Mistä pelistä? Jollet tiedä, älä googlaa.

Kyseisessä pelisarjassa on hahmona bardi joka lauleli turmiosta samalla vakavuudella kuin lastenlauluja yleensä lauletaan.
 
Liian vaikea taisi olla. Kyseessä oli Mask of the Betrayer lisäri neverwinter nights 2:een. Vähän ärsyttävä mekaniikka pelotti ihmisiä pois, mutta sen sai kyllä kytkettyä pois halutessaan konsolista tai jostain. Siisti pahisloppu josta quotet. Ottakaa joku muu kysymysvastuu?
 
Neverwinter Nights 2:sta on tullut pelattua jonkun verran mutta siitä alkaa olla niin kauan, että en enää muista varmasti oliko minulla tuota DLC:tä. Luultavasti ei koska ei tullut minkäänkaista "muistivälähdystä". Mutta jospa minä jatkaisin. Seuraava on pelistä jota pelasin aikanaan paljon ja josta tykkäsinkin, vaikka pelin "roolipelilliset vaihtoehdot" olivatkin lopulta paljon vähäisemmät kuin alkujaan oli kehuttu/hypetetty.

"The rippling muscles, the broad shoulders, the square jaw! ... You're a strange looking woman."
 
Seuraava lainaus:

"You’re... you’re dressed as a chicken. What are you... what are you planning to do... dressed as a chicken?"
 
Ei soita kelloja. No, tässä seuraava:

"You call that a royal speech? You didn't shout, you didn't threaten, and you were far too reasonable. It was bloody marvellous!"
 
Hiljaista on joten laitetaan seuraavaa. Peli itsehän on osa aika kuuluisaakin pelisarjaa ja luultavasti monet Kontulaisetkin ovat pelanneet ainakin jotain ko. sarjan osaa. Tässä haetussa pelissä oli myös aika liuta tunnettuja henkilöitä ääninäyttelijöinä. Muun muassa Kontulaisille tuttu "kuningas Théoden".

Lainaus itse ei kylläkään ole "Théodenin" ääninäyttelyä vaan erään toisen varsin kuuluisan näyttelijän monologi pelissä.

"This is my Albion. Its cities will bow to my law or they will burn. Its mountains will bend to my will or they will fall. This is my Albion. Its people will do as I say or they will die. Its future will be as I decree or it will end. I have seen what must be done, and nothing will stand in my way. We will be greater and we will be stronger, no matter what sacrifices we must make. This is my Albion, and I will see it destroyed before I surrender it."
 
Ei ole Warhammer:kaan kyseessä.

Kyseessä oleva peli (ja pelisarja) on Lionhead Studios pelifirman kehittämä. Ja yksi suurimmista pelisarjan "hypettäjistä" oli mies nimeltä Peter Molyneux.

Hero: "I will never forgive you for this!"
Logan: "Good, then you will never forget it."

 
Viikon verran on peliä arvailtu, eikä se taida tästä enempää selvitä. Mielestäni olen jo käyttänyt ne kaikkein kuuluisimmat lainauksetkin.

Eli kyseessä siis Lionhead Studios:n Fable sarjan kolmas osa eli "Fable 3". Täälläkin on joskus "muinaisuudessa" ollut keskustelua Fableista (ainakin kakkososasta) mutta näyttää siltä, että joko silloiset keskustelijat eivät enää forumille oleile tai sitten Fablet ovat unohtuneet. Vaikka itse en ole pelannut kuin tuota kolmososaa, niin Fablet olivat kyllä aika tunnettuja ja pidettyjäkin pelejä aikoinaan. Peter Molyneux oli Lionhead Studios:n perustaja joka hypetti kovasti Fableja ja jonka myös katsottiin lupailleen välillä niistä vähän liikoja. Fable 3:ssakin pystyi kyllä muokkaamaan pelihahmonsa persoonaa ja moraalia (ja ulkonäköä) akselilla "hyvä-neutraali-paha" ja pelimaailman ihmiset siihen myös jossain määrin reagoivat mutta muuten pelin roolipelimäiset vaikutusmahdollisuudet, esim. kanssakäynti pelimaailman eri hahmojen kanssa, oli aika "kevyttä". Pidin kuitenkin pelistä, etenkin pelimaailman atmosfääristä, päähenkilöistä ja pelin huumorista. Se näkyy yhdessä lainauksessakin joka on "pahan puutarhatontun" heittämä. Ko. tontut solvasivat sankaria, joka käänteessä mitä erilaisimmilla solvauksilla. Solvaukset myös vaihtelivat siihen nähden oliko sankari mies vai nainen.
"You remind me of an old friend...He was a twit! Just like you!"

Nopein jatkakoon
 
Ylös