Pieniä, suuria ja kaikenkokoisia ilonaiheita

Fairy tale

Lapinorava
En nyt tiedä minkä otsikon alle tämä sepustus parhaiten sopii, mutta ehkäpä tämä sopii. En usko mihinkään luonnonjuttuihin tai voimaeläimiin, mutta silti huomaan (luettuani nyt Paula Havasteen kirjoja) että meissä suomalaisissa on aika monissa vahva suhde luontoon ja eläimiin tai johonkin tiettyyn eläimeen. Kun viime viikolla menin taas loman jälkeen töihin, niin kolmena ensimmäisenä aamuna orava tervehti minua puunoksalta, joko säksättämällä tai näyttäytymällä. Ja sehän jos joku on (hyvä enne koko päivälle) mieltä piristävää. :)
Mutta voi! Tänään maantiellä lepäsikin kuollut orava, niskathan sillä oli nurin mennyt kun oli varmaan juossut autoa päin. Se ei ollut hyvä enne tälle päivälle. Mieltäni liikuttaa jotenkin erityisen syvästi juuri näiden oravien kohdalla. (Tämä on kyllä on surunaihe, mutta menköön.)

Jaamar

Hyykäärme
Vastuuhenkilö
Kummi
Luontosuhde on aika iloinen asia. Minäkään en suoranaisesti usko voimaeläimiin tai henkioppaisiin tms. mutta minusta eräänlainen henkinen suhde tiettyyn eläimeen rikastuttaa minun omaa sisäistä maailmaani. Jotenkin sitä aina mieli hypähtää ilosta ja samalla tulee aika nöyrä olo luontoa kohtaan jos tämän eläimen pääsee näkemään. Minulla tämä on hirvi.
Oravatkin ovat piristäviä kohdattavia.
Jos minäkin tipautan tähän surunaiheen ihan väärään tyopikkiin niin tällä viikolla ajelin Vanhaa Helsingintietä kun keskellä tietä makasi kuolleena kettu. Sen pää oli ihan ehjä, mutta paljon muuta ei ollutkaan jäljellä. Jäin heti miettimään onko ketulla tähän aikaan vuodesta jo pennut omillaan ettei siltä vain jäänyt huollettavia. Jos tästä haluaa etsiä ilonaiheita niin minusta on hyvä huomata että ensimmäinen ajatus heti surun jälkeen oli huoli muista. Minusta se kertoo hyvää omasta empatiakyvystäni jota olen joskus jossain määrin jopa epäillyt sekä luontosuhteestani joka arjen kiireissä jää liian usein liian vähälle hoidolle.

Sidhiel

Rajatapaus
Vastuuhenkilö
Suomen Tolkien-seura
Offia: mitä ihmettä, tämä Asagraum -uutinen oli ylläri, mutta positiivinen sellainen. Heti kuuntelemaan! Luulin levyn ilmestyvän vasta joskus marraskuussa, liene sitten mistä ihmeestä tämän käsityksen olin saanut.

Banazîr Gamgi

Kontulainen
Univelkoja lyhennetty tuntuvasti, kiitos korvatulppien ja tavallista hiljaisempaa aamua viettäneiden pikkusisarusten. Ruotsin kirjoitelma tehty ja lauluääni avattu. Siinäpä tämän päivän ilonaiheita

Kointähti

Parannuksen tehnyt trolli
Moneen kertaan tälläkin foorumilla mainitsemani Asagraumin uutuuslevy on myyty loppuun Levykauppa Äx:stä kolmessa päivässä (tai voi olla lyhyemmässäkin ajassa, katson vasta nyt), ja se on siellä viikon myydyin BM-albumi. Oli siis hyvä idea varata se ja hakea heti ensimmäisenä päivänä.