Pieniä, suuria ja kaikenkokoisia ilonaiheita

Tuplapostaus, mutta nyt on tarve tuuletella, koska sähköpostiini oli ilmestynyt yliopiston opintotoimistolta seuraava viesti:
"Hei, olet nyt valmistunut kandidaatiksi. Todistus valmistuu arviolta 30.9., minkä jälkeen saat sen postitse."

Olen ihan suhteettoman täpinöissäni siihen nähden, että kyse oli tässä vaiheessa kuitenkin enää vain parin puuttuneen kurssin kasaan raapimisesta ja todistuspyynnön lähettämisestä 24 vuotta sitten aloitettujen opintojen saattamiseksi edes jonkinlaiseen maaliin. Mutta eivätpä menneet sittenkään hukkaan kaikki ne 90-luvulla vietetyt unettomat yöt ja vuodatetut hiki- ja kyynelpisarat, minusta tuli kuin tulikin lopulta ainakin humanististen tieteiden kandidaatti :)
 
Last edited:
Roolipelaaminen tai siis noin 20 vuoden tauon jälkeen liittäydyin reilu vuosi sitten yhteen peliporukkaan, mikä koostuu muista yhteyksistä puolitutuista heeboista, ja joka oli aloittanut hiljalleen pelaamaan D&D Basic:in alkuperäisiä seikkailuja. Se on parhautta. Itse pelasin 1980-luvun lopulla lähinnä RuneQuestia & MERPiä, en D&D:tä, ja nyt oppii samaan aikaan uutta että palaan myöhäislapsuuden / varhaisnuoruuden pelinostaligaan. Kaiken lisäksi hahmonani on viime pelikertoinut olltu puolituinen (sekä haltia), mikä on kivaa näin hobittiviikkona.
 
Olen saattanut ennenkin hehkuttaa tätä, ja jollen ole niin olisi ainakin pitänyt: kirjasto.

Vaikken tekisi ikinä mitään muuta kuin lukisin, en ehtisi elämäni aikana koluta läpi edes murto-osaa kirjaston tarjonnasta. Lisäksi voin tilata haluamani kirjan haluamaani kirjastoon ja nykyään se ei (ainakaan Hesassa) edes maksa mitään! Kirjasto on julkisen liikenteen ohella eniten käyttämäni julkinen palvelu.

Tossa reilut 10 vuotta sitten pöyristyin, kun Harry Bogomoloff piti keskustakirjastoa "hössötyksenä". Toki kyseessä on lätkä-äijä, joten ymmärrän että kirjaan ei ole välttämättä tullut tartuttua [kärjistys]. Harmittaahan se tietysti, kun rakennellaan keskelle kaupunkia kirjastoja ja pyöräteitä, mutta jäähallin sijainnista saa vääntää vuosikaudet.
 
Lisäksi voin tilata haluamani kirjan haluamaani kirjastoon ja nykyään se ei (ainakaan Hesassa) edes maksa mitään!
Meidän kunnassa voi maksutta tilata kirjoja oman kunnan alueelta kirjastosta toiseen tai vaikka kirjastoautolle, mutta jos tarvitsee lähimmän kaupungin kirjastosta jonkun teoksen siitä tulee joku pieni maksu. En nyt muista tarkkaa summaa, mutta ainakaan lastenkirjan osalta se ei montaa euroa ollut.
 
No niin, nyt voi kaivaa esiin jokaisen pienen oksan ja muunkin, sillä voimme sytyttää rovion WordPressin poismenon myötä. Yhdeksän vuotta sai WordPress toimia alustana kotisivuilleni, mutta se suhde ei ole ikinä toiminut kovinkaan hyvin ja oli aika (osin pakon edessä) päästää irti.


Uusi sivu on suht yksinkertainen. Yksi kikkavipstaakkeli sinne piti tehdä, että voi vaihtaa vaalean ja tumman teeman välillä.
 
Tapasin pitkäaikaisen terapeuttini ensimmäistä kertaa sitten kesäkuun 11. päivänä virallisesti päättyneen psykoterapiani. Tuolloin hän oli sanonut, että voisi tarjota pari ilmaista tapaamisaikaa tässä syksyllä. Emme kuitenkaan sopineet uutta tapaamista tämän kerran jatkoksi, vaan hän kehotti minun voivan tulla välillä tervehtimään. Eräänlaiseksi päättäjäislahjaksi lahjoitin hänelle syyskuun alun julkkareista ostamani ja sarjakuvantekijä Viivi Rintasen omistuskirjoituksella varustaman uuden (ja jo aiemmin useasti mainitsemani) teoksen Sarjakuvaterapiaa ja muita kertomuksia hulluudesta. Kiitin kansilehdellä Gandalfia (nimi muutettu syyllisten suojelemiseksi) matkatoveruudesta vuosina 2009-2020.

Tie vain jatkuu jatkumistaan...
 
Äiti ilmoitti olevansa niin ylpeä kandin papereistani, että siirsi tililleni sata euroa käytettäväksi vartavasten johonkin minulle henkilökohtaisesti iloa tuottavaan asiaan. Olin juuri edellisenä päivänä miettinyt, että tarvitsisin lisää huilunuotteja, muttei oikein olisi varaa hankkia niitä. Vaan nytpä on! Kaikkein kivointa olisi tietysti mennä Ostinaton myymälään selailemaan ja valikoimaan, mutta kun nyt on korona niin lainaan sen sijaan kirjastosta kokeiltavaksi kaiken hyvältä vaikuttavan ja tilaan sitten parhaat itselleni Ostinaton verkkokaupasta. Hykertelen täällä jo tyytyväisyydestä :)
 
Last edited:
C-tekninen kirkkaasti läpi! Asteikot memivät puhtaasti ja sain vielä Aija Puurtiselta kehuja hyvästä korvasta ja mielekkäästä blues-linjan rakentamisesta. Jännitti ihan hirveästi, mutta olikin ihanaa musisoida hänen kanssaan ja improilla yhdessä. <3
 
Fantasiapelien marraskuun tarjouskampanja on pistänyt alelaariin esimerkiksi Game of Thrones LCG ja Star Wars LCG -tuotteita (LCG = Living Card Game, eli laajennettava korttipeli kuitenkin ilman Magic the Gatheringin tyyppisistä keräilykorttipeleistä tuttua harvinaisten korttien jahtaamista). Muistaakseni joulu- ja tammikuussa Fantasiapeleissä ei ole ollut perinteisesti tarjouksia, joten nyt kannattaa tuhlata säästön nimissä.
 
Kotiuduin äsken buhurt-leiriltä. Ollaan viikonlopun ajan treenattu tekniikkaa, oteltu haarniskassa, lyöty toisiamme miekoilla ja tavattu kivoja tyyppejä ympäri Suomea. Mua sattuu joka paikkaan, mut on hakattu mustelmille, runnottu kehikkoa vasten, työnnetty nurin ja taottu kilvellä päähän. En muista koska mulla on viimeksi ollut näin hauskaa!
 
Nyt tulee yksi maailman joutavanpäiväisimmistä pikkuiloista, mutta... piti mennä kauppaan koska kaapit ovat melkoisen tyhjiä. Keli on kuitenkin niin hirveä, sataa ja tuulee että minuun iski laiskuus. Sitten hoksasin että onhan tuolla "koronavaraston" jäljiltä vielä purkkilihapullia ja perunoitakin löytyy. Ja kun oikein tarkkaan alkoi miettiä, niin sinne kauppaan voi mennä vasta huomenna. Tänään voi levätä laakereilla, saunoa ja katsoa pari jaksoa Merliniä ja ottaa tämä loppupäivä rennosti. Ei ole pakko mennä kauppaan! :)
 
Minäkin muistin tänään pakkasessa olevan boltsi-kasvishässäkkärasian. Sen vaan lämmitin ja keitin täysjyvämakaronia kaveriksi, ei tarvinnut mennä kauppaan. :) Valitettavasti kirjastoon olen luvannut mennä luovuttamaan Pathfinder-kirjojani, ei mahda mitään.
 
Ylös