Missä oi missä on IRC?

Merri

Ylläpitäjä
Vastuuhenkilö
Ylläpitäjä
Irkkaileva kansanosa lienee havainnut ongelman, jotta irkkiin ei ole päässyt höpisemään viimeisen päivän aikana. Tämä valitettava puute on seurausta siitä, että Merpin palvelin meni ja kärähti rikki. Vika ehdittiin havaita, mutta tietojen kopiointi verkon ylitse varakoneelle ei ehtinyt tapahtua riittävän nopeasti, joten kone piti käydä hakemassa datakeskuksesta pois.

Tällä hetkellä tietoja kopioidaan siis varakoneelle, josta ei ole vielä täyttä varmuutta, koska kopiointi on valmis. Aikaa kuitenkin kuluu, koska palvelin täytyy käydä fyysisesti viemässä paikanpäälle kopioinnin valmistuttua.

Uusi palvelinkone on hankinnassa ja tulee hallitummin korvaamaan varakoneen myöhempänä ajankohtana. Merp luonnollisesti pahoittelee ongelmaa.
 
Jos paha irkkipula vaivaa niin #kontu@theonering.net ja #kontu@tolkiengateway.net on molemmat toiminnassa edelleen ;) En mie siel syyttäsuotta oo kaikki nää vuodet roikkunu :p
 
Päivitetään tilannetta sen verran, että palvelin on toiminnassa huomenissa. Siitä ehkä viikko tai pari eteenpäin ja varakone vaihdetaan takaisin korjattuun pääkoneeseen, mistä tietenkin syntyy uusi katkos.
 
Vielä ei näy mitään, mutta eiköhän se sieltä. On tällä irkkailevalla kansanosalla ollu kauheeta kun ei oo voinu höpöttää kaikkea turhaa :O (siispä #kontu@theonering.net oli pakko kaivaa käyttöön)
 
Sekin tosin nyt just rupes reistailemaan (toivottavasti vain väliaikaisesti). Ei voi olla todellista. Toivottavasti merp nyt saa hommat kuntoon... tolkiengateway tosin vielä toistaiseksi on pystyssä.
 
Se ilmeisesti kaatui liian suuren kontulaisten vyöryn takia. Palvelimen resurssit ylittyivät. Koettakaahan olla kiltisti.

;)
 
Jos ette pääse paikalle, kokeilkaa tätä:

[23:34:24] <Freyja> nii mulla oli aikasemmin irc.merp.com mut vaihdoin chat.merp.com osotteeks ni pääsin

Eli siis serverin osoitetta Freyja vaihtoi ja rupesi pelittämään
 
H:lla oli ainakin osoitteen vaihdosta huolimatta jotain ongelmia yhdistämisessä. Ja vieläkään ei ole ChanServi pystyssä. Mutta eiköhän se tästä?
 
Yritin päästä irc:iin, mutta ei toimi...


Ja tuollainen peruste sille muuten tuli:

"Safari ei voi avata määriteltyä osoitetta.
Safari ei voi avata kohdetta ”irc://chat.merp.com/kontu”, koska Mac OS X ei tunnista Internet-osoitteita, jotka alkavat ”irc:”."
Sopiiko tämä versio macille?
 
Itse kannustaisin käyttämään Adiumin kautta irkkiä tai sitten tätä http://2010.keskustelu.kontu.info/mibbit.php . Adiumin kautta jos käyttää niin: Arkisto -> Lisää tunnus -> IRC (Internet Relay Chat) -> Laita nickname (nimimerkkisi), palvelimen kohtaan irc.merp.com -> Paina ok. En nyt muista kirjautuuko se sisään suoraan, mutta jos ei niin: Arkisto -> kirjaa sisään xxxx (oma nickisi). Tällöin kirjaudut palvelimelle ja sinun pitää vielä löytää itse #kontuun :D Se on onneksi helppoa: kirjoitat "komentoriville" (alhaalla oleva) /join #kontu ja tadaa, konnussa sinun pitäisi olla!

Jos käytät tuota Mibbittiä, kirjoita vain nimimerkkisi ja paina "Connect" (olet päässyt kontuun!)
 
Juuri Mibbitin. Omituista. Sen lisäksi en löydä tuota mainitsemaasi Arkisto->Lisää tunnus -> IRC (Internet Relay Chat) -> Laita nickname (nimimerkkisi), palvelimen kohtaan irc.merp.com -> Paina ok.- kohtaan.
 
Hmm, hmm… Minulla on kyllä suomenkielinen versio Adiumista, mutta yläpalkissa pitäisi olla toisena. Unohdin mainita, että IRC-kohta pitää näpäyttää, jotta näkee sitten nuo nickname ja palvelinjutut.
 
Itse käytän ircciin erillistä ohjelmaa. Näin mäkkikäyttäjänä voin suositella x-chat azurea (aikaisemmin x-chat aqua, jos kuulostaa tutummalta) tässä linkki: http://www.macupdate.com/app/mac/11070/x-chat-azure

Irc-clientin käyttäminen on hieman haastavampaa, kuin selainpohjaisen ircin, mutta omat asetukset säilyvät ja kun kerran on laittanut sinne omat asetukset, on käyttäminen helpompaa. Jos haluat käyttöapua, minuun voi ottaa yhteyttä yksärillä.
 
Ylös