Pesäpallo

Sareth

Kontulainen
Suomen kansallispeli pesäpallo/boboll/Finnish baseball.

Ehdottomasti jotain parasta! Rakastan kyseistä lajia koko sydämestäni! Olen harrastanut pesäpalloa jo noin kymmenen vuotta. Löytyykö täältä muita pesiksen pelaajia kautta seuraajia?
Kertokaa omia mietteitänne että saadaan keskustelua aikaan! =)
 
Minulle, kuten useimmille muillekin, pesäpallo on tuttua lähinnä koulun liikuntatuntien kautta. Meidän kouluissamme, tai siis minun kouluissani - niin ylä- kuin alakoulussakin - pesäpalloa pelattiin aina keväisin, ehkä se vaikuttaa osittain mukaviin mielikuviin lajista. Alakoulussa perinteenä oli keväällä pitää vitoset vs. kutoset- ja kutoset vs. opettajat-pelit. Opettajien joukkueessa oli pitkään kaksi oikein taitavaa pelaajaa, joiden keskenään temppuilua ja hämyttelyä oli hauska seurata.

Mukava pelihän se on, vaikka liikuntatunneilla tuntui olevan paljon seisoskelua. Osaavalla peliporukalla meno olisi varmasti erilainen. Vasemman käden räpylöitä ei meinannut tunneilla löytyä. Muutenkin hankalaa oli valita räpyläkäsi, kun itselläni vasen on vahvempi sekä heittämään että ottamaan koppia.
 
Täältä löytyy pesäpalloilija! Olen kyseistä lajia harrastanut seurassa kuusi vuotta. Kesät ovatkin menneet lähinnä pesäpallon parissa, kun omat pelit ja treenit, siskon pelit ja tuomaritoiminta syövät aikaa varsin tehokkaasti. Silti en luopuisi lajista.

Pesäpallo kiehtoo monipuolisuutensa vuoksi enemmän kuin mikään muu palloilulaji. En ole koskaan paljoa perustanut pallon perässä juoksemisesta tai maalien/korien tekemisestä.

Itse pelaamisen lisäksi seuraan miesten superpesistä (tietysti omaa seuraa kannattaen). Itä-Länsi -pelit ovat myös pakko nähdä - listalla. Kahdesti olen nähnyt tapahtuman paikan päältä, mutta ikävä kyllä tänä vuonna en pääse katsomaan.

Ja toki erään tutkimuksen mukaan pesäpalloilijat ovat keskimäärin älykkäämpiä kuin muiden lajien harrastajat. :D
(Okei, tämä tieto on peräisin valmentajan suusta, joten todenperäisyydestä en tiedä, mutta onhan pesäpallo älypeli.)
 
Itsekin seuraan pesäpalloa myös kentänlaidalta esimerkiksi siskoni peleissä, mutta myös superpesistä televisiosta ja netistä seuraan tuloksia.
Oma suosikkiseurani Nurmon Jymy ei oikein ole pärjännyt =(

Oman kotikuntani joukkue pelaa ykköspesiksessä ja on Nurmon farmijoukkueena (Ykv)

Olen huomannut että pesäpallon pelaajat ovat paljon järkevämpiä (vrt. jääkiekkoilijat) (en halua loukata jääkiekkoilijoita)
Onhan pesäpallo herrasmieslaji jossa kaikenlaista fyysistä kosketusta ja aggressiota yritetään välttää.
Jos saan kysyä,Tha mikä on oma seurasi? =)
 
Itse seuraan Superpesistä jonkin verran. Isäni on joskus pelannut Ykköspesistä joten vaativa opettaja löytyy. Aina välillä pelaillaan.

Kannatan Vimpelin Vetoa koska isäni on sieltä kotoisin ja käymme paikkakunnalla säännöllisesti. Saarikenttä rulettaa.. ja tunnelma on aina erittäin innostunut ja kiihkeä. :grin:
 
Itsekin olen tuolla saarikentällä pelannut joskus junnuvuosina. Vaativia vastuksia on aina löytynyt. =D
Tunnelma on tosiaan aina katossa ;) Viimeksi taisin olla siellä toissa vuonna kun pelasin miesten piirisarjan joukkueessa. Turpiin tuli =D
 
Ylös