Parhaimmat coverit

Kointähti

Koala on steroids
Ketju ei esittelyitä kaipaa, joten tykittelen heti Venomia käyttäjä Krakenpinen tulkitsemana. Musiikkivideossa otteita kirkon valistusfilmistä Saatana kutsuu minua.
 
Venom, tuo kasarinuoruuteni kohubändi jonka kaikki tiesivät mutta jota kukaan ei oikeasti kuunnellut paitsi ne pari saatanajutuista kiinnostunutta poikaa (joista toinen on tänä päivänä tietääkseni TKK:n tohtori ja asuu Kalliossa). Pitäis varmaan joskus tutustua bändin musiikkiinkin 😂

Tähän ketjuun mulla tulee varmaan jatkossa paljonkin asiaa, joten kiitos perustamisesta!
 
Venomin Countess Bathory on korniudessaan yksi lempibiiseistäni, ja ilahduttaa, että yksi lempivokalisteistani, Diva Satanica (mm. ex- Nervosa, Crypta) on tehnyt siitä oman tulkintansa. Näköjään Koi on ollut asialla aikaisemminkin, mutta se on sivuseikka.
 
Kyllähän versitä kreivitärtä täytyy coveroida vähintään vuoden välein! Ehkä Krakenpinen versiota teknisesti edistyneempää menoa. Kuitenkin taiteilijanimi Diva Satanica tuo mieleen suomalaisen Azazel-yhtyeen Lord Satanachian.
 
Kenties tunnetuin cover tästä Leonard Cohenin biisistä, ja nämä Jeff Buckleyn kitaraosuudet opetelleena olen itsekin soittanut ja laulanut tätä versiota vuosia. Tämä video taisi olla yksi niistä kimmokkeista, mikä johti minut lopulta tykästymään telecaster-kitaroihin. Todella traagista, miten Jeff Buckley kuoli niin nuorena, silkan epäonnen takia hukkumalla jokeen. Kukaan ei tiedä, miten paljon loistavaa musiikkia häneltä jäi kirjoittamatta.

 
Last edited:
Ylös