Oxonmoot 1.-4.9.2022, Oxford

Samooja

Varapuheenjohtaja
Suomen Tolkien-seura
Britannian Tolkien-seura järjestää Oxonmootin syyskuun ensimmäisenä viikonloppuna.
Suunnitteilla on jälleen hybridi-tapahtuma, jossa ohjelmaa on sekä paikanpäällä että etänä.
Oxfordissa tapahtuma järjestetään St Anne’s Collegessa. Paikan päälle mielivien täytyy noudattaa Englannin sen hetkisiä covid-säännöksiä testeistä, karanteeneistä yms. Tapahtuman sivuilta löytyvä tarvittavat ohjeistukset ja linkit.


Oxonmoot 2022 - sivut
 
Itse olen vielä odottavalla kannalla lähtemisen suhteen.
Kovasti houkuttelisi lähteä, mutta koronatilanne vaikuttaa toki asiaan. Tilanteen pystynee arvioimaan vasta lähempänä tapahtumaa, ehkä muutaman kuukauden päästä.
 
Lähden tuonne paikan päälle jos suinkin mahdollista (ja jos karanteenivaatimukset tms. eivät ole kohtuuttomia). Etätapahtumaan osallistuminen sen sijaan ei kiinnosta.
 
Englannissa matkustusrajoituksia puretaan helmikuussa. Sen jälkeen täysin rokotettujen, ulkomailta matkustavien ei tarvitsisi enää tehdä testejä tai olla karanteenissa. Tilanne toki elää, mutta toistaiseksi näyttää siis hyvältä.
 
Pidetään mielessä. Näin riskiryhmäläisenä (neljästi rokotettuna) täytyy tosin seurailla pandemiatilannetta tarkasti. Pitäisi hakea myös uusi passi, kun edellinen meni viime vuonna vanhaksi.
 
Tällä hetkellä vaikuttaisi siltä, että Englantiin matkustamista varten ei tarvitsisi mitään erikosjärjestelyjä; todistuksia, testejä, karanteeneja tai mitään muutakaan.
 
Tolkien Societyn sivuille ei vielä ole tullut Oxonmootin ohjelmaa, mutta se on ilmeisesti tulossa piakkoin.
Early Bird - alennus (10puntaa) päättyy 31.5, joten jos on varma lähdöstään, niin kannattaa ilmoittautua nyt kun sen saa vielä halvemmalla hinnalla.
 
Mä en valitettavasti pääse tänä syksynä, kun on niin paljon kaikkea muuta rippijuhlista muuttopuuhiin ja lisäksi lomabudjettikin kuluu lasten kanssa tehtävään reissuun. Mutta olisi tosi kiva lähteä joskus - ehkä jo ensi vuonna?
 
Last edited:
The Miitissä oli puhetta, että ei taideta venyä tänä vuonna lähtöön.
Ensi vuonna uusi yritys, yritetään sitten ihan tosissaan saada porukkaa kasaan. 😀
 
Ensi vuonna voisin hyvinkin olla lähdössä mukaan, ellei sitten napsahda toista Norjan keikkaa, mutta se on vähän epätodennäköistä vielä.
 
Jos joku vielä harkitsee tämän vuoden Oxonmootiin lähtemistä ja miettii, tuleeko sinne ketään Suomesta, niin voin kertoa että minä olen kyllä menossa. Lennot ja hotellit on jo varattu. (Matkustan vaimoni kanssa. Hän ei ole tolkienisti, mutta tulee mukaan tutustumaan aviomiehensä omituisiin harrastuksiin.)
 
Lähtö Oxonmootiin lähestyy. Ohjelmassa Amazonin sarjaa, kulttuurista diversiteettiä ja muuta woketusta, sekä Toista aikaa. Muun muassa:
  • James Moffett - Ruined Castles and Vampiric Villains: The liminal Gothic in Tolkien's tale of Beren and Lúthien
  • Sara Brown – Remembering and Forgetting: National identity construction in Tolkien’s Middle-earth
  • Jose Maria Miranda Boto – “As long as you want to be”: Some remarks about the Shire’s electoral system.
  • Brian Sibley - The Fall of Numenor (Sibley kertoo tulevasta kirjasta)
  • The Rings of Power, Series 1 Episode 1 (yhteiskatselutilaisuus)
  • The Rings of Power, Panel Discussion (paneelikeskustelu heti katselun jälkeen)
  • Denis Bridoux - The religio-mythopoeic tradition in the "Hymn to Elbereth"
  • Panel: Reactions to Diversity in the New Amazon Series The Rings of Power
  • John Garth: Oxymore in Númenor
  • An evening with Brian Sibley
  • Robin Reid - J. R. R. Tolkien, Culture Warrior: The Alt-Right Religious Crusade' s appropriation of Tolkien
  • Sultana Raza - Tolkien' s Second Age and Myths from Diverse Countries
 
Olisi niin ihanaa lähteä, mutta muu elämä ei anna myöden. Kerro tutuille terveisiä ja nauti aina yhtä ihanasta Oxfordista ja mielenkiintoisesta ohjelmasta!
Ensi vuonna yritetään ihan tosissaan päästä porukalla matkaan.
 
Ylös