Nemi

Minulla on kolme Nemi-sarjakuvaa; talvi-04, kesä-04 ja syksy-04...Jotenkin missasin kevään Nemin, eikä sitä oikein löydy :(

Mutta itse Nemistä; pidän hänestä todella, tarkkoine huomioineen ja kipakoine kommentteineen tämän päivän maailmasta. Tietysti hän on hyvännäköinenkin, ja sitä huokailee "Olisinpa tuon näköinen.." :p
Lehdet olen lukenut useita kertoja ja niistä löytyy aina naurettavaa ja viihdyttävää. Jopa äitini nauraa Nemin kömmähdyksille :D
 
Bloodflower, kysäise Suomalaisesta kirjakaupasta. Tilaavat.

Mie kans ihan rakastuin<3 Isoveli tuossa kesällä totesi, että "kun ekan kerran Nemiä näin, ajattelin heti sinua." nauroin :D

Mutta siis niin, LOISTAVA sarjakuva :D Nyt on kyllä häiritsemään ruvennut, kun jokainen albumi on aina vain puolet edellisestä.....

Ja mitäh? Ruotsissa paljon Nemiä?! *sekoaa* Mie sinne tahdon nyt! (x


(huum...anteeksi kovin sekava viesti^^')
 
Ostin tänään tuon uusimman, ja olihan se aika heikko verrattuna aiempiin. Nemi on ilo silmille, kuten aina, mutta siihen se rajoittuukin. Yksikään kohta ei saanut minua edes hymyilemään, vaikka niitä hassujakin kyllä löytyi.

Tämä albumi on ehkä sitä pahinta mahdollisinta luokkaa: keskinkertainen.
 
Himfânwen sanoi:
Bloodflower, kysäise Suomalaisesta kirjakaupasta. Tilaavat.
Ja mitäh? Ruotsissa paljon Nemiä?! *sekoaa* Mie sinne tahdon nyt!

Ei ne mitään osaa tilata, eikä niitä vanhoja ole. Eikä kyllä uusiakaan :p

Ruotsalainenhan se taiteilijakin on, niin eiköhän se ole loogista että siellä niitä on :)
 
Himfânwen sanoi:
Nyt on kyllä häiritsemään ruvennut, kun jokainen albumi on aina vain puolet edellisestä.....

Se on salajuoni! Ensin ne laittavat meidät ostamaan yhden albumin, ja kun olemme koukussa, he laskevat sivumäärää mutta pitävät hinnan samana ja me maksamme itsemme kipeiksi muutaman kymmenen sivun plätistä! *sekoaa*
 
Theoderic sanoi:
Bloodflower sanoi:
Ruotsalainenhan se taiteilijakin on, niin eiköhän se ole loogista että siellä niitä on :)

Lisa Myhre on norjalainen, ei ruotsalainen :)

Öö, hih :oops:
Kiitos että korjasit, olen aina vaan luullut häntä ruotsalaiseksi. No, enpä luule enää :)

Oli muuten ärsyttävää, kun edellistä Nemiä lukiessa fiilisteli toiseksi viimeisellä sivulla "jes, vielä viimeinen sivu" ja sitten siellä komeilikin Tuska2004-mainos :x
 
Tongin vanhaa aihetta...

Eli Nemi. Nemistä on juuri tullut toinen kovakantinen alppari, ja kyselen onko Konnussa ketään sen hankkinutta? Lähinnä: onko siinä mitään sellaisia juttuja, mitä ei ole jo "irtonumeroina" Suomessa julkaistu? Ekassa kovakantisessahan oli, paljonkin, joten se oli ihan hyvä hankinta vaikka irtonumerot on tullut ostettua, mutta mitenkä tämän uuden kanssa?

Minä siis pidän Nemistä. Se ei ole suurimpia suosikkejani (ei edes ns.gootti-sarjakuvien parhaimmistoa), mutta ihan viihdyttävää kuitenkin. Nemi on hyvin inhimillinen hahmona suklaanhimoineen ja siitepölyallergioineen. Ja tietenkin TSH-fanitus on herttaista. Aluksi en aivan Nemille lämmennyt, mutta jotenkin sitä on tullut aina vaan hankittua lisää ja olen oppinut pitämään siitä.
 
Löytyy meikäläiseltä! (mikä yllätys...)

En muista bonganneeni mitään ainakaan kovin erikoista uutta, jaksan vaan aina hihitellä vanhoille vitseille uudestaan ja uudestaan. Itsekin tuon lähinnä ostin siksi, että se näyttää hyvältä hyllyssä sen ekan kirjan vieressä, välittämättä siitä, onko siellä mitään uutta.

Suomeksi siis: jos kaipaat vaan uusia strippejä, älä tuhlaa rahojasi.
 
Nemi on yleisesti ottaen hyvä, keskivertoa parempi. Toisinaan hän naurattaa oikein kunnolla, ja saa muutenkin huulet rullalle räikeällä asenteellaan. Joskus ei herätä mitään, ja toisinaan suutun oikein kunnolla (mikä voi olla Lisan tarkoituskin). Ei parhainkaan sarjiksentekijä/ käsikirjoittaja/ kirjailija/ who ever voi aina olla parempi tai edes yhtä hyvä kuin viime kerralla. Keskeistä on, että peruslaatu pysyisi tasaisen hyvänä. Sillä sitä antaa anteeksi muutamat hiukan huonommat tapaukset. Tuota viimeisintä albumia en ole kuitenkaan muuta kuin selaillut. Kommenttejenne perusteella se taitaa siihen jäädäkin. Pikkuisena Ringerinä sydämeni kyllä hypähtää ilosta joka kerta kun Nemi väläyttää omaa Ringeriyttään.
 
No niin, se toinen kovakantinen Nemi-alpparikin tuli sitten saatua (ystävänpäivillä on joskus sellainen vaikutus), ja tottahan se on, mitä Minea tuolla aikaisemmin mainitsi, ettei siellä juuri mitään uutta ole (enkä sitä itse olisi kyllä hankkinutkaan). Itseeni tosin vetosi se yksi (harvoista) uusista asioista, eli Nemi-sountrack. Millaiset biisit "luovat" Nemin hahmon. Melko metallivoittoista musiikki näytti olevan, perinteistä gootti-kamaa oli aika vähän, ottaen huomioon että Nemiä nimenomaan goottina mainostetaan (vaikka onhan sarjakuvastakin jo tullut hyvin selväksi hänen "metalli-innostuksensa"). Mutta nyt tietenkin siis tekisi mieli hankkia nuo biisit...

Ihan uutta Nemiäkin saisi ilmestyä, nyt on tullut viime aikoina vain uusintapainoksia niistä ensimmäisistä "kioskialppareista", mikä on nurjaa meille, jotka ostimme ne jo silloin.
 
Uusi albumi on ilmestynyt. Bongasin sen tänään kaupasta. Nimi on Kivilinnojen katveessa.

Nemiin olen useinkin samaistunut, kummallisuuksineen päivineen, vaikken kovin gootti- / hevarityyppinen olekaan. Aluksi luin strippejä Iltiksestä, kun tv-liitteen takia lehden ostin keskiviikkoisin, ja innostuin lopulta keräämään niitä. Keräysinnon nosti kerrassaan sattuva strippi, jossa Nemi joutuu tarjoamaan aterian ystävälleen sangosta, vuoasta lautasena ja maljakosta lasina. "Pitäisiköhän tiskata?" Olin sairastelun takia ruvennut tiskivuoren lannistamana käyttämään jo kaikenlaisia kaapista löytyneitä purnukoita ja hillopurkkeja. Lehden ostaminen onneksi loppui, kun ystäväni vinkkasi albumeista. Sarja on täynnään hauskoja hahmoja ja kovin todenmakuisia tilanteita, joista nähdään ne hullut puolet, ja Nemin itsensä arjen vinksauttaminen. TSH-fanius on vielä mukava lisä samaistumiseen :) .
 
Nemi on henkilönä minusta ihana. Niin epätäydellinen ja inhimillinen. Nemiin on helppo samaistua ja itse nauran aika paljon hänen jutuilleen ja minua hänessä viehättää mielikuvitus. Varsinkin tässä uusimmassa läpyskässä oli muutamia aika hauskoja juttuja. Nemi on kuin kuka tahansa nainen, täynnä epäloogisuuksia esim. pessimistisyys ja lapsellinen innostuminen asioista. Olen ajatellut ostaa nämä "Nemi-kirjat" sillä aivan ensimmäisiä Nemejä en ole lukenut.
 
Nemi on ihana!!! Se on mukavan angsti meininki ja päähenkilö ei olekkaan puhdas pulmunen vaan sellainen lähes kaikki paheet omaava yhdenillan juttuja harrastava gootti tyttö! Itse en omista niitä mutta kaverilla on joku kokoelma niin että nautin niistä hänen luona!
 
Tykkään kovasti Nemistä! Se on hauskaa ja oivaltavaa strippisarjakuvaa. Riittävän yllätyksellistä, mutta kuitenkin jotenkin kumman tuttua. Nemi on kerrassaan sympaattinen hahmo, vaikka onkin oikeastaan aika mahdoton. Jokaisessa meissä asuu pieni Nemi. :wink:
Omistan Nemi1-kirjan, mutta albumeja tulee bongattua kirjastosta kieli pitkänä. Tämä Kivilinnojen katveessa on taas erityisen hyvä albumi. Paljon hyviä oivalluksia, tilanteita joihin samaistua ja juttuja joille nauraa vedet silmissä. Lise Myhre on yksi niistä piirtäjistä, joka on oivaltanut jokapäiväisestä elämästä kumpuavan komiikan.
 
Minäkin olen lukenut Nemiä paljon ja pidän siitä hirveästi! Nemin piirustustyyli on mahtava, ilmeet ovat ihan parhaita ^^. Olen itsekin piirtäjä, ja olen usein ottanut Nemistä mallia ja vääntänyt siitä omia versioitani(Siis EN baitannut, ihan eri näköisiä!!).
Lise Myhre on varsinainen filosofian ja komedian kuningatar, sillä en enää edes muista, kuinka monesti olen Nemille nauranut! Nemin lapsellisuus on ihan paras :3
 
Ah, mikä topiikki! Kas kun en aikaisemmin ole huomannut tätä!
Itse olen ihan henkeen ja vereen Nemi fani, kaikin puolin. Tutustuin Nemiin useampia vuosia sitten ja sen jälkeen olen koukuttunut Myhren luomukseen ensin pikku hiljaa ja lopulta ihan kokonaan.
Aikoinaan, kun en vielä ollut niin tutustunut Nemin maailmaan ja ajatuksiin, sain kuulla useammankin kerran, että minussa on paljon samaa. Ensin se ärsytti suunnattomasti, mutta kun aloin lukemaan Nemiä, sellaiset kommentit muuttuivat lopulta äärimmäisiksi kohteliaisuuksiksi. Ensimmäiset muuten, jotka kommentoivat samaa näköä ja joitain samoja luonteenpiirteitä olivat omat lapseni. Se naurattaa edelleen, kun lapset bongaavat (muka!) samoja ilmeitä ja manöövereitä meistä.
Itse en ole kovin monista kommenteista samaa mieltä, mutta otan ne silti kohteliaisuuksina!
Hauskaa on, että joidenkin ystävien antama lempinimi minulle on oikeasti Nemi. Sekin selvisi minulle vasta ihan hiljattain; olen heidän kännyköissään nimellä Nemi ja joskus muutama heistä kutsuu vahingossa minua Nemiksi. Se naurattaa aina hillittömästi! :D

Ja tottakai kerään kaikki mahdolliset Nemi-julkaisut jotka vain myyntiin tulevat, riippumatta siitä, onko ne ilmestyneet jo aiemmin vai eivät. Usein olen huomannut suomennosten olevan hyvinkin erilaisia. Toiset ovat parempia kuin toiset.
Nyt on taas ilmestynyt muuten uusi albumi, nyt vuorossa jo neljäs!
 
Olen kanssa ihan koukussa! (Samoin kuin siskoni, ja käymme joskus kokonaisia keskusteluja Nemi-sarjakuvien vuorosanoilla:D) Pakko hamstrata aina uusin julkaisu... Suomennus tosiaan toisinaan kusee, (ainakin jotkut) suomentajathan tyyliin laittavat Nemin asumaankin Helsingissä...
Mutta mutta, Nemit nyt vaan ovat niin - no, oivaltavia ja elämänläheisiä ja... nemimäisiä.
 
Koukussa Nemiin olen minäkin. Ensimmäisen kerran tuli luettua Keskisuomalaisesta, ja sitten oli pakko saada lukea lisääkin...

Hankala sitä on sanoa mikä Nemissä on niin loistavaa - se nyt vain on juuri sellainen sarjakuva mitä halan lukea.
 
Ylös