Pala historiaa kadonnut

Merri

Ylläpitäjä
Vastuuhenkilö
Ylläpitäjä
Vanha RapidForumiin perustettu ensimmäinen Käärme on nyt kadonnut bittitaivaaseen. Tämä tarkoittaa sitä, että runsas määrä Konnun historiaa ennen vuoden 2003 kesäkuuta on nyt kadonnut kokonaan; pirstaleita löytää vielä Googlen avulla, mutta nekin katonevat piakoin. Edes Internet Archive Wayback Machine ei anna tuloksia.

Poistosta ei näytä tulleen minkäännäköistä varoitusta tai ilmoitusta, aiemmin poistovaarasta tuli aina etukäteen hyvissä ajoin varoitus - nyt sitä ei tullut varmaan yli vuoteen ja siten tarpeellinen säännöllinen kirjautuminen ylläpitopaneeliin unohtui.
 
Tämä on kertakaikkisen surkea uutinen :(

Vaikka on toki totta, että vanhimmat topiikit ykskuusseiskakasista olivat kadonneet jo aikaa sitten tilansäästösiivouksissa, oli siellä yhtäkaikki yhä huomattava rupeama Konnun historiaa tallessa - mm. ensimmäisenkin The Miitin fiilistelytopiikki kesältä 2002. Nyt on tallessa enää rippeet. :(
 
Oivoi, tässähän tulee ihan sellainen olo että pala omaa itseä on kadonnut. Minne nyt mennä fiilistelemään menneitä vuosia ja naureskelemaan nuoruuden toilailuille? Surullista kertakaikkiaan. :(
 
Nyt saman tien joku ottamaan varmuuskopioita tästä nykyisestä versiosta, että sama ei pääse toistumaan! :(

No, joskus kaikille käy näin. Wanha Käärme elää muistoissamme. R.I.P. Ei se haluaisi, että suremme, vaan että kirjoittelemme, fopetamme ja miittaamme entistä ahkerammin. Ehdotan maljaa edesmenneen kunniaksi. :beer:
 
Wanha Käärme kysyisi mitä se fopettaminen oikein tarkoittaa? :D

Pitäisikö rapidiin kuitenkin ottaa yhteyttä ja kysyä että onko koko tietokanta oikeasti poistettu vaiko vain siirretty pois aktiivisesta käytöstä? Jos kysymys on rahallinen mutta ei kovin suuri, niin eiköhän yhdistys pystyisi pelastusoperaation budjetoimaan...

Noh, onneksi meillä on sentään vanhat hymiöt! :1420:
 
Nerwen: Rapidin sivuilta voi lukea, että sen jälkeen kun foorumi on poistettu, niin poisto on lopullinen eikä tiedot ole palautettavissa.
 
Kammottavaa! Ensimmäinen ajatukseni: kuinka kävi Sänkimies-seuran keskustelun!!! Mutta etkös sä Merri tallentanut sen joskus? En löydä tältä uudelta koneelta mistään, joten olen hukannut sen, oi ja voi.

Mutta *läps* kaikille teille henkiseksi tueksi:
Lätäkkö

Että eikun pahvilaatikkoja haalimaan ja sinne ameriikkaan pakettina, soutuveneellä.

Kamalaa kyllä, kun vanhat jutut kadonneet, siellä oli valtavasti kaikkea. Iso juttu sekä ihan noin suomalaisen Tolkien-kulttuurin kannalta että myös henkilökohtaisesti, niin iso asia kuitenkin Käärme on ollut tässä viimeiset kuusi vuotta.
:(

Onneksi ollaan vielä täällä kuitenkin. :)

Eikun hei, löysinhän mä sentään vielä Monterran Sänkimiesseuran sivut, siellä on virallinen Sänkimies-topic tallessa (no ainakin tällä hetkellä vielä).
Viggon osoite
 
Juutuin lukemaan Sänkimies-topikkia jälleen kerran. Siinä on kyllä pala Käämeen ikimuistettavinta historiaa - aina yhtä riemastuttavaa luettavaa. :D
 
Rauha Käärmeen muistolle. Nyt kun sen keskustelut ovat lopullisesti muinaista historiaa, niin eikö olisi aiheellista jättää ne pois laskuista viestien kokonaismäärää laskiessa? Silloin viestitilasto näyttäisi paljon paremmalta, näkökulmasta toki riippuen...[color=yellow:ca919b6fd2] Niin, huulenheittoahan tämä vain, halusin vain olla ensimmäisenä haaskalla.[/color]
 
Jotain on tallessa: keskustelujen otsikot löytyy nyky-Käärmeen tietokannasta. Eivät ne tietty paljoa auta kun keskustelujen sisältö puuttuu. Aloitin jossain vaiheessa siirtoprojektin, mutta se sitten jäi kesken.
 
Ereinion sanoi:
Sitä paitsi hardcore-Vihreän viestit jäävät nyt ikiajoiksi lisäämättä kokonaisviestimäärään. Damn.
Luulisin että ne loppujen lopuksi lisättiin jo joskus? En kyllä ole varma. Sehän olisi kyllä hienoa jos ei lisätty, minulle kuuluisi sitten 800+ viestiä enemmän :D

Viggo-topiikin ohella säilyneistä siruista mainittakoon 22 sivua "Affenen parhaat/noloimmat lohkaisut" -topiikkia aikaväliltä 13. maaliskuuta 2002 - 25. heinäkuuta 2002.
 
Sänkimiesseuran jäsenet osannevat arvostaa tämmöistä vertailua, jossa selvitetään näkyykö enemmän sänkikarvoja DVD- vai HD-materiaalissa. Erityisesti tämä vertailu aiheuttanee paljon haluja näpäyttää Viggon naamaa.


Vähän vakavammin, tuo on siis ihan vain vertailua Fellowship of the Ringin DVD- ja teräväpiirtoversioiden välillä.
 
Menetimme palan historiaa, mutta tätä myöten palanen historiaa on palautettu jossakin muodossa takaisin: kaikki vanhat hymiökoodit ja hymiöt ovat tehneet paluun.

[1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10]
[11] [12] [13] [14] [15] [16] [17] [18] [19] [20]
[21] [22] [23] [24] [25] [26] [27] [28] [29] [30]
[31] [32] [33]

[code:1:42a64426e7][1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10]
[11] [12] [13] [14] [15] [16] [17] [18] [19] [20]
[21] [22] [23] [24] [25] [26] [27] [28] [29] [30]
[31] [32] [33][/code:1:42a64426e7]
 
Itse en Ensimmäisessä Käärmeessä koskaan piipahtanutkaan, mutta tuolla vielä hengissä olevalla olen kyllä käynyt. Meno oli näemmä silloin.... hieman erilaista. [6]

Vanhat hymiöt kunniaan, nämä nykyisit ovat varsinaisia nynnyrihymiöitä, nuissa vanhoissa on sentään särmää. [10]

Mutta kuitenkin, malja historialle! [32]

Btw. Jostain syystä rekkaantuessani Käärmeeseen ajattelin, että tämä [31] huiskuttaa kättään. [22]
 
Se on sitä pikselitaiteilun rajoittuneisuutta, ja omien taitojen rajallisuutta (minä kun valtaosan hymiöistä olen itse tehnyt, tai pohjustanut tietylle hymiötyylille josta tuolloin pidin hyvin paljon).
 
En tuonne Wanhaan Käärmeeseen koskaan oikein kunnolla päässyt asettumaan, mutta silti näistä hymiöistä kyllä tulee ihan wanhat ajat mieleen. [10]

[14]
 
Merri sanoi:
Sänkimiesseuran jäsenet osannevat arvostaa tämmöistä vertailua, jossa selvitetään näkyykö enemmän sänkikarvoja DVD- vai HD-materiaalissa. Erityisesti tämä vertailu aiheuttanee paljon haluja näpäyttää Viggon naamaa.


Vähän vakavammin, tuo on siis ihan vain vertailua Fellowship of the Ringin DVD- ja teräväpiirtoversioiden välillä.
Miten niin vähän vakavammin? Mähän hyvin vakavasti vertailen noita linkittämiäsi kuvia. Hyvin vakavasti. Pitkään ja hartaasti.

*laskee sänkikarvoja*

:viggo:
 
Haltiamieli sanoi:
Ereinion sanoi:
Sitä paitsi hardcore-Vihreän viestit jäävät nyt ikiajoiksi lisäämättä kokonaisviestimäärään. Damn.
Luulisin että ne loppujen lopuksi lisättiin jo joskus? En kyllä ole varma. Sehän olisi kyllä hienoa jos ei lisätty, minulle kuuluisi sitten 800+ viestiä enemmän :D

Viggo-topiikin ohella säilyneistä siruista mainittakoon 22 sivua "Affenen parhaat/noloimmat lohkaisut" -topiikkia aikaväliltä 13. maaliskuuta 2002 - 25. heinäkuuta 2002.
Olin näemmä osittain sekoillut, sillä huomasin nyt lopultakin sen, mitä Merri jo kaksi viikkoa sitten totesi, eli että 13084 toimii edelleen (onko sen keskuteluja muuten mahdollista tallentaa, ettei sillekin käy kylmät?)
Mutta mitä niihin viestimääriin tulee, niin ainakaan minä en ole sieltä saanut niitä puoltasataa viestiäni, vaan ainoat lisukkeeni ovat Vanha Käärme-vainaaseen kirjoittamani neljätoista [22] viestiä (no kun silloin on puritisti, etten osallistunut turhanpäiväiseen suunpieksäntään, vaan ainoastaan Tolkien-aiheisiin, ja Vanhassa oli vain lukupiiri).
 
Ylös