Nimimerkkinne tarina?

No niin... :roll:
Joku aloitti vanhassa Vanhassa Lohikäärmeessä tälläsen keskustelun ja päätin sitten perustaa sen tänne, kun kukaan muu ei ollut sitä vielä tehnyt... elikkäs, kertokaa hieman että minkä ihmeen takia valitsitte juuri kyseisen nimimerkin. Kuitenkin monet haluu kertoa jotain. Voisin jättää aloittamisen-ilon jollekin muulle...
olkaa hyvä, estraadi on teidän...
 
Hmm.. okei, kun noin vuosi sitten kirjauduin Kontuun mietin tosissani että minkä nickin ottaisin. Omaa nimeäni en tahtonut ottaa, sillä se on jotenkin, niin tylsä. :p

Selaisin ystäväni kanssa hieman TSH:n sivuja ja yritin etsiä itselleni jotain kivaa nickiä, mutta monet nimet olivat jo käytössä täällä Konnussa. Lopulta Sormuksen Ritareiden myöhempiä vaiheita selatessani pommpasi silmien eteen Kultakutri, hobitti, Samvais Gamgin tytär (Faramir Tukin vaimo :wink: heh oli ihan pakko). :D Ja olen vieläkin iloinen että pomppasi, sillä rakastan nickiäni enkä aio luopua siitä koskaan! Aluksi ajattelin, että nimeni johtaa harhaan, sillä en ole ulkoisesti kultakutri vaan brunetti, mutta koska tämä on Tolkienia käsittelevä foorumi pitkälti niin ajattelin kaikkien vähänkin Sormusten Herraa tuntevien tajuavan kuka minun nickini on. :D Eräässä vaiheessa harkitsin vaihtavani nickiäni mutta onneksi en tehnyt sitä, sillä nimeni on tärkeä osa minua ja olisi orpo olo ilman sitä. :)

Jeps, joten kultakutri olen vuoden päivät kohta ollut ja sellaisena pysynkin. :D
 
Noh, minun nimelläni ei erikoista tarinaa ole. Selailin kirjoja toivoen löytäväni jotain tolkien aiheista minua miellyttävää ja silmään osui Punakita; Janoleuka; Suuri Susi; Carcharoth. En juuri silloin päässyt nettiin mutta seuraavana päivänä menin ja loin profiilin Carcharas. :lol: Huomasin mokoman vasta myöhemmin, parin päivän päästä, mutta annoin olla. Olkoot vaikka Carcharothin pojantyttären kauan kadoksissa ollut veli, mutta nimi saa nyt olla.
:)
Kiitos, seuraava!
 
Ereineä olen käyttänyt nimenä netissä niin kauan että on vaikea kuvitella muuta nimeä. Se on muodostunut persoonallisuuteni osaksi.
Joskus kauan sitten etsin sopivaa nimeä sähköpostiosoitteeseen. Jostain tuntemattomasta syystä päädyin käyttämään inspiraation lähteenä listaa, jossa oli kreikkalaisten ja vastaavien roomalaisten jumalten nimiä. Kokeilin muutamaa (Selene, Luna, sen tyylisiä), mutta ne olivat varattuja. Sitten löysin kreikkalaisten rauhan jumalattaren, jonka nimen olin kirjoittanut Ereine. Se olikin vapaana, kai lähinnä siitä syystä että jumalattaren nimi oikeasti on Eirene... Ereine on kuitenkin mielestäni parempi muoto, se on kohtalaisen yksilöllinen. Pidän itseäni jonkin sortin pasifistina, joten kai rauhan jumalatar sopii minulle. Eirene on myös rauhaan liittyvän hyvinvoinnin jumalatar, sota ei ole hyväksi kaupankäynnille (tai ei ollut muinaisten kreikkalaisten aikoihin).
Molemmat etunimeni ovat myös kreikkalaista alkuperää. Ja pienenä halusin kovasti olla nimeltäni Irene, joka pohjautuu Eireneen.
Ja kai olen rauhallinen ihminen.

Se siis on nimeni pitkähkö ja hieman epäselvä tarina :)
 
Nimeni Hakaneulatyttö johtuu siitä, että kiinnitän vaatteisiini ja koruihini hakaneuloja, koska ne tuovat vaatteisiini punk:ia. Mielestäni hopeanvärinen, kiiltävä hakaneula on kaunis katsella. Hakaneulat ovat osa persoonaani, ne kuvastavat minua.
 
Ihan ensimmäinen nettinickini oli Minkie, joka oli eräs vinttikoira hyvin pienessä sivuosassa Ernest Thompson Setonin kirjassa. No, kaimoja ei paljon tullut vastaan, mutta halusin itselleni kuitenkin jonkun vähän ilmeisemmän nickin, sellaisen jonka taustan edes joku voisi tietää, ja joka kuvastaisi kirjamakuani. :)
Ja siispä päätin että olen Salmakia, ja nykyään ovat hyvin harvassa paikat joissa olen jollain muulla nimellä. Salmakia on henkilö Philip Pullmanin kirjassa The Amber Spyglass (Maaginen kaukoputki), sellainen pieni sudenkorennolla lentävä tyyppi, gallivespialainen. Ihastuin jostain syystä hahmoon heti ensikertaa kirjaa lukiessani, ja kun vielä nimi oli nätti ja yksinkertainen, valinta osui kyllä oikeaan. Ja Salmakiasta tulee monelle vielä mieleen salmiakki, joka onkin lempikarkkini. :p
 
Kerronpa nyt kertauksen vuoksi nimeni tarinan... :)

Eli minun nikkini on Tove Janssonin Näkymätön lapsi -novellikokoelmasta, tarinasta Kevätlaulu. Siinä Nuuskamuikkunen törmää pieneen, nimettömään ötökkään ja se pyytää Nuuskamuikkusta keksimään hänelle nimen:

"Kuule. Muuten. Se nimi, joka sinun piti saada. Sinä voisit olla Ti-ti-uu. Ti-ti-uu, käsitätkö, iloinen alku ja monta surullista uuta lopussa."

Että tällainen tarina minun nimelläni.

Rose's Ghost, kerrohan sinäkin nimesi tarina, kiinnostavaa olisi tietää. :)
 
Kertausta...
Nimeni ei liity tolkienin tuotantoon tai muuhunkaan fantasiakirjallisuuteen... Lueskellesani suomen muinaishistoriaa, erään varhaiskulttuurin nimi, ananjino, kiinnitti huomioni. Mielestäni se oli kaunis, naisellinen, ja mukavan erikoinen, joten valitsin sen. Halusin nimeni olevan sellainen ettei niitä olisi useita kappaleita lähes samanlaisia.
Ainakin oma nimimuistini on niin huono että itselläni tulee ongelmia jos nimiä monia melkeinsamanlaisia... toki noi avatarit auttaa. (joo... off-topic...)
 
Itse olen käyttänyt omaa etunimeäni netissä melkeinpä aina. Helpompi miitissä tutustua ihmisiin sanomalla "Riku, alias Riku", eikä siten synny mitään hirvittäviä ongelmia yhdistäessä oikeaa nickiä oikeaan etunimeen. Lisäksi satun pitämään omasta nimestäni, vaikkakaan en tiedä miksi.

Useat jenkit luulevat minun ottaneen nickini FFX:stä tai Kingdom Heartsista. Ärsyttää, mutta kun olen selittänyt, että kyseessä on oikea nimeni, on reaktio yleensä "Wow! Cool name you got there! Aaaawesome!"
 
Ronin on siis isäntänsä menettänyt tai potkut saanut samurai. Kirjaimellisesti Ronin tarkoittaa aaltomiestä joka on heitetty armottomasti kohtalon mereen ajelehtimaan.
Ronin myös kiersivät ympäri maita ja mantuja etsimässä uutta isäntää ja tämä kuvastaa omassa elämässäni elämän tarkoituksen ja elämän tehtäväni etsimistä: mikä tahansa se asia jolle elämäni omistan tulee sitten olemaan.
Eli olen siis luonteeltani ikuinen etsijä...
 
Ronin tarkoittaa myös japanissa sellaista opiskelijaa, jonka täytyy uusia yliopiston pääsykokeet, kuten sinulle jo kerran kerroinkin. ;) Chobits -sarja opettaa paljon.
 
Cvalda... hmm...
Kuten kaikki Dancer in the Darkin katsoneet tietävät mistä se on tullut ja ne, jotka eivät tienneet, niin tietävät sen nyt..
Katsoin elokuvan Dancer in the Dark, jossa pääosassa mm. Björk. Tykkäsin leffasta ja ihastuin nimeen, joten valitsin sen.
Kaipasin jotain muuta, kun minun entinen nick oli ViolentSpear ja se rupesi tympimään, kun se on niin tylsä.
Cvalda on mielestäni melko kaunis nimi...
 
Riku sanoi:
Ronin tarkoittaa myös japanissa sellaista opiskelijaa, jonka täytyy uusia yliopiston pääsykokeet, kuten sinulle jo kerran kerroinkin. ;) Chobits -sarja opettaa paljon.


Itseasiassa uskoisin, että jos kysyt joltain japanin kielen taitajalta roninin tarkoitusta hän ei mainitse opiskelijaa, jonka täytyy uusia yliopiston pääsykokeet: sarjakuvassa hahmo käytti tuota ilmausta todennäköisesti siitä syystä, että tavallaan jäi "työttömäksi"(ronin=työtön samurai) kun ei päässytkään opiskelemaan ja japanissahan aika tunnettu lausahdus kuuluu "Ronin! Ronin again!!!" jota käytetään vastaavanlaisissa tilanteissa(lause esiintyy esim. Ronin-nimisessä kirjassa kun eräs henkilö menettää kaiken mitä hänellä on). Eli monikäyttöisen nimen olen valinnut.:)
 
Dregon. Niin. Se olen minä.
Hyvin yksin kertaista. En ole oikeastaan vielä kuullut tai keksinyt sille sen selvempää selitystä kuin minä. Jos ne jotka minut tuntevat kuuntelevat sitä oikein tarkasti he voivat varmasti myöntää, että puhun totta.
olisin aluksi ehkä halunnut olla Dragon, mutta en pitänyt oikeastaan siitä niin paljoa. Tämä on huomattavasti enemmän. :D
 
rune [ru:n] s
1 riimukirjain
2 taika, loitsu

Rune on mielestäni nätti sana jolla on tuommoinen mystinen tarkoitus.

Elrond's Councilissa olen nimellä Rune Seafarer ja tänne (ja Järin Möyremään) suomensin vaan tuon loppuosan.

Miksi juuri tämä nimi? No kun LegolasOrlandoLover oli varattu. No tsoukki.
Tykkään merestä (järvetkin käy mutta Järvenkävijä ei kuulosta yhtä hyvältä...) ja isona alan merirosvoksi.
[/b]
 
Läysin joskus netistä jonkun Middle-Earth nimigeneraattorin.
(taisi olla barrowdowns, osotetta en nyt muista tarkkaan)
No, laitoinpa nimeni siihen ja tämä sylkäisi pihalle Vanánaurionin..
Äärimmäisen omaperäistä ja kekseliästä, vai...?
 
Hehee, kunhan olen keksinyt... Käytin Silmarillionin takaa löytyvää nimienosasanastoa hyväkseni ja loin monia nimiä, joista Caranár oli paras ja nyt sitten olen lisäytyttänyt tähän tuon TheBlackhearted, koska tunnen itseni sellaiseksi!
 
Joltain nettisvulta joskus tämän nimen löysin ja ihastuin siihen ensisilmäyksellä :) Myöhemmin sain kuulla sen olevan haltianimi Sonjasta, mikä taas johtaa harhaan, koska Sonja ei ole minun nimeni. Mutta löysin ja ihastuin. siinä se kaikessa lyhykäisyydessään.
 
Vai että mistä nimeni on lähtöisin? Tuo on jo ala-asteelta asti, olin kai kaverini mielestä lievä rasite tai jotain kun tuo heitti ilmoille tämän "La Chambre De Torture", kun oli onnessaan oppinut ranskaa jonkin verran. En aivan tarkalleen edes muista, käytinkö tuota ennen Torture nimeä. Mutta kuitenkin, nimeni on ollut aikasemmin siis tuo Torture Chamber, josta se lyheni sitten pelkkään Tortureen. Vanha nikki, pidän siitä. :)
 
Jospa sitten minäkin.
Jo ennen kuin tulin Kontuun, olin miettinyt itselleni haltianimeä. Katsoin Silmarillionin takaa nimien elementtejä tai oikeastaan omien elementtieni haltiakielisiä muotoja. Katsokaas, kun pidän hyvin paljon syksystä ja jos johonkin ryhdyn, teen sen täysillä. Luonteeltani en ole mikään erityisen tulinen, mutta kylläkin tulisydäminen. Nickini on tavallaan kaksiosainen, ensinnäkin 'nár' tulee sanasta 'tuli' ja 'yáviel' sanasta 'syksy.' Kun sen kääntää suomeksi se kääntyy muotoon 'Syystuli.'

Olen tullut sittemmin pyöritelleeksi niitä nimien elementtejä enemmänkin ja keksineeksi muitakin nimiä itselleni, mutta ne eivät taas liity mitenkään tähän, joten ei niistä enempää.
 
Ylös