Oma kuva

Jaamar

Hyykäärme
Vastuuhenkilö
Konnavahti
Okei, otan nyt ehkä riskin kun aloitan tällaisen keskustelun, mutta katsotaan miten käy. Tarkoitus on siis luoda realistisia tai positiivisia mielikuvia itsestään. Jokaisella on hyviä ja huonoja puolia, mutta usein me muistamme vain ne huonot. Nyt kaivetaan esiin molempia.

Säännöt ovat yksiselitteiset (ja jos eivät olekaan niin niistä tehdään aikaa myöten sellaiset).

1. Kirjoita ensimmäinen positiivinen asia itsestäsi mikä tulee mieleen.
Se voi liittyä ulkonäköön, luonteeseen, toimintatapoihin tai mihin vaan. Ja en tiedä tai ei tule mieleen ysm. on ehdottomasti kielletty vastaus.

2. Kirjoita jokin asia josta et itsessäsi pidä.
Jälleen voi liittyä ulkonäköön, luonteeseen tai mihin vain. Säännöt samat kuin edellisessä kohdassa.

3. Mieti nyt hiukan pidempään ja kirjoita toinen positiivinen asia itsestäsi, mutta käytä siihen enemmän sanoja kuin kohdassa 2. Kehu itseäsi ihan törkeästi jos siltä tuntuu. Koska itsekehu kuuluu tehtävänantoon niin sinua ei voida siitä syyllistää ;) Jälleen pätevät myös kohdan 1. säännöt.

4. Haaste.
Tämä kohta on vapaaehtoinen. Jos haluat niin voit haastaa jonkun muun kontulaisen kirjoittamaan itsestään. Kuvaile jotenkin positiivisesti haastettavaa henkilöä.
Haaste ei tietenkään velvoita vastaamaan, mutta se on selvä osoitus siitä että joku näkee sinussa jotain hyvää ja haluaa myös sinun näkevän itsessäsi jotain hyvää.

Voit vastata keskusteluun vaikka sinua ei olisikaan haastettu ja voit vastata keskusteluun useita kertoja (mutta ei peräkkäisiä viestejä). Koita kuitenkin silloin löytä itsestäsi uusia puolia. Voit myös haastaa henkilön joka on jo joskus kirjoittanut keskusteluun. Voit myös pelkästään kommentoida jonkun toisen viestejä tai voit kommentoida sekä vastata kyselyyn. Keskustelu ei ole kiellettyä vaan jopa suotavaa, mutta sen on pysyttävä asiallisena. Toisten haukkuminen on ehdottomasti kielletty.

Muistakaa myös että asiat joista kirjoitatte ovat julkisia ja kenen tahansa luettavissa. Eli suosittelen panostamaan enemmän kehuihin kuin huonoihin puoliin :p

---------------
Ja tietysti esimerkin vuoksi ja keskustelun aloitukseksi joudun vastaamaan tähän ensin itse.

1. Sievä pieni nenä jonka on sanottu muistuttavan mummovainaani nenää silloin kun hän oli nuori.

2. Ärsyynnyn helposti ja siitä tulee helposti kierre. Ärsyyntyneenä ärsytän muita ja ärsyynnyn siitä taas itse lisää.

3. Osaan yleensä löytää asioista myös positiivisia puolia. Monesti jos joku juttu menee pieleen niin käännän vaikka koko asian ympäri että löydän siitä jotain positiivista. Tai jos itse asiassa ei ole mitään positiivista niin sitten kaivan positiivisen ajatuksen asian vierestä.
Kukka ruukku hajosi ja kovasti pitämäni kukka meni ihan rikki. Mutta onpahan tilaa hankkia nyt se toinen kukka jota en ole voinut tilanpuutteen takia hankkia.

4. Haastan Jasdril~:n.
Hän on aina tavatessamme energisen ja iloisen oloinen. Hän vaikuttaa sellaiselta joka saa mielellään jotain aikaan ja toimii mielellään toisten hyväksi.
 
Hmm, kiva idea. :)

1. Mie oon hyvin rehellinen ja vilpitön. Oho, kaksi positiivista, mutta tarkoittaa kyllä samaa... Tosin tämän positiivisen piirteen joku on joskus kääntänyt negatiiviseksikin, syystä jota en tiedä.

2. En tykkää siitä, että oon niin ujo / epävarma / varautunut. Toisaalta siitä voi olla hyötyäkin joskus, mutta useimmiten se tekee elämästä hieman hankalaa.

3. Miun mielestä parasta miussa on se, että osaan nähdä asiat muidenkin näkökulmasta, vaikka ite olisin ihan eri mieltä. Vaikka en aina ymmärräkään kaikkea automaattisesti, niin ainakin yritän ymmärtää ja hyväksyn muiden mielipiteet, enkä käy tuomitsemaan niitä.
 
Aika kunnia päästä (joutua?) ensimmäiseksi haastetuksi. Pidän muutekin topikin ideasta heti, hyvä Jaamar!

1. Ensimmäinen positiivinen asia... Minussa on mielestäni paljonkin hyviä pikkujuttuja, joista Jaamarin mainitsema mielellään toisten hyväksi toimiminen on ehkä mielestäni parhaita. Minulle käsittämättömäksi muodostuu sellainen vastuunpakoilu ja kyvyttömyys spontaaniin muille ilon tuottamiseen. Tykkään muistuttaa ihmisille, että pidän heistä ja he ovat tärkeitä minulle.

2. Huonoja puolia löytyy myös vaikka muille jakaa. Niistä ensimmäisenä tulee mieleen tämä: Harmittavan usein huomaan jättäväni asiat viime tinkaan, kerääväni niistä (usein tarpeetonta) stressiä tai sitten hutaisemalla ne. Nämä ovat toki lähinnä koulutöihin liittyviä angstauksen aiheita, mutta pätevät monessa muussakin velvollisuudessa. Minulta siis puuttuu itsekuria (joka näkyy myös joko jojo-painona tai pysyvästi nousseena painona, mutta en angstaa niistä ainakaan toistaiseksi enempää, kun pyydettiin yhtä huonoa puolta). Myös asioiden jäädessä rästiin saatan muuttua äkäiseksi ja huomaamattani huutaa muille ihmisille.

3. Toinen hyvä piirre. Olen viime aikoina yrittänyt kohtalaisen hyvällä menestyksellä oppia vieläkin entistä ennakkoluulottomammaksi. Olen tolkuttanut itselleni, ettei ihmisiä pidä leimata stereotypian mukaan, ei sen paremmin hyväksi kuin pahaksikaan. Huomasin taannoin leimaavani pissikseltä näyttävät automaattisesti pissiksiksi, mutta ymmärrän nyt, että pissiskin voi olla jopa parempi kaveri kuin vanhoja kavereita läheisestikin muistuttava "ernu". En myöskään automaattisesti enää leimaa tiettyyn ihmisryhmään kuuluvia hyviksikään tyypeiksi - "tuo on tuosta kaveriporukasta, sen on pakko olla hyvä tyyppi". Fakta kun on, että ihmiset ovat erilaisia ja eivät koskaan täysin uppoa stereotypioihin, vaikka joihinkin niiden kuvaus toki hyvin osuukin. Mielestäni on älyttömän hyvä taito osata olla luokittelematta ihmisiä. En myöskään samalla lailla kriiseile ihmisistä, jotka ärsyttävät minua. Heillä on kuitenkin ihan yhtäläinen oikeus olla olemassa kuin minullakin, ja minäkin varmasti ärsytän joitakin ihmisiä pelkällä olemassaolollani. Helpompaa on, kun en edes aloita selän takana mustamaalaamista tai muuten heidän huonoa kohteluaan.

4. Haastaisin Mor Nienorin, mikäli hän suostuu ottamaan haasteen vastaan. Positiivisia piirteitä on useita, mutta mainittakoon niistä tässä hänen ajattelevaisuutensa hänelle läheisiä ihmisiä kohtaan.
 
Tämähän on mielenkiintoinen topsu. Pisti heti rattaat pyörimään päässä, varsinkin jo olemassolevien viestien lukemisen jälkeen. Itse sanoisin näin äkkiseltään seuraavaa

1. Olen hyvä kuvien tekijä, sekä ideoinnin että teknisen toteutuksen osalta. Tämä on taito, josta on iloa sekä itselleni että muille ihmisille.

2. Minua vaivaa edelleen ns. kiltin tytön syndrooma. En uskalla, en kehtaa, mitä jos joku suuttuu, oonkohan mä nyt sittenkään oikeassa, kyllä noi muut varmaan tietää paremmin. Sitten ryven taas itseinhossa jälkeenpäin, kun ei tullut uskallettua tehdä jotain hauskaa, mitä kuka tahansa täyspäinen ihminen olisi vastaavassa tilanteessa tehnyt, tai tuli hiippailtua takavasemmalle piiloon, kun olisi pitänyt puuttua asioihin ja olla jämäkkä.

3. Olen hyvin luotettava. Pyrin parhaani mukaan tekemään kaiken lupaamani ja tekemään sen hyvin (tässä tosin on pieni sudenkuoppa, joskus homma kaatuu ylisuorittamiseen ja sen seurauksena ajan loppumiseen kesken), säilytän salaisuudet ja huolehdin lainaamistani tavaroista (kyllä vain Elanor, Marco Polo on kauniisti pakattuna ja kaikki osat tallella; nyt kun saisin sen vielä jollain konstilla palautettua, kun smialin tapaamisissa ei tule vauvan takia toistaiseksi käytyä).

4. Haluaisin haastaa eowynofmayn, joka on minun silmissäni säkenöivän aurinkoinen ja mutkattoman ihana ihminen
 
Kuten Jas, niin olen aivan otettu haasteesta...

1. Olen aika rento tyyppi esimerkkinä case inter rail. Oli tiukka junanvaihto ja se juna, jossa olimme poikakaverini kanssa, oli myöhässä. Tultuamme asemalle huomasin, että samassa junassa olleet ihmiset juoksivat toisella laiturilla olevaan junaan. Niinpä minäkin läksin, poikakaverini kauhuksi, juoksemaan samaa junaan, joka oli menossa tuntemattomaan paikkaan. Selitin sitten junassa (joka oli muuten oikea juna), että mitä väliä sillä, mihin juna on menossa, olisi sitten menty sinne... Säälin aidosti silloista poikakaveriani, nykyistä miestäni, joka haluaa aina olla ajoissa paikalla ja tarkoittamassaan paikassa.

Tämä on jotenkin yleinen elämänasenne minulla. Jos joku juttu ei onnistu, niin odotan kiinnostuneena, mitä muuta elämä heittää eteen.

2. Yksi ylitse muiden on pitkävihaisuus. Minulla on sukurasitteena tapa helliä katkeria tunteita epäoikeudenmukaisuutta kohtaan, joka on tapahtunut vuonna miekka ja kivi. Nyt olen tietoisesti yrittänyt päästä tästä eroon, koska suurimman vahingon teen katkeruudella itselleni. Ja toisista katkeruuden kuuntelu on äärimmäisen tympeää...

3. En välttämättä ole suuri visionääri, mutta olen todella hyvä toteuttamaan asioita. Projektit, joita aloitan, eivät jää kesken. Työelämässä olen saanut eniten kiitosta tästä ominaisuudesta. Tähän liittyy myös se, että innostun asioista. Minulla oli työn alla yksi kuurosokeiden projekti ja heräsin välillä aamuyöstä saatuani (ilmeisesti unessa) valtavan hyvän idean, jota piti heti kokeilla.

4. Haluaisin puolestani haastaa Elanorin, jota kohtaan olen tuntenut sielujen sympatiaa...
 
Houkutti kirjoittaa heti, kun huomasin topikin, kun idea on niin hyvä.

1. Olen kuin eowynofmay rentouden suhteen. Junia kulkee ja ei haittaa vaikka myöhästyisi. Päämäärään pääsee kuitenkin, aina jollain tavalla. Ja jos ei pääse, niin ei sitten pääse, aina jostain olen löytänyt toisen vaihtoehdon. Elämä saa heittää eteeni mitä haluaa.

2. Pystyn löytämään loukkauksen viattomimmastakin lauseesta, jos haluan. Voisin sanoa tämän liittyvän suvun naisten temperamenttiin ja sukkelaan kieleen, joka voi loukata ilman, että loukattava huomaa asiaa heti. (ja sitten naureskellaan kun loukattu ei huomaa asiaa -__-)

3. Vaikka vaikutan negatiiviselta ihmiseltä :)roll:), niin ainakin yritän löytää jokaisesta asiasta jotain hyvää tai kaunista. Huono sää on minulle suorastaan olematon käsitys (sää on aina kaunista :p) ja vaikeat koulutehtävät vain osoittavat tasoni, jota voi sitten korottaa. (Lisäsin kaksi sanaa, nyt pitäisi olla enemmän, Jaamar ;) )

(Yay, 500. viesti! :p)
 
Muistakaahan että kohdassa 3 tulee olla enemmän sanoja kuin kohdassa 2.
Tein pistotarkastuksen ja soo soo Vetehinen. 2. 34 ja 3. 33 ;) (Jos nyt enää muistin luvut edes oikein.)
Noh ei se niin vakavaa ole. Tärkeintä että kaikilla on kivaa.
 
Nyt taidan tarvita tämän topikin pakottamaa ajatusmallia saadakseni tämän päivän käyntiin.

1. Olen ideoija. minulta syntyy paljon erilaisia ideoita ja minulla on paljon visioita siitä miten eri asiat voisi toteuttaa. Yleensä myös hyvän idean saatuani ryhdyn innolla toteuttamaan sitä.

2. Siedän todella huonosti rähjäämistä. Jos minulle tullaan rähisemään (varsinkin ilman todellista syytä rähistä kyseisestä asiasta) niin minulla nousee heti puolustusmuuri jonka läpi itse asia ei varmasti mene läpi vaikka olisi kuinka todellinen asia. En pysty käsittelemään rähjäämisen takaa mahdollisesti löytyvää ongelmaa vaan viisarit kääntyvät heti asentoon hyökkäävä puolustus ja kapina henki nousee esiin. "En varmasti tee kun ilmaiset asian minulle noin". Vaikka rähjääminen ei edes kohdistuisi minuun niin saatan mieluummin poistua paikalta.

3. (Tämä on nyt haasteellinen kun äskeisestä kohdasta tuli noin pitkä...)
Sanotaan vaikka tietyissä tilanteissa esiin nouseva heittäytymistaitoni. Varsinkin töissä se näkyy, mutta joskus muuallakin. Saatan tuleettaa ajatuksiani ja mieltäni tekemällä jotain ihan hölmöä. Töissä se on hyvä väline kun lasten kanssa pitäisi tehdä jotain tai mököttävä lapsi pitäisi saada paremmalle tuulelle. Kun aikuinen on oikeasti innolla ja panoksella mukana ja tekee hölmöjä juttuja niin lapsetkin vapautuvat ja tulevat hommaan mukaan ja lopulta kaikilla on hauskaa. Aina se ei onnistu, mutta tiedän että olen siinä myös parempi kuin jotkut toiset. Se on taito jota en haluaisi kokonaan kadottaa ja josta aion yrittää pitää kiinni niin kauan kun elän.
 
Kun Jas kerta vaivautui haastamaan niin tietystihän tänne pitää kirjoittaa. ^^ Hyvä idea muuten!

1. Ensimmäisenä tuli heti mieleen hiukset. Olen aina pitänyt hiuksistani, miksipä en, kun ne ovat paksut, tuuhet, pitkät ja mukavasti kiharat. Hiuksiin on hyvä kätkeytyä ja jos ne jättää talvella kaulahuivin alle ne lämmittävät mukavasti, eikä korvilla ole koskaan kylmä. Minä nyt vain pidän hiuksista, varsinkin omistani :)

2. Ärsyynnyn turhan helposti. Saatan ärsyyntyä minimalistisestakin syystä, ja varsinkin usein ihmiset ärsyttävät vaikka eivät tee sitä tahallaan. Enkä voi asialle mitään, asiat vain alkaa yhtäkkiä ottamaan päähän. Väsymys tosin (toivottavasti) vaikuttaa asiaan.

3. Jasdrilinkin mainitsema ajattelevaisuus ja huolenpito niitä otuksia kohtaan joista välitän. Jos joku ihminen josta pidän/välitän on surullisen, hänen on paha olla tai mitä tahansa vastaavaa niin minulla on heti hirveä hätä että onko tällä kaikki kunnossa. Asiaan vaikuttanee se että tiedän miltä tuntuu kun on paha olla ja myös millaista on kun on yksin sen kanssa. Haluan vain pitää huolta ja haluan että muilla ei ole paha olla.
Sama homma elukoitten kanssa, jos joku niistä käyttäytyy omituisesti huolestun heti ehkä vähän liikaakin. Voin suoraan sanoa, että pidän parempaa huolta noista ihanista otuksista kuin itsestäni.
Välitän enemmän siitä mitä muille kuuluu kuin mitä itselleni, ja tärkeät otukset menee aina minun edelle.
 
Tämä vaikuttaa hyvältä idealta. Tadanpa, tuota, niinkuin sanotaan, osallistua.
1.
Pitkät, silkinhienot hiushapsut. Niitä voi kammata ihanille kampauksille.
2.
Saatan olla oikea itkuiikka, kirjaimellisesti.
3.
Loistavat, kirkkaat silmät ja lempeä luonne. Sulatan pahimmakin känkkäränkän vain katsomalla ja hymyilemällä oikeasti. Omasta mielestäni mielestäni olen saanut luonnonlahjaksi Lúthienin kauneuden ja Arwenin luonteen.
4.
Haastaisin Anen, joka on kokenut ja päihittänyt tukun ongelmia uljaasti ja sitkeästi.
 
Kiitän haasteesta, katsotaanpas:

1. Minäkin pidän loppujen lopuksi hiuksistani, varsinkin silloin, kun ne kuivuvat korkkiruuveille vastapestyinä.

2. Vaikka pidän jossakin määrin hyvästä riidasta, niin tiettyjen asioiden kohdalla olen todella pitkävihainen. Siis todella. Moisia asioita on suhteellisen harvoja joista suutun pahasti, mutta jos vihani onnistuu päälleen saamaan, niin tuskinpa se siitä muuksi muuttuu ajankaan kuluessa.

3. Olen ehkä hieman keskivertoa parempi kokki. Ruokajuhlien ja muiden kissanristiäisten järjestäminen on iloni, ja pyrin aina ylittämään itseni ja edelliset tarjoilut (saapa nähdä, milloin raja tulee vastaan). Pyrin aina näkemään vaivaa menun suunnittelussa ja toteutuksessa, enkä pistä ollenkaan pahakseni jos saan joskus jonkun kiitoksenkin. Ja ilmeisesti muutkin pitävät kokkailujeni tuloksista, olen pari tilaustakin joskus tehnyt.

4. Haastan UntenMuovaajan, u know why :wink:
 
1. Pidän suoraan sanottuna siitä miltä naamavärkkini näyttää. En ole omasta mielestäni lainkaan hassumman näköinen.

2. Hmm.. liiallinen haavemaailmoissa vaeltelu ja ajoittain itsekeskeinen ajattelutapa. Minulla on myös paha tapa tehdä itsestäni monessa asiassa marttyyri.
En myöskään osaa ottaa ihmisten kehuja millään muotoa vastaan. En luota kehenkään helposti.

3. Nyt paljon hauskempi kohta, itsensä kehuminen *myhäilee*. Osaan olla hauska ja viihdyttää ihmisiä. Tullut huomattua, että en tarvitse paljon voimia saadakseni jonkun iloiseksi tai ainakin vähän hymähtämään. Osaan myös hyvin kuunnella ihmisten huolia, iloja jne. En hätkähdä pienistä ja mikä tahansa asia on sellainen, jonka minulle voi kertoa pelkäämättä reaktiotani!

4. Hmm.. mietin pitkään kenet haluaisin haastaa. Mieleeni tuli meppin. Siksi meppin, että minusta hän on vain ihanan pirteä ihminen ja mukava :)
 
Kiitokset Anelle haasteesta, sori ku kesti ;)


1. No sen lisäksi että olen saanut syntymälahjaksi järjettömän komean ulkomuodon, niin kyllähän meikäläisestä monta muutakin positiivista asiaa löytyy, heh heh... No, huumori sinänsä, huumori sinänsä...

Mutta vakavasti ottaen, ehkä sen voisin mainita positiiviseksi asiaksi etten ole tehnyt elämässäni (ehkä pari poikkeusta lukuunottamatta) mitään erityisen typeriä asioita, mitkä olisivat aiheuttaneet läheisilleni ja rakkailleni erityisen paljon huolta ja surua. Ja toivottavasti en tee jatkossakaan.

2. Olen aika huono sosiaalisissa tilanteissa. Pelkään aina sanovani jotain todella typerää, munaavani itseni täysin ja että muut ymmärtävät sanomiseni ihan väärin. Ja jälkeenpäin sitten yön pimeinä tunteina mietin että miksi piti mennä möläyttämään tuokin ja mitä muut nyt ajattelevat... Eli sammakoita pääsee suusta liian usein, vaikka en ikinä mitään pahaa tarkoitakaan. Osittain tämän takia olen aika lailla sulkeutunut ja tämmöinen yksinäinen susi.

3. Olen mielestäni persoonaltani aika hyväntahtoinen ja ennakkoluuloton ihminen. En halua tuomita toisia sen perusteella miten he ajattelavat tai mitä päätöksiä he elämässään tekevät. On jokaisen oma asia miten haluaa omaa elämäänsä elää, eikä se kuulu minulle enkä halua sitä kritisoida. Pyrin katsomaan asioita muiden ihmisten näkökulmista ja kunnioittamaan jokaisen omaa elämäntapaa. Tämän lisäksi voisin mainita etten ole koskaan (ainakaan omasta mielestäni) ollut kunnolla riidoissa kenenkään kanssa, silleen ihan oikeasti. Äidilläni on tapana käyttää vanhaa sanontaa: "Kaikista ihmisistä ei tarvitse pitää, mutta kaikkien kanssa on tultava toimeen." Ja tämän mukaan olen pyrkinyt elämään. Turha riidanhaastaminen vain syö ihmistä.
 
1. Luovuus. Se tuli ensimmäisenä mieleen, mutten tiedä onko se totta. Positiivista se ainakin on.

2. En pidä siitä, että olen huono keksimään asioita joista en oikeasti, pohjimmiltani ollenkaan pidä tai ole itsessäni hyväksynyt ja ajatellut niin, etten olisi niiden kanssa sinut. Epäjärjestelmällisyys, ajoittainen kettumaisuus ja hankaluus, ei-niin-hirveän-nätit kasvot ja tapa purra joskus kynsiä ainakin ärsyttävät satunnaisesti minua ja ehkä muitakin. Ja ylirönsyilevä ilmaisutapani! Olen joskus ja joillekin ihmisille hyvin ärsyttävä, varsinkin kun olen joskus aikamoinen vastarannnankiiski. Mulle on myös tosi tarkkaa, kaikki asiat.

3. Olen aika hyvin sinut itseni kanssa, enkä inhoa itsessäni tosi paljon mitään! Olen hyväksynyt, sisäistänyt ja oivaltanut ettei itsesyytöksillä ja kakan ajattelemisella loppujen lopuksi voita ollenkaan, vaan ahdistuu vain ja se on huono homma. Minusta minä olen ihan hyvä tyyppi, ollessani suvaitsevainen ja ainakin yleensä avulias ja jopa huumorintajunkin omaava. Rakastan pieniä ja suuria vikojani, sillä ne tekevät minusta inhimillisen. Minusta on mukavaa olla vähän luovasti kaheli ja olla joskus eri mieltä. Olen niin tahtoessani aikamoinen meriselittäjä, eli sanankäänteeni kuljeksivat suhteellisen sutjakasti. Osaan myös luovia piirrustustilanteista niin, että ne kääntyvät edukseni ja näyttää, että osaan piirtää hienostikin.

[Jasdril~ vähän kävi siistimässä kirosanoja, muistetaan taas että ollaan siisti foorumi :) ]
 
1) Olen spontaanisti positiivinen. Löydän hyvän puolen asioista yllättävällä tavalla tilanteissa, joissa toisilla on vaara liitää kohti negatiivisuutta. Olen välillä jopa tarkoituksella tohelo, jotta toinen saisi jotain hymyiltävää.

2) Huono kestävyys asioissa, jotka pitäisi saada tehtyä. Tämä on monen asian summaa... osin jälkiseurausta masennuksesta (ja mahdollisesta burn outistakin), toisaalta spontaaniuttani innostun aina jostakin muusta asiasta, enkä saa mieltäni millään taivutettua takaisin aiempaan. Tunne myös iskee vastaan ja alan haluamattanikin saada "pakko tehdä" -projekteista epämieluisan kuvan.

3) Pystyn käsittelemään asioita lähtökohdasta "kaikki vaikuttaa kaikkeen". Tämä piirre heijastaa paljon sekä hyvää että huonoani, mutta se on ehdottomasti positiviinen asia. Ymmärrän asioita usein jo pitkälle ennen kuin asiasta on selitetty paljoakaan, kykenen näkemään asioita pidemmälle kuin toiset, näen miksi jokin asia on päätynyt siihen tilaansa kuin missä se on kuin myös sen miten jokin saadaan haluttuun tilanteeseen. Ongelmanratkaisutaitoni on välillä hyvinkin luova.
 
1. Eniten pidän huumorintajustani. :D

2. Huonoja puolia löytyy! Paljonkin: suutun välillä ihan turhasta.Jos joku kehuu minua, se aiheuttaa usein itseni vähättelyä ("no enkä oo"). Haukkumiseen suhtaudun taas ihan kuin se olisi totta. Itseluottamukseni on monesti ihan nollassa, vaikka tiedän osaavani asian. Itsetuntoni murenee, jos haukutaan syyttä suotta ja painuu ihan pohjalle. Huonoina päivinä vihaan peilikuvaani (jos edes katson sinne) ja pidän itseäni rumana (vaikka väittävät etten ole). Olisi ihan kiva saada kaikki huonot puolet pois. Vähättelen onnistumisiani, joskus.

3. Osaan kirjoittaa novelleja ja joskus niistä tulee ihan hyviä. :D Kuvaamataito on parhaimpia aineita, joissa olen menestynyt koulussa. Myös biologia on hyvien aineiden listalla. Olen melko positiivinen luonne ja hymyilen paljon. Punastelen paljonkin, mutta kai senkin voi laskea hyviin puoliin. Iloisuus on erittäin tarttuvaa ja tartutan monia iloisuudellani. :grin: Rrrrakastan eläimiä yli kaiken! :heart: Hevoset vievät kuitenkin voiton, mutta ovat koiratkin ihania ja kissat. Koirat vievät voiton kissoista, ei voi mitään. Mielikuvitukseni on mukana jokaisessa jutussa, mitä teen. Sählään ja nauran paljonkin! :D Ystäväni ovat nimenneet minut "ilopilleri"-nimellä. :grin:

Jaamar poisteli jälleen ylimääräisiä hymiöitä.
 
1. Pidän naamastani... Jopa persoonallisesta pinokkio nenästäni.:D

2. Olen todella surkea sosiaallisissa tilanteissa. Hermoilen kamalasti siitä, mitä sanon enkä siksi uskalla olla oma itseni. Olen useasti möhlännyt kivalta vaikuttavan ihmisen kanssa sanomalla jotain typerää, mitä olen katunut jälkeenpäin. Minulla ei ole yhtään oikeata kaveria perheen ulkopuolella, juurikin tästä syystä. Lisäksi olen pulska.

3. Uskallan pukeutua eri tavalla, vaikka kaikki aina haukkuvat tyyliäni "mummomaiseksi" ja "liian oudoksi". En muutenkaan välitä toisten ulkonäköäni koskevista mielipiteistä, mikä on mielestäni hyvä piirre. Pidän myös sarkastisesta huumorintajustani, jot valitettavasti harva kokee (kohta 2.).
 
1. Tykkään silmistäni. Vaikka ne ovatkin epämääräisen tummanvihreänruskeat, niin silti ne ovat mukavan mantelinmuotoiset.

2. Ehdottomasti nenä. Jos minulla olisi jonninjoutavaa rahaa, niin tekisin ilman muuta nenäleikkauksen. Nenäni on pieni, hyppyrimäinen pottunokka, joka on vaivannut minua koko ikäni. Haluaisin kovasti sellaisen suoran ja pitkän nenän.

3. Vaikea kohta, mutta kallistuisin kuitenkin luotettavuuteen. En puhu muiden asioista enkä puhu muista pahaa(minulla on itseasissa vaikeaa keksiä kenestäkään sellaista ilkeää juoruttavaa), olen hiljainen mutta siksi että kuuntelen. Minä haluan kuunnella. Olen tälläinen "peruskalliomainen" ihminen, minuun voi tukeutua vaikeissakin asioissa ja olen kuullut monilta ihmisiltä että minun seurassani heille tulee rauhallinen, jotenkin turvallinen olo. En hätkähdä pienistä tai vähän isommistakaan asioista.

4. Haluaisin haastaa Sûlven Ninielin, koska hän vaikuttaa varsin mukavalta Kontulaiselta ja sain häneltä myös aivan ihanan itsetehdyn joulukortin viime jouluna :)
 
eowynofmay sanoi:
4. Haluaisin puolestani haastaa Elanorin, jota kohtaan olen tuntenut sielujen sympatiaa...

Hops.. Haaste mennyt vähän ohi... Anteeksi!
Kiitos Eowyn, tunne on molemminpuolinen!

1) Ihan ensimmäisenä tuli mieleen luotettavuus. Kaikin tavoin. Yritän aina pitää sanani ja lupaukseni, minulle kerrotut asiat omana tietonani, hoitaa oman tonttini asiassa kuin asiassa ja olla tukena ja luotettavana ystävänä aina tarpeen tullen jokaiselle tarvitsevalle.

2) Hermostun/hiillyn kovin helposti. Jos tunnen tai koen jonkinlaista vääryyttä tapahtuneen, kuohahtaa nopeasti. Edelleen opettelun alla on itsehillintä, ettei sitä siinä ensimmäisessä suuttumuksen tilassa mene ja sano/tee hölmöyksiä vaan oppisin ensin rauhoittumaan ja sitten miettimään pää kylmänä kuulemaani ja kokemaani ja tekemään rauhallisena päätökset asioiden suhteen.

3) Edellisen vastapainona voisin sanoa itsestäni, että ns. kriisitilanteissa pää pysyy kylmänä. En saa mitään paniikkikohtausta tai ala häsläämään ja ihmettelemään, että mitä pitää tehdä. Tuntuu että aivoissa kytkeytyy päälle jonkin sortin automaatti, toimin vaistomaisesti ja hoidan homman. Liekö sitten perua sairaalassa työskentelyajoiltani, siellä ei yksinkertaisesti voinut ruveta miettimään että mitäs-mitäs, vaan kun piti toimia, niin sitä vaan toimi. Ja vasta jälkeenpäin kävi läpi asioita, jotka iskivät tajuntaan ja saattoivat jopa hiukan ahdistaakin.
Tämä on osoittautunut monta kertaa oivalliseksi piirteksi omassa itsessä, sekä työasioissa, että henkilökohtaisessakin elämässä.

4)Haastan ihanaisen ja rohkean oman polun kulkijan Vampireladyn! Siinä vasta mahtavan luonteikas nuori neito, joka todella pitää kiinni oikeudestaan olla oma itsensä!
 
*Elanor* sanoi:
Haastan ihanaisen ja rohkean oman polun kulkijan Vampireladyn! Siinä vasta mahtavan luonteikas nuori neito, joka todella pitää kiinni oikeudestaan olla oma itsensä!
Oij. Jännää, tulipas hieno olo. Suorastaan punastun. :hups:

1) Hmm... No ensimmäisenä tulisi mieleen, että minulla
on hyvin kivat tummanruskeat silmät. Jotkut ovat jopa kysyneet, käytänkö piilolinssejä.
Pidän myös siitä, miten saan sekavalla huumorillani useimmat ihmiset nauramaan.

2) Osaan olla todella rasittava ihminen, kun masennun. Olen liian herkkä, ja itken melko herkästi. Kun masennun, haukun itseäni ja muutenkin vingun kaikkea turhaa. Olen mustasukkainen, vaikka olenkin kyseisestä ominaisuudesta pyrkinyt pääsemään eroon. Minulla on huono itsetunto, ja kritisoin itseäni kaikesta. En myöskään pidä vartalostani, koska olen lihava. Tahtoisin olla paljon hoikempi. Suutun ja loukkaannun herkästi, joskaan en ole pitkävihainen. En osaa esittää pitäväni ihmisistä. Se on joko tai. Joko pidän jostain henkilöstä, tai sitten en.

3) Paineista huolimatta olen pysynyt omana itsenäni, vaikka yläasteella olisi helpompaa ollut vaihtaa tyyliä ja muuttaa oma persoona, mutta en tahtonut. Olen omalaatuinen ja persoonallinen ihminen, ja osaan olla hyvin hauskaa seuraa tarvittaessa. Olen antelias, ja ystäväni voivat luottaa apuuni. Tulen yllättävän hyvin toimeen lasten kanssa. Hiukseni ovat toisinaan ihan kivat, silloin kun saan ne suoraksi.

4) Haastan Dracaenan, koska hän on hieno mies ja lohikäärme. Ja hänellä on ihanat hiukset. Ja hieno kyky sarkasmiin. :p
 
Ylös