Oxonmootiin lähtijöitä syyskuussa?

Samooja

Varapuheenjohtaja
Suomen Tolkien-seura
Heathertoes jo laittoikin minulle viestiä että jos sitä sittenkin saattaisi lähteä Oxonmootiin tänä syksynä...olisikohan Konnussa muita innokkaita matkaajia, mitä enemmän porukkaa matkassa sen kivempaa?

Oxonmoothan on siis englannin Tolkien Societyn järjestämä vuosittainen tapahtuma Oxfordissa. Täältä löytyy kaikki oleellinen: http://www.tolkiensociety.org/society/events/oxonmoot/

11.-14.9 olisi ajankohta ja paikkana tosiaan Lady Margaret Hall, Oxford. Allekirjoittanut on ollut Oxonmooteissa ennenkin vuosina 2008, 2009 ja 2010 sekä Return of the Ringissä pari vuotta sitten. Heathertoeskin taitaa olla ollut ainakin parissa Oxonmootissa aikaisemmin? Voin vakuuttaa että Oxonmootit ovat todella hienoja tapahtumia jossa kukatahansa Tolkien-fani viihtyy varmasti ja Oxford on hieno kaupunki etenkin näin Tolkien-fanin näkökulmasta.

Ennen heinäkuun loppua kun ilmoittautuu niin saisi vielä halvemmilla hinnoilla. Minä ainakin harkitsen vakavasti lähtöä jos vaan saadaan porukkaa kasaan (yksin on ikävä reissata) ja työaikataulut järjestyvät sopivasti.
 
Saattaisin olla hyvinkin kiinnostunut, varsinkin jos The Miitti jää tänä vuonna väliin leikkauksesta toipumisen takia. Oxonmootiin mennessä olo pitäisi olla jo ok. Kalenteria katsoessa pääsisin lähtemään vasta silloin torstaina, sillä ed. iltana on lukupiiri, jossa haluaisin olla läsnä. Mutta kaiken kaikkiaan varmuudella voisin tosiaan ilmoittautua vasta ihan heinäkuun lopulla, jolloin toipumisen pitäisi olla alkanut.
 
Minäkin pääsisin kyllä lähtemään vasta torstaina, en missään nimessä saa sen enempää vapaata töistä. To-su kyllä varmasti onnistuisi kunhan vaan kiristän pomolta lomapäiviä siihen.
Onneksi Oxofordiin matkaaminen on suhteellisen nopeata, lento on sen vajaa 3h Lontooseen ja bussikyyti lentokentältä Oxfordiin vei muistaakseni pari tuntia. (Rotrin kokemusten jälkeen en kyllä astu Englannin juniin enää ikinä. :D)
 
Mulla kysymysmerkkinä on (muun muassa) se, että en tiedä, mitä teen syksyllä. Jos jostain ilmestyy jotain järkevää duunia, niin sitten en välttämättä lähde ollenkaan, sillä lähtiessäni teen kyllä kunnon Lontoo -> Oxford -> Edinbugh -kierroksen, joten olisin hyvinkin 1,5 - 2 vkoa reissussa. Tästä johtuen en todnäk lentelisi teidän kanssa yhtä aikaa, vaan menisin pariksi päiväksi etukäteen Lontoota katsomaan, ja sit Skotlantiin jälkeenpäin. Pitää kysellä yhdeltä lontoolaiselta kaverilta, että lähtiskö se kanssa taas messiin. Mut joo, täytyy katella, että missä vaiheessa uskaltaa varata matkan, mutta ainakin se heinäkuun loppu on hyvä deadline. Meneeköhän niillä ne (halvemmat) kahden hengen huoneet kuinka aikaisin täyteen? Edelliskerralla tuon samaisen kaverin kanssa varattiin tosin vasta elokuun loppupuolella, silloin ei tietty ollut toivoakaan.

(*kröh kröh* Mä en aivan täysin viihtynyt siinä yhdessä Oxonmootissa, jossa olen ollut, mutta Festival in the Shiressa ja Return of the Ringissä oli kovasti kivaa, joten voin suoda O:lle uuden yrityksen - varsinkin nyt, kun tunnen jengiä noista porukoista vähän enemmän)

Mutta mikä Englannin junissa on vikana? :? Lentokentiltä tullessa junien kanssa säätö voi kyllä olla vähän ärsyttävää, jos on pidemmälle menossa (kun Lontoon sisälläkin siinä menee himmeesti aikaa), mutta muuten junareissaaminen on toiminut aina varsin mukavasti. Ja mä oon tehny sitä aika paljon :D
 
Järkyttävät hinnat jos liput ostaa vasta paikanpäältä ja kukaan ei voi missään infota siitä etukäteen vaan se pitäisi tietää. Olisi melkein varmaan voinut ottaa taksin (ainakin mieli olisi tehnyt boikotoida koko junasysteemiä sen jälkeen kun asia selvisi meille.

Todettiinkin jo Novan kanssa että meiltä jää väliin. Jos muuten vielä kulkisikin niin minulla on sen verran kroppa pettämässä alta etten uskalla mitää'n suunnitella ja jos saankin kropan kuntoon (toivottavasti oikeasti saan) niin ei ehkä ihan ensin tule mieleen lähteä testaamaan sen kestoa ulkomaanmatkalle.
Toivottavasti kuitenkin saatte reissuporukan kasaan ja meiltäkin tulee taas joku edustus paikalle. Pidän peukkuja että matka onnistuu.
 
Ilmaisen kiinnostukseni. Rahatilanne on kuitenkin sen verran epävarma, etten lähde sanomaan mitään pysyvää.
 
Jesh, mulle sopii myös.
Mitenkäs muiden tilanne?
Ilmoittautumisten osaltahan kaikki voivat ilmoittautua itse ja valita mieleisensä huonevaihtoehdon. Itse ajattelin ottaa standard-huoneen (mitä sitä turhia hienostelemaan mukavuuksilla) ja aterioiksi varmaankin torstaina welcome dinner, perjantaina ehkäpä tuo banguet (päivällä voi sitten halutessaan syödä jotain pientä), lauantaina onkin ilmainen ruoka soup&sandwiches ja sunnuntaina kotiinlähtö, matkalla voi sitten syödä jotain halutessaan. Aamupalat kuuluivatkin hintaan.

Heinäkuun loppuunmennessä jos ilmoittautuu niin pääsisi halvemmalla, siihen täytyy siis tähdätä. Samaten lennot kannattaa varata viimeistään elokuun alussa että saa sopivaan aikaan edulliset (torstaina aamulla lähtö, sunnuntaina iltapäivällä/illalla paluu). Täytyy katsastaa lentoja vielä tarkemmin lähempänä.

Täytyy vielä tarkastaa pomolta että tuo ajankohta onnistuu, pomo on nyt vielä lomalla ja palaa 21.7. takaisin Eli ihan sataprosenttisella varmuudella minäkin tiedän pääsemiseni vasta ihan heinäkuun lopussa. Periaatteessa tuo on kesälomakautta vielä, mutta kyllä uskoisin että pari päivää saadaan järjestymään jotenkin. :p
 
Jee! Saadaan velhokin mukaan. Mun pitää vain selvitä perjantaisesta leikkauksesta, niin eiköhän se mun lähtö varmistu ja pääsen ilmoittautumaan kuun loppuun mennessä.
Mulla ei ole ongelmaa saada töistä vapaata, pitää vain lähettää toimistolle paikan päältä mahdollisimman mauton postikortti, se on ehdoton edellytys, (tässä tapauksessa kuulemma kuninkaalliset olisivat toivottava korttiaihe). :grin:
 
Loma töistä varmistui, I'm all in!

varasimme Incanuksen kanssa tällä hetkellä halvimmalle lennolle paikat eli siis:
To 11.9 Finnair 831 Heathrowlle klo 8 lähtö.

Paluu su 14.9 Finnair 996 klo 19.35 lähtö heathrowlta.
 
Mööh, mä en pääse varailemaan vielä mitään. Toivottavasti olen ensi viikolla kotikoneen ääressä, vielä homehdun sairaalassa täppärin varassa.
 
Varasin nyt samalla vauhdilla myös itse oxonmootin. Netti-ilmoittautuminen ei antanut mitään vahvistusta mutta vahvistus tuli sähköpostiin melko pian perästä.

Varasin siis single-standard- huoneen, ja aterioiksi torstaille sen buffet-illallisen ja perjantaille sen banquetin. Lauantaina ruoka kuuluikin hintaan. Jos jotain muuta vielä tarvitsee niin kaupasta ajattelin hakea.

Muistakaa ruksia se bussilippukohta enyalieen myöskin että pääsee sunnuntaina sinne hautuumaalle menemään.
 
Heps. Tein samanlaisen varauksen kuin Samooja. Ja tosiaan samoilla lennoilla mennään.

Hihi, synttärilahja minulle minulta, puoltoista kuukautta etukäteen, mutta kuitenkin. En malta odottaa!

Eihän tässä tule töiden teostakaan mitään...
 
Kas, kehvelit olette menneet ottamaan yhden hengen huoneita! Kun nyt joskus saisin asioita hoidettua, niin yksi kysymys oli se, että saanko jonkun kaverikseni kahden hengen huoneeseen, t. rahaton. Aiemmin mainitsemani lontoolainen kaveri ei ole tulossa, niin odottelen siis Lehtiksen ja Caelen tilanteiden selkiytymistä ja snatchaan niistä sitten huonekaverin. Luotan myös siihen, että kaikki room partyt on Samoojan huoneessa, joten omassa huoneessani voi jopa nukkua ;) ;)

Ei kyllä sinänsä, ei mun omakaan tilanne ole yhtään selvempi esim. töiden suhteen, mutta kun olen vihjaissut Oxonmoot-väelle, että mulla olis valmis englanninkielinen esitelmä (re: Finncon), niiiiin ehkä mun on vaan parempi lähteä. No, ensi viikolla sitten hiki hatussa varaan asioita, mä niin näen tän tapahtuvan.
 
Muistakaa te jotka ette vielä ole ilmoittautuneet, että hinnat nousevat heinäkuun jälkeen eli siis muutaman päivän päästä. Minun ja Incanuksen lennot ja muut ilmoittautumistiedot voi vakoilla aikaisemmista topikin viesteistä. Lentojen hinnat varmastikin nousevat myös koko ajan mitä lähemmäs syyskuuta mennään.
 
Tarkoitus on päästä tänään tai huomenna käymään kotona, jolloin pystyisin ilmoittautumisen ja maksamisen hoitamaan kotikoneelta. Mun täytyy vielä tuota majoittumisasiaa miettiä, sillä tällä hetkellä vessa omassa huoneessa tai aivan sen välittömässä läheisyydessä olisi hyvinkin tarpeellinen, näin suolistoleikkauksesta toipuvana. Muuten voisin Heatherinkin kanssa jakaa huoneen. Noista huonevaihtoehdoista ei oikein ota selvää.
 
Huom! Facebookissa oli juuri ilmoitus että kaikki ensuite - ja twin- huoneet ovat loppu.
Myöskin standard- huoneet ( lavuaari, ei vessaa huoneessa) menevät kovaa kyytiä, niitäkään ei kohta enää ole. Eli nopea pitäisi nyt olla jos tahtoo mukaan...
 
Voi möhkö. Täytynee huomenissa kirjoittaa lisätietoihin kunnon ruikutus, jos sattuisi vaikka peruuttamisia. Tietysti täytyy painottaa vessan välitöntä läheisyyttä terveydellisistä syistä johtuen joka tapauksessa. Ja toivoa itsekseen, että mun vatsan toiminta kuta kuinkin normalisoituisi siihen mennessä. Hah, tietysti voi käydä niin etten saa huoneen huonetta, jos ovat kerran noin kysyttyjä. Päässen kotona käymään aikaisintaan huomenna iltapäivällä.
*kiroaa itsekseen suolistonsa*
 
Kerrankos sitä eletään. Kun näytti niitä uuden puolen "luxory"-huoneita olevan vapaana, niin päädyin pitkän harkinnan jälkeen bookata sellaisen. Tulee se hävyttömän kalliiksi, mutta saanpahan oman vessan, eikä tarvi ruikuttaa sen sijainnista (olin tosin ehtinyt jo muotoilla kauniit lauseet ja perustelut puoltamaan vessan läheisyyttä). Tuohon päälle vielä lennot. Nekin pitää bookata.

Onneksi olen palkansaaja, vaikkakin vain osa-aikainen. Tosin rahan meno on nyt mahdotonta, kun sairaalalaskukin tulee kolmelta viikolta. Visalla sitten Oxonmootia maksellaan. *huokaus*

ps. lennotkin varasin äsken, samat kuin Samolla ja Incanuksella.
 
Ylös