen kappale. Ihana. ♡

Toinen mikä n hyvä niin Hobbit theme. Se on kiva ja sellainen mukava. Lämpimän oloinen. :)

Sitten Youtubesta löytyi video/kappale 'They're taking the hobbits to isengard'. Siinä ne musiikkipätkät on hauskoja. Sellaisia hyppivän oloisia ja reippaita.

Sitten vielä ihana Edge of night. Se jonka Pippin laulaa yhdessä elokuvassa. Niin ihana.♡
 
Kingston Wall on ollut legendaarinen suomalaisbändi mielessäni jo kauan aikaa, mutta olen kuunnellut sitä varsinaisesti vasta viime aikoina. Suhteellisesta tuntemattomuudestaan huolimatta suuruus on kyseessä. Ja aika on aina hyvä biisin aihe (Kingston Wall - Time).
 
Pip sanoi:
Noo minä olen nyt tykästynyt I see fire kappaleeseen. Olen kuunnellut sitä ihan hirveän monta kertaa. Jotenkin sellainen ehkä hieman haikea ja sellainen kappale. Ihana. ♡

Minäkin olen tykästynyt tuohon kappaöleeseen, samoin kuin Aragornin lauluun kolmosleffn lopussa.:heart:

https://www.youtube.com/watch?v=cHjt9Q00sp4


The Misty Mountains Cold on myös ihana, haikea, kaunis ja koskettava kappale, rakastan tätä kappaletta.:heart:

https://www.youtube.com/watch?v=BEm0AjTbsac
 
Kiitän Gretcheniä Froikkareiden biisin Mustelmilla arvuuttelusta musavisatopiikissa noin vuosi sitten. Siitähän minäkin sen löysin, ja biisi sopii nykyisiin tunnelmiin oikein mainiosti.
 
Amroth sanoi:
The Misty Mountains Cold on myös ihana, haikea, kaunis ja koskettava kappale, rakastan tätä kappaletta.:heart:

https://www.youtube.com/watch?v=BEm0AjTbsac

Juu, tuo on myös hyvä. Se kuulostaa hienolta, kun se ääni on niin tumma. Yritin laulaa tuota mutta ääni meinasi loppua kun se oli niin matala.

That's what Bilbo Baggins hates. Siinäpä vasta hauska laulu. Opettelen sen sanoja ja osaan ne melkein ulkoa. Se on yllättävän vaikeaa laulaa niin nopealla tahdilla englanniksi ja jos vielä lausuisi kaikki sanat sanat oikein niin... vaikeaa mutta hauskaa.

Sitten yksi laulu joka taisi olla Sormuksen ritarien pidennetyssä versiossa. En ole aivan varma sen nimestä, mutta siinä kohdassa Pippin ja Merri ovat jonkun pöydän päällä ja Frodo lähtee hyppimään sitä ympäri. Hobtit ovat Vihreäs lohikäärmeessä siis. Laulun sanat menevät jotenkin näin:
Hey, ho, to the bottle I go
'To heal my heart and drown my woe!
Rain may fall and wind may blow,
But there still be many miles to go!

Sweet is the sound of the pouring rain,
And stream that falls from hill to plane!
Better than rain or rippling brook,
Is a mug of beer inside this' Took!

Viimeisen lauseen sanoo tai itse asiassa laulaa Pippin itse.♡ Hyvin hauska. Senkin sanat on tullut opeteltua. :)

Sitten nyt olen vihdoin ja viimein löytänyt jonkun bändin jota fanittaa. Ei sillä että olisin mitenkään etsinyt, mutta ennen ei minulla ole ollut sellaista. Tämä bändi on Beecake. Kerrassaan mahtavia kappaleita ja bändin laulaja on paras laulaja ikinä. Billy Boyd nimittäin. ♡ En osaa nimetä parasta kappaletta. Kaikki on niin hyviä. The best band in the world forever. Billy on niin hyvä laulamaan ettei sitä voi sanoi kuvailla. Kaikki mitä hän laulaa on hienoa.♡
 
Olen viime aikoina kuunnellut todella paljon Happoradiota. Miten jokaiseen kappaleeseen on saatu niin oivaltavat, syvälliset ja ihmeellisen kauniit (vaikkakin ahdistuneet) sanat? Joskus tekisi mieli päästä Aki Tykin pään sisään. Sanat koskettavat ja liikuttavat jotain palasia syvällä sisälläni. Vähään aikaan ei ole tällaista tapahtunut.
 
Eräs japanilainen bändi on jäänyt pysyvästi mieleen - kyseessä JAM Project, jossa ovat mukana kuuluisimmat tokusatsu+anime-laulajat koko maassa (Hironobu Kageyama, Masaaki Endoh, Yoshiki Fukuyama, Hiroshi Kitadani ja Masami Okui... aikoinaan sinne kuului myös Ichiro Mizuki).

Yhtyeen laulut voi tiivistää yhteen ainoaan englanninkieliseen sanaan, joka on "badass". En ole koskaan kuullut yhtä vaikuttavia ja mahtipontisia tunnareita missään videopelissä tai animessa. Jos pidätte animesta ja/tai videopeleistä, niin kokeilkaapa etsiä esim. "Hagane no Resistance", "Hagane no Messiah", "Gong" ja "Kanjite Knight" (ne kuuluvat yhtyeen tunnetuimpiin kappaleisiin). ...Eräässä Hagane no Messiahin live-versiossa Masaaki Endoh pystyy laulamaan yhtä nuottia 26 sekuntia (mahdottoman pitkä aika - miten isot keuhkot hänellä oikein on?! Endoh oli muuten 43-vuotias kyseisen esityksen aikana.).

"Dance bravely, oh Soldier of Fate
Rise to the heavens with your Golden Wings
Oh Hero of Steel, you who do not know the meaning of surrender
Keep being under the command of your burning soul
To eternity! To eternity!"


PS. Hiroshi Kitadani tunnetaan parhaiten One Piecen alkutunnareista "We Are!" ja "We Go!".
 
^ Joku tuossa Hiroshi Kitadanin nimessä kilisytti kelloja, kunnes luin viestisi ihan loppuun asti ja muistin :) One Pieceä on tullut itselläkin ihan kiitettävästi luettua/katsottua. Onkohan minulla vielä tallessa se cd-levyllinen täynnä One Piece musiikkia jossain, ei ole tullut nimittäin pitkään aikaan kuunneltua...

Mie olen taas haksahtanut jostain kumman syystä islantilaisiin artisteihin: Sigur Rós, Jonsí ja Of monsters and men. Hassultahan se tuntuu, kun törmää uuteen bädiin tai hyvään kipaleeseen ja sitten huomaa että mjaaha, tämänkin oli sitten islannista. Vähän ihmetyttää melodisen heavymetallin ystävänä tällainen musiikkimaun muutos, mutta voi jumpe miten hyvä fiilis noiden mainittujen bändien musiikista tulee.
 
Kuuntelen hyvin monipuolisesti musiikkia, popista rockiin ja klassiseen. Ja musamakuni vaihtelee useasti. Mutta on muutama biisi joita jaksan aina kuunnella, esimerkiksi Little Mix-yhtyeen Wings ja Odottamattomasta matkasta Misty mountains cold. Olen myös aika "nirso" musiikin suhteen, eli joltain yhtyeeltä/artistilta voin rakastaa yhtä biisiä ja loppuja inhota. Mieluiten vain kuuntelen niitä muutamaa hyvää biisiä sitten useammin kuin montaa "ihan ok:ta" biisiä. Joskus käy myös niin että joitain biisejä ensin inhoan ja sitten rakastan. Tai toisin päin. :p
 
Monet ovatkin maininneet tuon The Misty Mountains Cold. Se on ihan uskomattoman kaunis kappale, kuten mielestäni ihan kaikki Sormusten Herrojen ja Hobittien soundtrackien kappaleet. Sen lisäksi Ed Sheeranissa vain on sitä jotakin. On hankala löytää kyseisestä herrasta vain yhtä asiaa, joka minuun niin syvästi vetoaa. Se on se kokonaisuus. Biisien sanat ovat ihan mahtavia ja Ed Sheeranin ääni erittäin miellyttävä.

Myöskin Enyan kaikki hitusen rauhallisemmat biisit ovat todella kauniita. Hänellä on ihailtavan puhdas ja kaunis ääni.
 
Nautin tällä hetkellä musiikkini fuusioituneena. Mikäs sen parempaa, kun kansallissosialismin ja black metalin yhdistyminen esimerkiksi Wolfnachtin tuotannossa tai vieläkin kokeilunhaluisempi death metalin ja japanilaisen popin yhteiselo?
 
Omia Tolkien aiheisia suosikkejani ovat sir Christopherin tulkinta "Puuparran laulusta" (ja Tolkien Ensemblen muutkin versioinnit eri lauluista), sekä pastori Tikan quenyaksi sanoittama Satumaa-tango, sekä hänen sovittamansa "A Elbereth Gilthoniel" ja "Namarië" (Kummisedän tunnusmusiikkiin). Melodialla enemmän kuin laululla pelaavista sävellyksistä Howard Shoren "The Last March of the Ents", sekä "Elves Arrive at Helm's Deep" nousevat ensimmäisenä mieleeni.
 
Ketjujenmanaaja taas täällä, moi.

Tämä:
https://www.youtube.com/watch?v=xJ3oH0Beu24
Koska: Highland Cathedral on jo itsessään niin kaunis kappale, että itkisin jos vielä osaisin. Särökitara ja säkkipilli taas ovat maailman paras yhdistelmä omasta puolueellisesta makunäkökulmastani kuultuna.
 
Jethro Tull ja sen solistin Ian Andersonin ääni ja huilusoitto on kyllä hunajaa korville. On muutamia liian vanhanrokahtavia biisejä joista en niin välitä, mutta pääsääntöisesti kuuntelen nekin jos vain vastaan tulee. Enpä tähän ole kyllästynyt vaikka nyt olen jo vuositolkulla huudattanutkin enempi ja välistä vähempiki. Ja tässä on pläjäys josta kaikki aikanaan itsellä lähti kun mielenkiinnosta päätin testata että millaista musiikkia Jethro Tull soittelee kun nimen olin kuullut, mutten biisejä tiennyt:
 
Ylös