Nemi

Mirha

Kontulainen
Onko kukaan huomannut kauppain lehtihyllyyn ilmestynyttä Nemi-sarjakuvaa? Itse ostin sen muutama viikko sitten ja odotan innolla seuraavaa osaa. Piirrosjälki on hyvää, etenkin ilmeet ovat mainioita. Olen ollut myyty siitä lähtien, kun katsoin kantta. Lukekaa ihmeessä ja ihastukaa.

Jos olisin gootti, olisin juuri Nemi. Ja vaikka en olekaan, enkä varmaan tule olemaankaan, on Nemi tällä hetkellä ehkä suurimpia idoleitani.

Ksu edit: siirretty Kirjastosta
 
Nemi on siis goottityttö, ja sarjakuva kertoo hänen elämästään. Hän juo ja polttaa, iskee poikia, puolustaa eläinten oikeuksia, käy konserteissa, pakoilee tv-lupatarkastajaa ja on uskomattoman ironinen. Kyseessä on hyvin hauska sarjakuva, ja Nemillä on sanansa sanottavana jokaiseen asiaan. Lukekaa, vilkaiskaa edes, niin ymmärrätte.

Ensimmäinen albumi koostuu stripeistä ja yhdestä muutaman sivun pituisesta jutusta. Pidempi juttu alkaa baarista ja siitä, kuinka Nemi kiipeää ikkunasta sisään nukkumaan, mutta päätyy väärään asuntoon.
 
Onko Nemi siis "Aikuisille suunnattu fantasiasarjakuva", joista muuten on jo ketju?

http://kontu.merri.net/keskustelu/viewtopic.php?t=1295 ?

Odotan vastauksen, ennen kuin lukitsen.
 
Kyllä se on enempi sellaista nuorisoviihdettä. Ja jos keskusteluja muutenkin syntyy, niin ei niitä aina tarvi niputtaa yhden "yleispätevän" topicin taakse... :roll:
 
Sillanrakentaja sanoi:
Ja jos keskusteluja muutenkin syntyy, niin ei niitä aina tarvi niputtaa yhden "yleispätevän" topicin taakse...

Oikea asenne!
Anteeksi mutta oli pakko sanoa sillä olen itse täysin samaa mieltä :mrgreen:
 
No jatketaan sitten sitä keskustelua täällä. Kysyin vain siksi, koska en itse lue kovinkaan paljon sarjakuvia (Aku Ankkaa ei lasketa) ja kyseinen sarjakuva ei ollut minulle tuttu.

Ja Off-topiccini loppuu... nyt.
 
tiivistä keskustelua....

Minä olen lukenut...tai no vilkaissut lehteä muutaman kerranb kaupanhyllyllä, mutta en ole ostanut. Pääsyynä ehkä se, ettei kiinnosta lukea jostain teinitytöstä, joka kapinoi maailmaa vastaan. Niitä kun näkee realissakin ihan tarpeeksi. Muuten sarjakuvasta ei ole mitään valittamista, ja piirrostyylikin on, ihme kyllä, hyvää.
 
http://www.metro.co.uk/metro/standard/article.html?in_article_id=11835&in_page_id=1

siinä vähän esimerkkiä. Ihan rentoa luettavaa.
 
Kansi näyttää hauskalta (olen selannut R-kioskilla), mutta sarjakuvaa en siltikään ole vielä ostanut. Pitäisiköhän, koska olen itse tavallaan gootin puolikas (hevari) , mutta silti en nuku missään baareissa tai polta :twisted:
 
Zezuga sanoi:
sarjakuvaa en siltikään ole vielä ostanut. Pitäisiköhän, koska olen itse tavallaan gootin puolikas (hevari) , mutta silti en nuku missään baareissa tai polta :twisted:
En minäkään ole gootti, ällöän heviä lähes yli kaiken, ja silti pidän Nemistä kovinkin paljon. Ei tarvitse olla sitä, mistä tykkää. Minäkin olisin muuten kissan ja Neil Gaimanin kirjan risteytys, mikä olisi sinänsä aika kummallista... :roll:
 
Joo..meikkis ei ole saanut vielä ostettua sitä, mutta mun suunnitelmissa olis toivoa joku niistä lehdistä joululahjaksi mutilta ja vatista..:) Mun mielestä se on hauska sarjis, olen sitä parisen kertaa kaupassa selaillut..;)
 
Niin, uusi Nemi ilmestynee marraskuussa. Maltan tuskin odottaa. Lueskelen jo ihan ekstaasissa Nemiä norjaksi... :D
 
Nemi on loistava!!
Ruotsissa on nimekeen alla julkaistu jo soundtrackin :roll:
Ensimmäisen kerran törmäsin Nemiin, kun eräällä toisella forumilla yks norjalainen tyyppi laitto sinne pari strippiä ja käänsi tekstit englanniksi.
Se tarina siellä lopussa oli ihan hauska :mrgreen:
 
Täältä löytyy enemmänkin keskustelua Nemistä - http://www.kvaak.fi/keskustelu/index.php?board=3;action=display;threadid=273

Onhan se kieltämättä ihan hauska sarja. (Ja varsinkin näin hevarin näkökulmasta)
 
Uusi Nemi-albumi eksyi tänään käsiini. Vihdoin!
Hyviä juttuja on vähemmän kuin vanhassa, ja painojälki on aika surkea. Pöh. Odotukseni olivat korkealla tuon lehdykän suhteen. Jotenkin tuntuu, että puolet Nemin karismasta olisi kadonnut.
 
Ihan oikeassa olet, Mirha. Nemiähän julkaistaan nyt Ilta-Sanomissa, ja voi nenä miten tylsä se onkaan. Vitseistä puuttuu nokkeluus ja oivallus, ja niistä tulee koko ajan sellainen eltaantunut olo että "Hohhoijaa, missäköhän mä olen kuullut tän vitsin aiemmin?". Ja nimenomaan silloinkin kun en tasantarkkaan ole lukenut sitä strippiä koskaan ennen.
 
Se mitä olen kaupassa lueskellut, olen todennut, että Nemi on todella hauska :lol: Tykkään myös piirrustusjäljestä.
 
:D

Aivan loistavia, mutta ... nooh en tiedä. Ne on hassulla tavalla piirretty, mutta älkää käsittäkö väärin, siis kyllä ne on HYVIN piirretty.



Mikäpä minä olen toisten piirustuksia arvostelemaan :roll:
 
Ylös