Onko ongelmia? Kysy, niin saat vastauksen

Quotenappulassa on jotain häikkää kun jos laittaa lainattavan nimen niin quote ei toimi.
Tässä äsken laittamani viesti jossa quote on rikki, mutta olen havainnut saman ongelman joskus aikaisemminkin.
 
Mulle toi quote näkyy kyllä ihan normaalisti. Ettei olisi esimerkiksi "Älä käytä BBcode-muotoiluja" tai vastaava valittuna? En kyllä muista tarkkaan miten se vaikuttaa.
 
Eteen tulee viesti, että sivu on pois käytöstä. Välillä saattaa myös tulla virheilmoituksia kun teen palvelimen puolella toimivuuskokeiluja.
 
Tarkoittanet nyt tuota tulossa olevaa joulukatkosta? Sitä on vaikea etukäteen arvata - ainakin tämä keskustelualue Käärme on varmaan jonkin aikaa kokonaan poissa käytöstä ja näkyvistä, varmaan samoin wiki. En tiedä kuinka paljon Merrin suunnittelemat työt vaikuttavat Möyremän uutisiin tai muihin pienempii osioihin. Toivotaan että katkos sujuu hyvin eikä meidän tarvitse värjötellä ilman Käärmettä kovin montaa päivää. :) Ja onhan meillä onneksi tuo toinen "kapakka" ircissä, eli Kultainen Ahven.

//Edit: Hahaa, Merri ehti ensin. :p
 
Yritän kestää ja toivoa että joulukatkos sujuu hyvin. Nii-in, onhan aina Kultainen Ahven!:) Kiitos taas kerran vastauksista Merri ja Nerwende![7]
 
Minulla on ollut ongelmia Käärmeen kanssa jo useamman päivän. Haluaisin tietää, onko taas menossa jokin korjaus tai päivitys, vai onko minun tunnuksessani vai sitten koneissa tai netissä jotain vikaa.

Viikonloppuna yhtäkkiä, kun olin kirjoittamassa viestiä, alkoi selain puskea lisää välilehtiä. Ensin luulin itse painaneeni vahingossa Ctrl+T, mutta sitten tuli lisää vläilehtiä, vaikka kirjoitin aivan tavallisesti. Sitten, kun jatkoin viestin kirjoittamista, hyppäsi sivu kesken kaiken edelliselle sivulle. Painoin "edellinen" ja pääsin takaisin viestiin, mutta aina kun painoin jotain näppäintä, sivu hyppäsi aina yhdellä sivulla taaksepäin. Se ei edes ladannut sitä edellistä sivua, kuten kotinetilläni tekisi, vaan hyppäsi sille aivan suoraan. Painoin mitä näppäintä tahansa, se aina hyppäsi edelliselle. Kirjauduin ulos, mutta se teki sitä edelleen. Muilla sivuilla ja foorumeilla ei käynyt näin.

Sitten koulun ja kirjaston koneilla en ole meinannut edes päästä sisään. Heti etusivu oli ensin pelkkää ruskeaa, tuota 2009:n taustaa. Päivitin sivua, mutta ei meinannut auttaa. Kun lopulta pääsin sisään, näytti se muutaman sekunnin tuota hallintasivua, mutten ehtinyt painaa Käärmettä, kun sivu meni taas ruskeaksi. "Edellisellä" pääsin jotenkin eutsivulle, ja kun painoin jotain keskustelua, pääsinkin sitten sisään.

Nyt tänä aamuna koko etusivu oli pelkkää ruskeaa, enkä nähnyt etusivua ollenkaan. Jouduin päivittämään moneen kertaan, että sain sivun näkyviin, ja silti sivulla oli virheitä. En päässyt kirjautumaan sisään, mutta kävin katsomassa viestejä kirjautumatta sisään. Yritin vielä kirjautua tuolta alareunasta, mutta siihen ei imestynyt kirjaimia (tosin ehdin kirjoittaa jo nickin ja salasanan edes katsomatta, mutta ei siihen ollut mitään tullut) mutta kun siirryin seuraavaan keskusteluun, olinkin taas sisällä. Yläreunan ilmoitukset ja Galleria, Möyremä ym. näkyivät pelkkinä viivoina ym. Sitten ajattelin, että laitan ulkoasuksi tämän vanhemman, jos ongelma olisikin siinä. Eivät näy vieläkään. Pitäisikö huolestua? Olen nyt koulun koneella, enkä ole kotona ehtinyt edes yrittää, enkä tiedä olisivatko ongelmat samoja siellä. Mutta minusta on jo outoa, että kolmella koneella on ollut vaikea päästä sisään, eivätkä muut ilmeisesti ole samankaltaisista valittaneet.

Muoks. Nyt olen kotikoneella, eikä mitään ongelmia missään.
 
Useissa topikeissa, ei kuitenkaan ihan kaikissa, en näe kuin pätkän uusimmasta viestistä ja viestin hymiöt. Näyttää kuin viesti venyisi loputtomiin tyhjänä taustaruskeana.

Tämä siis kun luen uusimmat ensin-järjestyksessä.

Muoks. Nyt etusivulla ei näy ollenkaan uusien .keskustelujen nimiä tai linkkejä, keskustelujen perustajia tai mitään. Ylimmästä näkyy perustamisaika ja viimeisimmän viestin kirjoitusaika. Käytössä on Safari.

Muoks2. Nyt taas näkyy, jännää.
 
Ei kukaan vieläkään osaisi sanoa, miksen ole päässyt koulun koneella Käärmeeseen? Etusivu ei vain aukea, vaikka kuinka päivittäisin. Lopulta sivu jumittaa niin, että joudun sulkemaan selaimen väkisin. Nyt pääsin tänne, mutta aiempina päivinä en ole päässyt, vaikka käytin aika paljon aikaa kokeen jälkeen yrittämiseen. Nyt pääsin siten, että googletin jotain huonetta ja pääsin siten tänne, ja olinkin näköjään valmiiksi kirjautuneena sisään. Edelleenkään eivät näy sivujen ylälaidassa linkit ilmoituksiin eikä muihin Konnun paikkoihin, alhaalla ei näy ulkoasun värin valinnat. En tykkää tästä. V-käyrä nousi aika roimasti, kun esim. eilen istuin koneella vartin ja yritin päästä sisään. Näillä on viime aikoina ollutn kyllä tapana jumittaa välillä, mutta koska muuten kaikki muut käyttämäni sivut ovat toimineet, en laittaisi senkään piikkiin.
 
Yritin siirtää kuvaa Galleriaan, ja sain seuraavan viestin:

Fatal error: Allowed memory size of 33554432 bytes exhausted (tried to allocate 12672 bytes) in /home/sg500/public_html/hallinta/kuvat.php on line 193

Kuva oli liian iso?

edit: Kuva näyttää kuitenkin löytyvän galleriasta. Hmmm?
 
Vastaavannäköistä virheilmoitusta on näkynyt aiemminkin, silloin tosin niin että kuvaa ei saanut aukikaan, tuli vain tuota erroria. Joku viisaampi varmaan voi kertoa onko tuo kovin vaarallista kun kuva kerran näkyy Galleriassa kiltisti (paitsi thumbnailina), mutta voithan toki poistaa tuon ja ladata pienemmässä koossa uudestaan. :)

En ole muuten vieläkään saanut selville kuinka suuria kuvia tuonne ylipäänsä saisi laittaa, se olisi ihan kiva tieto olla jossain näkyvillä.
 
Näköjään Gallerian spämmifiltteri oli jostain syystä kuvitellut kommenttisi spämmiksi, samoin kuin Sûlwen Ninielin jättämän kommentin. Ovat nyt näkyvissä ja jatkossa pitäisi toimia :)

Pitikin lukea kommentteja, olen nyt vähän hämääntynyt...

edit: enpäs lupaakaan että jatkossa toimii :|
 
Hurjan neljän ihmisen otoksen perusteella (testasin itsekin) sanoisin että tällä hetkellä kaikki kommentit jäävät spämmifiltterin haaviin josta ne täytyy erikseen siirtää näkyviin. Syystä ei ole hajuakaan, vuoden vaihtuminen?
 
Ylös