Mistä elokuvasta tai TV-sarjasta? (Googlaus kielletty)

Lämpenee...

- Mr. S*, you're amazing!
- There's nothing amazing about it. I know this ship like the back of my hand. *KLONK*

Se missä oli se Apollo-heebo, joku alkuperäsen sarjan ykkös tai kakkoskauden jaksoista?

Hyviä arvauksia, mutta ei ihan kohdalleen. Tämä oli sarjan ehkä parjatuin osa, mutta minä tykkään.

- What's that noise?
- I believe it is a primitive form of communication known as Morse Code.
- You're right. I'm out of practice.
- That's an "S".
- "T".
- "A"... "N"... "D", end of word.
- "Stand".
- New word... "B"... "A"...
- "C"... "K".
- "Back". "Stand back".
- "Stand back"?
[the wall explodes]

Onpas tämä nyt vaikea...

- "All I ask is a tall ship and a star to steer her by."
- Melville.
- John Masefield.
- Are you sure about that?
- I am well-versed in the classics, Doctor.
- Then how come you don't know "Row, Row, Row Your Boat?"

Jatketaanpa tätä vielä...

- This is a new brig, Captain. It is escape-proof.
- How do you know?
- The designers tested it, using the most intelligent and resourceful person they could find. He failed to escape.
- This person... he didn't by any chance have pointed ears, and an unerring capacity for getting his shipmates into trouble, did he?
- He did have pointed ears.

Firefly? Tosin en kyllä muista yhtään jaksoa nimeltä, tai kauheasti muutakaan, kun näiden näkemisestä on luvattoman kauan aikaa.

Hyi teitä, kyllä legendaarinen jumaljahtikalkkuna Star Trek V: the Final Frontier pitäisi tunnistaa!

1641203147164.png

Vähiten häpeää tunteva napatkoon vuoron.

Juuri katsoin tyttären kanssa nelosen. Käy sääliksi tyttöä. Alan harrastajat osaavat sulkea silmänsä elokuvien puutteilta, mutta harrastamattomat näkevät vain kehnohkon elokuvan. Conan Barbaarinkin pistin hänet katsomaan... Inception sentään toimi ihan leffanakin, kuten myös Matrix. Ehkä seuraavaksi katsotutan hänellä Looperin.

Ei, en voi häpeltäni jatkaa. Olen vain pahainen petaQ.

En häpeä Tohtori Outolempi -veikkaustani, kyllä siinäkin oli varasuunnitelma ja lentelyä. Kun muitakaan jatkajia ei ilmestynyt, lyön tiskiin uuden leffan:

K.A: M, you never told me you knew Johnny Fontane!
M: Sure, you want to meet him?
K.A: Well, yeah! Sure.
M: My father helped him with his career.
K.A: How did he do that?
M: ...Let's listen to the song.

M: My father is no different than any powerful man, any man with power, like a president or senator.
K.A: Do you know how naive you sound, M? Presidents and senators don't have men killed.
M: Oh. Who's being naive, K?

Tämä on se ruotsalainen purkkaleffa, Tugummisetä.

Tai sitten pelkästään Kummisetä (kirja on jo pitkään ollut uudelleen luettavien listalla.)

Kummisetä, ja vielä ensimmäinen sarjan elokuvista on kyseessä. Ei siis Tugummisetä eikä myöskään Jyväskylässä ja Hämeenlinnassa toimiva rengasliike Kumisetä. Pagba jatkakoon arvuuttelua hyvillä mielin.