Parhaat menomestat?

WhiteWolf

Hobitti
Parhaat baarit / yökerhot? Missä vietät aikaasi eniten? Kertokaa lempipaikkojanne.
Menetkö baariin dokaamaan, iskemään kumppania vai muuten vain hengailemaan?
Tervetulleita myös kaikki nolot tapaukset jos joku haluaa kertoa.. :D
 
Mä en ainakaan voi sietää mitään "Umtsh-umtsh-umtsh-umtsh-tsigidii-tsigidii-tsigidii-tsigidii" -paikkoja. Tympii ajatuskin, joten vältän niitä kuin ruttoa. Käyn aika harvakseltaan baarissa, mutta silloin kun käyn, "baariin meno" tarkoittaa mulle seuraavia asioita:

- Kaverit, joiden kanssa baariin mennään, eivät ole ääliöitä
- Baarista ei saa pelkkää tunturiporojen rakkautta hanasta, vaan hyvää olutta
- Musiikki on siedettävää eikä sitä soiteta liian kovaa
- Baaria eivät ole valloittaneen teinimutantit, kreatiinikretiinit ja näiden sutturat
- Miljöö on viihtyisä ja rauhallinen

Stadissa tällaisia paikkoja on esim. Kaisla, jonka penkkejä on tullut kulutettua vähän enemmänkin vuosien mittaan. Paikan hintataso ja ilmapiiri tuntuu pitävän kaikki riivatun mongoloidit loitolla, joten sinne on ollut jotenkin helppo vakiintua. Liian usein on tosin matti kukkarossa, joten tämä hupi jää yleensä aika hillityksi, sikäli kun siihen yleensä on edes varaa.

Joskus kun oikein menopäälle on sattunut, niin ollaan käyty Jone'sissa laulamassa Tsingis-kaania...
 
En ole aikoihin roikkunut missään. Aikaisemmin reteällä '90 luvulla tuli istuttua hieman enemmän mutta jälkeen Y2K niin jäänyt baarit vähemmälle.

Johtuen paikkojen kalleudesta, äänekkyydestä, pitkistä matkoista tai karaokesta.

Haluaisin paikan jossa saisi rauhassa tissutella hyvää viskiä, kuunnella hyvää musiikkia (joka ei ole kovalla), nauttia hyvästä seurasta, ei köyhtyä yhdessä illassa ja kaikki tämä kävelymatkan päässä kotoa. Mahdoton yhtälö jollen muuta.

Istuksin mieluummin kotona kavereiden kanssa kuunnellen hyvää musiikkia inhimillisellä äänellä, köyhtymättä ja liikahtamatta kämpästä minnekään.

Vanhin lempipaikkani stadissa oli Cafe Roma, joskin se suljettiin jo 98. Sitten pesiydyin Kaisaniemen Kameliin joka tuhoutui sekin muutama vuosi sitten. Myöskin Tubessa ja Putkassa tuli lorvittua. Kaisassa on tullut käytyä muutaman kerran, silloin jos konsensus on pakottanut kaupunkiin menemään. Olen minä ainakin kahdet synttärit William K:ssa viettänyt, mainio paikka joskin hintava.

EDIT: Nyrre, eikö filosofialla rikastu? :p
 
Dokaamaan ja Oulun hevimesta. http://www.hevimesta.com

Hyvää musiikki, hyvää seuraa ja suhteellisen halpaa bisseiä. Maanantaisin vielä euronpäivät.
 
Minulla on ongelmia baareissa käymisen kanssa, vaikka periaatteessa se voisi olla ihan kivaa. Usein kuitenkin baariin ollaan menossa niin myöhään, että olen jo hirveän väsynyt (esim. istutaan iltaa jonkun luona ja vasta joskus puolen yön maissa joku haluaakin lähteä Hesaan). Sitten musa on liian kovalla ja muu väki joko bilehileitä tai muuten ikäviä. Ideaalitilanne olisi kotoisa pubi, josta saa hyviä siidereitä / viskejä, riittävän aikainen ajankohta ja hyviä kavereita, joita kiinnostaa puhuminen enemmän kuin bailaus. Ehkä tätä puolta pitäisi alkaa kultivoida vähän enemmän, kotona tulee muutenkin istuttua ehkä liikaa.

Eli kallistun siis tuohon "Muuten vaan"-puoleen. Vaikka itse humallunkin hyvin vähästä viinasta, baarissa juominen tulisi silti kalliiksi, enkä muutenkaan tykkää humaltua. Pokaaminen ei oikein olisi vaihtoehto, vaikka olisin vapaakin. Jotenkin en miellä, että baareista löytyisi muuta kuin hetken suttuista yöseuraa, josta en koskaan ole ollut kiinnostunut edes ajatuksen tasolla.
 
Ah, baarit, nuo nykyajan majatalon vähäiset korvikkeet; kaikkien geelitukka-bilepaitojen (ja metallistienkin!), sanalla sanoen "normaali-ihmisten" luvatut maat. :twisted: Tämä on loistava esimerkki EVVK-topikista, mutta siksihän juuri tähän voisikin kirjoittaa jotain pidempääkin (hah!).

Ainoa Baari, jossa olen miesmuistiin pitempään (salin puolella) viihtynyt on Turun sijainniltaankin miellyttävä Cosmic Comic Cafe, jossa pariinkin otteeseen on tullut käytyä ja istuttua hetkisen aikaa, ihmettelemässä "epäilyttäviä" ihmisiä ja niiden askareita. :-/ Oli siis varmaankin aika vetoava nörttimesta minun makuuni; siellähän kun on vielä ne kaikki epäsosiaaliset mukavuudet, nettikin jopa! (*gasp!*). Ja minähän en (tietenkään!) muutenkaan keittoa juo, jos olen tarvetta humaltumiseen tuntenut niin sitä löytyy paremman makuisiakin aineita. Saavatpa muut juoda sitten enemmän sitä p**kaa kun siitä kerran niin tykkäävät (edellisen ja ympäröivän tilastokärpässukupolven suositus parantaa usein nopeasti minkä tahansa asian tenhoa..).

... Kaisla? Pitääpä katsastaa joskus... joskus kun minulla on taas jano (ja ilmeisesti arvon Muinaisen mukaan -- ja muutenkin -- kannattaakin olla todella jano...). Lachesis tiivistikin loput ihan kuntoon.

Siitäs saitte. :D %j
 
Nyarlathotep sanoi:
- Kaverit, joiden kanssa baariin mennään, eivät ole ääliöitä
- Baarista ei saa pelkkää tunturiporojen rakkautta hanasta, vaan hyvää olutta
- Musiikki on siedettävää eikä sitä soiteta liian kovaa
- Baaria eivät ole valloittaneen teinimutantit, kreatiinikretiinit ja näiden sutturat
- Miljöö on viihtyisä ja rauhallinen

Tässäpä se tulikin. Käyn baareissa loppujen lopuksi aika harvoin, kavereiden kanssa vaihtamassa kuulumisia ja höpisemässä maailman turhuuksista. Hyvät olutvalikoimat ovat aina plussaa, ja jos vielä saa Velkoa hanasta, niin se on jo bonusta.

Jos kavereiden kanssa vietetään iltaa, alkaa se yleensä kuitenkin jonkun kotoa. Saadaan syödä ja nauttia juomista rauhassa, pelata lautapelejä, kuunnella just sellaista musiikkia kuin halutaan, eikä tunnelmaa ole muita pilaamassa. Baariin lähdetään, jos lähdetään, sitten vasta loppuillasta.

Seuraa en ole koskaan baarista hakenut. Menen sinne ystävieni kanssa ja jos uusiin ihmisiin siinä samalla tutustuu, niin mikäs siinä, mutta se ei ole itsetarkoitus. En ole koskaan osannut olla "flirtti", niin että kiinnittäisin miesten huomiota. Enkä sitä oikestaan kaipaakaan.

Ikävöin suunnattomasti entisen kotikaupunkini loistavaa olutravintolaa, jossa tarjoilijat jopa tuntevat tuotteensa ja osaavat myös kertoa niistä. Musiikki on sopivaa ja tunnelma kotoisa. *huoh* Sen baarin virkaa ajaa täällä Turussa Three Beers eli tuttavallisemmin Tribari. Mukava ja rauhallinen pubityylinen paikka, asiakkaina on lähinnä Trivialia pelaavia opiskelijoita ja kyllä, Velkoa hanasta tolkuttoman halpaan hintaan. Jees. Jos keskustaan asti jaksaa lähteä, niin sitten istutaan tuolla Elhathinkin mainitsemassa Cosmicissa.

Kokkolassa oli muinoin eräs toinenkin suosikkibaari, mutta jossain välissä siellä tapahtui mystinen sukupolven vaihdos ja asiakaskunta vaihtui nippanappa 18-kesäisiin "katsokaa mun stringejäni" -tyttöihin ja heidän yhtä tyylikkäisiin miesystäviinsä. Ei jaksanut kuunnella sitä älämölöä ja yhä uudelleen samoja hittibiisejä jukeboksista. Joten se paikka sitten jäi, valitettavasti.

Tulipa taas eilen testattua Cosmicin uutuustuotteita kaveriporukalla. Ei hullumpi ilta. :)
 
Kyselystä puuttuu kohta "en koskaan". Taidan lisätä sen sinne.

Kerran kävin jossain paikassa. Kadun sitä käyntiä edelleen.
 
Merri sanoi:
Kyselystä puuttuu kohta "en koskaan".
Olen Merrin kanssa melko samoilla linjoilla.

En missään nimessä ole mitään baariin meno ihmisiä.

- Inhoan tupakansavua. En voi tietää mitään vastenmielisempää.
- Musiikkia voin kuunnella kotona. Ja joka kerta voi kuunnella musiikkia josta itse pidän. :p
- Jos alkoholia on nautittava senkin voi nauttia ihan kotona/kaverin luona.
- Ihmisiä voin tavata muuallakin kun baarissa.

Kun viime tammikussa sitten täytin kahdeksantoista, niin sukulaiset sekä kaverini olivat, että baariin nyt heti kipin kapin. Olin, että mitä ihmettä en minä todellakaan halua. Ei ole oikeastaan baarit koskaan minua kiehtoneet millään tavalla.
Viime vappuna kävin baarissa katsomassa isolta kankaalta jääkiekkoa ja ei mikään hirmuisen hehkeä juttu ollut katsella humalaisia ihmisiä ja tukehtua tupakansavuun.
Käykööt ne baarissa jotka tahtovat. Minä en tahdo. Hauskaa osaan pitää muualla ja ilman alkoholia, joka yleensä liitetään baareihin.
 
Minä taidan kuulua Merrin ja Jalokuusen kanssa samaan kerhoon. viimeinen baarikokemukseni on kyllä parin viikon takaa, etsimme toisen foorumin miitissä lauantai-iltana auki olevaa kahvilaa, turhaan. Päädyimme Oulun versioon Cosmic Comic Cafesta, Milouhin, joka kai on baariksi ihan hyvä paikka. Tulimme vain siihen tulokseen että siellä oli liian kova meteli ja liikaa tupakansavua, ja päädyimme minun kotiini. Jotenkin baareihin tuntuu liittyvän niin paljon negatiivistä, varsinkin kun en juuri käytä alkoholia ja baarissa tunnutaan käyvän myöhään illalla ja minä en pysy valveilla. Joskus nuorempana kävin kaverini kanssa muutaman kerran baarikierroksella, ja en ainakaan niistä paikoista pitänyt. Kahvilat sopivat minulle paremmin.
 
Oli hieman vaikea päättää vaihtoehdoista, mutta päätin sitten ottaa Muuten vain. En ole nyt vähään aikaan käynyt baarissa, mutta ideata olisi ehkä parin viikon tauon jälkeen ensiviikolla.
Täällä kotikaupungissa [Iisalmessa] baarit eivät ole hirveän erikoisia, koska monissa mestoissa on tietty normaalit ärsyttävät piirteensä -tupakansavu, musa soi lujalla (<--ei haittaa paljon, mutta yhdessä muiden tekijöiden kanssa murhaava]), mutta täällä nämä yhdistettynä vielä erittäin pieneen tilaan ja huonoon ilmastointiin niin ei ihme, että välillä alkaa ahdistamaan sisällä oleminen :(
Tämäkin kaupunkin on periaatteessa monen eri kunnan yhteenliittymä, joten ihmisiä on melko paljon väkimäärään verrattuna ja baarit kun on mitä on niin baarin valinta ei ole hirveän vaikeaa.

Baarit on nimittäin kooltaa aivan törkeän pieniä [huomaa varsinkin silloin kun on vilkas viikonloppu] ja tanssilattiat sekä istumapaikat on kortilla. Etenkin tanssilattioiden pienuus on täysin raivostuttavaa, ja tämän olen huomannut aivan liian karvaasti viime kerroilla. Toki kun siellä on vähän isommassa tuiskeessa, niin sitä ei välttämättä huomioi niin paljon mutta jos olet taas vain pienessä tuiskeessa niin silloin baarit saa evvvk-luokituksen :roll:
Vielä kun baareja ei ole monia niin valinnanvaraa ei pahemmin ole ja muutosta nykyiseen tuskin on odotettavissa.

Baarissa käyttäytyminen minulla ei siis ole pelkkää dokaamista tai pokaamista, enkä ole ikinä lähtenyt edes sillä periaatteella että "nyt dokataan/pokataan!! jne", vaan enemmänkin ihan avoimin mielin. Baarissa juominenkin on liian kallista minunlaiselle opiskelijalle [pohjat siis juodaan muualle, kuten autossa (<-taitaa olla ehkä laitonta nykyään, kun sellaista olen joskus joltakin kuullut) tai asunnolla). Pokaaminen baarissa...jätän kommentoimatta.

Mainitsemisen arvoisia on kylläkin paikalliset räkälät, mitkä ovat kylläkin myös nuorison suosiossa kun niissä on karaoke-mahdollisuus :D - kaverit on käynyt montakin kertaa hyvällä ja vähän heikommallakin tuloksella laulamassa ja minunkin olisi pitänyt käydä 18. vuotissynttäri baarikierroksella laulamassa, mutta tultiin paikalle liian myöhään.

Ihan tietona teillekin, että tässä kaupungissa on 8 baaria, joista neljä on iäkkäämmille tarkoitettu (paljon juoppoja) pikkukoloja (ts. räkälöitä) ja loput neljä on sitten "nuorekkaampia", kalliita ja minusta pieniä tapauksia, joista yksi on kumminkin K-21 vkl. Näistä neljästä kumminkin yksi, irkku-baari, on sitten hieman tyylikkäämpi kuin muut.
 
Käyn baareissa humaltumassa muuten vain.

Tampereella ei oikein ole minulle sopivaa yökerhoa. Ainoa, joka tulee kysymykseen, on Doris, mutta sekin on ahdas ja melkoisen nuhjuinen paikka. Varsin epämukava. Tosin sellainen se on aina ollut, ja varmasti tulee aina olemaan. Minä kyllä pistäisin remonttiin. Musiikki on hyvää (alternative-/kitararock), eikä asiakkaat ole turhan nuoria, kuten YO-talolla - joka muuten voisi ollakin ihan hyvä paikka. Siellä soi kyllä selkeästi huonompi musiikki. Varsinkin Talolla musiikki soi liian lujaa, joten tanssilattiaa kiertävillä pöytäpaikoilla ei juuri seurustella. Eikä Pankin puolella, jossa musiikki ei siis häiritse, saa polttaa.

Täydellinen yökerho minulle olisikin sellainen, jossa soi taustalla jotain synkkää kitaravetoista tai muuten hyvää musiikkia (kaikki pirteä olisi ehdottomassa pannassa), pöydissä olisi aina tilaa (ainoa, joka saa olla täysi, on lasi), ja henkilökunta tarjoilisi pöytiin. Tupakointi olisi ehdottomasti sallittu.

Mutta koska tuollaisia ei juuri löydy, minut löytää useimmiten joko Artturista tai sitten sieltä Doriksesta. Parempi nekin kun ei mitään.
 
Minä käyn paikallisessa teinihel****ssä vain sen takia että sielä on paras tassimusiikki. Dokaamista tai pokaamista ravintoloissa en ole harrastanut vuosiin ;)
 
jalokuusi sanoi:
Kun viime tammikussa sitten täytin kahdeksantoista, niin sukulaiset sekä kaverini olivat, että baariin nyt heti kipin kapin. Olin, että mitä ihmettä en minä todellakaan halua. Ei ole oikeastaan baarit koskaan minua kiehtoneet millään tavalla.

Sama täällä. Varsinkin kaverit olivat vahvasti baari- linjalla. He pitivät lähestulkoon itsestäänselvyytenä, ainoana vaihtoehtona, sitä että kun täyttää 18, niin ensimmäisenä on mentävä baariin. Muita vaihtoehtoja ei ole. On vain baari ja sillä selvä.

Kuitenkin vaikka minulla ei baariin/yökerhoon mikään hinku ja kiire ole koskaan ollut niin on sitä silti tullut käytyä useastikin poikaystävän kanssa yhteisten ystävien mukana baarissa. Tykkään tanssia erittäin paljon mutta kun porukalla lähtee iltaa viettämään olisi myös mukava pystyä juttelemaan ja kuulemaan mitä toinen sanoo mutta Sandraan sitä ollaan silti aina päädytty. Kieltämättä se on varsinainen teinimesta mutta kun kaverit ovat varsinaista bailaaja porukkaa, miespuoliset mukaan lukien, niin vaihtoehdot ovat vähissä. Muutaman kerran ollaan istuttu iltaa jonkun kotona ja juteltu ja kuunneltu hyvää musikkia sopivalla voimakkuudella ja se on ainakin minun mielestä ollut paljon mukavampaa verrattuna baarikertoihin.

Eli baarissa olen lähinnä käynyt ihan muuten vaan tyyliin hyvässä seurassa. Tietysti muutamat drinkit tulee yleensä tilattua oli ne sitten alkoholittomia tai ei. Kaverit ovat myös aina ostamassa ja tarjoamassa ja juovat väliajoin hieman liikaakin ja sitten loppuilta meneekin muiden parisuhdesotkuja selvitellessä. Alkoholi ei todellakaan ole kaikkien juttu ainakaan liikaa nautittuna. Siinä menee vaan samalla muidenkin ilta vähän pieleen mutta useimmiten hauskaa on ollut. Voisikin olla ihan hyvä idea mennä seuraavalla kerralla jonnekin muualle kuin Sandraan että juttelukin onnistuisi. Muuten paikka on ihan siisti ja mukavan oloinen mutta melkein aina tupaten täynnä ja niin kuin on varmasti tullut jo ilmi, musiikki on liian kovallaan keskustelulle.
 
Ikäähän minulla ei aivan vielä ole edes tarpeeksi baareissa roikkumiseen, mutta eipä tuo haittaa. Vähän alle puoli vuotta tässä on siihen kun 18 täytän ja minua ei voisi vähempää kiinnostaa se hössötys menenkö baariin jne. Ei, minä en aio mennä baariin. En vaikka synttärini sattuvatkin perjantaille. Jos nyt ihan välttämättä haluaisin juoda jotain, tekisin sen kotona tai jonkun ystäväni luona. Toki baariin voi mennä katselemaankin ihmisiä, mutta näen kyllä tässä ihan lähinurkillakin tarpeeksi humaltuneita ihmisiä. Joten pitäydyn tuossa en ikinä vaihtoehdossa. Kiertäkööt muut ihmiset baarit minunkin puolestani.
 
Jos menen johonkin juottolaan, niin yleisin syy siihen on varmaan se, että menen jollekin keikalle. Turun Klubissa (ent. Säätämö) ja sen vieressä sijaitsevassa Bar Shadowissa on tullut varmaan eniten notkuttua. Keikoilla viihdyn kyllä erinomaisesti, samanhenkistä porukkaa ja hyvää musiikkia.
Pelkän dokaamisen/pokaamisen takia en ole koskaan baarissa käynyt. Ne on hoidettu jossain aivan muualla ;)

-Ville
 
jalokuusi sanoi:
Kun viime tammikussa sitten täytin kahdeksantoista, niin sukulaiset sekä kaverini olivat, että baariin nyt heti kipin kapin. Olin, että mitä ihmettä en minä todellakaan halua.

Minä kun täytin 18-vuotta lähdin samana iltana The Miittiin :) Baariin menin vasta sitten paljon myöhemmin. Ei minuakaan juuri koskaan ole baaritouhuilut kiinnostaneet. Kuten muutama onkin jo maininnut, kaikkea sitä mitä baarissa voi tehdä, voi tehdä myös kotona (ja usein ehdottoman paljon halvemmalla). Olen julistautunut myös asbolutistiksi (huomaa ero absolutistiin) eli juon kyllä, mutta kohtuudella. Pienessä hiprakassa olen ollut, kunnon humalassa en koskaan. Baarit eivät siis oikein tältä pohjalta iske.
Joskus tekee mieli tanssia ja silloin harvoin työnnän nenäni baariin. Muutenkin baarejen suurin tarkoitus on omalla kohdallani jutella ystävien ja tuttujen kanssa. Hillitty musiikki on tällöin ehdoton tekijä.
 
Vaikken nyt ihan täysi-ikäinen olekaan, vastaan silti.

Itse en ole koskaan nähnyt baareja sinä pelastavana Nirvanana jonne on PAKKO mennä täytettyään sen 18 (ja käytyään sitä ennen pari vuotta kaverin henkkareilla / tuurilla sisällä). Kun en liian paljon alkoholista välitä, vaikken ihan absolutisti olekaan, ja tupakansavu ja tanssimusiikki tuottavat vain ärtymystä, en ole suuren suurta tarvetta kokenut käydä baareissa. Ja turha sanoa, että "helppoahan se on alaikäisenä moralisoida, odotahan kun poeka pääset miehen ikään" , koska ainakin Savonlinnassa tuntuu pääsevän joltiseenkin helposti sisään vaikka pari vuotta nuorempanakin. Ja samaa olen nähnyt muuallakin, ulkomaista puhumattakaan.

Toki 18 täytettyäni käyn yksillä paikallisessa baarintyngässä sukulaisien iloksi, mutta siihen se varmaan jääkin. Rahaa vain menee ja jos sosiaalinen elämäni vaatii säännöllisiä baarikäyntejä, ei kaikki ole mennyt nappiin.
 
Minä menen baariin humaltumaan muuten vain, niinkuin Silttis jo sanoikin. :) Baarilla ei loppujen lopuksi ole niin kauheasti väliä, kyllä sitä tulee kavereiden kanssa käytyä paikallisissa tanssikaraokeiskelmäbaareissakin, jos ollaan alkuviikosta liikenteessä eikä mikään muu paikka ole auki. Kaikista parhaita ovat semmoiset baarit, missä soi hyvä musa, ei liian kovalla, niin että siellä voi puhua ja fiilistellä (Havana Porissa ja Yano Järvenpäässä). Kamalimpia on sitten semmoiset jumputijumputi-paikat.

En minä kyllä baariin (yleensä) mene pokaamaan. Se on jotenkin niin vammasta puuhaa.
 
Vammaista eli ei, ja vaikka itse en sitä luonteestani johtuen harrastakaan, niin en ainakaan pistäisi pahakseni jos minua tultaisiin baarissa pokaamaan! :mrgreen:
 
Ylös