Nightwish

Katselin tuossa äsken Tubessa NW:n livekeikkaa,joka oli siis Israelissa...
Kyllä minusta Anette vetää livenäkin aikas hyvin,varsinkin uudet biisit kuulostivat hyvältä, eivätkä Wish I had an Angel tai Nemokaan kuulostaneet pahalta.
Tuossa linkit,jos haluatte vertailla wanhaa uuteen :D

Wish I had an Angel: http://www.youtube.com/watch?v=VQrYr5_JIrY

Nemo: http://www.youtube.com/watch?v=qGG5FTnwEFg
 
Oijoi, Nightwish on esittänyt Symphony of Destructionin livenä! Nuo Israelin keikan taltioinnit olivat esityksen ja nauhoituslaadun osalta vaihtelevan hyviä. Nemo kuulosti ihan kohtuulliselta, mutta Sleeping Sun taas oli aika mitäänsanomaton. Kyllähän ne vanhat biisit tietty paremmin Tarjan äänelle sopivat, mutta ei Anettenkaan versiot kamalia ole, eivät vain yhtä vaikuttavia ehkä. Kunnon arvion Anetten ja bändin nykyisestä livekunnosta voinee kuitenkin tehdä vasta 1.1. Helsingin keikan jälkeen (jonne minulla on lippu :beer: ).
 
Ringlad sanoi:
Oijoi, Nightwish on esittänyt Symphony of Destructionin livenä! Nuo Israelin keikan taltioinnit olivat esityksen ja nauhoituslaadun osalta vaihtelevan hyviä
Sanos muuta :D Vaikea kuulla biisiä,kun porukka laulaa ihan innolla mukana ja huuta "NIGHTWIIIISH!" :D
Kunnon arvion Anetten ja bändin nykyisestä livekunnosta voinee kuitenkin tehdä vasta 1.1. Helsingin keikan jälkeen (jonne minulla on lippu
Lällis Pöö :p Meikä pääsee jo 12.12 :beer:
 
Lällispöö, isäni oli tuolla ISraelin keikalla paikan päällä VIP:inä, ja toi minulle nw:n paidan, jonka itse holopainen oli antanut hänelle :p . Ja vielä kaikkien nimmarit ;) *Onnellinen*

Mutta minusta Uusi nw on mainiota, mutta ei todellakaan päihitä oceanbornia ja angels fall first:ä...Kunpa he tekisivät vielä yhden "nuotiomusa" levyn :D
 
Nightwish.com:
24.10.2007 - DPP myi yli triplaplatinarajan!
Nightwish -albumi "Dark Passion Play" on myynyt Suomessa triplaplatinaa eli yli 90.000 kappaletta!! Tämä on mahtava saavutus! Kiitos kaikille levyn ostaneille ja SUURET onnittelut Nightwish -yhtyeelle!

Ähhähhäää! Minähän sanoin pikkusysterille että näin tulisi käymään,mutta eipä uskonut :D
Onnea Nightwish!! :beer:
 
Kattelin Youtubesta vanhoja biisejä noilta Anetten nw-keikoilta. Tuli aivan älytön ikävä Tarjaa. Kun tuohon Dark Passion Playhin osaa helposti suhtautua Anetten laulamana, koska hän on niille biiseille se oikea laulaja, mutta nuo vanhat biisit ; Ever Dream, Dark Chest of Wonders, She is my sin, Nemo.. Minkä takia täytyy lisätä jokaisen virkkeen melodiaan joku turha poppikoukku? *kirosana* niissä biiseissä on jo ennestään maailman hienoimmat melodiat!
Toinen asia mikä Anettessa ärsyttää on lavaesiintyminen. Tarjassa oli tietynlaista arvokkuutta ja rauhallisuutta, mitä pitää mielestäni ollakin jos laulaa Nemon tyylisiä sanoituksia. Anette taas tanssahtelee kuin kyseessä olisi kovin reipas ja kevyt renkutus. Hmph.
 
Mindrel sanoi:
Kattelin Youtubesta vanhoja biisejä noilta Anetten nw-keikoilta. Tuli aivan älytön ikävä Tarjaa. Kun tuohon Dark Passion Playhin osaa helposti suhtautua Anetten laulamana, koska hän on niille biiseille se oikea laulaja, mutta nuo vanhat biisit ; Ever Dream, Dark Chest of Wonders, She is my sin, Nemo.. Minkä takia täytyy lisätä jokaisen virkkeen melodiaan joku turha poppikoukku? *kirosana* niissä biiseissä on jo ennestään maailman hienoimmat melodiat!
Toinen asia mikä Anettessa ärsyttää on lavaesiintyminen. Tarjassa oli tietynlaista arvokkuutta ja rauhallisuutta, mitä pitää mielestäni ollakin jos laulaa Nemon tyylisiä sanoituksia. Anette taas tanssahtelee kuin kyseessä olisi kovin reipas ja kevyt renkutus. Hmph.
Ei voi kyllä muuta sano,että samoilla linjoilla mennään..Anetten laulamiseen tottuu,mutta siitä lavahyppelystä en kyllä tykkää yhtään. Tarja oli paljon arvokkaampi! Ja se sentäs moshas! Anette ei moshaa,kun kuulemma tulee niskat kipeeks...Ja kun sil on ne hiukset kiinni silleen kahdella puolella niin se näyttää NIIIIN tyhmältä.

IMHO
 
No mossaaminen on minusta ihan yks ja sama, mutta niin kuin jossain joskus sanottiin: "Turusen dramaattinen pönötys on korvaantunut Anetten tanssahtelevalla olemuksella" -- mää melkein mieluummin kattosin sitä pönötystä, se tosissaan antoi arvoa niille sanoituksille.

Kyllä mä Anetesta tykkään, mutta edelleenkään en usko saavani mielipidettä täydelliseksi ennen kun olen käynyt keikalla. Kattelin kyllä tubevideoita minäkin, ja ihan jo vaatetus ihmetyttää, mutta yritän vielä jaksaa uskoa......
 
Minea sanoi:
No mossaaminen on minusta ihan yks ja sama, mutta niin kuin jossain joskus sanottiin: "Turusen dramaattinen pönötys on korvaantunut Anetten tanssahtelevalla olemuksella" -- mää melkein mieluummin kattosin sitä pönötystä, se tosissaan antoi arvoa niille sanoituksille.
Aamen! Esim. The Poet and the Pendulum olisi just semmoinen biisi jossa mielummin katselisin Tarjan "pönötystä",kuin Anetten hillumista...
Kyllä mä Anetesta tykkään, mutta edelleenkään en usko saavani mielipidettä täydelliseksi ennen kun olen käynyt keikalla. Kattelin kyllä tubevideoita minäkin, ja ihan jo vaatetus ihmetyttää, mutta yritän vielä jaksaa uskoa...
Joo,olen itsekin hieman ihmetellyt tuota Anetten vaatetusta...
Jotenkin legginsit ja minihame ei ole NW tyyliä..
Siis eihän Anetten tyyliin kylläkään sopisi mikään mitä Tarja piti,mutta hieman odottaisin öö..."Nightwishmaisempaa" pukeutumista,eikä mitään teinipopbändin vaatetusta...

Ja tosiaan kunnollisen mielipiteen voi muodostaa vasta 12.1,kun itse näkee bändin livenä ;)

Jälleen kerran IMHO. No offence,people
 
Ihan pakko tähän väliin vähän puolustaa Anettea, vaikken edes Nightwishista välitä sen enempää kuin, mikä on pakko radion välityksellä nieleskellä. Yhtä kaikki Tarjan aikaan tuli parit keikat nähtyä både Suomessa och ulkomailla. Katselin klassien tyylin laulutekniikalla esiintyvää artistia mieluummin konserttilavalla (Tarja loista aina saleissa), jossa saa rauhassa istua ja keskittyä ääneen. Sen sijaan minua lähinnä ärsytti se tietty mahtipontisuus, joka tuohon tyyliin liittyy rockkeikalla. Minun silmääni Anette on miellyttävämpi rocklaulaja. Ja mitä pukeutumiseen tulee olisi todella surullista jos Anette lähtisi apinoimaan Tarjan kaapuja ja raskaita mekkoja. Ja vielä surullisempaa olisi jos Tuomas tahi joku muu tulisi neuvomaan tälle, kuinka Nightwishin solisti pukeutuu. Ihmisellä on paras olla niissä vaatteissa, joissa viihtyy, joissa on helppo olla ja joissa kokee omaavansa uskottavuutta. Anettella tuo tyyli on popahtavampi, eikä siinä ole mitään väärää.
 
targuin sanoi:
Ja mitä pukeutumiseen tulee olisi todella surullista jos Anette lähtisi apinoimaan Tarjan kaapuja ja raskaita mekkoja. Ja vielä surullisempaa olisi jos Tuomas tahi joku muu tulisi neuvomaan tälle, kuinka Nightwishin solisti pukeutuu. Ihmisellä on paras olla niissä vaatteissa, joissa viihtyy, joissa on helppo olla ja joissa kokee omaavansa uskottavuutta. Anettella tuo tyyli on popahtavampi, eikä siinä ole mitään väärää.

Tästä olen samaa mieltä. Ja kun nykyään (kenties on ollut ennenkin?) vaatteiden kautta tapahtuva ilmaisu on niin olennaista musisoinnissakin, niin olisi outoa, jos Olzonin ulkoisen olemuksen pitäisi olla kopio Turusesta, kun ottaa huomioon, että kuinka paljon heidän laulutyylinsä poikkeavat toisistaan. Holopainen ja kumppanit eivät halunneet Turusen tilalle toista oopperalaulajaa, mikä oli kyllä mielestäni ihan fiksu veto. Miksi he olisivat halunneet toisen samettimekon? Vaikka tumma, pitkä tukka olikin ilmeisesti tarpeen :D

Ja toisaalta Nightwishin musiikkiin sopii kyllä mielestäni tavallaan sellainen popahtavampikin ote. Se kun on välillä sen verran mahtipontista ja yliampuvaa, että homma menee imo helposti tahattoman koomiseksi. Poppimaisuus keventää kokonaisuuden jotenkin vähemmän ryppyotsaisen vakavaksi, ja toimii siis tavallaan paremmin. Näin siis noiden ylempää löytyvien videoklippien perusteella, muuten en ole tätä uutta Nightwishia juuri kuullutkaan.
 
Hei oon minäkin tuota mieltä pukeutumisesta, tympeäähän se olisi esiintyä vaatteissa, joissa ei viihdy. Mulla onkin vaan oma lehmä ojassa, kun en voi ymmärtää leggingsejä ja siksi en kestä sitä, että lempibändini solisti pukeutuu just niin kuin ne jotka olen valmis hakkaamaan (;

Mutta siis se vielä puolustuksena, että katsoin yhden haastiksen missä Anette sai puhua ruotsia. Se oli jotain niin täydellistä! Rakastuin siihen naiseen ihan totaalisesti: ei tarvinnut esittää mitään, ei vääntää väärää kieltä, ei olla mitään muuta kuin just se mikä on. Se oli hienoa katsottavaa, siinä tajusi jotenkin miten hyvä tyyppi Anette varmasti on.

Niin että turhia pointteja mutta tulipahan kirjotettua :D
 
Minea sanoi:
Hei oon minäkin tuota mieltä pukeutumisesta, tympeäähän se olisi esiintyä vaatteissa, joissa ei viihdy. Mulla onkin vaan oma lehmä ojassa, kun en voi ymmärtää leggingsejä ja siksi en kestä sitä, että lempibändini solisti pukeutuu just niin kuin ne jotka olen valmis hakkaamaan (;

Mutta siis se vielä puolustuksena, että katsoin yhden haastiksen missä Anette sai puhua ruotsia. Se oli jotain niin täydellistä! Rakastuin siihen naiseen ihan totaalisesti: ei tarvinnut esittää mitään, ei vääntää väärää kieltä, ei olla mitään muuta kuin just se mikä on. Se oli hienoa katsottavaa, siinä tajusi jotenkin miten hyvä tyyppi Anette varmasti on.

Niin että turhia pointteja mutta tulipahan kirjotettua :D
Eikä ne mitään turhia pointteja olleet :D
Itsellänikin vähän sama juttu noiden legginsijen suhteen,en vaan pidä niistä,ja sitten kun lempibändin laulaja käyttää niitä niin aaargh ;)
Mutta onneksi bändin pojat osaavat pukeutua kunnon NW tyyliin,varsinkin Hietala :D
Oletteko muuten mitä mieltä uudesta levystä?
Suosikki/inhokkikappaleenne?
Itse pidin koko levystä kokonaisuutena,joskaan For The Heart I Once Had ei oikein iskenyt. Alku oli kuin suoraan jostain suomalaisen iskelmäbändin levyltä,ja muutenkin kappale oli jokseenkin tylsä.
Niin joo,ja oletteko kuunnellet japanilaisella lisälevyllä olevaa "The Escapistia"?
Aivan loistava kappale,upeat lyriikat,kuvastavat Holopaista todella hyvin,olisivat saaneet pistää sen suomalaisellekkin levylle ;)
 
Minen ymmärrä Meadows of Heavenin neekerigospelosuutta, muuten levyssä ei valittamista. (ei se ehkä biisiä huononna, mutta ei kyllä parannakaan... wtf?)

Mutta Escapist on oikeasti melkein yhtä hyvä kuin BBB. Anette kuulostaa siinä jotenkin ihan erityisen hyvältä ^^
 
Minea sanoi:
Minen ymmärrä Meadows of Heavenin neekerigospelosuutta, muuten levyssä ei valittamista. (ei se ehkä biisiä huononna, mutta ei kyllä parannakaan... wtf?)

Mutta Escapist on oikeasti melkein yhtä hyvä kuin BBB. Anette kuulostaa siinä jotenkin ihan erityisen hyvältä ^^
Niin kuulostaakin :D. Se vaan on jotenkin niin hyvä ;). Nytkin soi mp3sessa replaylla koko ajan ;D
 
No minun mielestäni Anetten pukeutumistyyli vain yksinkertaisesti sotii Nightwishin musiikkia vastaan. Koska Nightwish on Mahtipontista isolla ämmällä. Anette ei vain pukeutumisellaan sovi näihin ison ämmän buutseihin. (ei hemmetti keksin kyllä nyt niin hienon sanaleikin että..repesin itse, luultavasti kukaan muu ei :grin: )
No mutta, yksinkertainen pointtini on siis vain se, että Anette ei ole ainakaan vielä tarpeaksi mahtipontinen, iso, karismaattinen ja homman haltuun ottava kuin Nightwishin solistin kuuluu olla. Toivotaan että homman edetessä Anette kasvaa.
 
[off-topic] Minde jos sanaleikkisi aiheutti sen, että minun tuli julmettu ikävä pikkuveljeäsi, niin ei se huonokaan voinut olla.... [/off-topic]

Ja pointtina se, että tuokin on hyvä pointti. Minä en kestä leggingsejä, minihametta ja wannabekorsetteja :E
 
Minea sanoi:
[off-topic]
Ja pointtina se, että tuokin on hyvä pointti. Minä en kestä leggingsejä, minihametta ja wannabekorsetteja :E
Täysin samaa mieltä! Ja ne HIUKSET! Niiden pitää olla auki eikä silleen tyhmästi kiinni! Moshaus kunniaan :D :D
 
Minea sanoi:
[off-topic] Minde jos sanaleikkisi aiheutti sen, että minun tuli julmettu ikävä pikkuveljeäsi, niin ei se huonokaan voinut olla.... [/off-topic]

/off Minä kerron terveisiä :grin:

Kieltämättä minäkin suosisin mieluummin aukinaisia hiuksia, kuin metallimaitotyttöluukkia.
 
Ylös