Pieniä, suuria ja kaikenkokoisia ilonaiheita

Ekaa kertaa puolen tunnin automatkaa kauempana kotoaan yöpyvä kummityttö kahdeksan vee vaikutti viihtyvän hyvin Tampereen vierailullaan ja tehtiin paljon kivoja juttuja yhdessä (seinäkiipeilyä, koiran kanssa leikkimistä, Särkänniemeä).

Töissä on etätyömahdollisuus, eli ei tarvinnut mennä tunkkaiselle ikkunattomalle toimistolle tänään vaan naputtelin sähköposteja ja koordinoin projekteja ihan kotoa käsin. Ja lounastauolla sain istuskella takapihalla koiran kanssa. :)

Takapihalla kasvaa juttuja ja tulee hyvä mieli, kun käy kurkkimassa niiden kasvua. Myös olohuonekurkkuun on ilmestynyt ensimmäiset raakileet.
 
Saan soittaa hyvien ystävieni häissä Star Wars: Main Themen loppumusiikkina uruilla. Nyt täytyy löytää Helsingistä äkkiä joku kirkko, jonka kanttori uskaltaa päästää minut urkujen kimppuun.
En kulje enää yksin. <3
Tänään on Rock The Beach Hietaniemen uimarannalla. Odotan innolla pääesiintyjänä olevaa Foo Fightersia. He ovat viimeksi kuusi vuotta sitten olleet Suomessa esiintymässä. Keikasta tulee varmasti mahtava!
 
Lappi! Viimeisten viikkojen aikana mielessä on pyörinyt vain masentavia ajatuksia joista en jostain syystä ole osannut päästä irti, mutta tutuista maisemista pois pakeneminen edes hetkellisesti Kuusamon luontoon sai muodottoman suuriksi paisuneet murheet palaamaan oikeisiin mittasuhteisiinsa - oikeastaan ihan pieniksi ja turhiksi. Hyvää mieltä ja odotusta aiheuttaa myös lähestyvä ilosaarirock ja monen vuoden jälkeen tärpännyt kesätyö. :)
 
Missäpäin Kuusamoa viipotat? Minä olen tällä hetkellä Rukalla ja pyörin autoineni (vaikka se ei teknisesti ottaen olekaan minun) ympäriinsä tällä alueella. On hienon näköistä ja mukavaa vain oleskella hetken. Juhannuskin on kohta ovella. :)
 
Juumassa, Oulangan kansallispuisto ja karhunkierros tuli katsastettua (minulle ensimmäinen kerta, vaikka muille matkassa olleille läheisille vähintäänkin kolmas :grin:) Illalla jo takaisin savossa. Möhöh... olisin kyllä voinut harmaasta säästä huolimatta viipyä pidempäänkin. Mutta jospa juhannuksena nyt ainakin paistaisi. :)
 
Tänään alkaa taas yksi seikkailu, kun lähdetään kohti Lemmenjokea. Luvassa on vilpoista ilmaa ja ilmeisesti sadettakin, mutta se juttu on maisemanvaihdos minkä takia sinne mennään. Lemmenjoki on metsälappia, missä korkeuserot ovat kaltaiselleni käsivarren- (= Tosi Lappi) kävijälle melko vaatimattomia. Suomen luonto on iso ilonaihe ja syy minkä vuoksi tänne meille tulee turisteja Kiinasta asti.
 
Muutama päivä sitten sain itkeä useammalta vuodelta kertyneitä itkuja. Siitä lähtien sydän on ollut kevyempi, ja tunne on tullut vähän enemmän jäädäkseen. En pysty muistamaan, milloin olisi viimeksi ollut näin hyvä olla. Elämä on elämisen arvoista.
Tänään on todella kiireinen päivä, mutta kevyen sydämen takia minua ei stressaa. Olen innoissani että saan asioita tapahtumaan. Aion onnistua hoitamaan saman päivän aikana Kela-, Vakuutus-, ja passiasiat. Kerrankin menee lujaa oikeaan suuntaan.
Aamu lähti mukavasti käyntiin Malmin lentoasemalla. Raijasimme tutun mekaanikon kanssa melkein kaikki itäpäädyn koneet ulos aurinkoiseen ilmaan, jotta pilotit pääsevät ilmaan. Samalla turisimme elämästä. Ilmailu sen kaikissa rahaavievissä ja -tuovissa sekä vapaaehtoisuuden muodoissa on ihana asia. Tästä tulee hyvä päivä! ^^
 
Onneksi alkaa loma. Aivot on sen verran narikassa työpaikan muuttotohinan ja yleisen levottomuuden takia. Tänään olenkin evakossa naapuripitäjän toimistossa ja sain lounastaa uudessa paikassa.

Olen myös melko tyytyväinen Kilometrikisaan saatujen pyöräilykilometrien karttumiseen. On ollut sateisia aamuja ja päiviä, jolloin on jostain syystä ollut pakko ottaa auto ja nyt tulee monen viikon tauko pyöräilystä muiden aktiviteettien takia, mutta ehdin silti tällä menolla saamaan kesätavoitteeni kilometrimäärän pakettiin.
 
Jimbee meloni :heart: Kaikki, jotka minua yhtään tuntee livenä tietävät, että olen aivan hulluna erilaisiin melonilajeihin. Kirjaimellisesti söisin pelkkää melonia koko ajan, jos vain rahapussi ja puoliso antaisi. Tutustuin eilen uuteen melonilajiin, nimeltä Jimbee ja se osoittautui erittäin mielenkiintoiseksi hunaja- ja cantaloupemelonin risteymäksi maultaan. Erittäin makea, erittäin kallis, mutta oli se sen arvoinen salaatissa ja sinällään. Erittäin makea sanoisin jopa. Tänään yritän metsästää pitkästäaikaa lumimelonia, josko sitä vahingossa löytyisi. En ole sitä löytänyt kolmeen vuoteen, mutta ovat ihania. Oikeaa nimeä en ole tainnut ikinä kuullakaan, koska kaupassa sitä myytiin lumimeloni nimellä, jos ei sitä löydy tyydyn vesimeloniin :p
 
Pääsin mantsalle sisään ainakin Joensuuhun, jee. Toisella kerralla onnisti, vaikka saatoin unohtaa vastata 1-2 tehtävään! :D Ilmeisesti muut tehtävät menneet varsin hyvin. Riistaeläintieteen opiskelu on ollut varsin antoisaa, mutta vihdoin se oma ala kutsuu.
 
Taloyhtiöstäni löytyi tänään huone, jossa on mahdollista soitella akustista pianoa ilmaiseksi ja ilman rajoitteita. Poltelkoot kämppis suitsukkeita ihan niin paljon kuin haluaa - se, että pääsen neljän ja puolen vuoden tauon jälkeen soittamaan päivittäin on paras uutinen aikoihin! Eikä ollut edes mikään hirvittävän huono yksilö vaan ihan pätevä, normaaliin harjoitteluun sopiva pystypiano. Jee!
 
Arvatkaa kuka lähtee ensi syksynä JYVÄSKYLÄN YLIOPISTOON?!!! :grin: Eli siis tulokset saapuivat ja ykkösvaihtoehto läpi, lopuissa peruuntunut tai "et päässyt sisään". Repikääpä siitä koulun x tyypit jotka väittivät että en pääse mihinkään tänä keväänä. :grin::grin:
 
Syyskuun alusta alkaen olen 4 kk töissä yliopistolla tutkimusapulaisena. Nykytöiden tarkka lopetuspäivä vielä sopimatta, mutta ehdin joka tapauksessa pitää lomaa ainakin viikon yhtaikaa avomussun kanssa, käydä mökillä ja poimia marjoja ja sieniä.

Juhannuksen metsäretkellä ilmeisesti rasituksesta kipeytynyt nilkka on jo lähes kivuton.

Viikonloppuna luvassa Ricky Gervaisin hassutteluja livenä länsinaapurissa!
 
Ylös