Nimimerkkiäni hiukan jo avasinkin "Esitelkää itsenne"-ketjussa mutta laitetaan tänne vähän(?) pidempi juttu jos se joitain sattuisi vaikka kiinnostamaankin.
Nimimerkki (tai oikeastaan hahmo sen takana) sai alkunsa jo niillä kaukaisilla 90-luvun ajoilla jolloin pelasimme KERP:iä. Peliporukkamme oli täysin miespuolinen ja siten myös seikkailijaryhmistä tuli aina miesporukoita. Minä sain kuitenkin päähäni idean, että naishahmon roolipelaaminen saattaisi olla mielenkiintoista, luoda toisenlaisia ryhmäjännitteitä ja tuoda pelisessioihimme jotain aivan uutta. Niinpä siis kerran loin naispuolisen Dunadan samoojan pelihahmokseni. Tälle hahmolle piti tietysti keksiä nimikin ja mietiskeltyäni sitä aika tavalla muutin Aldarion ja Erendis -tarinasta tutun Aldarion nimen feminiiniseen muotoon Aldarian. Muut pelaajat taisivat hiukan oudoksua meikäläisen tempausta mutta pahemmin kakistelematta he siihen loppujen lopuksi sopeutuivat.

Aldarianista kehittyi sittemmin minulle se kaikkein suosituin/rakkain pelihahmo ja onnistuin pitämään hänet jopa elossa läpi kaikkien seikkailujemme.
Joitakin vuosia myöhemmin aloin luomaan ja kirjoittamaan Keskimaahan sijoittuvaa tarinaa, jossa Aldarian oli päähenkilönä. Kehittelinkin hänelle hyvinkin tarkan sukupuun ja taustatarinan, sekä hioin jo peleissä muodostuneita ominaisuuksia, luonteenpiirteitä, vahvuuksia ja heikkouksia sekä ystävyys/vihamiessuhteita. Sijoitin tarinan juonen (ei kaanoniseen) Angmarin uudelleennousuun pari-kolmekymmentä vuotta ennen Sormuksen sotaa (kaikki tämä muuten huomattavasti ennen LOTROa

). Hiukan poikkeuksellisesti Aldarian oli sekä tarinan protagonisti, että (myöhemmin tarinassa) antagonisti. Sain kirjoitettua tarinaa noin 150 sivua mutta en koskaan saanut sitä valmiiksi vaikka juoni ja tapahtumat olivatkin pääpiirteittäin valmiina.
Kaiken kaikkiaan Aldarianista on tullut vuosien saatossa minulle se kaikkein tärkein oma Keskimaa hahmoni, josta mm. piirrän edelleen kuvia ja siksi ajattelin hänen sopivan nimimerkikseni tänne.
Kaikkihan tykkää hahmolomakekuvista? Eiks vaan.