Perustetaan smial

Mic

Kontulainen
Suomen Tolkien-seura
Mikäli olet kiinnostunut smialtoiminnasta ja lähiseudultasi ei löydy smialia, on tämä oikea väylä etsiä saman henkisiä ihmisiä. Laittakaa siis viestiä tulemaan ja toivottavasti saadaan perustettua muutama uusi smial!

Lisää smialeista löytyy täältä.
 
Hei, tehdään smialvastaava-Micin elämä mielenkiintoisemmaksi ja perustetaan smial! Perustetaan saman tien useampia! Toteutetaan se uhkakuva, jota itse pelkäsin toimiessani STs:n smialvastaavana (UKK:ssa mainittu Keijukas on minun liikanimeni Seurassa): muutenkin yhtenäinen, aktiivisesti toimiva porukka päättää ryhtyä smialiksi ja pesee muut mennen tullen pisteidenkeräämisellään. Smialkisavuosi ei ole edes puolessavälissä, joten hyvin ehdimme keräämään mahtimegapisteläjän, jolla voitamme koko kisan. Terveen kilpailun edistämiseksi ei kannata perustaa yhtä Kontu Smialia tuhansine jäsenineen vaan useampia. Minä perustan täten vielä tarkemmin nimeämättömän Lohharismial Ykkösen, johon kutsun muita aktiivisia foorumilaisia ikään, sukupuoleen yms. seikkoihin katsomatta. There can be only one One!

Edit. Ah, considerable lack of enthusiasm. Mikä mättää, ihmiset? Ujosteletteko liittymistä siksi ettette kuulu Suomen Tolkien-seuraan? Ihan turhaan. Kuten smialkisan säännöissäkin lukee, ei-jäseniä mahtuu smialiin 80% eli selvä enemmistö. Vain joka viidennen jäsenen täytyy kuulua Seuraan, kahden hengen smialeissa joka toisen. Minun smialissani ei tarvitse edes kertoa ikäänsä tai sukupuoltaan tai asuinkoloaan...
 
Ei hullumpi idea, Pagba. Mutta mitäpä jos liittyisit etäperiaatteella toimivaan Smial Palantíriin, johon olet muutenkin kovasti myötämielinen, minkä olen ilolla havainnut. Olet aktiivinen, tarmokas ja idearikas henkilö, jollaisia joukoissamme ei ole koskaan liikaa. Tälle foorumille smialimme toiminnan laajentaminen olisi varsin mainio ajatus. :)

Ja sitten:HUOMIO HUOMIO! ONKO FORSSAN SEUDULLA ELÄMÄÄ! Tiedän että ainakin Magic the Gatheringin pelaajia löytyy, ja fantasiakirjojen lukijoita on viljalti. Joten, sikäli kun teitä tältä foorumilta löytyy, olisi kiva saada samanhenkistä sakkia koolle. Ikään,kokoon ja sukupuoleen katsomatta. Voitaisiin pitää jotain pikku miittejä. Tavattaisiin vaikka kirjastossa, tai näin kesäaikaan se Wahreninpuisto siinä kirjaston vieressä kävisi oivasti. Olisimme ikäänkuin Smial Palantírin alaosasto. Ja huom: tämä pelottava smial-sana ei tarkoita mitään jäsenmaksullista yhdistystoimintaa. Ihan vaan vapaamuotoista hengailua siihen malliin kuin olette näillä sivuilla livetoiminnastamme varmaan havainneetkin. Pistäkää viestiä!
 
Siihen se taitaa mennä. Olen ollut smial Morelin etäjäsen, mutta nyt taitaa jäsenyys olla katkolla kun en ole yli vuoteen osallistunut smialin toimintaan millään tavalla. Aikoinani haaveilin nettismialista ja juuri Palantíria suunnittelin sen nimeksi. Siitä projektista ei sitten vain tullut mitään. Tässäkin topikissa vallinnut syvä hiljaisuus haavoitti minua Morgulin veitsen lailla. Olen syvältä haavoittunut eikä se haava koskaan parane. Snif. Whine, whine.
 
Pagba sanoi:
Olen ollut smial Morelin etäjäsen, mutta nyt taitaa jäsenyys olla katkolla kun en ole yli vuoteen osallistunut smialin toimintaan millään tavalla.

Tämä on sitten joku kohta Morelin säännöistä jota en muistakaan? Ei Morelista pääse eroon vaikkei osallistuisikaan toimintaan! Jäsenmaksun kun kerran maksaa on kiinni Morelissa ikuisesti! Haa! *suupielet alkavat vaahdota* Varsinkin jos on ns. juonut jäsen! Pois ei pääse! (Postituslistalta tosin pääsee pois, mutta rahoja ei palauteta.)

Hm, se toinen kahvikupillinen taisi olla liikaa... ja tällaiset viestit eivät ainakaan edistä sitä, että joku haluaisi ehkä liittyä Moreliin... pahoittelen.
 
Ksu tuossa pelottelee ilkeyttään. Olen ennenkin ollut kaksoisjäsenenä smialeissa, viimeksi sekä Morelin että Thorondorin jäsenenä. Thorondorissa toimin smialkisaraportoijana eli yritin tuloksetta viedä vanhalta smialiltani voiton kisassa. Ehkä tuo vuoden aikana aktiivinen -sääntö koskee vain Morelin postituslistaa. Morelilla ei siis todennäköisesti olisi mitään kaksoisjäsenyyttäni vastaan tälläkään kerralla.
 
Ei tosiaankaan, Morel on jo vuosikaudet ollut täynnä kaksoisagentteja, eli ihmisiä, jotka ovat kuuluneet ensin johonkin muuhun smialiin ja sitten liittyneet Moreliin ja/tai päinvastoin. Useampaan smialiin kuuluminen käsittääkseni on sallittua ja jopa suotavaa. Joten ei huolta! :)
 
Ruotsinkielinen smial

Mikäli riittävän paljon kiinnostusta on, niin olisin halukas perustamaan (tai joku muu perustaisi) ruotsinkielisen smialin. Olen muutenkin kiinnostunut saada enemmän yhteyttä ruotsinkielisiin Tolkien-faneihin Suomessa.
 
Helsingissä kuulemma on jokin smial, mutta koska siitä ei saa nopean nettisurffailun tuloksena tietää muuta kuin nimen, niin kysyisin, että löytyisikö Helsingin seudulta halukkaita perustamaan aktiivisempaa smialia? Toiminta voisi käsittää lauta- ja roolipelejä sekä metsäretkiä ja vaikka mitä hupsua mitä keksitään. Olisi hauskaa löytää smialiin ihmisiä. :)
 
Me Luumäen kontulaiset olemme ruvenneet kaikessa hiljaisuudessa puhumaan omasta pikku smialista. Toistaiseksi mahdollisiksi jäseniksi on ilmoittautunut tähän mennessä viisi henkilöä(jos olen pysynyt laskuissa mukana). Meillä on kaikki vielä aika pahasti kesken kun ei ole päästy irl kasvokkain keskustelemaan asiasta, mutta ajatuksena olisi pitää yhteisiä elokuva iltoja, luku projekteja ja ehkä piknikkejä tms.
Kunhan saadaan pidettyä jonkinlainen "perustamiskokous" niin laittelen lisätietoja.
Jos kiinnostus heräsi niin yksäriä vaan tulemaan.
 
Heh, uutta smialvastaavaa eli allekirjoittanutta ainakin kiinnostaa. Perustamiskokoushan saa olla niin epävirallinen kuin ihmisiä huvittaa: smialit eivät useinkaan järjestäydy kovin muodollisesti. Parista asiasta kuitenkin haluaisin päätöksen: osallistuuko smial Seuran smialkisaan ja jos osallistuu, niin kuka ryhtyy raportoijaksi?
 
No kunhan nyt saataisiin en sin tämä pieni perustajaporukka kasaan ja saataisiin keskusteltua nimestä, toiminnasta ja muusta. Ilmoittelen kyllä asiasta sitten kun tosiaan tiedän enemmän.
 
Smialtoiminnasta pääkaupunkiseudulla kiinnostuneet voisivat rohkeasti pistää minulle viestiä, niin saisi vähän kartoitettua kiinnostuneiden määrää ja voisi keskustella smialin toiminnasta ja kaikesta muusta. Toisinsanoen jos olet esimerkiksi kirjojen, pelien, leikkien, retkien, erilaisten Tolkien-juttujen tai vaikkapa ruuan ystävä ja sinulla on tylsää tai yksinkertaisesti vain kiinnostaisi saada lisää tekemistä, leikkikavereita tai hauskoja kokemuksia, niin me smialissa voimme auttaa. [22] Ehkä joskus syksymmällä voisi ollakin jo smiali pystyssä.
 
Ylös