NaNoWriMo tulee - oletko valmis?

Tuolta löytynee minun NaNoni päivittäin ilmestyvissä pätkissä tänä vuonna, ja sieltä etenemistä voi seurata. Lisäksi aion kirjoittaa vakavampaakin NaNoa siinä sivussa, joten en tiedä miten käy, mutta tuo on lähinnä sellainen kokeilu - osaanko ylipäätään kirjoittaa säännöllisesti ja päivittäin, siis.
 
NaNoWriMo tulee - en taaskaan ole valmis

Voi Balrogin tulinen rieska (haha oli pakko kokeilla), miksi minä en koskaan muista NaNoa yhtään aikaisemmin? No, onhan tässä sentään kolmisen viikkoa aikaa suunnitella ja valmistautua. Olisin vain tarvinnut hieman enemmän aikaa, koska kirjoitusvireeni on todella pahasti ruosteessa. Viimeksi olen tainnut kirjoittaa jotain proosaksi laskettavaa vuoden alussa ja sekin oli vain lyhyt ficci. Juuri pari päivää sitten suorastaan hätkähdin tajutessani, miten vieraantunut olen kaikesta kirjoittamisesta.

Voisin harkita NaNoni kirjoittamista englanniksi, koska suomenkielentaitoni on tätä nykyä aika kuralla (tämänkin viestin kirjoittaminen suomeksi takkuaa :hups:). Toisaalta en ole koskaan kirjoittanut mitään kovin pitkää englanniksi... Ehkä pitäisi nyt kolmen viikon aikana kirjoittaa jotain pienempiä juttuja lämmittelyksi ja yrittää sillä tavoin palauttaa mieleen, miten koko homma toimii.

Ensisijaista olisi kuitenkin keksiä inspiroiva aihe tai juoniaihio. Jos jollakin pyörii jaloissa ylimääräisiä tarinanaiheita, niitä otetaan mieluusti vastaan. :p

// Ai niin, olen nimellä Porpentina tuolla NaNon sivuilla, jos joku haluaa kaveroida ja/tai seurata edistymistäni (tai luultavimmin sen puutetta).
 
Ikävä kyllä jää tänä vuonna väliin. Ryhdyin jo fopeen, vaikka ei aika oikeastaan riittäisi ja en nyt toista työtaakkaa - vaikkakin miellyttävää sellaista - viitsi ottaa harteille.

Ensi vuonna sitten? (Niin varmaan.)
 
Ajattelin kokeilla, vaikka olenkin nuori ja typerä. Tykkään kirjoittamisesta ja muutamia ideoitakin löytyy pään sisältä. Jos vaan osaisin pistää ne sopivaan tekstimuotoon.. :)

Miten muuten se sanojen laskeminen toimii? Pitääkö ne ihan <i>itse</i> laskea?
 
Círdan,ainakin Microsoft Wordilla näkyy siellä alhaalla palkissa sanamäärä. joissain vanhemmissa versioissa se näkyy arviona vain hetken, kun asiakirja avataan, mutta nykyään se taitaa näkyä koko ajan. *kokeilee* Jup, minulla ainakin näkyy koko ajan. Worksista en ole varma, kai siinäkin on joku toiminto, jolla saa arvion.

Minä en osallsitu NaNoon taaskaan, koska minulla ei ole aikaa, ja Sitä Ideaa työstän kunnolla. Minusta on vähän raiskausta yrittää kirjoittaa niin lyhyessä ajassa niin paljon - tiedän tiedän, se on oikeastaan hauskaa, minä vain käyttäisin mieluummin aikani ihan kunnolla tekstin työstämiseen.
 
Sanamäärän saa selville myös Tiedosto - Ominaisuudet - Tilastotiedot -polun kautta.

En oikein tiedä osallistuisinko Nanoon. Tekisi vähän mieli, mutta toisaalta on muutakin elämää, ja sanamäärä tuntuu tosi isolta huomioon ottaen lyhyen aikavälin. Pitää tässä puntaroida. Mitään ideoita mulla ei ainakaan vielä ole :p
 
Minäkin olen taas mukana! Jos tällä kertaa vaikka pääsisi pitemmälle kuin viimeksi. Mitään ideoita ei vieläkään ole, tai ehkä joitain puolikkaita. Foorumiroolopelihahmojen historiasta voisi ehkä kertoa. ;)
 
Psst. Minä jään vieressä naureskelevaksi outsideriksi tänä vuonna, mutta; minun wordini ainakin laskee sitten repliikkiviivatkin sanoiksi, ottakaa moiset huomioon. Esim.
"- Juokse jo!
- Minähän juoksen!"

...Word laskee tuon kuudeksi sanaksi.
 
Minun pitäisi varmaan tänä vuonna kokeilla suosiolla jotain helpompaa genreä ja sijoittaa tarinani ennestään tuttuun maailmaan. Aiempien vuosien scifi/fantasiayritelmäni ovat kaatuneet omaan monimutkaisuuteensa jo alkumetreillä. Ehkä pitäisi tyytyä kirjoittamaan jotain ihan tähän maailmaan sijoittuvaa ihmissuhdehömppää - mutta en kyllä tiedä, jaksanko kiinnostua sellaisesta 50000:n sanan verran. Toisaalta voisin myös kirjoittaa fanifiktiota, jos vanhoista, toteuttamatta jääneistä ficci-ideoistani vaikka löytyisi jokin tarpeeksi inspiroiva.
 
Olen taas päättänyt osallistua, vaikka arvaankin käyvän huonosti. Mutta tällä kertaa olen valmistautunut kunnolla. Tolkien-sensein esimerkkiä seuraten olen keksinyt eepoksen ensimmäisen lauseen, jonka luotan paljastavan aikanaan loput tarinasta. Voisinpa kertoakin sen teille:

Hippasvaaran lausuntakuoron menestyksekäs esiintymismatka päättyi kuin päättyikin traagisesti.

Eikö olekin hyvä? Taidan ottaa siitä uuden mantran tai ainakin kajauttaa sen ääneen aina kun olen yksin hississä.
 
Eeek, eeek!! Menin ja ilmoittauduin nanoon "kun-nyt-ei-ois-muutakaan" ja kaksi päivää aikaa ja mikä tämän idea on? Miten tämä toimii? Luulen, että ajatuksenvirta-tyyppinen kirjoittaminen voisi olla solmuja aukovaa tässä vaiheessa :/
 
Äh. Minun suunnitelmissani on/oli ilmoittautua, mutta en saa/saanut mitenkään potkittua itseeni tarmoa kirjoittamiseen. Nyt on jo kuitenkin liian myöhäistä, eikös vaan? Minulla ei ole minkäänlaista kokemusta aiemmista NaNoWriMoista.
Eikös kirjoitelman saakkin kirjoittaa suomeksi? Noh jokatapauksessa, englannin taitoni on surkea enkä ymmärrä puoliakaan noiden sivujen tekstistä... :(
 
En minäkään ymmärrä mutta intoa olisi ja ääh, hermostuttaa. Mutta vaikken saisikaan tekniikkaa kuntoon niin aion ainakin koneelle aloittaa ylihuomenna kirjoittamisen, tuli mitä tuli.
 
Cirindë, vielä ei ole liian myöhäistä! Ilmoittautuahan voi vaikka ensi kuussa, ja kirjoitusinnonkin ehtii vielä löytämään. Minäkin kuulin koko touhusta ensimmäistä kertaa tämän topikin aloitusviestistä, ja päätin silloin osallistua ihan parin päivän varoitusajalla. Olin ihan varma, ettei 50 000 tulisi täyteen, mutta sitten innostuin niin että se lopulta täyttyikin.

Suomeksi saa tottakai kirjoittaa, ja ainakin suomalaisten foorumiosastolla tuntuu suomeksi kirjoittamalla saavan huikeasti rispektiä - 50 000 sanaa suomea englanniksi käännettynä olisi kuitenkin aika paljon enemmän. Kukaan ei tietenkään tule tarkistamaan, millä kielellä tai mitä kirjoitat. NaNon pääasiallinen tarkoitus kun on heittäytyä ja pitää hauskaa.
 
Vähän yli 20 tuntia enää, iik. Tekstistäni tulee varmaan joku fantasiakertomus, koska en saanut suunniteltua mitään luovempaa. Se sitten onkin kaikki, mitä tarinastani toistaiseksi tiedetään. Öisin säätämäni kirjan kansikuvakin alkaa pikku hiljaa valmistua, mutta jotenkin tuntuu, että siihen pitäisi laittaa jotain tekstiäkin. Haluaisiko joku täällä siis kenties olla ystävällinen ja keksiä kirjalleni nimen? :D
 
Kuinka moni aikoo valvoa keskiyöhön? :) Voitaisiin pitää pieni konnun nanottajien mesemiitti tjsp.
 
Nimiehdotuksia Miccoh´n teokselle:
Keijukansan kuolema
Flunssainen lohikäärme
Miekkaa ja makeaa
Mörninkäinen
 
Minä taidan päätyä ensimmäsitä kertaa kirjoittamaan romanttista ihmissuhdehömppää. Ei lainkaan tapaistani, mutta kun idea kerran on niin...:roll:
 
Kiitos nimistä, Pagba. Miekkaa ja makeaa on juuri oikeantyyppinen huonolle fantasiakirjalle, ja kirjasarjan nimi voi hyvinkin olla Mörninkäinen. Pitää vielä miettiä mitä se tarkoittaa. Keijuista en osaa vielä sanoa mitään, kun en ole miettinyt niin pitkälle, että onko sellaisia kyseisessä universumissa olemassa (no okei, voin kirjoittaa Pagballe cameo-roolin), mutta Flunssaista lohikäärmettä ainakin voi hyödyntää jonkin luvun tai jatko-osan nimessä, sellainenhan on kannessakin. :p
 
Ylös