Nightwish

Mindrel sanoi:
Kieltämättä minäkin suosisin mieluummin aukinaisia hiuksia, kuin metallimaitotyttöluukkia.
Miksi aina muut osaavat sanoa sen mitä mie ajattelen? :D
Juuri tuo tuli mieleen,kun Tubesta katselin jotain NW:n keikoista..
Maitotyttölook ja legginsit!
Ei muuten,mutta kun en itse voi sietää legginsejä!
Ja edelleen hiukset auki ja moshaus kunniaan! :D
 
Mieluummin on moshaamatta jos siltä tuntuu, kuin toteuttaa Turusen "kyykkypissa korkkareissa" -mallia tästä. :urg:
 
Haha, repesin Salmakian analyysille Tarjan moshaamisesta :grin:

Mutta kyllä, jos moshaaminen ei tule luontevasti niin eipä siinä mitään. Ei ole kuitenkaan se suurin ja tärkein ongelma.
 
:D
Mutta eiköhän tuo Anettekin muutu ajansaatossa: saattaapa ruveta moshaamaan ja pukeutumistyyli muuttuu varmasti johonkin suuntaan. Kyllähän alkuvuosien Tarja oli kovin erilainen loppuvuosiin verrattuna, mikäli muistiini on luottaminen.
 
Lehtokuusama sanoi:
:D
Mutta eiköhän tuo Anettekin muutu ajansaatossa: saattaapa ruveta moshaamaan ja pukeutumistyyli muuttuu varmasti johonkin suuntaan. Kyllähän alkuvuosien Tarja oli kovin erilainen loppuvuosiin verrattuna, mikäli muistiini on luottaminen.
Voi olla hyvinkin totta,ja toivon myös että niiin tulee käymään :grin:
Mutta toisaalta Anette on jotenkin "lämpimämpi" kuin Tarja,hänellä on sellainen pieni pilke aina silmäkulmassa.
Anettesta tulee mieleen jotenkin kissa.. :p
 
Oijoi, kylläpä yllätti Nightwish positiivisesti! Kerran aiemmin olen nähny, ja tämä kerta oli kyllä parempi. Silmäkulmassa oli enemmän pilkettä, ja spiikeille sai ihan oikeasti nauraa välillä. Ja ne biisit... No, mie tykkäsin!

Joensuun keikka siis loppui juuri. Biiseistä soittivat sopivasti vanhaa ja uutta. Vieläkin ihan ylikierrokset päällä siitä menosta! Energia tarttuu.

Ja Anette oli loistava, sen minkä hän äänessä menettää, hän korvaa mennen tullen lavakarismallaan. Imho.

T: Fica ja Meppin ;)

P.S. Olikos kontulaisia muita paikalla kuin myö ja nähtävästi Vampirelady? Ja VL, pääsitkö eturiviin niinku halusit? :)
 
Kyllä pääsin itse asiassa :D
Todellakin pakko sanoa,että aivan mahtava,loistava UPEA keikka oli eilen!
 
Olen seurannut Nightwishin toimia fanina vuodesta 03, eikä heidän musiikkinsa ole tuntunut koskaan yhtä hyvältä kuin nyt. Vaikka Tarjan erottaminen tuottikin pienen shokin, olen erittäin tyytyväinen että se tehtiin.

Kun vertaan vuoden 05 Ankkarockin keikkaa ja viimeviikonloppuista Turun keikkaa, ei voi kun iloita. Siinä missä Tarja lauloi 'eristyksissään' pändin pojista, Anette selkeästi ottaa ilon irti toisten kanssa esiintymisestä. Ja se kyllä tuo paremman fiiliksen kuin mikään Turusen draamailu. Nyt harmittaa todella paljon, kun ei tultu ostettua lippuja myös Helsinkiin. Välispiikit ja tempaukset tekisi todellakin mieli kuulla uudelleen, puhumattakaan itse musiikista. On todellakin riemua seurata lavalla näin yhtenäistä pändiä!

Mitä tulee Aneten pukeutumiseen, vaikeaa häntä nyt missään Tarja-asuissa ajatella. Siitä vaan - leggingsit jalkaan ja lavalle (vaikka itse vihaankin kyseisiä vaatekappaleita, enkä koskaan voisi pistää päälleni moisia), ei se minun asiani kuitenkaan ole. Ja onhan, mitä nyt muita keikkoja tuubissa katsonut, se pukeutuminen lähes joka keikalla erilainen.

Uusi levy on myös tähänastisista Nightwishin levyistä paras. Tuomaksen sävellyksiä ja sanoituksia ei voi kuin ihailla (omassa tapauksessa suorastaan palvoa, hm) ja ihmekös, että The Poet and the Pendulum onkin lempikappaleeni. Nightwish ei todellakaan tarvitse Tarjaa menestyäkseen, sillä avain siihen on herra Holopainen itse. :wink:
 
Ah, Nightwish.
Yksi suurista rakkauksistani.
Kyllähän Tarjaa välillä ikävä tulee (= Sleeping Sun),mutta se aika on mennyttä.
Ja sitäpaitsi: jos Tartsa droppaisi sen Kepulin,niin eiköhän jossain vaiheessa Holopainen alkaisi taas lämmittämään suhteita :D
Mutta kyllä mä olen jo ihan lämmennyt ruotsittarelle, lämpö ja välittömyys ei voi olla vaikuttamatta.Olen erityisen ylpeä Anetten versiosta Higher than Hope´sta! Se on niiiin hyvä (Jäähallikeikka-juutuubina kuultavissa)!
Ja Holopainenhan se sielu oikeasti on,onneksi hän ei pistänyt pillejä pussiin.
 
The Islander

Täälläpä on ollut melkoisen hiljaista viimeaikoina, joten täytyypä heittää taas jotain omia höpötyksiä tänne.. :D

Eli tämän viikon maanantaina (14.4) oli MTV:llä Spanking New-ohjelmassa Nightwishin uusimman videon, The Islanderin ensiesitys, ja minähän tietysti olin istumassa tv:n edessä silloin :p

Täytyy sanoa, että video on tähän mennessä "uusista" paras, pidin kovasti siitä, että Anette ei tällä kertaa hillunut jossain, ja Marcokin istui kiltisti paikallaan :D
Ja video oli käsittääkseni kuvattu Lapissa, joten myös se oli minusta ehdotonta plussaa.

Vanha mies, joka veti laivaa perässään toi mieleeni Pirates of the Caribbean kolmosen, jossa Jack Sparrow oli samanlaisessa tilaanteessa, että lieneekö Sparrowta fanittavalla Holopaisella sormensa pelissä..

Mutta video oli minusta kaikin puolin hyvä, ja siitä välittyi juuri Islanderiin sopiva haikea ja rauhallinen tunnelma.
 
The Islander tietysti! Olen turissut siitä niin innokkaasti NW:n omalla foorumilla että unohdin tämän täysin. Höh. Mutta aivan. Video oli aivan upeasti toteutettu ja tarinakin kuvasti veisua täydellisesti *sniif*. Ne kaikki pienet yksityiskohdat, kuten entisten majakanvartijoitten "haamut" ja heitä kuvastavat puut. Kyllä se Stobe sitten osaa! Hail Stobe!
 
Minä en oikeen oo kauheen innostunu tosta Anettesta mut kyllähän se osaa laulaa. Eikä sillä, et kuitenkin tykkään yhtä paljon Anetten laulamista biiseistä kuin Tarjankin laulamista. Sama Holopainenhan se niitä biisejä kirjottelee.
Ensimmäinen biisi minkä kuulin Nightwishiltä oli Sleeping Sun. Joskus vuonna kivi ja keppi. Parhaita biisejä on: I wish I had an angel, Nemo, Sleeping Sun, While your lips are still red ja Amaranth.
 
Näin The Islanderin videon tässä päivänä muutamana ihan tykillä valkokankaalle heijastettuna, ja hieno, tunnelmallinen video oli kyllä kyseessä. Tykkäsin siitä ajatuksesta että koko bändi istui samassa ringissä, ja toki tarina oli aivan... no, The Islander :p Kyseinen veisu on muutenkin yksi suosikkikappaleistani DPP:ltä joten olin vallan tyytyväinen sen valinnasta sinkuksi.
 
Mitämitämitä?! Kuuntelin juuri the Islanderin ja olen ihan äimänä. Jos uusi Nightwish kuulostaa tältä niin voisin oikeasti alkaa diggaamaan! Onko tämä biisi poikkeus vaiko uusi suunta, kertokaa te hc-fanit? :)
 
Nosiis, NW:llähän on yllättävän moni biisi uudella levyllä vastaavalainen, kuten esimerkiksi Eva, ja Cadence of Her Last Breath joillain kohdin ;)

Suosittelen Nerwen lämpimästi, että kuuntelet ainakin the Poet and The Pendulumin, sillä se kuvasta uutta NW:tä parhaimmillaan ;)
 
Mie kyllä väittäisin, että The Islander on tosiaankin poikkeus uudella levyllä -valitettavasti, koska se on ehdottomasti suosikkini, ja olin salaisesti etukäteen toivonut uuden Nightwishin ottavan askeleita folkimpaan suuntaan.
 
The Islander todellakin on hyvin folk-henkinen veisu. Mutta onhan Dark Passion Play:llä myös Last of the Wilds, joka on myös samantyylinen, mutta ehkä raskaampi. Folk-metallia, sanoisinko? Mutta NW:n ensimmäinen levy eli Angels Fall First:hän on lähes pelkkää akustista kitaraa ja klassista laulua. Toki metalliakin löytyy siltäkin levylt, mutta paljon vähemmän kun uudemmilta. Suosittelen.
 
Wow! Täällä vähän sama kuin Nerwenillä, jos niillä on jotain muita näin hyviä biisejä kuin The Islander voisi jopa ruveta kuuntelemaan.
(nimim. oksentaa Amaranthin kuullessaan)

Pitääpä sitten oikeasti kuunnella vähän muitakin.
 
Täytyy kyllä myöntää, että Anette oli ensivaikutelmaltaan todellinen pettymys miulle, mutta jälkeenpäin ajateltuna ääni tuo uutta ilmettä Nightwishille. Onhan se mennyt aika popin puolelle, mutta kyllä on ihan hyviäkin biisejä, mitä nyt kuuntelee, jos jaksaa. Ei ole kauhean ykkönen enää Tarjan poistumisen jälkeen, mutta kyllä ihan kuunneltavissa vielä on.

Anetesta tulee mieleen joku kissa, totta tosiaan. Kukahan sen sanoikaan, niin aivan totta. Miullekin tuli ensiksi mieleen kissa.

Kuulin myös huhuja, että Nightwish olisi tulossa Tuskaan, mutta en pidä sitä kovinkaan mahdollisena, koska eikös heillä ollut hurja keikkakesä tulossa?
 
Henane sanoi:
Kuulin myös huhuja, että Nightwish olisi tulossa Tuskaan, mutta en pidä sitä kovinkaan mahdollisena, koska eikös heillä ollut hurja keikkakesä tulossa?

Eivät varsinaiseen tapahtumaan, mutta erillisessä preparty-konsertissa käväisevät kyllä hieman innokkaimpien fanien tuohta kääräisemässä.

http://meteli.net/tapahtuma/109882
 
Ylös