Miten pelaatte täällä foorumi roolipelejä?

Minlû

Hobitti
Heipä hei! Etsiskelin vastausta kysymyksiin aijemmista keskusteluista, mutta en löytänyt :/ Joten päätin sitten kysyä tätä ihan näin :D
Elikkä, miten täällä Konnussa pelataan foorumi roolipelejä? Sain jonkin moisen käsityksen että niitä pelataan erinlailla kuin mitä olen itse oppinut, yhdellä sivustolla. Voisiko joku selittää alusta loppuun kuinka homma toimii? ;) voisin sitten itsekkin osallistua tuleviin juttuihin, kunhan opin "talon tavoille" :D Esim. Hahmojen luomisesta ja kuinka homma etenee, kun "seikkailu" alkaa. Mitä täytyy ottaa huomioon jos aikoo itse tehdä roolipelin? jne :)
Kiitokset jo etukäteen!:grin:
 
Minä voin vastata vaan parin pelin pelaajakokemuksella, mutta ainakin niissä peleissä joita itse olen pelannut on annettu alkutilanne ja paikka (ekassa pelissä laiva ja toisessa majatalo). Tietysti muutenkin vähän mikä aika ja muut diiba daaba perus asiat. Sitten jokainen kirjoittaa itse oman hahmonsa ympäristöön sopivaksi. pelinjohdolta on sitten saatu tiedot siitä kenen pussiin pelaa, onko murhaaja, kokki, sivustaseuraaja, mitä tietää, onko erikoistaitoja ja kaikki muutkin ratkaisevat jutut. Eli oma hahmo pitää kirjoittaa sen mukaan väljäksi että sopi sitten mihin rooliin vaan. Kaikki yksärikeskustelut jonkun kanssa lähetettiin myös pelinjohdolle.
Olikohan jossain pelissä yksi viikko sama kuin yksi pelipäivä? Tosin siitä taidettiin puhua että oli joillekin vähän pitkä aika.

Tuolta löytyy jotain tietoa peleistä mitä on pelattu http://wiki.kontu.info/Fope
Joku peliä vetänyt osaisi kyllä ehkä auttaa enemmän, mutta pitäähän minunkin nokkani tähän(kin) soppaan työntää [22]
 
Haha, kiitoksia paljon. Tuo kertoi jo itse asiassa melkein kaiken mitä halusin tietää ;) Käympä vielä tutkiskelemassa tuolla osoitteessa :D
 
Ylös