Mistä elokuvasta tai TV-sarjasta? (Googlaus kielletty)

Ensimmäinen sitaatti tuo mieleen Tom Hanksin tähdittämän Vihreän mailin, mikäli se elokuvan nimi oli. Mustaa miestä syytettiin kahden valkoisen lapsen murhasta ja hän oli kuolemantuomittujen osastolla. Tomin esittämällä vartijalla oli omat epäilyksensä miehen syyllisyydestä. Miehen työnantaja sanoi nuo sanat äimistellen omaa herkkäuskoisuuttaan ja luottavaisuuttaan.
 
No ElenGirl, olemmeko jäljilläkään? Kävit täällä viimeksi 7.1. ja jos emme vielä pariin päivään saa vastausta, ehdotan, että hoidamme tuomaroinnin googlettamalla. Joku arvaamaton kontulainen googlettakoon.
 
Kokeilin ajan kuluksi googlettaakin Pagpan kannustamana lainauksia, mutta en löytänyt siltikään mitään mihinkään elokuvaan viittaavaa. Eli ei taida kovin helpolla ratketa ilman Eleniä :grin:

Heitänpä vielä sitten oman arvaukseni kehiin ja veikkaan niinkin villiä vetoa kuin Avatar.
 
Huomaanpa, että Elbereth on jo esittänyt oikean vastauksen, minkä todistaa esmes täältä löytyvä ensimmäinen sitaatti (kuningatar Olympias puhuu käärmeistä).
 
Taitaapi olla sitten Elberethin vuoro. ElenGirl tuskin protestoi sitten kun joukkoomme kummaan taas saapuu.
 
Onneks tuli katottua toi leffa vähä aika sitte ;) iha sika hyvä!

Nonni, asiaan. Seuraava on tv-sarjasta :)

X: The only hope you have is to accept the fact that you're already dead.
 
Ooh, eikös tuo ole maailmanhistorian parhaasta TV-sarjasta Taistelutoverit? Uskallan jopa väittää että niin lausahti Speirs.
 
Jee! Speirsin pisteet on noussu mun silmissä mitä useammin olen sarjaa katsonut. Mutta kukaan ei pärjää Wintersille, ei millään!

Jatketaan armeijan harmaissa. Tuoreempaa tuotantoa, uudempi sota.

- What's the best way to go about disarming one of these things?
- The way you don't die, sir.
 
Niin on! :) Menin sisään toisen houkuttelemana odottamatta juuri mitään. Oikeastaan varsin yksinkertainen ja karu idea, toteutus täysi kymppi. Jälkikäteen kuulin että The Hurt Lockerin on ohjannut nainen - yllättävää ja toisaalta ei.

Muttasiis, Estelwenin vuoro. Taisi olla sitten Estelwen joka kehui kyseistä leffaa täällä Käärmeessä hiljakkoin!
 
Kyllä vain, tuolla viime vuoden parhaat -keskustelussa taisin vähän käydä hehkuttamassa Hurt Lockeria. Olen jo pikkutytöstä asti pitänyt Kathryn Bigelow'n leffoista (etenkin Strange Daysista) - osittain ehkä juuri siksi, että ne ovat "naisen elokuvia", olematta kuitenkaan niitä perinteisiä "naisten elokuvia" ja näin ollen sopivat minun naiskuvaani keskimääräistä paremmin :grin:

Mitäs sitä sitten seuraavaksi... Josko vaikka jotain aivan muuta, elokuvien parista tosin edelleen:

X: We set out to change the world... ended up just changing ourselves.
Y: What's wrong with that?
X: Nothing, if you don't look at the world.
 
Velvet Goldmine? Leffa on ollut hyllyssä jo vähän aikaa (kiitos siskoni rakastan-christian-balea-vaiheen, jossa oli pakko kerätä kaikki herran leffat) enkä kyllä vähään aikaan ole sitä katsonut, mutta toi dialogi voisi sopia siihen...varmaan :p.
 
Sehän tuli nopeasti, vaikka yritin muka valita jonkun vähän vähemmän itsestäänselvän otteen. Ei auta, vuoro saman tien Gublerille :D
 
Ylös