Mistä elokuvasta tai TV-sarjasta? (Googlaus kielletty)

Titiuu muistaa sangen hyvin ja saakin vuoron, mikäli kukaan ei ennalta määräämättömään ajankohtaan mennessä esitä arvauksia.

Kysytty elokuva oli siis Menetetty maa (No Country for Old Men), jota @Titiuu menestyksekkäästi referoi. Menetetty maa julkaistiin vuonna 2007 ja se voitti 4 oscaria: paras elokuva, ohjaus, käsikirjoitus ja miessivuosa. Vaikka kyseessä ei olekaan oma suosikkini Coenin veljesten leffojen joukossa, oli se silti merkkipaalu veljesten uralla. Titiuu jatkaa!

No niin olikin. Ei vaan tullut millään nimi mieleen! Jotenkin hienoudessaankin niin synkkä, että ehkä oon itseltäni piilottanut sen aivojen perukoille... Mun lemppari Coenin veljeksiltä on Voi veljet, missä lienet?, ihan mahtavat musiikitkin siinä. Pitipä ajatella, nyt soi päässä I am a man of constant sorrow... :)

Onpa vaikeaa valita minkä elokuvan valitsee ja minkä lainauksen. No Sänkimiesseuran, Euroviisujen, cosplayn, kuntapolitiikan sun muun intoilun kautta päädyin tähän. Sillä ehkä asioihin intohimoisesti suhtautuminen nostaa sivusta seuraajienkin mieltä? Eli tällä lähtee:

"People will want to go to it because you're passionate about it and people love what other people are passionate about. You remind people of what they've forgotten."

Laitetaas vähän lisää... tämäkin vielä vähän hankalampi. Jos ylihuomenna ei vielä arvailuja, tulee niin helppo, että veikkaan jonkun hetsillään tietävän.

I’m letting life hit me until it gets tired. Then I’ll hit back. It’s a classic rope-a-dope.

Sitten vähän pidempi pätkä. :)

She told me
"A bit of madness is key
To give us new colors to see
Who knows where it will lead us?
And that's why they need us"
So bring on the rebels
The ripples from pebbles
The painters, and poets, and plays
And here's to the fools who dream
Crazy as they may seem
Here's to the hearts that break
Here's to the mess we make

Viimeinen vihje, viikonloppuna teen paljastuksen jos/kun ei kenellekään tuttu. :) Tämä siis laulun sanat (kuten edellinenkin vinkki):

City of stars
Are you shining just for me?
City of stars
There's so much that I can't see
Who knows?
I felt it from the first embrace I shared with you
That now our dreams
They've finally come true

City of stars
Just one thing everybody wants
There in the bars
And through the smokescreen of the crowded restaurants
It's love
Yes, all we're looking for is love from someone else
A rush
A glance
A touch
A dance

A look in somebody's eyes
To light up the skies
To open the world and send it reeling
A voice that says, I'll be here
And you'll be alright

I don't care if I know
Just where I will go
'Cause all that I need is this crazy feeling
A rat-tat-tat on my heart

Think I want it to stay

City of stars
Are you shining just for me?
City of stars
You never shined so brightly

Missä muussa leffassa näin laulettaisiin antaumuksella kuin La La Landissa?

O: I tell you one thing that really drives me nuts, is people who think that Jethro Tull is just a person in a band.

P: Who is Jethro Tull?

A: Have you ever heard of Evel Knievel?

L: No, I nevör saw Star Wors.

I nevör saw The Clörks.

W: Get off... the nuclear... warhead.

R: I was doing that guy from that movie, you know, Slim Pickens, where he rides it all the way in, the nuclear warhead.

W: Now.

R: Oh, you didn't see that one, huh?

R: Guess what guys, it's time to embrace the horror! Look, we've got front row tickets to the end of the earth!

Liittyy toki edellyttäen että tässä puhutaan Eteläpuistosta:

O: Ok, Mr. T., let's say that we actually do land on this. What's it gonna be like up there?

T: 200 degrees in the sunlight, minus 200 in the shade, canyons of razor-sharp rock, unpredictable gravitational conditions, unexpected eruptions, things like that.

O: Okay, so the scariest environment imaginable. Thanks. That's all you gotta say, scariest environment imaginable.

Onko tämä se Clint Eastwoodin tähdittämä elokuva, jossa porattiin reikää asteroidilla?

Ei ole Klint Itäpuun tähdittämä elokuva, jossa porattaisiin reikää asteroidille tai wannabe-meteoriitille, vaan…

H: Yeah one more thing, um... none of them wanna pay taxes again. Ever.

Pagban ehdotuksen innoittama ehdotan itse Armageddonia, jossa Bruce Willis kumppaneineen poraa ah-niin-sankarillisesti reikää asteroidille posauttaakseen sen ennen kuin se posauttaa maan. En tosin muista leffasta paljoakaan, vain tuon perusidean ja sen, että kun kävimme kaivausporukalla leffateatterissa katsomassa kyseisen rainan vuonna -98, herätimme pahennusta nauramalla tämän tästä ääneen sen pateettisille käänteille.

Isil sai palaset paikalleen: kyseinen kulttimainetta nauttiva katastrofielokuvien top 10:een kuuluva raina sisältää kaiken olennaisen genreen kuuluvan. Sankarikävelyä! Jne jne. @Isilmírë ollos ystävällinen ja jatka!