Mitä kaikkea kipeänä voi tehdä

Quellefen

Hobitti
Tuleepa nyt tämmöinenkin topic sitten väsättyä.

Eli kun olette niin sairaana, että ette voi uloskaan mennä niin mitä silloin teette?
Ensin on kiva olla netissa ja kirjoitella kaiken maailman hourailuja, mutta sitten iskee väsymys eikä jaksa enään tarkentaa katsettaan tietokoneen ruutuun. Voisihan sitä nukkua, mutta kuka jaksaa maata paikoillaan kun nenä menee entistä enemmän tukkoon eikä saa hyvää asentoa.
Eli tämän topicin tarkoituksena on kerätä kaiken maailman vinkkejä siihen mitä voit tehdä kun olet kipeänä.
Toivottavasti tästä on apua joillekkin jos tätä ei heti pistetä lukkoon :lol:
 
Kuka sanoo, ettei sairaana voi lähteä ulos rientoihin vaikka heti aamusta kun on lomaa? 8)

Jos kuitenkin pitää pysyä kotosalla niin sitten kuuntelee musiikkia(sellaista joka saa nenän aukenemaan), soittaa itse, kirjoittelee sitä sun tätä, katsoo NHB-videoita...stuff.
 
Minä yleensä rasitan oikein urakalla silmiäni kun olen sairas. Joko käytän tietokonetta, luen kirjaa tai lötkötän sohvalla katsoen televisiota. Saksofonin soitto on sinäänsä jännä kokemus kipeänä :)

Mutta ainakin musiikkia voi kuunnella, tosin sitähän voi kyllä tehdä terveenäkin...
 
Gandarin kanssa olen samoilla linjoilla; kipiänä tarvitsee vain TV:n, kirjan ja tietokoneen. Eli ne samat asiat mitä tarvitsee myös terveenäkin. :D
Lisäksi kipiänä tulee syötyä mahdottomat määrät, vaikka ei pitäisikään tehdä mieli, varsinkin kaikkea makeaa. Kumma juttu.

Ja myös Ronin kysyi kohtuullisen kysymyksen; miksei sairaanakin voisi mennä bilettämään (joskin suosittelisin kotiin jääntiä yli 40 asteen kuumeessa)? :D
 
Kun mä olen kipeenä niin oloni on yleisesti niin kamala ja pää kuin Haminan kaupunki etten kykene paljoa mihinkään. :D Yleisesti mä kallistun tämän perinteisen nukkumisen puolelle tai sitten katselen tv:tä, korjaan, lähinnä videoita. Kannattaa katsella Disneyn leffoja. Suosittelen! :) Niitä katsellessa olo oikeasti paranee. :D
 
No tv:n katselu, samalla sitä siivoaa videohyllyn kun katsot mitähän milläkin videolla on, joita kotiin tuppaa kertymään, varsinkin jos videot on omistanut pitemmän aikaa.
Lukea ei kannata, koska tulee pää kipeäksi.
Pidä jonku terveen kanssa kilpailu kumpi hengittä kauemmin suun kautta :wink: Olet varma voittaja.
Passuuta kaikkia terveitä...
Sairauden hyviä puolia:
Itelleen saa yhellä ryypyllä kokonaisen limpsapullon.
Ei tarvi olla koulussa/töissä.
 
En ymmärrä TV:n katselua sairaana ollessa, ainakin aamusella ohjelmat tekevät toipilaan vielä sairaammaksi. Onneksi on videot. Tietokoneen voi viritellä niin, että näppäimistöä voi pitää sylissään ja näytön näkee pedistään. Kätevää. :D
 
En muista tiedä, mutta musiikki saa minut paremmalle päälle. Joko kuuntelen, tai sitten soitan itse. Sairaana en nimittäin jaksa keskittyä musiikin haastavampaan puoleen...
Luen myös paljon. Jos on kipeä, on helpompaa (minulle) lukea jotain todella todella tyhmää ja imelää kirjaa, kuin paksua Sormusten Herraa...
Töllöäkin tulee usein katteltua. Päivisin sieltä ei vaan tule mitään katsottavaa. Mutta siihenkin on oma ratkaisunsa. Aina voi katsoa FotRin pidennettyä versiota, tai jos ei ole pidennettyä, niin sitten normaalia, tai sitten jotain aivan muuta... :mrgreen:
Huoneen siivousta ei kannata harkita silloin kun on kipeä...
Ja tietenkin aina se kaikkein paras: olla netissä ja keskustella kaikista järkevistä asioista muiden kanssa.
Monilla (ei kaikilla) näyttää olevan aika samanlainen kuva lomapäivästä (jos on tosi kipeä, silloin ei ole lomapäivä vaan päivä kidutusta)...
Ah, melkein unohtui. Nukkuminen on aina yhtä avartavaa tekemistä, että sitä voi suositella, vaikka kukaan ei olisi kipeäkään...
 
Television katseleminen, tarinoiden kirjoittelu, piirtäminen, lukeminen, nukkuminen, täällä vanhassa lohikäärmessä oleskeleminen ja kirjoittaminen ja sitten tietenkin netissä surffaminen ja uusien sivustojen etsiminen.
Kaikenlaista, mitä mieleen tulee...
Voi kirjoitella kirjeitä ja maileja... ihan mitä vaan!
Yleensä kyllä itse suostun olemaan kipeä vasta sitten kun sairaus on niin paha, että nukun koko ajan!
Juuh, siinä oli ainakin muutama vaihtoehto, ja ainiin, jos kotona on joku sisarus tai äiti tai isä, niin voi pelata korttia tai lautapelejä... tai no vaikka olisi yksinkin, niin voihan sitä pelata vaikka pasianssia..
 
Atshuu. Tässä teille puhuu oikea sairastamisen asiantuntija (niiskis), joka on nytkin kuumeessa ja korvatulehduksessa :roll: . Olen ainakin kerran kuukaudessa kipeä :( . Enimmäkseen luen ja olen liikaa netissä. Myös syöminen on varsin hyvää viihdettä, etenkin kun olen tällainen luuranko :wink: . Epäselvien, rumien kuvien raapustelu onnistuu myös. Atshuu, kirjoitan myös paljon kirjeitä (omaan 35 kirjekaveria).
 
Jos olen kipeä, joka on suunnattoman harvoin*virnistää*, luen, piirrän, soittelen ystävälleni, katson televisiota ja "vaadin palvelua" eli teetä sänkyyn tms. :twisted: . Useimmin kuitenkin luen tai pistän jotain musiikkia ja alan piirtää.
Pahin sairauteni näin vanhemmiten on ollut 39C asteen kuume ja sekin oli joskus viime syksynä. Tosin pienenäkään en kuulemma ollut pahemmin koskaan sairas.
 
En pysty olemaan aloillani kun sairastan, aina pitää olla jotain touhuttavaa kuten vaikka kotityöt.
Jos olen aivan flegu niin sitten katson Disneyn Klassikoita tai jonkun muun mielenkiintoisen leffan ja napostelen jotain hyvää, tai sitten nukun tietämättä maailman menosta yhtään mitään.

En ole kovin mukavaa seuraa sairaana, silloin haluan yleensä olla rauhassa mieheltäni, lapsen seura ei haittaa koska hän tekee aina jotain mieltä piristäviä temppuja.
 
Kipeenä on tullut katsottua varmaan kaiki muumi jaksot videlta, ja kaikki muutkin videot mitä kotona on.
Jos ei mitään 40 astetta ole kuumetta niin yleensä leivon jotain hyvää.
 
Jos nukkuminen, lukeminen, tietokone ja telkkari alkaa kyllästyttämään, niin aina on jäljellä suklaan syöminen ja listojen kirjoittelu :)
 
Yleensä kun olen niin sairaana, etten voi mennä kouluun, en voi tehdä paljoa mitään muutakaan. o_o; Se on aika kauheaa.

Kaikki sellainen kuin tietokoneella oleminen, lukeminen, tv:n katselu tai piirtäminen on ihan liian rankkaa silmille tai sitten ei muuten vain jaksa.
Vain sängyssä lojuminen ja vanhempien passuuttaminen sujuu, mutta kai sitäkin kestää sen ajan kun sairastaa. Onneksi olen sairaana niin harvoin. Ja ainahan voi sitä musiikkia kuunnella tai sitten vain ajatella.
 
Jos olen kipeä, eikä minulle ole videota, jonka voisin siinä tilanteessa katsoa, maailmani sortuu. Mitä voi tehdä, jos on OIKEASTI kipeä, siis sellainen kuten minä, jolla on tuskia, eikä pelkkä kuume? Selkäni on ollut jo viikon sellaisessa jamassa, että voisin mielelläni ampua itseni kivun takia, ja minä olen sentään vasta 15! Ei siinä voi oikein videoitakaan katsoa, kun täytyy ottaa buranaa niin paljon että napa ruskaa (heh) ja kiva sitten huuruissa katsoa jotain Disneyn Topia ja Tessua. Piirtäminen minun on pariksi viikoksi jätettävä kokonaan, koska se on 'ryhdin' takia melko rasite selälleni. Ei tämä tietokoneen edessä istuminenkaan tee hyvää. Minulla on kaiken lisäksi töitä, ja Miitti viikonloppuna, minä en voi käsittää miksi tämän selän piti ruveta reistailemaan juuri tällä viikolla, juuri tällä viikolla jolloin minulla on töitä ja pitää herätä aikaisin. Jos minä voisin herätä vaikka yhdeltä niinkuin normaalisti teen, voisin olla huoletta, eikä minuun sattuisi näin pirusti. Mutta ei. Mitähän Miitistäkin tulee... toivottavasti ei mene pilalle koko viikonloppu. :/ (kauheat tilitykset. x))

Minä olen oikeasti aivan liian tuskissani tekemään yhtään mitään järkevää. Tämä päivä pitäisi kestää lasten keskellä leiriohjaajana, huominen myös, ja torstai. Sitten tuleekin Veksi meille, ja sitten mennään Miittiin. Tuntuu vähän pahalta kun täytyy joka paikassa ja koko ajan valittaa, pyydän jo etukäteen anteeksi.
 
Ensiksi Ronille ja Rikulle, että en kannata bileisiin menoa kipeänä sillä ei ole kiva kuunnella kovalla soivaa diskojumputusta kun pää on jo muutenkin räjähdys pisteessä :D
No niin ja sitten asiaan...
Minä olen todella harvoin kipeänä ja sillon kun olen (kuten nyt) niin satun olemaan aina väärään aikaan kipeä ja tarkoitan, että olen todellakin sairaana eikä vain jossain 37.2 kuumeessa.
On muuten todellakin ihmeellistä, että sairaana tulee syötyä kauheasti ja etenkin kaikkea makeaa vaikka ei pitäisi tehdä mitään mieli ja tekee mieli tehdä kaikkea jota ei terveenä halua tehdä ja on liian kipeä suunnitelmiaan toteuttamaan :)
No niin nyt minä menen jonnekkin muualle hourailemaan enkä häiritse teitä
 
Minä (kuten aika moni muukin täällä) katson telkkaria, luen tai olen netissä. En yleensä nuku. Saatan myös kirjoitella omia tarinoitani. Joskus laitan musiikin täysille ja rupean riehumaan, mutta tätä en tee kovassa kuumeessa tai oksennustaudissa :D .
 
nappa sanoi:
ja kiva sitten huuruissa katsoa jotain Disneyn Topia ja Tessua.

Siitähän voisi löytää kaikkea uutta ja mielenkiintoista. :)

Minä kun olen kipeänä, olen koneella kolmasosan päivästäni. Herään aina kamalan aikaisin kipeänä. Herään terveenäkin, mutta sitten kipeänä.. Ja päivät on sitten kovin pitkiä. Jos olen niin kipeä, etten sängystä ylös pääse, tuskastuttavan pitkiä. Silloin vaan luen ja juon teetä. Kun silmät ja pää tulee kipeiksi, kuuntelen radiota. Minulla on parvisänky, cd-soitin alhaalla, enkä pääse sinne vaihtamaan levyjä -> radio ainoa vaihtoehto.

Jos sitten pääsen ylös sängystä, saatan lähteä ulos jos on sellainen ilma. Minä en parane yhtään paremmin, vaikka vaan makaisin sängyssä. Tai sitten olen koneella, luen, piirrän, kirjoitan tai katselen teeveetä/videoita. Ja kun olen kipeä, saatan saada mahtavia päähänpistoja. Alan vaan riehua hullun lailla kotona, juoksen ja pompin ympäri taloa. Viimeksi leikin hobittia. :D Ja siitä tottakai on sitten seurauksena kamala päänsärky.

Salmiakkia on pakko saada, kun on kipeä. Sitä lähden hakemaan vaikka kuolemansairaana.
 
Silloin kun olen kipeä (eli siis kuumeessa tms muuten sängyn orja) luen kirjoja, katson elokuvia ihan tärkeästi, syön, nukun ja olen tietokoneella niin paljon kuin mahdollista..
Nyt täytyykin ostaa uus laajakuva tv sen varalta et tulee kipeäksi. :D
 
Ylös