Pieniä, suuria ja kaikenkokoisia ilonaiheita

Profiiliviesti
Keskustelu on suljettu.
Nopea, ilmainen wifiyhteys hotellin respan lähellä. Aamulla muuan rouva istui penkillä ulkopuolella ja käytti iPadiaan. Nyt siihen kohtaan paistaa aurinko kun varjossakin on +34 astetta.
 
Tänään on ollu useampiakin hyviä asiakaspalvelijakokemuksia. Hämeen linnassa, Länsiautossa, luontaistuotekaupassa ja ihan ok tyypit myös terveyskeskuksen ajanvarauksessa ja katsastuskonttorilla.
 
Suunta 12, Järvi-Suomen partiolaisten leiri, Puumalan Pistohiekassa, Saimaan rannalla....

Olen toisin sanoen seuraavat 12 päivää poissa täältä. Siellä ei ole nettiä, ei tv:tä, ei mitään! Vain mukavat partiokaverit ja hyttyset! ;)
(*linde vaipuu horrokseen..* "zz..zz...")
 
Metsittyminen ja täydellinen netistä ja koneista irrottautuminen pitäisi jokaisen tehdä vähintään 1-2 kertaa vuodessa. Ainakin muutama päivä täysin elektroniikan saavuttamattomissa ehkä kännykkää lukuunottamatta. Ja kännykällähän ei sitten selata nettiä ja lueta sähköposteja vaan ainoastaan voidaan soittaa tai tekstata jollekin jos on jotain oikeaa asiaa ;)
 
Uudet, päheen siistit ja erimukavat lenkkarit, vihdoinkin tyyppaamani Daim-Fanipalat ja Terry Pratchettin Yövartiosto. Eli kaiken kaikkiaan leppoisan laiska päivä vailla tärkeää tekemistä. Kämppiskin palasi muutaman päivän reissultaan kotiin, mutta pakkaa nyt naapurihuoneessa ensi viikolla tapahtuvaa muuttoaan varten \o/
 
Olen vihdoin ja viimein saanut jatkettua perinnettä, että vanhempi sisko tutustuttaa pikkusiskonsa Keski-Maahan. Nyt meidän perheemme kaikki lapset ovat lukeneet jonkun Tolkienin tekeleen. Vielä kun saisi pikkusiskon lukemaan Tarun, mutta se toive saattaa toteutua vasta piiiitkän ajan päästä, sillä Hobitti on tällä hetkellä pisin kirja, minkä hän on lukenut. Olen myös alkanut suunnitella Hobitin ensi-iltaa varten pukua, mutta 180 senttinen hobitti olisi aikasen omituinen näky, haltia on jo minun osaltani tehty ja nähty ja tuhottu ja partaa en laita, joten ehkä joku Tarun pahis olisi sopiva. Tai sitten tulen pussi päässä ja hirttonaru kaulassa.
 
Kokeile olla Smaug ;) Maalaat kasvoihin ja käsiin suomut, hankit käärmeennahkakuvioiset saappaat ja tuunaat jostain takista sellaisen että värit sopii, on jotain siipiä kuvaavaa ja jatkuu kangassuikale hännäksi ;) Tai sitten Beorn. Karhun talja vaan niskaan.
 
Mukavan tuulinen päivä ollut tänään. Kolmenkymmenen asteen helle tuntuu heti siedettävämmältä tuulenvireen kanssa. Tänään olimme vesipuistossa. Liu'ut jäivät testaamatta, joten nyt ei ole kolhujakaan. Mikäs sen mukavampaa?
 
Parin viimepäivän kelit on ollut kohtuullisen mukavat. Pääsin käymään frisbeegolfradalla. Kadotin tosin yhden kiekon, mikä on sinänsä harmillista. Toisaalta kiekko oli jo vanha, kulunut ja hieman huonossa kunnossa, ja sen katoaminen tavallaan pakottaa hankkimaan uuden tilalle, se kun oli kolmesta omistamastani kiekosta ainoa driveri. Eli hieman kaksijakoiset fiilikset, vaikka ei tuon kiekon katoaminen saa kuitenkaan suuta mutrulle. Ja sitten vielä latasin koneelle pari biisiä huuliharppumusiikkia.

Lisää pukuehdotuksia Athrylialle:
Pukeudu kotkaksi ja hanki jonkin näköinen köysirata, jonka avulla voi tehdä näyttävän sisääntulon. Sitä voi hyödyntää myös jos päätyy Smaugiksi, tosin silloin pitäisi ehkä kehitellä jonkinlaista pyrotekniikkaa siihen kylkiäiseksi.
Hieman helpommin toteutettava vaihtoehto olisi haltioiden tyrmistä pakeneva kääpiö, ei tarvitse kuin hankkia jostain sopivan kokoinen tynnyri.
 
Saisikohan Smaug pukuun liitettyä jonkun ledisysteemin vaikka hampaiden taa että saisi vähän tuliefektiä...

Laten kanssa leikkiminen on kivaa.
 
Smaug on kieltämättä loistava ehdotus. Onneksi ei tarvitsekkaan käyttää viimeistä oljenkorttani, joka olisi ollut isosiskon vanha Noitakuninkaan asu, josta ei ole juurikaan mitään jäljellä (ja se olisikin samperin kuuma, lyhyt ja painava). Kiitän ja kumarran.
 
Ilonaiheeni: Lathronin minulle tekemä eeppinen kameralaukku. (Jota en todennäköisesti vielä viikkoihin saa omiin kätösiini, mutta kuvissa se vaikuttaa uskomattoman hienolta.)
 
Heinäkuun hiljaisuus työpaikalla. Olen saanut rauhassa raivattua kaikki aulan viisi kaappia ja neljä laatikostoa plus pöydänpäälliset kaikesta turhasta roinasta, jota syvemmälle kaappeihin kaivautuessa osoittautui kasautuneen vuodesta 2003 asti. Kukaan aiemmista respoista ei vissiin ole kaivannut vähemmän täyteenahdettua työympäristöä, kun kaikki ikivanhat puhelinluettelot ja postin hinnastotkin ovat saaneet rauhassa kasautua sikin sokin sinne, minne nyt milloinkin on jotain sattunut säilöön mahtumaan. Vaan nytpä täällä mahtuu olemaan ja työskentelemään ihan eri lailla =)
 
Jos FDL:n aktivistit eivät saaneetkeen toteuttaa fasistista luontoaan viikko sitten Tampere Pridessa, ei monikultturellin musiikin ystävillä ollut tänään sen helpompaa Tammelantorilla. Mikko Alatalon sanoin.
 
Mitä mitä mitä? Mistä lähtien Supon raportit ovat olleet julkista tietoa? Toki minua ilahduttaa, että Supo pitää silmällä kädet toisten taskuihin ujuttavia vo- hobitteja. :)
 
Kointähti sanoi:
Mitä mitä mitä? Mistä lähtien Supon raportit ovat olleet julkista tietoa? Toki minua ilahduttaa, että Supo pitää silmällä kädet toisten taskuihin ujuttavia vo- hobitteja. :)

Kyseessä näyttäisi olevan tuollainen taustatutkimus, jossa pyritään ymmärtämään nimenomaan aikaisemmin keskustelemastamme ns. anti-jihadistisesta liikkeestä.
 
Näimme Pichun knassa eilen perhoskirjan mukaan Suomessa hyvin harvinaisen häiveperhosen. Tosin kuolleen sellaisen, mutta häiveperhosen kuitenkin. Ja se oli kollut keskelle tietä siivet kauniisti levällään, niin että saimme rauhassa ihailla sitä muurahaisten organisoidessa raadonsiirto-operaatiota.
 
Pitkällinen takaa-ajo on päättynyt ja viesti/päivä -taso on saavutettu. :1420:

Viestejä yhteensä: 1 080 (1 viestiä päivässä | 1.38 prosenttia kaikista)

edit: Viestien top100-kirjoittajista ainoastaan Jaamar on edelläni viestejä/päivä -tilastossa. Pidähän varasi, pikkulohikäärme!

[video=youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Czwf20onM1A[/video]
 
Profiiliviesti
Keskustelu on suljettu.
Ylös