Nintendo (konsolit, videopelit ym.)

Vampirelady

Vamperi
Vastuuhenkilö
Ajattelin aloittaa keskustelun monien rakastamasta Nintendosta
ja sen konsoleista sekä kaikesta muusta(jos keskustelua syntyy paljon joistain tietyistä aiheista, ne voidaan tarvittaessa jakaa uusiin topikkeihin ;)).
Näistä uusin, käsikonsoli 3DS ilmestyy tänä perjantaina, eli 25.3.

Itse tutustuin Nintendoon vasta hommatessani DS Liten sekä Nintendo Wiin. Meillä kotona suosittiin enemmän Sonya, joten kasvoin lähinnä pleikkareiden parissa.
Olen toki emulaattoreilla kokeillut vanhoja NES-pelejä,
mutta se on tuskin mitään verrattuna aitoon NES tai SNES-konsoleiden tarjoamiin elämyksiin.

Kuinka moni kontulainen aikoo hankkia 3DS:n kun se ilmestyy? Vai oletteko kenties jo ennakkovaranneet sen?
Mikä oli teidän ensimmäinen kokemuksenne Nintendosta, ja mikä
on rakkain Nintendo konsolinne? :p
 
Myös pokémon-kortit ovat Nintendon tavaraa, joten ilmoitan ne ensimmäiseksi Nintendo-kokemuksekseni. Toki olin kortteihin törmännyt ensimmäisen kerran jo 2000-luvun alussa, kun joskus sijaistin (silloisen avo- nykyisen avio-) miehen työparia koululaisten iltapäiväkerhossa. Silloin kokemus jäi kuitenkin pelkän näköhavainnon varaan, mieleen jäi vain se seikka, että kortit kiiltelevät. Varsinaisesti tutustuin korttipeliin vasta pikku-ukon ollessa kuusivuotias, kun kävi ilmi, että MtG on vähän liian hankala peli sen ikäiselle. Niinpä suuntasin Fantasiapeleihin kysymään, olisiko poksupeli helpompi (pikku-ukko tykkäsi pokémoneista, joskin oli siihen mennessä päässyt niihin käsiksi vain pieninä muovifiguureina), ja poistuin sieltä mukanani kaksi aloituspakkaa, kankainen pelialusta, nippu kortinsuojuksia ja läjä hyvi'ä neuvoja. Tätä nykyä pikku-ukolla on kortteja hirmuinen läjä ja minullakin nippu omia Eeveen eri muotoja (me otamme toisinaan pikku-ukon kanssa korttimatsia ihan omilla säännöillämme) ja lisää hankitaan säännöllisesti. Odotamme molemmat jännityksellä, tulevatko Black&White-pakat todella myyntiin ensi kuussa.

Konsoleista tuttuja ovat DSi ja Wii, joskin enemmän katsojan ja auttajan kuin pelaajan ominaisuudessa. Suunnitelmissa on kyllä tutustua Wii-peleihin joskus tarkemminkin, niistä kun monet vaikuttavat hauskoilta. Toistaiseksi ei kuitenkaan ole aikaa eikä energaa, mutta jahka pichu-taaperoisemme tuosta vähän kasvaa eikä enää roiku jatkuvasti lahkeessa, minäkin päässen uppoutumaan Wii Fitin, Wii Fit plussan, Wii Sportsin ja Wii Sports Resortin ihmeellisiin maailmoihin. Hyllystä löytyvät Mario- ja Pokémon-pelit taidan kyllä suosiolla jättää pikku-ukolle isineen, vaikka varsinkin Super Mario Galaxy -pelejä on kyllä hauska seurata sivusta. Niissä on niin kiva musiikkikin =)

Vaan nytpä pieni pichumme heräsi päiväuniltaan, joten siirryn syöttämään sosetta ja palaan tähän aiheeseen myöhemmin.
 
Wanha kunnon NES! Ihka ensimmäinen (ja toistaiseksi viimeinenkin) konsolirakkauteni :)

Minulla oli välillä kaksikin NES-konsolia, mutta möin toisen konsolini muutama vuosi sitten yhdelle Tolkienistille :D Siihen asti pelasin siis toisella kotona ja toisella mökillä, mutta kun ensin väheni kotipelaaminen ja sitten mökkipelaaminen, niin päätin luopua toisesta ja pitää pelit kotosalla. Pelejä minulla löytyy noin kymmenkunta, Mr. Gimmick ja perinteinen Super Mario (1 ja 3) ovat ehdottomat suosikkini. Pitäisikin joskus pitää taas kunnollinen pelimaratooni, paha vain kun NESissä ei ole muuta tallennusvaihtoehtoa kuin 'pause'...

Uusiin Nintendo-juttuihin en olekaan perehtynyt. Jotenkin tunnen olevani pikkuisen jäljessä, kun SNES tuntuu vieläkin ihan uutukaiselta jutulta :p Wii kiinnostaisi kyllä kovasti, mutta ennen semmoisen hankkimista on vielä monta muuta rahanreikää odottamassa.
 
Isilmírë sanoi:
Myös pokémon-kortit ovat Nintendon tavaraa, joten ilmoitan ne ensimmäiseksi Nintendo-kokemuksekseni

Pahus, en ollenkaan muistanut omista kokemuksistani kertoessa mainita pókemon-kortteja!
Niitä tuli kyllä nuorempana kerättyä ja vaihdettua, vaikka itse korttipeliä en osannut pelata ollenkaan. :p
Tällä hetkellä korttini ovat jossain kadoksissa, mikä hieman harmittaa.
Onneksi poikaystävällä on hieno kokoelma pokémon-kortteja tallessa. ;)
 
Jatketaanpa. Jäi Wiin kohdalla mainitsematta, että toki olen muutaman kerran jo kokeillut joitain liikuntapelejä ja on minulla toki oma mii-hahmokin. Totesin kokeillessani kuitekin sen, että peleihin pitäisi olla varattuna aikaa, että niihin voisi rauhassa paneutua ja totutella laudan ja remoten käyttöön. Ja ihan varmasti sitä aikaa vielä joskus löytyy, jos vain Wii pysyy käyttökunnossa. Pichu pikku kehveli kun saa aina välillä päähänsä yrittää työntää mitä tahansa käsiinsä saamaansa levyä konsoliin ja käydä käsiksi tunnistimeen pikku-ukon yrittäessä pelata.

Mutta nyt pitää lähteä hakemaan lasten isä junalta, joten lisää aiheesta taas myöhemmin =)
 
Minulla kummitädin NES oli ensimmäinen Nintendo-kokemus. Sillä tahkottiin SuperMariota, osia 1 ja 3 aina kun kummitädin luona vierailtiin.

Opiskeluaikana pärähdin Pokémoniin, mutta "vain" tv-sarjaan ja korttipeleihin (ja pehmoleluihin... Pikachu ja Psyduck istuvat vieläkin olohuoneessa). Korttipeliä ei ihan kauheasti kuitenkaan tullut pelattua, mutta kortit on toki vielä tallessa! Kaveri oli ostanut niitä tyttöystävänsä kanssa ja huomasi pian, ettei pelistä tykkää, ja niinpä he myivät kaikki korttinsa meille halvalla. :)

Sitten tuli pitkä tauko. GBA ilmestyi juuri kun olin valmistumassa yliopistosta ja hankinkin sen heti ilmestymisviikolla. Pelivalikoima oli aika heikko siinä vaiheessa, mutta onneksi sinnekin löytyi sitten pelejä. Sillä tulikin sitten pelattua ja paljon, kunnes DS ilmestyi. Ja sekin tuli hankittua heti ilmestymisviikolla (eli minulla on noista molemmista ne "vanhimmat" versiot). Viimeisin DS-peli jota olen pelannut on Final Fantasy: 4 Warriors of Light. GBA on nyt jäänyt, osittain tietenkin siksi, että DS:llä voi pelata GBA-pelejäkin. GBA:lle tuli sitten muuten ostettua Pokémon-pelikin, Saphire Blue. Siitä tykkäsin, vaikka kaikkia en jaksanut kerätä (ja voin avautua Pokémon-addiktiosta toisessa topicissa myöhemmin).

Wiillä olen pelannut tosi vähän. Nyt yksikätisenä pelasin Sam & Maxin, mutta muuten on tullut pelattua vain bilepelejä. Meidän taloudessa Wii on kuitenkin hyvin aktiivikäytössä urheiluvälineenä: EA Sports pyörii harva se päivä (minä en tosin sitä pelaa). Zeldaa pitäisi kokeilla joku päivä!

GameCube ostettiin jostain alennusmyynnistä, mutta se jotenkin jäi. Sille tuli ostettua vain pari peliä, joista tosin Tales of Symphonia -peli oli hyvä kahden hengen peli ja siinä riitti kyllä pelattavaa.
 
Jatkanpa turinointia vielä DS:n verran. Sellainen - tai tarkemmin sanottuna DSi - on pikku-ukon omistuksessa, mutta olen sillä minäkin päässyt välillä pelailemaan, kun poksupeleissä on tullut tylsiä kohtia. Esimerkiksi Platinumissa unownien metsästykseen käytiin koko perheen voimin, ja olen myös keittänyt poffineita ja tappeluttanut pikku-ukon poksuja levelien nostamiseksi. Puhumattakaan siitä, miten monta kertaa olen pichua ulkoiluttamaan lähteissäni ladannut Soul Silveristä jonkun kehitettävän poksun Pokewalkeriin, etsinyt kävelyretkellä itemeita ja pyydystänyt uusia poksuja ja ladannut sitten kävelyretken jälkeen poksun saaliineen takaisin Soul Silveriin.

Tuo DSi on sikäli erikoinen tapaus meidän konsolivalikoimassamme, että sitä ei ole ostettu vaan ansaittu työllä, ja sama koskee myös kolmea huushollista löytyvää DS-peliä (pokémoneja kaikki=)). Pikku-ukon isä tekee sivutoimisesti freelance-toimittajan hommia e-pelimaailmassa, ja aina välillä tulee kutsu juttua tekemään jonkin pelin testi- ja/tai esittelytilaisuuteen. Joskus pakollisena mukana tuotavana varustuksena on lapsi, joka pääsee testaamaan kulloinkin esiteltävänä olevaa peliä ja saa sitten palkakseen jotain kivaa. Nintendon tapauksessa se kiva on yleensä konsoli ja/tai peli. Erään esittelytilaisuuden seurauksena on huusholliimme kuulemma näinä päivinä asettumassa myös tuo 3DS, mikä tarkoittaa, ettei minun ehkä tarvitsekaan metsästää itselleni käytettyä konsolia huutonetistä voidaksemme pikku-ukon kanssa toteuttaa suunnitelmamme Blackin ja Whiten pelaamisesta rinnakkain. Pikku-ukko lainannee vanhan konsolinsa minulle, kun saa uuden hyppysiinsä =)
 
Isilmírë sanoi:
Erään esittelytilaisuuden seurauksena on huusholliimme kuulemma näinä päivinä asettumassa myös tuo 3DS, mikä tarkoittaa, ettei minun ehkä tarvitsekaan metsästää itselleni käytettyä konsolia huutonetistä voidaksemme pikku-ukon kanssa toteuttaa suunnitelmamme Blackin ja Whiten pelaamisesta rinnakkain.
Vau, tuohan on aivan loistavaa Isilmírë! :)

Wiin peleistä minulle tuli tuossa äsken mieleen Okami.
Peli on aivan upea, visuaalisesti kaunein peli mitä olen koskaan pelannut! Myös pelin juoni on aivan loistava.
Okami on tullut kertaalleen pelattua läpi, mutta aion aloittaa uuden läpipeluunkerran kunhan nyt ehdin muuttaa.:p

Ohessa Okamin gameplayta: (aivan uskomattoman kaunista, eikö?)
[video=youtube]http://www.youtube.com/watch?v=YhfEbS8GFgM[/video]
 
Nyt voisin sanoa, että minun lempikonsolini on 3DS. En kylläkään ole itse sillä pelaillut, mutta pikku-ukko esitteli jo perjantai-iltana uuden masiinansa ominaisuuksia, ja eilen minun ihasteluani kaivattiin useampaankin otteeseen. 3D-efekti on hieno! Tosin ilmeisesti se rasittaa silmiä aika tavalla, pikku-ukkokin kytki sen aina välillä pois lepuuttaakseen näköelimiään.

Minä ihastuin myös ar-kortteihin, varsinkin siihen, jossa on kysymysmerkki. Kun sen laittaa jollekin tasolle ja suuntaa 3DS:n kamerat siihen, alkaa tapahtua hassuja juttuja. Meidän päiväpeitostamme putkahti pieni lohikäärme =D
 
Ahh Nintendo, tuo lapsuudesta saakka kiehtonut japanilainen ihme ;)
Nintendo 3DS tuli täälläkin laitettua tilaukseen heti Nintendo Klubin järjestämien 3DS-lanseerausbileiden jälkeen jossa olin vaimoni kanssa. Entuudestaan meiltä löytyy NES (tosin tämä ei toimi :(), SNES, GBA, N64, Wii, DS Lite ja DSi XL, joten 3DS:n ostaminen ollut suunnitelmissa jo kauan.

Itsellä tällä hetkellä kaksi mielenkiintoista peliä kesken DS:llä, Pokémon White ja Ghost Trick: Phantom Detective. Wiillä useampikin peli odottaa pelaamista, kuten MAdworld, The Conduit jne jne. DS-pelejä kerääntynyt semmoset 30-40 hyllyyn ja Wii-pelejä on muutama vähemmän. Vielä kun lasketaan mukaan se että pelaan Xbox 360:llä ja (harvoin) PS3:lla, niin joutuu välillä kyllä pähkäillä että mille konsolille antaa aikansa =)

Suosittelen katsastamaan täysin uusitun Nintendo Klubin fooruminkin joka tunnettiin ennen NoF:ina, eli Nintendo of Finland -foorumina. Myöskin Nintendo.fi sivusto on laitettu uusiksi ja vielä on sitten uudelleen avatun Nintendo Klubin sivut. Kaikki nuo on siis virallisia Nintendo Suomen sivuja, tulkaa ihmeessä mukaan =)

http://www.nintendo.fi/
http://www.nintendoklubi.fi/foorumi/?link=foorumi/
http://www.nintendoklubi.fi/
 
Olen ajatellut ostaa Wiin tai 3DS:n. Wiille olisi monta hyvää peliä: Super Mario Galaxy, Super Mario Galaxy 2, Punch-Out!!, The Legend of Zelda: Twilight Princess mutta 3DS on enemmän tulevaisuuden konsoli ja sille on tulossa kesäkuussa The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D remake. 3DS:llä voisin pelata myös DS-pelejä kuten New Super Mario Bros. Onko kenelläkään molempia konsoleita pelanneella ehdotusta kumpi kannattaisi ostaa, kun molempiin ei viitisisi rahoja tuhlata.
 
Wiin ehdoton etu on se, että sillä voi pelata urheilupelejä, joissa tulee oikeasti liikuttua. Ja muutenkin sille on omaa pelivalikoimaa vähän reilummin - vaikka toki 3DS:llä toisaalta pyörivät vanhemmat, ei-3D-muotoiset pelitkin. Mutta jos urheilupuuhista ei ole kiinnostunut eikä pieni ruutu haittaa, niin kyllä se 3DS vain on eri vinkeä vehje ;)
 
Bietu sanoi:
Olen ajatellut ostaa Wiin tai 3DS:n. Wiille olisi monta hyvää peliä: Super Mario Galaxy, Super Mario Galaxy 2, Punch-Out!!, The Legend of Zelda: Twilight Princess mutta 3DS on enemmän tulevaisuuden konsoli ja sille on tulossa kesäkuussa The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D remake. 3DS:llä voisin pelata myös DS-pelejä kuten New Super Mario Bros. Onko kenelläkään molempia konsoleita pelanneella ehdotusta kumpi kannattaisi ostaa, kun molempiin ei viitisisi rahoja tuhlata.

Ehdottomasti 3DS, jo sen takia että sillä voit pelata noita DS-pelejäkin. Nintendo tulee varmasti panostamaan todella paljon tuohon 3DS-konsoliin muutenkin, ja innolla odottelenkin mitä kaikkea kivaa on tulossa. Eilen haimme oman 3DS:n postista ja ensiräpellykset otettu. Mitään peliä ei vielä kyseiselle masiinalle ole, mutta mukana tulee kuitenkin nuo AR-kortit ja Face Raiders peli, joten kiva että mukana tuli tuollaistakin sälää. Toivottavasti sitten tänään saapuisi tuo tilaamani Street Fighter IV 3D-Edition 3DS:lle =)
 
3DS on toki loistava, mutta valintasi riippuu lähinnä siitä, haluatko pelata kimpassa. Wiillä se luonnistuu helpommin, kun tarvitsee
ostaa vain lisää ohjaimia, eikä koko konsolia. Wiille on ilmestynyt myös todella paljon loistavia pelejä kuten juuri Mario Galaxyt, Okami,
Smash Brosit, Zelda ym. ja pelien hintakin on varmaan jo laskenut, kun taas varsinaiset 3DS pelit ovat aika kalliita vielä. Toki voi ostella myös vanhempia DS-pelejä ja vääntää niitä 3DS:llä.

Sanoisin että hommaa molemmat. :p
Tai ensin toinen, ja sitten kun rahatilanne sallii niin toinen, ovathan
nuo molemmat niin loistavia vekottimia.
 
Kiitos vastauksista.

On kyllä hankala valinta. Wiitä puoltaisi vielä se että sitä voisi pelata isolla ruudulla kun kerta on kotikonsoli. Ja se ärsyttää kun 3DS:lle ei ole muita huippupelejä tällä hetkellä tiedossa kuin Ocarina of Time ja jossain vaiheessa tuleva Super Mario.

Onko joku pelannut Ocarina of Time - ja Twilight Princess-pelejä? Kumpi parempi? Pelisivustoilla on paljon erilaisia mielipiteitä.
 
Lisätään oma korsi muiden Nintsikka fanien joukkoon. :p
Nintendo on omalta osaltaan ollut vanhempien lisäksi toinen kasvattajani. Aloitin pelaamisen kun ostimme NES:in, siitä siirryttiin SNES:iin, sitten tulikin jo N64-aika ja sen mukana Pokémon animeineen ja kortteineen. Noihin aikoihin aloitin myös brittiläisen N64-magazinen lukemisen, jota luen vielä tänäkin päivänä (lehden nimi muuttui NGC-magazineksi GameCube aikoina, ja nykyään se on vain N-Gamer, suosittelen kaikille Nintendo-faneille). Sitten tulikin GameCube, ja ajan kuluessa myös Wii, DS, DSiXL ja 3DS. Suuresti harmittaa kun vanhempani myivät NESin ja SNESin, mutta niiden jälkeen kaikki pelit on onneksi säilytetty. Luulen ainakin tietäväni Nintendo asioista, jos vaikka pelisuosituksia haluaa niin yksityisviestejä saa lähetellä. :)

3DS on päivän sana, GameStopista hain omani julkaisupäivänä. Yhtään 3DS peliä en vielä omista (Samurai Warriors on tilattu, mutta ei ole näkynyt vielä postiluukussa). AR kortit ja Face Raiders ovat hauskaa hupia, mutta täytynee vielä odotella jonkin aikaa, että masiinan oikea potentiaali selviää. Street Pass on ainakin paperilla todella hyvä idea, mutta ainakin tällä hetkellä en ole saanut yhtään "hittiä" sillä. Pitäisi varmaan kävellä 3DSn kanssa Tampereen keskustassa ja selvittää kaupungin 3DS kantaa vähän paremmin. ;)



Bietu sanoi:
On kyllä hankala valinta. Wiitä puoltaisi vielä se että sitä voisi pelata isolla ruudulla kun kerta on kotikonsoli. Ja se ärsyttää kun 3DS:lle ei ole muita huippupelejä tällä hetkellä tiedossa kuin Ocarina of Time ja jossain vaiheessa tuleva Super Mario.

Onko joku pelannut Ocarina of Time - ja Twilight Princess-pelejä? Kumpi parempi? Pelisivustoilla on paljon erilaisia mielipiteitä.

Olen Zeldani pelannut, ja jos olisi pakko juuri noista valita, niin tietenkin Ocarina of Time. Toki voi olla, että nostalgia sumentaa kaiken arviointikykyni näistä asioista, mutta Twilight Princessissä ei vain ollut sitä samaa seikkailun tuntua. TP:ssä ei myöskään ollut niin hyvää "omaa juttuaan". Majoras Mask erosi Ocarina of Timestä 3-päivä systeemillään ja itse maskeilla/muodonmuutoksilla, Wind Waker toi kuvioon pastellivärit, paatin ja ison maailman tutkimisen, ja sitten tulee TP, jossa poistetaan paatti ja pastellit, ja annetaan sudeksi muuttuminen ja synkempi ulkoasu tilalle. Myös TP:n luolastot eivät olleet omaan mieleeni. :urg:

Menen nyt kuitenkin asiaan, eli Wii vai 3DS. :p Jos ei ole aikaisemmin omistanut Nintendo-konsolia, niin ehdottomasti Wii! (Sanottakoon nyt alkuun myös, että jos haluaa käsikonsolin, niin silloin tietenkin 3DS on paras vaihtoehto.) Wiissä on kuitenkin niin paljon hyvää. Hyviä Wii-pelejä on jo mainostettu täällä, ja Wiillä toimivat myös kaikki GameCube pelit (hyviä mm. The Legend of Zelda: Wind Waker ja Super Mario Sunshine). Wiin oma ostoskeskus on myös kultakaivos vanhoja pelejä pelaamattomille. Sieltä löytyy Ocarina of Time, Majoras Mask ja Super Mario 64. Wii on myös halvempi vaihtoehto.

3DS on loistava, mutta tällä hetkellä sitä tuskin kannattaa vielä hankkia. Julkaisupelit eivät olleet aivan A-luokkaa, ja jos sillä pelaa vanhoja DS pelejä, 3DS skaalaa ne omaan resoluutioonsa. Se tarkoittaa sitä, että jotkut pelaajat ärsyyntyvät ja toisia se ei haittaa. DS pelit näyttävät ainakin omasta mielestäni vähän sumeammilta 3DSllä (tekstiä on hankalampi lukea), mutta en ole kyllä pelannut sillä muuta DS peliä kuin Pokemon Blackiä. 3DSllä kyllä pystyy pelaamaan DS pelejä DS resoluutiolla (painaa startin ja selectin pohjaan kun käynnistää peliä), mutta silloin ruutu jää aika pieneksi, mikä taas voi joitakin ärsyttää.
 
Minua on puraissut rallikärpänen. Se tapahtui, kun Pikku-ukko sunnuntaina saunaan lähtiessään jätti Mario Kartin päälle ja ratin sängylle, mistä sen tietysti heti nappasi kyseisen pelin katsomista rakastava pikkuveli. Ja sehän johti lopulta siihen, että ajoimme Pichun kanssa koko Mushroom Cupin Pikku-ukon saunoessa, ja Pichun väsyttyä jatkoin vielä yksikseni Flower Cupiin. Vähänkö Mario Kart on hauska peli, jopa silloin, kun ratista pitelee tukevalla otteella myös yksivuotias, joka suhtautuu jokaiseen ohjausliikkeeseen yrityksenä riistää kyseinen kauan himoittu kapistus käsistään!

Valitettavasti Pikku-ukko palasi jatkamaan peliään ennen kuin ehdin Flower Cupin loppuun, eikä minulla sitten enää muutenkaan olisi ollut aikaa pelailuun kaikelta lasten iltatoimista huolehtimiselta. Mutta heti tilaisuuden tullen aion kyllä istahtaa pepulleni ratti kätösissäni ja paneutua vähän tarkemmin Mario Kartin ihmeelliseen maailmaan =)

Lisäys 08.05.

Aikaa ralleiluun ei ole löytynyt, mutta nyt taitaa olla aika ottaa Pikku-ukon DSi lainaan. Sain nimittäin Pikku-ukon ja isänsä yhdessä valitsemana äitienpäivälahjana ihka ensimmäisen oman Pokémon-pelini, Pokémon Whiten =D
 
Wii tuli sitten hankittua pari viikkoa sitten. Erinomainen ja vähän tilaa vievä konsoli. Ohjaimeen on pitänyt hieman totutella Metroid Primea pelatessa, mutta muuten erinomainen hankinta.
 
Nyttenhän tulee elokuun 12. päivä tuo 3DS käsikonsolin hinnan pudotus. Konsolin tätä aikaisemmin ostaneet saakin sitten Nintendolta hyvitykseksi 10 ilmaista NES peliä ja 10 ilmaista GBA peliä ladatavaksi eShopista omalle konsolilleen :)

NES-pelit saa ladata syyskuun aikana ja GBA:n pelit tulee ladattavaksi loppuvuodesta, melko hieno veto Nintendolta tämä.

Linkkiä uutiseen: http://www.nintendo.fi/ajankohtaista/uutiset/nintendo-3ds-lle-uusi-hinta-elokuussa-ilmaisia-e-p/
 
Joulupukki aikoo tuoda lapsille Wii Family Editionin (GC:n pelit tai ohjaimet eivät toimi), jossa on Wii Party, Wii Sports ja Cars 2. Sitä tulee varmaan välillä pelattua seuraksi.
 
Ylös