Mitä miitit ovat ja mitä niissä tehdään?

Minä en usko että ihan niin pitkälle menee kun on olemassa tuo perhealennuskin. oikeastaan juuri siitä lukeminen pompsauttikin tämän ajatuksen mieleen että milloin tuo toukka siirtyy liitännäisestä itsenäiseksi miittaajaksi.
Nyt juuri pompsahti päähän joku muisto siitä että olisi keskusteltu siitä että kun vie petipaikan. Muistaako kukaan keskustelleensa kanssani aiheesta? En edes muista oliko se ns. virallinen keskustelu jonkun päättävän henkilön kanssa vai pelkkää lätinää rivikansalaisten kesken.
 
Aioin juuri tulla kertomaan, että tuosta petipaikkakriteeristä on puhuttu ihan hiljattain ja varmaan joskus aiemminkin. Minulla ei ole varmoja muistikuvia siitä, oliko se ollenkaan virallinen keskustelu, ei ehkä ollut. Mutta varmaan se sai sosiaalista, epävirallista hyväksyntää?
 
Petipaikkakriteeristä on puhuttu aina epätasaisen tasaisin väliajoin, muistaakseni jo ennenkuin itse jäin tauolle toiminnasta. En muista mitä mieltä olen silloin ollut, mutta nyt ainakin olen sitä mieltä, että nimenomaan petipaikka olisi hyvä kriteeri. Tosin perheissä on erilaisia tapoja sen suhteen, milloin lapsi siirtyy omaan sänkyyn ja milloin voi nukkua vanhemman kanssa samassa sängyssä. Itse vetäisin rajan en pelkästään petipaikan vaan myös iän suhteen, 5-vuotias ei vielä vaikuta niin paljoa The Miitin yhteisruokien määrien suunnitteluun kun taas 10-vuotias pitää jo huomioida, 12-vuotiaasta (urheilullisesta teinistä) puhumattakaan.
 
Etsin itseasisssa tietoa tästä joskus joulunaikoihin, kun muistelin siitä puhutun, mutta ainakaan hallituksen pöytäkirjoista en löytänyt mainintaa. Muutama vuosi sitten ei ilmeisesti siis saatu mitään ratkaisua tehtyä, mutta ei tällä hetkellä miitessä ole mitään rajatapauksia ollutkaan. Ainakaan parivuotisista miittimaksua ei nyt peritä.
 
Juu, enkä nyt kaipaakaan mitään tarkkoja rajoja ja rajoituksia. Ehkä enemmänkin yleistä mielipidettä asiaan. Vouhan olla ettei Spyro ole ollenkaan miittikelpoinen taapero eikä meille tule sen asian suhteen mitään ongelmaa, mutta minä kun haluan aina varautua kaikkeen ja varmistella asiat :)
 
Minunkin mielestäni looginen rajakohta lapsikohtaiselle miittimaksulle olisi se, kun lapsi on kyllin iso tarvitakseen oman pedin ja tehdäkseen näkyvän loven yhteisruokaan. Oma 8-vee kuopukseni tulee mahdollisesti mukaan The Miitiin, ja maksamme silloin hänestä perhealennuksen mukaisen puolikkaan miittimaksun ja Krasuksesta täyden.
 
Ylös