Mistä elokuvasta tai TV-sarjasta? (Googlaus kielletty)

Frank voisi tosiaan sanoa jotain tuollaista, mutta siitä elokuva(sarja)sta ei nyt ole kyse.

HF: My uncle was born in America.

NR: Oh, really?

HF: But he was one of the lucky ones. He managed to escape in a balloon during the Jimmy Carter presidency.

Mahdoinkohan keksiä edellisen lainauksen pohjalta fraasin "Vuonna 1989 pakenin Jyväskylästä piikkilanka-aitojen ylitse ja koirapartioita väistellen Tampereelle"? No, hällä väliä, seuraavaksi päivän vihje.

DF: You see, a year ago, I was close to perfecting the first magnetic desalinization process so revolutionary, it was capable of removing the salt from over 500 million gallons of seawater a day. Do you realize what that could mean to the starving nations of the earth?

NR: Wow. They'd have enough salt to last forever.

Priest: [accompanying Nick from his cell to the execution chamber] In domini patrium spiritus morbidum dio madre. Omni Gallia divisa est in tres partes. Corpus delecti. Quid pro quo. Veni, vidi, vici. Nolo contendere. Habeas corpus. Rick Dureus. Ipso facto. Pro forma. Pari passeu. Hic, hike, hoc. Huius, huius, huius. E pluribus unum. Ouriyay oingay ootay etgay iedfray inthe airchay. Tempus fugit. Caveat emptor. Coitus interruptus. Mitzi Gaynor ad nauseam. Amen.

Muistelen kasarikomediaa, jossa jenkkitähti (varmaankin juuri Nick) lähti johonkin itäblokin maahan (Itä-Saksa?) kiertueelle, joutui vaikeuksiin ja liittyi vastarintaliikkeeseen. Siihen aikaan moni komedia nimettiin tyylillä "Hei, me lennetään", joten olisiko tämä voinut olla "Hei, me ollaan vastarintaliike"? Se ei kuitenkaan kuulosta tutulta. Ehkä yritän muotoa "Maanalainen armeija", koska sarja 'allo 'allo nimettiin sananparrella Maanalainen armeija iskee jälleen.

Muistelen, että tämän leffan julisteessa/kansikuvassa oli lehmä kumisaappaat jalassa ja yhdessä kohtauksessa pistoolilla varustautunut vastarintamies ja taantumuksellinen konepistoolimies pelasivat jätkänshakkia 3x3 ruudukolla. Nick myös esitti majatalossa Elviksen Tutti Fruttin.

Tämän mainion leffan nimellä ei ollut typerää "Hei, me" suomennosta, vaan se oli Suomessakin Top Secret. Pääosassa Val Kilmer.

Niin se taisi olla. Hauskaa, että minulla oli se eilen kielen päällä: mietin, että nimen täytyi olla jotenkin saman tyyppinen kuin toblerone, total recall tai joitakin muita nimiä, joita en enää muistakaan. 😀

Ares B:lla taitaa olla enemmän (avaruus)merijalkaväkeä komennossaan, joten hänellä lienee kansan tahto puolellaan.

No napataanpa sitten vuoro. Tosin komentamissani joukoissa ei mariineja ole, keskimaalaisia kääpiöitä ja örkkejä kylläkin. :grin:

Warriors are always the last to recognize the inevitability of change.

- My name is Cassiopeia.
- Cassiopeia. It's beautiful. It means fairy queen, doesn't it?
- I think so.

Eip. Tämänkin pohjalta on tosin tehty sarjakuvaa.

- Maybe Mother wasn't here.
- [mournfully] No. No... she was here.

- That woman is a member of the Otori sect amongst the Gemonese. They don't believe in physical contact between genders except when sanctified by the priests during the high worship of the sunstorm, which comes once only every seven years.
- Hmm... no wonder those little buggers are such good card players.

Kyseessä on sarja ja lainaukset ovat pilottijaksosta.

- What of out bargain? My Colony was to be spared!
- I now alter the bargain.
- How can you change one side of a bargain?
- When there is no other side. You have missed the entire point of the war.

- No, let them talk! I also want to know where you were. All of you. We waited. We watched and prayed and you never came!
- Most of us are dead... the fleet is all but destroyed.

There are those who believe that life here, began out there. Far across the universe, with tribes of humans who may have been the forefathers of the Egyptians or the Toltecs or the Mayans. That they may have been the architects of the great pyramids or the lost civilisations of Lemuria or Atlantis.
Some believe that there may yet be brothers of man who even now fight to survive, somewhere beyond the heavens.

Täytyy viimein jotakin arvata: Stargate SG-1 (tosin sen ”pilotissa” ei tuollaisia jorinoita ollut)