Pieniä, suuria ja kaikenkokoisia ilonaiheita

Kyllä nyt on kiva olo. Vetämäni pyöräily- ja luonto-opastus Ruissalossa onnistui hyvin ja sain viimeisen näyttöni (ja ylipäänsä viimeisen opintojen suorituksen) pakettiin. Kelikin suosi ulkona oleskelua. Huomiseksi on luvattu jo paljon koleampaa. Pyöräilykilometrejä kertyi tälle päivälle sellaiset 40 mikä on sopiva potti yhdelle päivälle. Minulla on lintutieteellisen seuran kaukoputki lainassa maanantaihin saakka, joten voin hyödyntää sitä vielä huomenna, jos sattuu huvittamaan. Ja ellei huvita, niin voin lojua sohvalla ja katsoa monta white collarin jaksoa putkeen.
 
Popcultissa vietetty viikonloppu oli aika hieno. :) Paljon upeita asuja ja hillittömästi fanikamaa ja koruja ja mitä lie muuta eeppistä. :heart: Nyt on hyvä jatkaa ensi viikolle ja pääsykokeisiin.
 
No niin. Yksi iso romukasa sentään poissa selästä. Nyt pitää vaan jaksaa olla hengissä seuraavat 7 vuotta.
 
Sain työhaastattelukutsun ensi torstaille ja näiden työhaastattelujen piti alkaa vasta kesäkuun puolessa välissä, joten olen hieman hämmentynyt, sillä puhelimessa sanoi, että he täyttävät paikan heti oikean henkilön löydyttyä. Työmatkakaan ei ole mikään paha, sillä sinne ajaa n.20-30min riippuen ruuhkasta. Olen suorastaan innoissani, sillä työpaikka olisi asiakaspalvelupuolelta! :)
 
Löysin poikkeuksellisesti uusimman verokorttini - vain puoli tuntia sen jälkeen, kun olin löytänyt viime vuoden verokorttini! :D Tämä menee muuton piikkiin, mutta voisin oppia joskus pitämään helposti saatavilla tuoreinta kappaletta.
 
Ari Peltosen oma lista Radio Helsingissä. Linkistä voi kuunnella ohjelmia. Nyt on lautasella 10.3. äänitetty show, jossa soitetaan mm. Dirlandaa väärinpäin. Kohta tulee Paranoid ja Sandstorm...
 
Olin aivan järkyttävän jännittynyt koko päivän ja viime yön tämän päiväisistä musiikkiteatteri-ja musiikkilinjan pääsykokeistani, jotka eivät todennäköisesti edes vaikuta tulevaisuuteeni millään tavalla. Ajattelin jopa, etten pysty esiintymään. En voinut sanoa isälleni edes kiitos kyydistä koulun pihalla, koska pelkäsin, että murrun siihen paikkaan. Tarpeetonta sanoakaan, että vihaan pääsykokeita. Sitten astuin sisälle lukioon ja yhtäkkiä jännitys katosi jonnekkin taka-alalle. Koko pääsykokeeni olin täysin kontrollissa, minulla oli täydellinen peace of mind. En tiedä, kuinka täydellisesti se meni, mutta hyvin ainakin. Sain hyvää palautetta. En mielestäni mokannut sen kummemmin. En tiedä, mistä tämä äkillinen rauha tuli, mutta tervetuloa toistekin!
 
Sain tänään tehtyä yhden äänityksen, jota olen odottanut jo vähän aikaa, milloin saan siihen mahdollisuuden. Hauskaa oli ja saatiin kaikki purkkiin melkeinpä ensimmäisellä otolla. Jeij!
 
Muuton voi sanoa päättyneen, kun huolsin pyöräni ja ajoin sen keskustasta nykyosoitteeseeni, minkä jälkeen muuttofirma haki loput 39 muuttolaatikkoa. Komea oli ajosää, mutta hikosin kuin porsas huolimatta kelin viileydestä. Nyt voisi kuitenkin yrittää hyötyliikkua pyörällä mahdollisimman paljon, kenties jopa käydä huviajeluilla - kunhan ensin lihakset tottuvat ja kunto kohenee, missä voikin mennä tovi.
 
Luin linkin. Mitä terapiaa se semmoinen on, missä terapeutit tekevät mitä lystäävät ja terapioitava on täysin näiden armeliaisuuden varassa? :wtf:
 
Noniin. Ensimmäisistä pääsykokeista selvitty kunnialla ja nyt olen matkalla toisiin. Ne ovat vasta huomenna mutta en luota liikennevälineisiin tarpeeksi jotta voisin matkata aamulla ennen kokeita.
Vähän outo olo johtuen stressin määrästä mutta enköhän tästäkin selviä.
Pupukahvilassa oli paljon ihania pehmoisia otuksia ja se kyllä auttoi pääsykoeahdistukseen paljon. :heart:
 
Työhaastattelu meni hyvin ja olo on todella rentoutunut. Ei haittaa, vaikken saisikaan paikkaa, sillä haastattelu itsessään oli erittäin mukava. Työ kuulosti paljon haastavammalta kuin varmasti olikaan, sillä tuntui, että he paisuttelivat kaaosta nähdäkseen reaktioni. Sain tänään uunituoreita sämpylöitä maatilalla ja pääsin pitkästä aikaa puuhaamaan isännän kanssa :)
 
Taas sain itseni kiinni itseni ylityöllistämisestä. On lauantai. Lähdin aamulla ennen yhtätoista kouluun Bohemian rhapsody ja prinsessa-treeneihin, sillä ensi viikolla on konsertti. Matkustin sieltä suoraan päälle kolmen tunnin treenien jälkeen toisiin päälle kolmen tunnin treeneihin, tällä kertaa teatteria. Erittäin aktiivisten ja liikkuvien treenien päätteeksi kävelin kotiin, huolestuin, että viikon päästä olevalla keikallamme ei ehkä ole yhtään yleisöä, kun se olikin eri paikassa kun olin kuvitellut. Sitten treenasin niitä kappaleita. (Soitamme sielläkin Bohemian Rhapsodyn, joskin ilman ooppera-osaa ja saan soittaa kitarasoolon pianolla, kyseessä ei ole mikään ihan helppo pätkä.) Sitten treenasin muuta. Ja sitten katsoin kelloa ja tajusin, etten ollut syönyt kymmeneen tuntiin. En ole vieläkään tyytyväinen kaikkeen siihen, mitä treenasin, mutta ilokseni tajusin tämän. On viikonloppu, ensi viikosta tulee yksi elämäni stressaavimmista ikinä, ja olen sulavasti tehnyt teatteria ja musiikkia kahdeksan tuntia. Olen myös buukannut itselleni ylimääräiset tanssitreenit huomiselle teatterin lisäksi, vaikka on äitienpäivä. Ja pitäisi lukea kolmiin kokeisiin. Ja harjoitella kolmea eri konserttia/keikkaa varten. Ja levätä, sillä näiden lisäksi ensi viikolla on myös viidet kolmen tunnin teatteritreenit. Ja levätä!

Vanhempani sanovat usein, että olen laiska. Joissain asioissa se taatusti pitää paikkansa! Joissain asioissa ei todellakaan.
Nyt yritän unohtaa epätäydellisyyteni ja chillata vähän.

Edit. Nah, menin treenaamaan tanssia. Syön ihan pian!
 
Last edited:
Toiset pääsykokeet menivät toissapäivänä myös hyvin, ainakin luulen niin. Ainakin se essee meni varmaan parhaiten ikinä. Tänään pitäisi juosta johonkin kauppaan ostamaan lakki mutta saa nyt nähdä koska on äitienpäivä ja sitä pitäisi juhlistaa myös. Neljät kokeet jäljellä ja enää kaksi täyden kiireen viikkoa. Jei.:)
 
Portugalin voitto euroviisuissa.
Siitäkin huolimatta, että jätin koko finaalin katsomatta (toista semiäkään en katsonut).
Suomen hienon Blackbirdin tippuminen oli sen verran kova pettymys, että teki mieli heittää koko viisuilla vesilintua: tyydyin boikotoimaan katsomista.
Portugalin voitto oli musiikin voitto. Pelkkä shöyv ja muut älyttömyydet sekä perinjuurinen tavanomaisuus jäivät taakse.
Sekin tieto lohdutti, ettei Suomi jäänyt seminsä pisteissä ihan peräpäähän, vaan oli 12. eli vain kahden sijan päähän finaalista.
 
Ylös