Pähkinä purtavaksi

Ihan mahtavia aasinsiltoja täällä kyllä kehitellään :D Mutta ei, huti meni.

Suomalaisella joululaululla - josta ei siis ole kyse - tarkoitan tässä kohtaa suomalaista sävellystä. Haetun kappaleen suomenkielisessä tekstissä - laulun, jonka suomenkielistä nimeä nyt haetaan - sen sijaan on aivan selkeä viittaus hobitteihin (ainakin jos sen haluaa nähdä sellaisena :p). Ja väitän että joka ikinen täällä tuntee tämän kauniin laulun.
 
Ei-suomalaisesta, yhdestä kaikkien aikojen tunnetuimmasta joululaulusta tulee mieleen lähinnä Jouluyö, juhlayö, mutten kuollaksenikaan keksi, missä siinä piileskelisi hobitteja. Veikkaanpa sitä kuitenkin varmuuden vuoksi, että saadaan se ainakin karsittua pois vaihtoehtojen listalta.
 
Jouluyö juhlayö on kuulkaas aivan oikea vastaus! Keksiikö joku vielä mikä kohta (muka) viittaa hobitteihin?
 
Mä jotenkin tiesin että Pagbaan voi tässä kohtaa luottaa! Jeeee! Puol-isoa, hoho.

Vuoro kuitenkin Isilmírëlle joka arvasi oikean kappaleen.
 
Minä en kuitenkaan keksinyt sen piilevää hobittiutta, turvauduinpa vain melko kattavaan joululaulutuntemukseeni. Minun puolestani Pagba saa siis jatkaa, koska hänen aivonsa olivat niin paljon omiani notkeammat ;)
 
Eh, arvuuttelin ennen Huskya, joten jo pelkästään vaihtelun vuoksi vuoro kuuluu sinulle.

Husky puol-estaan voisi liittyä Facebookin Paskimmat puujalkavitsit -ryhmään, jossa kerrotaan uusia, itse keksittyjä puujalkoja. Minä olen siellä jo.
 
Tämä oli oikeastaan melko telcontarilaista huumoria, koska muistan vielä vitsailut tyyliin "Anu on se Niili" ja "toi Tero ottaa kynää".

Koitan keksiä jonkun pähkinän, mutta jos en onnistu kolmeen päivään kakaisemaan sellaista foorumille, vuoro on vapaasti nopeimman käytettävissä.
 
Neljän tunnin mietinnän jälkeen:
13211321322110. ..kai? Parempi olla oikein koska hermoromahdus ja "ei tästä tule mitään ääää!' on ollut läsnä vahvasti.
 
Aivan oikein pureskeltu! :1420: Eli jokainen rivi kuvailee edellisen rivin sisällön:

0 <- ed. rivi on tyhjä
10 <- ed.rivillä on yksi 0
1110 <- ed.rivillä on yksi 1, yksi 0
3110 <- kolme 1:tä, yksi 0
132110 <- yksi 3, kaksi 1:tä, yksi 0
1113122110 <- yksi 1, yksi 3, yksi 2, kaksi 1:tä, yksi 0
jne.
 
Last edited:
Uuujea!! :grin:
Olen käyttänyt aivojani liikaa, joku nopea olento vieköön vuoron.
 
Ylös