Myöhäiskevätmiitti Hämeenkoskella 11.-13.4.2014

Voih! Ainut miksi vastustan on se että rakastan gaavikalaa ja jos sitä on tarjolla enkä saa syödä niin kiemurtelen tuskissani siellä.
Sushi on kyllä kivaa yhteisnäperreltävää :)
 
Eikös Lehtokuusamallakin ollut melkoisen paha kala-allergia tjsp?

Mut yhteisruoka, voin osallistua jos se on (melkein) mitä tahansa paitsi sushia! :D Minulla on edelleen sitä kohtaan melkoiset antipatiat. Delvor olisi ehkä sushista tykännytkin, mutta livistää lauantaipäiväksi Turkuun pikku-ukkopelaamaan :p

Laitoin Satekain Hämeenlinnasta Nerwenden kyytiin nousevaksi kun kerran siellä pysähtyy kuitenkin, tämä kaikille ok?
 
Lehtokuusama, olisikohan Mallorn sitten päätynyt jonkun muun mukaan suoraan miitistä? Kuinka yleisesti mahtaa olla tiedossa että niiden liikkeistä pidetään kirjaa (hyvä idea muuten) nykyisellään?

Mikäs Caelelle ja Satekaille olisi sopiva ajankohta noutoon ja pystyttekö olemaan noudettavissa samasta pisteestä esim rautatieasemalta tai mikä teille olisi kätevintä? Jos matkalla käydään yhdessä kaupassa niin kokonaissiirtymäajaksi voisi arvioida vaikka kahta tuntia joten voisin olla Tampereen väkeä (samat terveiset kuin edellä) hakemassa esim. yhden aikaan.
 
Ilmoittauduttu mukaan ja osallistumismaksukin maksettu verkkopankissa. Mainittu yhden aika passaisi minullekin matkaan lähtöön tampereelta.
 
Nerwen, pääsen bussilla helposti esim. rautatieasemalle ja minulle passaa mikä lähtöaika vain.

Yhteisruokailusta:

Sushihommelissa mukana atm
Vamperi
purr
May
Círdan
heppuli

Millaisia susheja haluaisitte tehdä? Minulle on aikalailla ihan sama, mutta lohi susheissa olisi aika jeijpop.
Minullakin taitaa olla rullausmattoja tuolla kaapissa, voin ottaa ne mukaan.

Lautapeleistä: Onko kukaan ottamassa mukaan Taru Sormusten Herrasta-lautapeliä? Olisi kivaa
taas yrittää tuhota Sormusta. Jos kukaan muu ei tuo sitä, niin minä voin napata sen mukaan.
 
Joo, mulla on tosiaan varsin paha kala-allergia, hajukin voi aiheuttaa hengenahdistusta. Joten toivoisin ettei sitä kalaa kovin paljoa tai kauaa pyöriteltäisi yhteisissä tiloissa. Ja säilytetään, jos tarve, huolellisesti suljetuissa pusseissa.
Yhteisruokailuun en ole osallistumassa muutenkaan, kun mikään ruoka ei meinaa sulaa sisälläni tätä nykyä.

Nerwende sanoi:
Lehtokuusama, olisikohan Mallorn sitten päätynyt jonkun muun mukaan suoraan miitistä? Kuinka yleisesti mahtaa olla tiedossa että niiden liikkeistä pidetään kirjaa (hyvä idea muuten) nykyisellään?
Jaa-a. Pitääpä sitten kuulutella Mallornia ympäriinsä!
Eli muistaako kukaan lainanneensa viime miitissä viime vuonna ilmestynyttä Tolkien Societyn Mallorn-lehteä? Soisin sen palautettavaksi.
Seuralle tulleita lehtiä saa ilman muuta lainata, mutta niistä on syytä ilmoittaa. Säilytän seuralle viime vuosina tulleita lehtiä ja tuon niitä luettaviksi miitteihin.
 
Hiukan muutosta kulkemiseen erinäisten säätöjen takia eli tulen Arkintin kanssa omalla kyydillä miittiin ja takaisin, eli Nerwenden autosta vapautuu paikka. Ainakin Kointähti näyttäisi kaipaavan Tampereen suunnalta kyytiä.
 
eowynofmay sanoi:
Shetai ja ilmeisesti Pagba myöskin... millaisilla aikatauluilla olette liikkeellä? Me voimme joustaa.

Tuo 16:25 Lahdessa on okkokok. Menen rautatieasemalle, ettei tarvitse taas seikkailla linja-autoaseman liepeillä.

Viimeksi osallistuin sushirinkiin siksi, että se toimi kääpiöleipänä: kun katselin niitä kääröjä tarjottimella, niin mikä tahansa muu hankkimani ruoka tuntui heti paljon herkullisemmalta vaihtoehdolta. Tällä kertaa taidan jättää ringin kokonaan väliin.
 
Yhteisruokailusta: voisiko olla sekä sushi että pulled pork? Tuo possu + kasvikset eivät vaadi kuin muutaman pilkkojan. Sushia taas syön mielelläni, koska kotona se ei maistu kenellekään (ilmeisesti jakaa myös kontulaisia samalla tapaa :D).

Ja Pagba, voin aivan hyvin hakea sinut myös linja-autoasemalta (vai hirvittääkö se, että viimeksi ajoin päin punaisia ;)?). Voimme ajaa linja-autoasemalta vaikka erinomaisen kaunista Jalkarannantietä pitkin.
 
Minä tulen sushihommaliin mukaan.

Ja ilmeisesti se kadoksissa oleva Mallorni on minulla. Olin ajatuksissani arkistoinut sen tuonne vanhojen Mallornien joukkoon, mutta ehkä parempi säilyttää uudemmat yhdessä.
 
eowynofmay sanoi:
Ja Pagba, voin aivan hyvin hakea sinut myös linja-autoasemalta (vai hirvittääkö se, että viimeksi ajoin päin punaisia ;)?). Voimme ajaa linja-autoasemalta vaikka erinomaisen kaunista Jalkarannantietä pitkin.

Ääh, tuohon ETAan on bussin tulosta ainakin 25 minuuttia ja sehän on pelkkä arvio. Olette Lahdessa luultavasti vartin myöhässä aikataulusta. Saan parhaiten ajan kulumaan, kun tallaan bussiasemalta rautatieasemalle. Kantamuksiakaan ei ole kohtuuttomasti, kun makuualusta ja -pussi ovat tarpeettomia.
 
Jep, me starttaillaan Tampereelta yhden aikaan ja vähän ennen kahta ollaan Hämeenlinnan tietämillä jos nyt siis vielä joku myöhäisherännyt haluaa mukaan: tilaa on vielä yhdelle!
 
Mä oon todennäkösesti avainten kanssa sit perillä taas 3-4 välisenä aika-akselina.
 
Susheissa atm mukana siis:

purr
Vamperi
Shetai
May

Millaisia susheja haluaisitte tehdä? Lähinnä siis kun en ole itse tehnyt niitä oikeastaan
koskaan, mutta käsittääkseni ainakin maylla on kokemusta tästä(kin) hommasta?
Aka may, haluatko keksiä meille mitä tehdään, montako tehdään ja kuka ostaa mitäkin? :D
 
Mun mielestä voidaan tehdä vaikka vaan perusmakeja, nigiritkin on helppo. Kurkkua, porkkanaa, katkarapua, kalaa? :)
 
Siitä on vuosia kun oon tehnyt, mutt... Riisietikkaa, sushiriisiä, leväarkkeja (niitä mustia) ja wasabitahnaa. Täytteitä.
Voisin sanoa hep! riisin ja riisietikan kohdalla. Ostan yhden paketin riisiä.
Jäljelle jää:
noriarkit (leväarkit siis)
wasabitahna
kurkku
porkkana
katkarapu
kalaa
Tästä voi vähän bongailla teko-ohjeita: http://www.kotivinkki.fi/jutut/sushin-valmistus

Kalan säilytys ja syöminen voi olla ongelma Lehtiksen takia, pitäskö ne säilyttää ulkona esim. erillisessä kylmälaukussa?

Ja Vamperi, olit viimeksikin mun kanssa tekemässä :D! Muistatko, kun siitä riisistä tehtiin sushiriisilumipalloja lopuksi?
 
Voisin muuten olla halukas ainakin kokeilemaan sushia (kunhan ei mitään hiveän extremeä).
 
eowynofmay sanoi:
Ja Vamperi, olit viimeksikin mun kanssa tekemässä :D! Muistatko, kun siitä riisistä tehtiin sushiriisilumipalloja lopuksi?
Muistan, mutta en kuitenkaan ole sen lisäksi tehnyt sushia koskaan muulloin. Muutenkin tuommoiset tarkkuutta vaativat keittiöjutut ei oikein meinaa onnistua minulta kauheen hyvin.

Voisin tuoda vaikka leväarkkeja ja wasabitahnaa, ne on helppo
ostaa jo aikaisemmin lähi-Citymarketista. Varsinkin kun tiedän, että niitä varmasti on siellä. Mitenhän paljon niitä kannattaisi ostaa?
 
Ylös