Nintendo (konsolit, videopelit ym.)

Meillä taas tontut ilmeisesti kantavat Pikku-ukolle uusimman Zeldan kultaisine remoteineen. Olen utelias näkemään, miltä se näyttää pelattuna, mutta tuskin tulen itse osallistumaan.

Sen sijaan ajelimme tänään Pikku-ukon kanssa kolme kenttää Mario Kartia =)
 
Tuo Zelda kiinnostaisi minuakin, mutta se voi olla liian haastava lapsille miekkailuineen kaikkineen. Suositusikärajakin on 12 vuotta. Niinpä tilasin juuri heille Super Mario Galaxy ykkösen, joka toivon mukaan ehtii postissa jouluksi. Saattavat minun pelailuni Wiillä jäädä vähiin, mutta väliäkö hällä: aloitin juuri Mass Effectin pelaamisen PC:llä ja sitä hupia riittää monen kymmenen tunnin verran.
 
Ei se Super Mario Galaxykaan mikään helppo ole, ainakaan mitä olen Pikku-ukon pelailua vierestä seurannut. Hyvin helposti putoaa, kun vähän ohjaa harhaan. Mutta hauskaa sen pelaaminen näytti kuitenkin olevan =)
 
Minulla DS ja 3DS kotona. pelejä ei vielä kovinkaan kauheasti, joten parhaasta pelistä ei kovinkaan tietoa...:D
 
Tuli joulukuussa ostettu sitten tuo Wii U ZombiU Premium pack veronpalautuksilla ja vaimoni sai jouluna vielä tuon Pikachu 3DS XL Limited Edition käsikonsolinkin :).
Molemmat kyllä aivan mahtavia vekottimia, vaikkei Wii U:lle vielä kauheasti ole tullut itseäni kiinnostavia pelejä.
 
Hum, mussu osti jonkin aikaa sitten Xbox 360:n ja sitten jonkin Kinect-jutun siihen lisäksi. Koska ainoat pelit tällä hetkellä ovat NHL-jääkiekkopeli ja jumppapeli, en ole entisenä pc-lapsena kovin suuresti vielä vakuuttunut konsoliuden hienoudesta. Vaikka on se jumppapeli, Nike+ Kinect training osittain hauska. Kyykkääminen nyt vaan ei miksikään muutu - ei hyvään eikä huonoon, vaikka virtuaal-treenari kuinka hihkuisi, mutta erilaisten esteiden ja pallojen väistely kameran edessä pomppien oli lystiä.
 
Mun ensikosketus Nintendoon oli se 90-luvun laatikkokonsoli, jossa pelitkin olivat törkeän kokoisia laattoja, peliohjaimista puhumattakaan. ;) Lapsuudenkaverini sain tämmösen veljeltään, ja sillä pelattiin semmosen pyssyn kanssa sorsien ja ilmakiekkojen ampumista sekä jotain Adams Family-peliä. Kai niitä jotain muitakin oli.

Nintendoon tuli sit palattua pari kolme vuotta takaperin, kun ostin semmosen isänpäivälahjaksi (vaikkakin nyt Nintsu on mun käytössä). Aika vähän sillä on innostuttu pelamaan, ja ainakin mua harmittaa pelien vähäisyys. Tai sit ne ovat aika moni sellasiai lapsille suunnattuja. Rakkaudenkohde löytyi kuitenkin The Lord of The Rings: Aragorn's Quest-pelistä. Ton lisäks löytyy ne kaks Wiin mukana tullutta urheilupeliä, Punch Out, Super Mario Galaxy, Spyro: Dawn of the Dragon ja UFC Personal Trainer, jota viimeistä ei ole juurikaan pelattu, koska ohjain kenkkuilee.

Wiille ois hankinnassa vielä jo aiemmin mainittu Okami sekä Beach Party. Nintendo DS:n versioita en ole pelannut kuin kaupassa. En niistä niin hirveästi innostunut, vaikka pelivalikoima näyttäis suhkot kivalta. Hintaa vaan tulee aika paljon.
 
Nostalgian aika!
Saimme pikkusiskon kanssa joskus vuonna 2009 (?) Nintendo Wiin, tai oikeastaan hän sai sen, joululahjaksi. Koko loma kului riehuessa wii fit plussan kanssa, jossa on hauskoja pelejä jotka kannustavat liikkumaan.
Joka vuosi lomalla tulee edelleen tarve riehua k.o. pelin kanssa, vaikken ole asunut kotona vuosiin ja konsoli peleineenkin on muuttanut jo siskon opiskelukaupunkiin. Siispä marssin Helsingin Konsolinettiin ja ostin sieltä oman.
Tänään sitten pelasin erilaisia tasapaino- ja liikuntapelejä 2 tuntia ja vartin. Oli todella hauskaa!
Aion varmaan haalia hiljoksiin muitakin pelejä, joita lapsina pelasimme. Hakusessa ainakin ei-lego-potterit, sekä star wars: force unleashed-sarja. Sen lisäksi oli pari muutakin peliä, mutta luulen etten löydä niitä, kun ne kuuluivat sen verran marginaaliseen porukkaan.
 
Ylös