Myöhäiskevätmiitti Hämeenkoskella 11.-13.4.2014

Olen pakannut kantamuksiini kortti/lautapelit Kingdom Builder, Modern Art, Taru sormusten herrasta: Kaksinkamppailu, Hobbit Tales, Battleline, Hanabi ja (Ex-Musta) Pekka. Joten näitä samoja ei kannata varmaankaan ottaa mukaan. :)
 
Lehtokuusama sanoi:
Todennäköisesti haistan kyllä kun aloitatte kalan käsittelyn, joten ei tarvi ehkä ilmoitella. Pahimmat ongelmat mulle on tullut lähinnä kalan valmistuksessa irtoavasta hajusta (kurkku alkaa umpeutua: otan astmapiippuni mukaan), sikäli pelkkä lohifileiden pyörittely ja syöminen samoissa tiloissa ei ole sieltä ongelmallisimmasta päästä (kun ei teillä kuitenkaan sentään koko kalatiskiä ole mukana).

Pidetään tuossa vaiheessa sitten huolta, että keittiön huippuimuri on toiminnassa, jolloin pahimmat hajut menevät saman tien ulos.

Saunatilojen huippuimuria ei sen sijaan kannata laittaa ollenkaan päälle, köh köh.
 
Jos nyt jollekulle vielä info ehtii, niin seuran muurikkapannukin lähtee mukaan. Jos uskallus riittää ja sää todella sallii, aion tehdä siinä huomenna itselleni lounaaksi muurikkapannupitsaa, johon saa osallistua tai olla osallistumatta. :) Mutta tulossa on ja vapaassa käytössä!
 
Eka!

Kiitos miitistä. Ilokseni saatoin havaita, että vessan oviin laittamani pehmusteet olivat edelleen paikoillaan, eli leirimajasta vastaava ei ole sitä mieltä, että ovien pitääkin kolista. Palo-ovikin sulkeutui pehmeämmin. Käytävän valot olivat varmaan edelleen häiritseviä varsinkin rannanpuoleisissa huoneissa yläpedillä nukkuvien mielestä, mutta vaihtoehtoja oli huononlaisesti. Tiesittekö muuten, että rakennuksen pohjapiirustuksen mukaan nukkumasiiven käytävän keskellä sijaitsi ennen väliseinä, joka erotti siveellisesti poikien puolen tyttöjen puolesta? Katossa näkyy edelleen lista seinän paikalla. Arvelen, että sitä pidettiin paloturvallisuuden kannalta huonona ajatuksena ja muutenkin se aiheutti ylimääräistä ahtautta ja vaaratilanteita ovien auetessa yllättäen ilman tilaa väistää niitä. Väliseinän palo-ovien puoleisessa päässä oli liukuovi.

Avantouiminen jäi tehokkaasti väliin, kun järvessä oli heikkoa jäätä kymmenen metrin levyinen vyö ja sitten avovettä. Edes May ei lähtenyt kierimään jäätä pitkin veteen asti.
 
Ilonaihetopikissa jo menin paljastamaan että miitistä jäi tosi hyvä maku suuhun. En tiedä onko yksin kotona istuminen nyt tehnyt minulle hyvää ja jaksoin sosialisoida vai olitteko vaan jotenkin erityisen kivoja tällä kertaa :) Oli miten oli olen iloinen että päätin tulla miittiin.
Myönnän että olin kurja kapinalline ja aloitin loppusiivouksen omine lupineni liian aikaisin, mutta kai se vaan on niin juurtunut tapa että sunnuntaina ei enää osaa oikein ryhtyä mihinkään miittailutoimintaan kun tietää olevansa jo kohta lähdössä. Osasyynä myös se että halusin ajoissa kotiin syömään kun tuo vatsa-asukki kaipaa ravintoa muutaman tunnin välein ja aamiaisen söin kuitenkin jo ysin maissa.
Puusaunasta olen kiitollinen. Vieläkin on kiva olo eilisen saunasession jäljiltä. "Aikaisin" nukkumaan meneminen oli ihailtavan helppoa. Ei melua tai muita häiriöitä ja meidän huonekunnalla oli oikeasti uskomattoman hienosti yhteensopiva rytmi kun heräämiset menivät kivuttomasti suunnilleen yhtäaikaisesti (ainakin minä koin näin). Nuotiot ovat aina kivoja ja niitä pitäisi kyllä suosia enemmäkin miiteissä.
 
Kun en sitten sanonut tänä aamuna, niin ilmoitan tähän väliin, että Estel lähetti miittiväelle terveisiä! :D Terveiskäsky ei ihan kulkenut, kun näin sen vasta joskus kolmelta viime yönä.

Tuun joskus myöhemmin kirjoittamaan jotain oikeaa, nyt en muista mitään, mitä piti sanoa. Paitsi ne terveiset. Ja sen, että miitti hujahti ihan liian nopeasti. Ei pitäis olla koskaan nelipäiväisiä miittejä, kun sitten kolmipäiväiset [tai siis alle 2 vuorokauden mittaisiahan ne kaiken lisäksi on] tuntuu niin lyhyiltä.

EDIT: Nyt olis vähän nälkä, mutta eipä tee enää yhtään mieli pussipastaa. Jaksaiskohan sitä mozzarellapizzaa vielä? Vali vali, miksi kotona on vain sellaista ruokaa, jota on overdoussaillut miitissä?
 
Oli meillä Jaamar samat rytmit! Ja jos ravasit yöllä vessassa, niin ei mitään havaintoa asiasta. Aikataulutus meni tällä kertaa todella loistavasti. Lyhyestä vkl-miitistä huolimatta ehdin vaikka mitä. Lenkille (kiitos Vampire, että pyysit), kirppikselle (upeita löytöjä), päiväunille sekä saunaankin molempina päivinä. Nolona pyytelen ymmärrystä sushiporukalta, kun karkasin kesken töiden saunaan (olin sentään keittänyt riisin...).

Puhuin kyytiläisille matkalla, miten vaikuttavia elokuvia Nerwenden elokuvatarjoilussa oli (Heavenly Creatures ja Kuolleiden runoilijoiden seura). Wow, I'm impressed! Näitä jää kelaamaan pitkäksi aikaa.

Avantoa ihan pienesti kaipasin, kävin sitä haikailemassa laiturin päästä. Avovesi oli niin lähellä, mutta ah! niin kaukana.
 
Kiitos kaikille miitistä, oli kiva tavata taas! Meni tosiaan nopeasti ohi koko miitti, toki siihen saattoi vaikuttaa se, että vain makasin väsyneesti (ja hysteerisesti) lattialla, sängyssä tai laiturilla :D Parasta oli piirrustuspeli ja Nuoren seurakunnan veisukirja 2005. Harmi vaan, ettei ehditty laulaa enempää. Mutta The Miitissä sitten! Ja tietenkin myös sivistyminen Kuolleiden runoilijoiden seuran merkeissä, se oli varsin hyvä leffa. Myös kotiinpaluu sujui oikein miellyttävästi, kun Merri kaivoi laukustaan kaiuttimet ja sitten meillä olikin Tollywood/Disney-paardit!

Ja kiitos kaikille Haisulin kurpitsajuoksun selittämiseen osallistuneille, miun aivot käy välillä vähän hitaalla, kuten ehkä saatoimme siitä mikä-on-italian-pääkaupunki-napoli-eiku-rooma******-aliassessiosta huomata (syytän tästä edelleen lidliä ja esimiestäni).. [22]

Terveisin Härppyli Häiriintynyt (.. en ehkä kestä, kiitos Vamperi :'DDDDD)
 
^Kyseiset paardit olivat varmaankin parhaat.

Nuotion ääressä kului melko leppoisasti yllättävänkin pitkä tovi, ja Jasin muurikkapannupitsatkin onnistuivat pienten alkuvaikeuksien jälkeen aika lyömättömällä tavalla. Tulevissa miiteissä pitää tutkia paikalle saapuessa paikat tarkkaan, ettei jää erinäisten hauskojen juttujen (jättikuulapeli...) löytyminen loppusiivoukseen. Minä lupaan myös treenata papupeliä ja tarjota ensi kerralla kovemman vastuksen. Piirrustuspeli on ajoittain aivan hulvattoman hauska. Meillä oli purrin kanssa pieniä vaikeuksia saada siinä samasta juonesta kiinni. Muutenkin tuntui, että aina minun piirrustusvuoroni jälkeen lause muuttui melko paljon. :) Heathertoes taisi ottaa osan niistä tuotoksista jopa arkistoitavaksi. Lauantaiaamuna oli omituinen hetki: olimme yöllä pelanneet hetken roborallya ja kun nousin ylös sen tarkemmin kelloa katselematta, niin kukaan muu ei ollut vielä pystyssä. Välillä oli hanakala muistaa, mitä kaikkea ei saa tehdä, kun jäi alkuinfo väliin.

Yhtä kaikki, mukava miitti, mahtavaa porukkaa.
 
Kiitos kaikille mukavasta miitistä!

Nuotio oli huippukiva, ne pannupitsat voisivat toimia oikein hyvin yhteisruokailun merkeissäkin (hyvin toimi myös sushikin kyllä!). Kiitos myös saunojille, muumihöpöttäjille ja piirrustuspelipiirtäjille (posket vieläkin kipeät nauramisesta).

Miinusta siitä että aika meni liian nopeasti. :)

- pörr
 
Well I should be back to Finland for The Miitti. Also my Finnish should be put to the right place before that. I hope to see you all soon since I have so much that I just have to tell you!

- Lily
 
Löydän itseni Jaamarin kokemuksista sosiaalisuuden suhteen: sosiaalisuuskiintiö ei tule normielämässä täyteen, mikä näkyy miiteissä. En tiedä, onko se hyvä vai huono juttu (re: levoton härväämiseni ja pöllöpöllöpöllöpöllöpöllö), you decide :D

Piirustuspeli oli tosiaan hulvaton sekä sivustakatsojana että osallistujana (oikeastaan enemmän kyllä sivusta, koska osallistuessa piti niinQ ajatella, shiish kauheeta). Viimeisen kierroksen paperit on mulla on kotona, olin nauraa itseni tärviölle niitä tutkaillessani. Aiempien kierrosten pikkulapuista mulla on valokuvia, mutta osa jäi mysteerisiksi ja puutteellisiksi. Vielä pitäis keksiä, minne laitan kuvia esille, kun en ole viitsinyt mihinkään kuvapalveluihinkaan toistaiseksi liittyä. Tapahtuu siis ns. joskus.

Oli myös kiva leffailla: pääsi täyttämään tuota loputonta "should watch" -listaansa, varsinkin Heavenly Creaturesin kohdalla oli kyllä jo aikakin. Pakko kompata Nerwendeä siitä, että Legend oli todella hyvä leffa visuaalisesti, vaikka tietyiltä muilta osin ehkä ei... Ja Kuolleiden runoilijoiden seura oli parempi ku muistin, vaikka opintojen takia edelleen dislaikkaan Whitmania ja Thoreauta :D Hmm, voisin noukkia johonkin seuraavaan miittiin fantsuleffoja mukaan, kun on muutama vähemmän tunnettu (?) tapaus hyllyssä. Jan Švankmajerin Něco z Alenky (Liisa ihmemaassa -versiointi) tai Karel Zemanin Baron Prášil (The Fabulous Baron Munchausen). Molemmat siis tsekkileffoja enkkuteksteillä - kuten huomaamme, niin outofantsun keräämiseni on alkanut Prahassa käydessäni. Tai sitten mainstreamimmin ihan englanninkielinen MirrorMask (Dave McKean & Neil Gaiman + Jim Henson Company - what's not to like here?). Saatan myös lähiaikoina sortua tilaamaan Amazonista lisää rautaesiripun takaista animaatiota ja muuta sellaista. Täytyyhän mun korruptoida myös kontulaisia sitten.

Jasille erityiskiitos pöllöilystä niin miitissä kuin myös miitin jälkeen :heart: Kiitokset myös muille pöllöilyn ja pälleilyn faneille/sietäjille! Lisäksi Eilonwylle kiitokset järvitoilailuista, Heppulille sänkynsä ja tyynynsä lainaamisesta, Satekaille rapsutuksesta, Lehtikselle ja Atheonille autoilusta, ja kaikille miittailijoille seurasta. Shetaita muistutan viinikierroksesta, teretulemast Helsinkiin.

Kuten sanoin jo aiemmin, niin miitti oli liian lyhyt. Milloin me aletaan pitää viikon mittaisia miittejä?
 
Suurkiitos Maylle lakanoista sekä lenkkiseurasta (kiitos myös Mörkintille ja Caelelle jotka lähtivät mukaan juoksentelemaan).
Oli kauhean kiva miitti, jaksoin valvoakin aika hyvin ja katsoa kaksi hyvää leffaa (Legend ja se angstileffa yhyy Dead Poet's thingamajig).
Piirrustuspeli oli kyllä ylihauskaa.

Lisäkiitos Nerwenille todella hauskasta paluumatkasta. (Pelasimme tosi hienoa peliä samalla kun kuuntelimme Cabin Pressurea):

[video=youtube]https://www.youtube.com/watch?v=nq8KrAx26mM[/video]
 
Heathertoes sanoi:
Hmm, voisin noukkia johonkin seuraavaan miittiin fantsuleffoja mukaan, kun on muutama vähemmän tunnettu (?) tapaus hyllyssä. Jan Švankmajerin Něco z Alenky (Liisa ihmemaassa -versiointi) tai Karel Zemanin Baron Prášil (The Fabulous Baron Munchausen). Molemmat siis tsekkileffoja enkkuteksteillä - kuten huomaamme, niin outofantsun keräämiseni on alkanut Prahassa käydessäni. Tai sitten mainstreamimmin ihan englanninkielinen MirrorMask (Dave McKean & Neil Gaiman + Jim Henson Company - what's not to like here?). Saatan myös lähiaikoina sortua tilaamaan Amazonista lisää rautaesiripun takaista animaatiota ja muuta sellaista. Täytyyhän mun korruptoida myös kontulaisia sitten.

Něco z Alenky on hieno! Jos lähdet Amazon-ostoksille, suosittelen etsimään leffaa nimeltä Valerie and her week of wonders/Valerie a týden divu. Sopii loistavasti kategoriaan tsekkiläinen outofantsu. :D Eli tulevissa miiteissä kivasti haluan näitä katsella joo minäkin. Ja saatan jopa yrittää etsiä Valerieta enkkuteksteillä, koska joskus muistan sellaisen löytäneeni, oiskohan ollut jopa ihan sinätuubista. [ei ollu offtopikkia tämä!]
 
Ylös