Nimimerkkinne tarina?

Kyllä juu, tuo Arnorin yhdistymisen puuhamiehinä oleminen oli jo kyllin ikävä juttu ja toki siinä oli paljon muutakin. Idässä päin tuli myös käytyä Pallandoa morjestamassa. Kampanjamme olisi varmaan ollut puristeille kauhistus, oli paljon enemmän High Fantasyyn päin kallellaan kuin Keksimaa-aiheiset kampanjat yleensä. Mutta kivaa oli, kunnes yhden pelaajan toimenpiteet tapattivat koko porukan. Mur.

EDIT: Jaa, meniköhän jo vähän kauas nimimerkeistä? Pitänee jatkaa keskustelua jossain muualla.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon käyttäjä:
Oletetaan että kyse on sindarinkielisestä nimestä. Siinä tapauksessa: el "tähti", lopusta en ole ihan varma mutta voisi viitata sanaan iell "tytär".
 
Voisin kait minäkin valaista hieman oman nimeni taustoja. Tarina on kyllä aika tylsä. Nic on yksinkertaisesti luotu osista oikeaa nimeäni. Nicin alku [color=red:a4b8e87ed0]Jaa[/color]mar tulee sukunimeni alusta. Tai oikeastaan siitä miten se lukee kaikissa passeissa yms, (todellinen alku kun on "Jää... eikä "Jaa":yuck: ) ja loppu Jaa[color=red:a4b8e87ed0]mar[/color] toisen nimeni alusta. Voisi myös ajatella, että keskimmäinen Ja[color=red:a4b8e87ed0]a[/color]mar tulee etunimeni alkukirjaimesta.
Saatan kuitenkin vaihtaa nimimerkkiäni jossain vaiheessa, jos joku parempi pompahtaa päähän. Tuo kun on vähän tylsä. Mutta ainakin toistaiseksi olen Jaamar.
Vai tällaistakin on tullut joskus pohdittua. No enpä ole vaihtanut. Ja vaikka olen viime aikoina paljon miettinyt sitä, että vaihtaisin niin olen sen verran kauan ollut Jaamar, että voisi olla aikamoinen shokki monille (ehkä jopa itselleni). Niin ja itseasiassa kun sukunimi on noita ajoista vaihtunut niin minunhan pitäisi oikeastaan nykyään olla Saamar!
 
Alkuperäinen ajatus oli; Samuraiboromir

Mutta ajatus rupesi äkkiä tuntumaan liian karkealta katsoessa muiden hienoja nimimerkkejä

Joten käännyin Balrogien puoleen ja ajattelin että quenya-muodossa se sopii tänne kuin nenäpäähän. Profiilikuvaksi totta kai tuo vähiten pelottava versio balrogeista kautta aikain.
 
Last edited:
Alkuperäinen ajatus oli; Samuraiboromir

Viittaako tämä kenties Hobitit-sarjan Boromirin ulkonäköön? Ainakin Ryhmäteatterin näytelmässä Boromir oli muistaakseni sangen eksoottisen näköinen lähes paljaaksi ajellun päänsä ja vahvan silmämeikkinsä kanssa, mutten muista, oliko asia niin myös tv-sarjassa.
 
Viittaako tämä kenties Hobitit-sarjan Boromirin ulkonäköön? Ainakin Ryhmäteatterin näytelmässä Boromir oli muistaakseni sangen eksoottisen näköinen lähes paljaaksi ajellun päänsä ja vahvan silmämeikkinsä kanssa, mutten muista, oliko asia niin myös tv-sarjassa.

Kyllä juu, täysin oikein.! Hobitit sarjan Boromir. Kuvailemasi lähes kalju boromir on ollut selkeästi joku evolvoitunut versio tästä

samuraiboro.png
 
Okei, ei se niin kalju ollutkaan kuin muistin. Ehkä muistikuvaan sekoittui Denethor, jonka pää taisi olla kokonaan kalju ja peitetty jonkinlaisella paljettikoristeisella lapulla.
 
Okei, ei se niin kalju ollutkaan kuin muistin. Ehkä muistikuvaan sekoittui Denethor, jonka pää taisi olla kokonaan kalju ja peitetty jonkinlaisella paljettikoristeisella lapulla.

Oliko tästä sarjasta siis jokin näytelmä, missä oli kaikki nämä samat näyttelijät? vai oliko asetelma toisinpäin että näytelmä mistä tuli sitten tuo sarja?
 
Ryhmäteatterin näytelmä oli ensin, sitä esitettiin kahtena kesänä Suomenlinnassa Hyvän omantunnon linnakkeessa sijaitsevassa kesäteatterissa. Se poiki puolestaan kunnianhimoisen ajatuksen tv-sarjasta, jossa oli pitkälti samat näyttelijät. Henkilökohtaisesti rakastin näytelmää, odotin siksi paljon tv-sarjalta ja petyin sitten karvaasti. Jälkeenpäin ajatellen sarja toki on ihan hieno kengännauhabudjetilla tehdyksi, mutta en minä sitä silti ole järin kiinnostunut näkemään uudelleen.
 
Ryhmäteatterin näytelmä oli ensin, sitä esitettiin kahtena kesänä Suomenlinnassa Hyvän omantunnon linnakkeessa sijaitsevassa kesäteatterissa. Se poiki puolestaan kunnianhimoisen ajatuksen tv-sarjasta, jossa oli pitkälti samat näyttelijät. Henkilökohtaisesti rakastin näytelmää, odotin siksi paljon tv-sarjalta ja petyin sitten karvaasti. Jälkeenpäin ajatellen sarja toki on ihan hieno kengännauhabudjetilla tehdyksi, mutta en minä sitä silti ole järin kiinnostunut näkemään uudelleen.

Voin vain kuvitella miten hieno tuo on ollut näytelmänä.
 
Voin vain kuvitella miten hieno tuo on ollut näytelmänä.

Oli se 12 - 13-vuotiaan silmin ihan mielettömän hieno. En usko, että näin 47-vuotiaana olisin ihan yhtä vaikuttunut enää, varsinkaan kun olen sittemmin nähnyt muitakin visualisoituja versioita tarinasta.

Yksi erityisen hauska yksityiskohta näytelmässä oli se, että se alkoi jo viereisen Hyveen linnakkeen sisäpihalla, jonne noustaan mäkeä ylös muurien välissä. Pihalle tultaessa vastassa olivat Bilbo ja Frodo, jotka toivottivat jokaisen tervetulleeksi, koska olimme vieraina syntymäpäiväjuhlissa, joita vietettiin siinä pihalla (meille mm. selitettiin ja näytettiin, miten homppapomppaa tanssitaan). Siitä jatkettiin sitten sisään Hyvän omantunnon linnakkeeseen katsomaan loput viisituntisesta näytelmästä.
 
Oli se 12 - 13-vuotiaan silmin ihan mielettömän hieno.

Minä olin muutamia ratkaisevia vuosia vanhempi kyseisen näytelmäsovituksen nähdessäni, enkä tykännyt. Olin jo ehtinyt lukea Tarun useita kertoja ja muodostaa oman käsitykseni siitä miltä sen henkilöt ja tapahtumat näyttivät ja kuulostivat. Ryhmiksen toteutuksessa henkilöt näyttivät ja kuulostivat liikaa toisiltaan ja liian vähän normaaleilta ihmisiltä (no, normaaleilta humanoideilta). Katsojan edessä temmelsi lauma kurkkuäänellä huutavia, pyllyileviä röllipeikkoja (tällainen muistikuva tai valemuistikuva on minun mieleeni syöpynyt).

Tuon skandaalin jälkeen en ole katsonut ainuttakaan Tyhmiksen eli Tyhmäteatterin produktiota (tällaiset nimet siis syyllisille annoin). Kypsänä keski-ikäisenä olisin luultavasti suhtautunut asiaan suvaitsevaisemmin.
 
Minä olin näytelmän ensimmäisen kerran nähdessäni juuri lukenut Sormusten Herran ensimmäistä kertaa ja lumoutunut täysin, ja oli maagista nähdä ja kuulla tapahtumat ja laulut livenä näyttämöllä heti perään - olkoonkin, että heppahullulle Rohanin leikkaaminen kokonaan pois tarinasta oli pieni pettymys. Menin riemusta hihkuen katsomaan näytelmän uudelleen seuraavana kesänä enoni kanssa ja huudatin sen jälkeen hänen minulle ostamaansa näytelmämusiikkilevyä uudelleen ja uudelleen - toki kuulokkeet päässä. Rakastin myös lempihobittini Pippinin näyttelijää Timo Torikkaa murrosikäisen palavalla kaukorakkaudella vuosikaudet näytelmän jälkeen, vaikken ujona lapsena mitään fanipostia osannut edes ajatella lähettäväni, ja näytelmän seurauksena minulle Keski-Maa - tai vähintäänkin Kontu - on edelleen Suomenlinnassa.
 
Last edited:
Aluksi mietin:"Onkohan "Palantír" liian lesoileva nimimerkki tälle foorumille?" Tässähän sen voi selittää auki.

Koen, että foorumilla esiintyvillä keskusteluilla ja Kontuun liittyvien muiden sivustojen tiedoilla on minulle paljon näytettävää.

Tämän vuoksi Palantír on oikein osuva nimi sellaiselle tyypille, joka uteliaisuuttaan haluaa nähdä ja tietää kaiken mahdollisen, mitä hänelle tarjotaan ja jonka kanssa voi vuorovaikuttaa Palantírin kautta. Sen vuoksi Palantír.

Olen tällä hetkellä yhtä utelias kuin Pippin kiveen katsoessani. Uteliaisuus on sangen palavaa. Se voi joskus polttaakin, mutta kerran se kirpaisee. Viisautta lisänee kaikenmaailman katsomiset ja sen tuomat kolhut, kuten netillä on joskus tapansa vaikuttaa.
 
Käyttäjänimeni on vanha, yhdistäen entisen opiskelualani, internetin ja itseni yhdeksi kokonaisuudeksi. Mennään siis lähes runollisiin sfääreihin.

Valaisuaine on neurologiassa, tarkemmin sanottuna aivojen kuvantamisessa käytettävä aine. Blinker fluid, joka kääntyy Valaisuaineeksi, on meemi. Lisäksi nimi on suhteellisen lähellä omaa sukunimeäni.

Koska en osaa päättää, mikä internet-nick sopisi itselleni parhaiten, minulla on niitä muutama. Valaisuaineen lisäksi minuun voi törmätä netissä nickeillä Synapsikontrolli, Kalmalehto, Tumava ja Perijate.
 
Ylös