Ongelmia kirjautumisessa? Pyydä apua täällä, mainitse nick!

Hoi!

Täällä kuumeisena kun yrittää touhuta niin ei jaksa itse järkeillä, enkä tiedä ymmärtäisinkö vaikka yrittäisin.. mutta yrittäessäni kontuwikiin, se heittää sanomaa seuraavanlaista heti kun yrittää kirjautua. Ihan toimiva se on ollut, tosin viime kerrasta on pari kuukautta.

"Notice: Undefined index: monobook in /home/sg500/public_html/kontuwiki/w/includes/Skin.php on line 116

Warning: require_once(/home/sg500/public_html/kontuwiki/w/skins/.php) [function.require-once]: failed to open stream: No such file or directory in /home/sg500/public_html/kontuwiki/w/includes/Skin.php on line 124

Fatal error: require_once() [function.require]: Failed opening required '/home/sg500/public_html/kontuwiki/w/skins/.php' (include_path='.:/home/sg500/public_html/kontuwiki/w:/home/sg500/public_html/kontuwiki/w/includes:/home/sg500/public_html/kontuwiki/w/languages') in /home/sg500/public_html/kontuwiki/w/includes/Skin.php on line 124"


Että mitä minun pitäisi tehdä toisin?

Kiitos.
 
Taitaa Merrillä olla joku wikin säätö kesken? Itse sain kirjautuessani virheen "Tapahtui virhe ulkoisen autentikointitietokannan käytössä tai sinulla ei ole lupaa päivittää tunnustasi." mutta seuraavalla yrittämällä onnistui. Tähän vaikutti se etten kirjautunut oikean kulman lappusesta vaan wikin omalta sivulta...

Periaatteessa tmdoob tuossa sinun tapauksessasi lienee kyse jostain ristiriitaisesta ulkoasujutusta, "monobook" on mediawikin "perusskini" (siis se valko-harmaa mitä the Wikipediakin käyttää jos ei itse asetuksia muuta). Scripti koittaa hakea jotain skineihin liittyvää tiedostoa mitä se ei löydä. Periaatteessa et varmaan voi tehdä kauheasti mitään ennen kuin Merri korjaa ongelman ... paitsi hmm, jos kirjautumisesi kuitenkin onnistuu niin pitkälle että pääset käsiksi asetuksiin, voisit sitä kautta yrittää vaihtaa itse skinin joksikin muuksi? "Käyttäjätiedot > Ulkonäkö".
 
Ei ole kesken, vaan jokin on jossain vaiheessa tainnut mennä riksrakspoks. Hassua kyllä, olen kyllä itse aina kirjautunut onnistuneesti vasemman yläkulman palkista... ilmeisesti minun pitäisi nähdä vaivaa saattaa uusi ulkoasu loppuun asti. Olisi siinäkin taas puuhaa.
 
Anwenin nikkiä ei ole vaihdettu vielä kertaakaan, sillä kaikki hänen haluamansa uudet nimimerkit olivat jo varattuja (Arwen, Éowyn jne.).

Jos pääsen vauhtiin niin puuhaan valtavasti tänä aamuna Kontuwikin parissa. Voi olla välillä pois toiminnasta tämän vuoksi.
 
Kiitos teille viisaimmille.

Eikä minulla kirjautuminen onnistu sinne mitään reittiä, mutta ei minulla nyt mitään kiirettä olekaa. Tuon Anwenin ongelman takia minäkin sinne yritin kirjautua kun hänen kanssaan olemme vaihtaneet asiasta muutaman sanan. Olen yrittänyt selvittää mikä siinä kirjautumisessa oikein kiikastaa, siis että minkälaista sanomaa se heittää. Että onko vika tekninen vai kirjautumistekninen.

Kiitos Merri.
 
Ei minulla mitään hoppua asian kanssa, mutta mietin vaan että onko wikin korjaus edistynyt.

Ihan tässä yksi päivä innostuin että voisin taas joskus puuhastella siellä wikin puolella, kun tällä kertaa olisi pitkä joululomakin..:) Mutta yrittäessäni se yhä samaa sanomaa heittää.

Ei liene mitään mitä voin itse tehdä jos en pääse ollenkaan kirjautumaan, tai näin Nerwenden puheista päättelisin.
 
En näytä pääsevän Kontuwikiin tänään. Wiki sanoo: "Sisäänkirjautumisvirhe Et ole määritellyt kelvollista käyttäjänimeä." Eilen vielä toimi, enkä ole ainakaan tietoisesti muuttanut mitään.
 
Jep, eli vika on MediaWikin phpBB2 käyttäjäliitännäisessä, päivitin sen eilen viimeisimpään versioonsa. Tämä onkin astetta vähemmän hauska ongelma, koodissa on paljon läpikäytävää, katsotaan saanko tätä järkeiltyä kuntoon.
 
Olen todennut tilanteen olevan sellainen, että joudun ensin käymään koko tietokannan lävitse. Teknisesti selvitettynä... aikanaan UTF-8:n käyttöönotossa kävi yksi pieni kömmähdys: Käärmeen tietokantaa käsittelevään tiedostoon jäi lisäämättä yksi rivi, josta johtuen Käärme lukee ja kirjoittaa tietokantaan väärin. Tämä pieni puute aiheuttaa sen, että tietokannassa Käärmeen kaikki erikoismerkit ovatkin kaksinkertaisesti UTF-8:lla käsiteltyjä, mikä taas aiheuttaa kaikenlaisia yllättäviä ongelmia (mm. jos kontulaiset listaa aakkosjärjestykseen, niin ne tulevat aika oudossa järjestyksessä perusaakkosia A-Z lukuunottamatta). Oletan näiden kirjautumisongelmien olevan yksi vastaavanlainen osaongelma lisää.

Tämä on asia joka pitäisi korjata, ajankohdan vain pitäisi olla yöllä ja koko Kontu saattaisi kuitenkin olla hyvän aikaa pois toiminnasta, ehkä kokonaisen päivän. Lisäksi muutoksesta todennäköisesti tulee joillekin käyttäjille ylimääräistä vaivaa.
 
No, parempihan se on korjata kuitenkin. Kyllä täällä Käärmeessä on sen verran fiksua porukkaa, että luulisi ymmärtävän.

Edit Omat kirjautumisohjelmat johtuu näköjään selaimesta.
 
Hmm. Johtuneeko tuo minun wikiin kirjautumisongelmani tuosta sinun mainitsemastasi asiasta, vaiko jostain muusta? En edelleenkä pääse mitään reittiä wikiin. Sama sanoma on aina tuloksena.
 
Joulu/uusivuosi olisi sikäli otollinen ajankohta korjaukselle, että käyttö on silloin suhteellisen kevyttä ja esim. etukäteen ilmoitettu vuorokauden katkos ei ehkä tappaisi ketään (ja onhan meillä Ahven :p).

Palaan vielä tuohon aiemmin mainitsemaani nickimuutosjuttuun sen verran, että ilmeisesti muutoksen tekeminen Käärmeessä ei heijastukaan kaikkiin muihin tietokantoihin? Esim. yhdistyksen blogiin kirjoitukseni näkyvät tulevaan edelleen vanhalla nickillä, vaikka Möyremä käyttääkin uutta versiota. Ei mitenkään hirmuinen ongelma omalla kohdallani, kunhan mainitsen. :)
 
Minullakin on ongelmia kirjauumisessa kaikkiin Konnun sivuihin. Oloin kirjautunut pysyvästi sisälle, kun poistin tietokoneelta turhat tiedostot, mm. sivuhistoriat, minun pitää kirjautua uudelleen sisään. Ongelma johtunee nimessäni olevasta ´-merkistä.
-Olórin
 
Olórin: nikkisi on nyt Olórini. Käärmeen merkistömuutoksen jälkeen Olorin ja Olórin ovat yksi ja sama nimimerkki, ja Olorin on rekistöitynyt aiemmin. Voit kuitenkin nyt kirjautua sisään tuolla nikillä ja voidaan katsoa uusi nikki.
 
Ylös