MSN messenger

En tiedä onks tää topic nyt oikealla osastolla, jos ei ole, niin... Siis haluaisin kysellä että keillä kontulaisilla on toi mese, ja niiden sähköposti-osoitteita vois laittaa tänne (halukkaiden) 8) Vois myös laittaa Konnun käyttäjätunnuksen joten muut voisivat yv:llä kysellä lisää. Täällä voi myös kysellä meseen liittyvistä ongelmista ym. Ois kiva saada mese- kavereita, koska se on tosi kätevä "chat" ohjelma. Sen voi ladata ilmaiseksi netistä osoitteesta: http://messenger.msn.fi/
Tuolta sivulta lataat sen ja rekisteröidyt sille.
Mulla on sellanen ongelma että mun tunnuksella voi kirjautua sisään ihan ilman salasanaa... :( En oo saanut asetuksista sitä toimimaan...
 
Haluan hiukan korostaa rekisteröitymisen ja kirjautumisen eroa. Rekisteröityminen tehdään vain kerran, kun jotakin palvelua tahtoo alkaa käyttämään. Sen jälkeen vain kirjaudutaan :)
 
onko joku muu kuullut tai kokenut tälläistä, että messenger levittäisi esim. teidän sähköposti osoitettanne tai muita tunnuksia? jostain kuulin tälläistä huhua.. :?
 
Noh, Microsoftin tuotteena siihen tulee aika paljon huomiota niiltä tahoilta, jotka haluavat aiheuttaa harmia. Jos messengeriä käyttää, on oikeastaan hyvä hankkia jokin ilmainen sähköposti ja käyttää sitä messengerin kanssa. En tiedä messengerin todellista haavoittuvuustilannetta ja kuinka "vaarallista" sitä on käyttää, useimmilla ei näyttäisi olevan ongelmia. Niin tai näin, varovaisuus ei ole pahaksi.
 
Muutama pieni korjaus tosiaan. MSN Messengeriin pystyy kirjautumaan muillakin sähköpostiosoitteilla kuin hotmaililla yms. Tällöin käydään rekisteröimässä se tietty osoite .Net osoitteeksi. Tämän jälkeen voit kirjautua Messengeriin myös.

Mikäli otat @hotmail.com osoitteen itsellesi tai omistat sellaisen jo, on se automaattisesti .Net osoite ja voit näin kirjautua sen sähköpostin tunniksilla Messengeriin ja alkaa sen käyttäjäksi.

Messengerin asetuksissa voit päättää tallentaako se salasanasi muistiin vaiko ei. Yleisillä koneilla ei todellakaan kannata tallentaa koska silloin muut koneen käyttäjät pääsevät kirjautumaan tunnuksillasi sisään.

Mitä tulee tuosta, että kenellä kaikilla se on, niin senhän näkee jokaisen käyttäjän profiilista. Ja jos käyttäjä kirjoittaa viestin, näkyy se myös siinä tiedoissa. Eli ei tehdä tänne mitään listaa, että "minulla on ja osoite on tämä".
 
Okei, okei... kirjoitin vähän väärin, mutta ymmärsitte kuitenkin mitä tarkoitin :oops: Joo, mutta vaikka mulla on asetuksissa, että se ei tallentais sitä salasanaa, niin se silti antaa muitten kirjautua siihen mun käyttäjätunnuksella... :(
 
Oletan, että tämä ongelma on ainakin kotikoneellasi. Koitapa tyhjentää sieltä selaimen (oletan että Internet Explorer) muistista (Työkalut-valikko -> Internet-asetukset -> Yleiset-välilehti) kaikki väliaikaiset internet-tiedostot sekä Sisältöön liittyvät asetukset -välilehdeltä kaikki sieltä Automaattinen täydennys -osiosta. Siellä varsinkin kun pystyy tyhjentämään nuo valmiiksi tallennetut salasanat...
 
Minkä vain sähköpostiosoitteen voi liittää .Net passporttiin.

Ohjeet löytyvät www.msn.fi osoitteesta. Siellä on jotain tyyliin "register .Net passport" tms.
 
Itselläni on sekä Windows Messenger, että MSN. Windows messengeriä en ole saanut tähänkään päivään mennessä poistettua koneeltani ja aina, kun laitan internetyhteyden päälle, menee myös windows messenger päälle, eli kun laitan tämäm msn:n päälle, niin pitää ensin kirjautua ulos windows messengeristä todella monen mutkan kautta (koska wmessengerin päälläolo ei edes näy, kuin kuvakkeenna noissa alapalkin pikkukuvakkeissa. )

MSN:ssä ainakin on se raksisysteemi, jolloin messenger ei aukea automaattisesti internetyhteyden avautuessa, mutta windowsilla ei tämmöistä ole. Eli onko muilla mitään hyviä neuvoja, tai käytännön jippoja, joilla jopa minä, tietokoneiden kanssa täysin poropeukalo, voisin helpottaa elämääni?

Eihän tämä suuri juttu ole, mutta hiukkasen raivostuttava.
 
Yksi keino on, että etsit Messengerin käynnistystiedoston koneeltasi (jotakin.exe) ja nimeät sen uudelleen esim. jotakin.exe.bak

Tämän jälkeen koneen ei pitäisi pystyä tuota ohjelmaa enää käyttämään
 
Minulla tulee ainakin ensimmäisenä mieleen resurssienhallinta ja sieltä lisää/poista sovelluksia. Sieltä valitset vain sen minkä haluat poistaa.. :roll:
 
Paitsi että vaikka messengerin yrittää tuolla tavalla poistaa se ei sieltä kokonaan poistu kuitenkaan. En minä ainakaan ole saanut sitä poistumaan.

Tietysti yhdistämällä sen tuohon äskeiseen jippooni, niin pitäisi toimia. :)
 
Dúnadan sanoi:
Paitsi että vaikka messengerin yrittää tuolla tavalla poistaa se ei sieltä kokonaan poistu kuitenkaan. En minä ainakaan ole saanut sitä poistumaan.

Tietysti yhdistämällä sen tuohon äskeiseen jippooni, niin pitäisi toimia. :)

Kunhan vain ehdotin. Minulla se on tepsinyt aina hyvin kaikkeen, mutta minulla ei ole kokemusta muuta kuin MSN:stä.. :D
 
Messengeristä täytyy muuttaa asetuksia. Työkalut-valikko > Asetukset > Asetukset-välilehti ja ruksit pois kohdista "Suorita tämä ohjelma Windowsin käynnistyessä" ja "Suorita tämä ohjelma taustalla"

Pääsee eroon. Jos sitä yrittää nimetä uudelleen, tekee ainakin Windows XP exen uudelleen. Sama juttu Windows Media Playerin kanssa. Niistä ei niin vain enää pääsekään eroon :/
 
Aika hyvin pystyy myös säätelemään koneen käynnistymisen yhteydessä käynnistyviä ohjelmia, kun käynnistä-valikosta valitsee kohdan "suorita" ja kirjoittaa siihen "msconfig" (ilman lainausmerkkejä). Kannattaa kuitenkin olla tarkkana ettei ota mitään Windowsille tärkeää pois käynnistyksestä, sillä muuten voi tulla aika pahoja ongelmia.
 
Windows XP:ssä Suorita ei vain taida näkyä oletusarvoisesti, joten se täytyy käydä laittamassa ensin näkyviin toista reittiä. Microsoftin pojat ovat mukavia, eikö?

Tosin XP:n msconfig on paljon parempi kuin aiempien Windowsien vastaavat.
 
Dúnadan sanoi:
Paitsi että vaikka messengerin yrittää tuolla tavalla poistaa se ei sieltä kokonaan poistu kuitenkaan. En minä ainakaan ole saanut sitä poistumaan.
Tiedä sitten kuinka totaalisesti poistuu, mutta tuon jälkeen minä en ole kuullut kyseisestä ohjelmasta enää pienintäkään pihahdusta.
 
Windows messenger osaa olla todella hankala. Vaikka otin pois "suorita tämä windowsin käynnistyessä" ja "suorita taustalla" toiminno pois, niin se aina käynnisti itsensä kun avasin Outlook Expressin. Vielä avasi sen niin ettei minnekkään tullut näkyviin että messenger olisi auki. No, msn messengerin kanssa ei ollut tätä ohjelmaa, ja se toimi paljon paremmin. Lisäksi messengerin kautta alkoi tulla ärsyttäviä popupa mainoksia, johtuen varmaan jostain tietoturva-aukoista. Ainakaan windows messengerin poistaminen ei ole onnistunut, msn en ole edes kokeillu. Windows on aika vastahakoinen kun yrittää poista niitä oletusohjelmia.

Vaihtoehtoiset ohjelmat, esim. Trillian, ovat kyllä paljon parempia kun microsoftin omat messengerit. Niillä voi kaikenlisäksi vielä käyttää useampia tilejä samaan aikaa. Messengerissä oli ärsyttävää kun piti aina loggaa ulos kun halusi tsekata toisen sähköpostin. Pieni mainos tähän päätteeksi. :)
 
Minulla on MSN Messenger enkä ole huomannut minkäänlaisia onkelmia sen kanssa. Tosin en ole sitä yrittänyt poistaa tai muura sillä siihen minulla ei ole halua eikä syytä.
 
Ylös