Oxonmootiin lähtijöitä syyskuussa?

Kuinka pikaisesti pitää ilmoittautua? Jos on meno, jonka tarkkaa aikaa ei vielä tiedä ja jota ei voi siirtää...

Varmistin Oxonmootin järjestäjiltä:
Ilmoittautuneita on nyt n.70, joten huoneita on vielä jonkin verran. Kehoittivat kuitenkin olemaan nopea, maaliskuun aikana jos ilmoittautuu niin pitäisi vielä onnistua (ellei tule suurta yleisöryntäystä). Sen jälkeen on vaikea sanoa riittääkö huoneita enää. Yleensähän itse tapahtumaan pääsee kyllä ilmoittautumaan, majoitushuoneet ovat ne jotka loppuvat.

Edit: voi tietysti olla että hitusen myös uhosin tutuille että meillä on torstai-illan Tolkien pub quiziin suomi-joukkue miltei kasassa, voittava sellainen tottakai. Älkää yllättykö jos tulee joku suomi-kyktköksinen kysymys visassa vastaan, mulle lupailtiin sellaista sinne tehtailla. Onhan tässä vielä muutama kuukausi aikaa treenata Tolkien-tietämys huippuunsa... ?
 
Last edited:
Hei,
minäkin ilmoittauduin!
@Hanna Kullanväärtti @Lehtokuusama @Velmunen @eowynofmay

Ilmoittauduin siis tapahtumaan + majoitus en-suite huoneessa, lisäyö keskiviikolle.
Lisäaterioita en ottanut mitään koska ne olivat mielestäni melko hinnakkaita, tapahtuman hintaanhan kuuluikin useampi ateria.
Muistakaa varata bussilippu Enyalië:n sunnuntaille ilmoittautumisen yhteydessä!
Itse ilmoittauduin myös stewardiksi kuten aiempinakin vuosina, mutta siitä teidän ei tarvitse huolehtia, merkatkaa sen sijaan itsenne ensikertalaisiksi niin saatte kaikki siihen kuuluvat jutut myös.

Lentoliput ehtii vähän myöhemminkin, pääasia että itse tapahtuma on nyt buukattu. :)
 
Last edited:
Moi! Sanoin, etten ole tänä vuonna lähdössä, mutta taidanpa kuitenkin lähteä. Asiaan vaikuttavat mm. se, että vielä ei tarvi mitään viisumia Britteihin ja lentäminenkin saattaa kallistua tulevaisuudessa, jos lentovero tulee. Plus tietty mieluisa seura.
Näillä näkymin suunnittelen, että tulisin kotiin päin samalla Finskin lennolla kuin Samooja eli sunnuntaina 6.9. Klo 19.35. Matkaan haluan kuitenkin jo aiemmin aamulla tuolloin keskiviikkona, eli klo 8.00 lähtevällä lennolla, jotta saan ensikertalaisena maksimoitua ajan Oxfordissa. Seuraan saa liittyä, jos on muitakin aamuvirkkuja matkajännittäjiä.
Vielä en ole varannut, mutta aion tehdä sen nyt viikon sisällä.
 
Lennot on nyt kyllä halpoja, pitäisi varmaan piakkoin varata. Heathrowlta on tosi simppeliä matkata Oxfordiin; lentokentän bussiasemalta menee suoria busseja Oxfordin bussiasemalle josta voi joko kävellä tai ottaa taksin collegelle. Sinänsä ei siis väliä vaikka mentäisiin useammassa erässä paikalle. Itse olen sen verran monta kertaa mennyt tuolla aikaisella lennolla että saatan nyt kallistua hieman pidempien yöunien kannalle...

Gatwickiltä tai Gatwickin kautta kotiin mentäessä juna Lontoon keskustaan ja siitä Oxfordiin on kaiketi nopein?
 

Siltä varalta että joku jo varmistuneen reissuporukan ulkopuoleltakin lukee tätä (ainakin May), niin minä ja Lehtokuusama ollaan siis menossa näillä lennoilla, lennot siis myös ostettu nyt kun oli ennätyksellisen halpaakin. Kaikki taitavat olla tulossa paikalle ke-su, hieman eri aikoina ja eri reittejä, mutta kuitenkin. :)

Tällä hetkellä reissun varanneet ja mukana matkassa:
Samooja
Lehtokuusama
Ilma
Hanna Kullanväärtti
Velmunen?
eowynofmay?
 
Last edited:
Mikähän tässä tilanne on, onko tapahtuma toteutumassa suunnitellusti? Tosin syyskuuhun on vielä aikaa..
 
Joo, tapahtuman toteutumiseen ja meidän sinne pääsemiseen vaikuttaa varmaan eniten Brittien koronatilanne ja missä vaiheessa siellä aletaan purkamaan rajoituksia. Jotta tämä toteutuisi kansainvälinen liikenne tulisi sallia ja suuremmat joukkotapahtumat sallia... en ole kovinkaan tarkasti seurannut saarivaltion koronatilannetta, mutta käsittääkseni tilanne on siellä pahempi kuin Suomessa. Mutta tosiaan, syyskuuhun on vielä reilusti aikaa joten toivoa kuitenkin on.
 
Niille jotka eivät ole Facebookissa/ eivät seuraa Oxonmootin sivua Facebookissa:

"When we last posted to Oxonmoot at the end of March, we promised an update on the situation early in May. As UK residents will be aware, our Government have promised an update on the next phase of covid-19 social distancing regulations on Sunday. This may not help us make a final decision, but it could well influence our update, so we have decided to wait until we have seen that to get back to you. Please bear with us for a few days longer, and we'll share the update early next week.

Mike Percival & Elena Davison
Co-Chairs - Oxonmoot 2020"



Kyllähän se alkaa enemmän ja enemmän näyttää siltä että tämä saattaa peruuntua. Englannin koronavirus tilanne on paljon pahempi kuin Suomessa ja kevät on jo pitkällä. Aika epätodennäköiseltä tuntuu että vapaa-ajan matkustelu ja suuret tapahtumat olisi sallittu jo syyskuussa... Ensi viikolla siis tiedetään tarkemmin.
 
Mulle kävi silloin helmikuussa niin, että en ostanut aikeista huolimatta osallistumista tai lentolippuja, kun maksoin silloin muita lentoja ja visalasku nousi melkoiseksi. Ja sitten maaliskuussa alkoivatkin jo koronauutiset sinkoilla. Toi Britannian tautitilanne on kyllä niin massiivinen, että en tällä hetkellä oikein tiedä, uskaltaisinko lähteä vielä syyskuussakaan, vaikka rajat olisivat auki ja lennot toimisivat. Olisi kyllä kauhean kivaa, mutta katsellaan, kuinka tilanne kehittyy. Onneksi tulee aina uusia vuosia (jos ei korona korjaa ja Britteihin vielä jotenkin pääsee :).
 
The Tolkien Society

"Following the publication on Monday of the UK Government document “Our Plan to Rebuild”, describing their Covid-19 recovery strategy, we have taken the difficult decision that it will be impossible to hold a face-to-face Oxonmoot in 2020.
At all times, we have had in mind that we would only run Oxonmoot if we could do so in a way which was safe for our members. It is now clear that some level of social distancing will still be required in September, and this has a dramatic impact on the way the spaces in college can be used - for example the capacity of the Hall is reduced by almost 80%. This has led the college to advise that they do not feel able to accommodate our event. In addition, the proposed introduction of a 14-day self-isolation period for overseas travellers would make it difficult for overseas members to attend.
Everyone who has booked will receive a full refund. We will process these as quickly as we can, but please bear with us as this clearly represents a considerable amount of work for the Booking Officer.
Over the next few weeks we will be developing ideas for an online event - it won't be Oxonmoot as we know it, but we hope we can put on some events which in some way fill the void. We will announce our plans regarding this in due course.
We are of course very disappointed not to be able to welcome you to Oxford in September, but we hope that we will be able to see you in 2021, and wish you good health."
 
Täytyy siis alkaa tutkimaan saako lennoista rahat jotenkin takaisin...
 
Niinpä.
Oli aika odotettavaa, kun Iso-Britanniassa on ollut huimia koronalukuja. Toisaalta varsinkaan lentomatkustaminen ei hirveästi houkutellut, kun kuulun riskiryhmään.
Eniten tosiaan mietin, miten lentolippuista saa rahat takaisin. Sinänsä helpompaa ainakin asioida, kun finskistä on kyse.
 
Finnairin sivuilla oli valmis lomake joka vaan täytetään. Ilmeisesti käsitelyssä voi mennä monia kuukausiakin kun ruuhkaa peruutuksissa toki on...
 
Multa peruuntui heinäkuun alusta konferenssi, en ole vielä tehnyt sen lennoille mitään, kun ei tiedä, peruuko Finnair itse lennot sieltä vai miten. Rahojen takaisinsaanti muuten riippuu ilmeisesti lipputyypistä, mutta jos yhtiö itse peruu lennon, saanee kaikki varmimmin takaisin. Tällä hetkellä on kesäkuun loppuun vasta peruttu lennot.
 
Meillä on sama juttu, heinäkuuksi Britteihin lennot, joita tuskin käytämme. Koska lentoja ei ole peruttu (ainakaan vielä) yhtiön toimesta, niin normaalit peruutussäännöt pätevät. Sitä vastoin, jos lentoja haluaa lykätä, se onnistuu ilmaiseksi (oliko se marraskuuhun asti?). Koska mulla on halpislippu, ei lennosta saa rahoja takaisin itse peruuttamalla. Joten jäämme odottelemaan, josko Finnair peruu itse lennon tai toisen niistä tai sitten siirrämme reissun syksyyn.
 
Onko porukkaa osallistumassa online oxonmootiin? Kiinnostaisiko mahdollisesti ohjelman järjestäminen, esim virtuaali room party, jossa voisi esitellä Suomeen liittyviä juttuja. Muita ideoita?
 
Tässä vielä tiedot etätapahtumasta.

Oxonmoot järjestetään tänä vuonna etänä 18.9.–20.9., eli nyt kuka tahansa voi osallistua, vaikkei pääsisikään Englantiin. Osallistuminen maksaa £20 Tolkien Societyn jäsenille ja £30 muille. Saman yhteyden kautta voi osallistua useampikin erityisesti esitelmiin ja muihin kuunneltaviin ohjelmiin, mutta vuorovaikutteiseen ohjelmaan suositellaan korkeintaan parin hengen osallistumista samalta päätteeltä.

Ilmoittaudu: www.tolkiensociety.org/events/oxonmoot-online/book
Lisätietoa: www.tolkiensociety.org/events/oxonmoot-online/
 
Ylös