Suoralla bussiyhteydellä kotini ja työpaikan välillä bussiyhtiö käyttää usein pitkän matkan busseja, kulkeehan vuoro suurimmaksi osaksi moottoritietä pitkin. Sellaisessa bussissa ainoa mukava istumapaikka minulle sijaitsee takarivissä keskellä. Tänään käytössä oli bussi, jonka takaosassa oli WC ja kolme istuinta sen vieressä. Keskimmäisellä niistä istui jo muuan noin parikymppinen naisihminen, mutta pyynnöstäni hän siirtyi ikkunapaikalle, jolloin minä sain käytäväpaikan, eikä meidän tarvinnut istua vieri vieressä.
Kanssamatkustajani poistui bussista ennen minua. Näin, kuinka hän painoi nappia, joten tiesin varautua väistämään häntä. Sen sijaan, että olisin vain vääntänyt pitkiä koipiani WC-kopin seinää vasten, jotta hän olisi päässyt hankalasti taipuen ja takalistoaan esittäen ohitseni, heitinkin reppuni edessämme olevalle istuinparille ja menin itse perässä. Kun hän oli aikeissa laskeutua portaita alas bussista, käänsi hän päätään minua kohti ja vaihdoimme kevyen nyökkäyksen. Yhteisen matkamme aluksi hän oli ystävällisesti antanut tilaa minulle ja sen lopuksi minä annoin tilaa hänelle. Siitä jäi minulle hyvä mieli.