Myöhäiskevätmiitti Hämeenkoskella 11.-13.4.2014

Tärkeä tiedotus Mayn kyytiläisille! Paluukyyti lähtee sunnuntaina jo klo 9 (kummipojan synttärit ovat klo 11...).
 
Voi hitsi! Missataan KOKONAAN loppusiivous! Tämä on kyllä raskas uutinen...

Tarkoittaa myös sitä, etten aio edellisenä yönä pelata Roborallya neljään asti. Pelisessiot täytyy ajoittaa lauantain vastaiselle yölle ja lauantaipäivälle.
 
Varoitan näin etukäteen, että mun toinen ranne on semisti rikki, ja kirurgi kielsi rasittamasta sitä loppuviikon aikana. Ei mitään vakavaa, mutta koska se ei välttämättä näy ulospäin (paitsi silloin kun irvistelen silloin kun liikautan sitä vahingossa väärällä tavalla), niin sanonpa etukäteen, että mä en sit voi kantaa mitään painavaa miitin aikana ainakaan kaksin käsin. Katotaan siivoushommatkin jotenkin järkeviksi sitten tuon kanssa.
 
HUOM!!! Tuon taas keijupaketin josta saa käyttää muutkin. Ei ole mitään järkeä että jokaisella on oma levite mukana ja jokainen käyttää siitä muutaman veitsellisen.

Hei, Jas! Olisiko iso vaiva jos laittaisit minulle tekstaria kun olette miittipaikalla tai jossain sen läheisyydessä? Kun ei ole mitään järkeä tulla sinne seisoksimaan hirmusti ajoissa niin voisin lähteä sitten tulemaan kun saa viestin.
 
Nyt on miittimaksu maksettu tällä lailla hvyissä ajoin. Eli, jos mitään mullistavaa ei seuraavan reilun vuorokauden aikana tapahdu, niin minut tavoittaa huomenna iltayhdeksän jälkeen Hämeenkoskelta.

Mikä tarkoittaa myös sitä, että pe-iltana lähtee yksi lisäauto Helsingin suunnalta miittin, ja sunnuntaina miitistä Helsinkiin päin.
 
Jaamar, ei ole suuri vaiva jos vain muistan tehdä noin. :D Mutta lähtöaikatauluksemme on varmistunut klo 12-13 Jyväskylästä, mikä kyllä tarkoittaa että viimeistään klo 16 ollaan siellä avainten kanssa jos ei mullistuksia tapahdu.
 
Eli jos siinä 15.30 jälkeekään ei vielä ole kuulunut mitään niin voin lähteä huoletta ajelemaan :) Yritän siiheksi saada repun pakattua. Eihän minulla olekaan kuin vaivaiset seitsemän tuntia aikaa saada väännettyä vähän kastiketta ja makaroonia+hedelmäsalaattia ja pakata reppu. Mitenkähän tulen ehtimään. Voisin melkein sanoa olevani jopa vähän innoissani miitistä. Kannattaa selkeästi olla ennen miittiä pari viikkoa mieluummin kotona yksikseen kuin töissä hankkimassa turhaa sosiaalista kuormitusta.

Kurjaa on vain se että minusta ei ainakaan ole rauniokävelijäksi enää tässä vaiheessa elämää jos joku sinne suunnittelee lähtevänsä. Jos sää on viikonloppuna yhtään samanmoinen kuin on ollut viimepäivinä niin ulkoilu olisi todella houkutteleva ajatus.
Tuonko muuten papupelin? Meiltä kyllä löytyy pyydetty Taru sormusten herrasta -pelikin, mutta onko joku muu tuomassa sitä? Joudun myös kysymään Novalta saako pelin tuoda sillä se on Novan peli. Uskoisin kyllä että saa. Pelaako kukaan Rummikubia jos tuon? En viitsi turhaan raahata pelejä, mutta jos alustavaa kiinnostusta on niin voin tuoda nämä tai jonkun näistä.
 
Jaamar, riippuu ihan siitä kuinka helppoa sinulle on napata mukaan TSH-peli. Jos se on superhelppoajakätevää,
niin ota se ihmeessä mukaan, muussa tapauksessa minä voin tuoda sen. :p
 
No olen yksin autossa joten tilaa siellä ainakin on ja pääsen ajamaan kotiovelta miittipaikan ovelle joten ei paljon helpommaksi voi mennä ;) Ehkä minä siis nappaan sen mukaan.
 
Ei huolta Jaamar, viikonlopuksi on luvattu kurjaa, kylmää vesisadetta ;)
Papupeli jee ois kiva!
 
Tuoko joku mukanaan läppärin tms jolla voi toistaa dvd-leffoja? Satun olemaan tänä iltana samassa tilassa varsin vaatimattoman kokoelmani kanssa josta voisi kuitenkin jotain löytyä mukaan. Voisin myös koittaa etsiä sen tekstitetyn Taivaalliset olennot-tallenteen jota taisin jossain miitissä lupailla. Voi tosin olla että se vaatii konvertointia. Noh, tässähän on vielä reilusti aikaa...

Säätilaa tuossa juuri katselin. Perjantai-illalle on aika varmaa tihkusadetta, lauantai olisi suht kuiva mutta pilvinen ja sunnuntaina tihuttelisi taas.

Oikeastaan ehkä voisin olla kiinnostunut tuosta sushi-projektista. Tykkään syödä mutta en ole koskaan tehnyt. Vieläkö jotain tuikitarpeellista ainesosaa puuttuu vai sovellanko jotain?
 
Mä voisin tuoda susheiluun vaikka kurkkua ja savukalaa, jos Nerwende toisit porkkanoita ja katkarapuja? :) Olikos niitä mattoja tulossa? Entäs soijakastike?
 
Olen jo pakannut 2 mattoa ja Shetai hoitaa soijakastikkeet. Tässähän alkaa olla ihan jo täpinöissään!
 
Otan mukaan ainakin Brandagamban pelit: Isla Dorada ja Avalon - The Resistance, joista jälkimmäistä olemmekin ehtineet pelata menestyksekkäästi.
 
Porkkanat ja katkaravut siis. Käykö katkoiksi peruspakastetavara vai pitäisikö etsiä jättipyrstöjä mahdollisten nigirien päälle myös?
 
Vaikka asia ei minulle kuulu niin taas vaihteeksi osaa olla puuttumatta vaan koitin pohtia Lehtisystävällisintä tapaa hoitaa tuo sushihomma. Eikös siellä ollut useampikin jääkaappi niin ainakin kalat voisi varmaan säilyttää (jos avattuja pakkauksia tulee) jossain tietyssä kaapissa. Minigrippussien tuominen mahdollisten tähteiden tai avattujen kalajuttujen säilytykseen ei liene sekään huono vaihtoehto? Oliko keittiössä ovia tai tiskillä luukkua? Auttaisiko tilan sulkeminen jos se on mahdollista? Tai vähintään että käy sanomassa kun sushihomma alkaa ja siivoaa kalajutut kunnolla heti pois kun hommat on valmiit? Vai hössötänkö taas ihan turhasta :p
 
Olin vähän miettinyt nuotiolla istuskelua, mutta jos säät ovat tuollaiset kuin ylempänä on uhkailtu, niin saa nähdä inspiroidunko moiseen.

Suosikkini onkin Twitch...
 
Jaamar sanoi:
Vaikka asia ei minulle kuulu niin taas vaihteeksi osaa olla puuttumatta vaan koitin pohtia Lehtisystävällisintä tapaa hoitaa tuo sushihomma. Eikös siellä ollut useampikin jääkaappi niin ainakin kalat voisi varmaan säilyttää (jos avattuja pakkauksia tulee) jossain tietyssä kaapissa. Minigrippussien tuominen mahdollisten tähteiden tai avattujen kalajuttujen säilytykseen ei liene sekään huono vaihtoehto? Oliko keittiössä ovia tai tiskillä luukkua? Auttaisiko tilan sulkeminen jos se on mahdollista? Tai vähintään että käy sanomassa kun sushihomma alkaa ja siivoaa kalajutut kunnolla heti pois kun hommat on valmiit? Vai hössötänkö taas ihan turhasta :p
Tuo olisi hyvin ystävällistä. Kiitos Jaamar ajattelemisesta.
Mielellään tosiaan eri jääkaappiin kuin minun ruokani. Mielellään myös jämien pussittaminen, on ne sitten jääkaappiin tai roskikseen.
Todennäköisesti haistan kyllä kun aloitatte kalan käsittelyn, joten ei tarvi ehkä ilmoitella. Pahimmat ongelmat mulle on tullut lähinnä kalan valmistuksessa irtoavasta hajusta (kurkku alkaa umpeutua: otan astmapiippuni mukaan), sikäli pelkkä lohifileiden pyörittely ja syöminen samoissa tiloissa ei ole sieltä ongelmallisimmasta päästä (kun ei teillä kuitenkaan sentään koko kalatiskiä ole mukana).
 
Ylös