Pieniä, suuria ja kaikenkokoisia ilonaiheita

Työpaikka on ihana! Opin koko ajan jotain uutta ja saan täyden rauhan tekemiseen, jos kyllästyttää jossain vaiheessa, niin minulla on lupa lähteä katselemaan, mitä muut puuhaavat. Pomoni on rento ja tullaan hyvin juttuun. Tämä on juuri sitä, mitä olen kaivannut! :heart:

Kävin eilen lymfahoidossa, kuten joka kuukausi. Nyt on taas käsi vähän rauhallisempi ja viime yönä sain nukuttua uskomattomat 5h putkeen! Sen jälkeen parin tunnin pätkiä, mutta nukuin yhteensä n. 10h ainakin! Olen pirteä! :D

Meille tuli torstai-iltana ihan hirveä määrä lihaa pihalle, kun soitto tilatusta silliviasta tulikin 10pvää etukäteen ja hirveällä kiireellä pakastinta tyhjäksi, että saan jotain edes mahtumaan tuonne. Sillivika on niin hyvää ja sitä on meillä nyt yli 20kg :p:heart:

Olen alkanut taas kirjoittamaan näytelmää ja minusta se on hyvä, mutta kaipaan jonkun muun mielipidettä siitä, joten ajattelin lähettää sen tutulle ohjaajalle luettavaksi :grin:

Nyt on pitkän ajan jälkeen erittäin hyvä fiilis, sillä pääsen The Miittiinkin!! :heart::grin:
Voi teitä muita raukkoja, kun pesukarhu ilmestyy sinne yliaktiivisena hyperduracellpesukarhuna :knockout:
 
Tontin ajotien reunaan 10 vuotta sitten istuttamani kukon/ritarinkannukset ovat viihtyneet siinä määrin että enää toiset 10 vuotta niin alkaa olla paikka melko täynnä. Nyt kun vielä saisi kurjenmiekat lisääntymään kunnolla niin olisi melko kukkeaa juhannuksesta alkaen. Täytyy ehkä ostaa muutamia perennoja lisää korvaamaan pois revittyjä voikukkia ja heinämättäitä. Muuta hoitoa nuo kannukset eivät ole tarvinneet, levinneet myös naapurin puolelle.
 
Sain yhden isomman projektin eilen loppuun, ja tänään oli sitten herätessä päällä flunssa, nuha ja aivastelu. En ensin ajatellut että se olisi kiva asia, mutta sain siitä hyvän tekosyyn olla tänään hoitamatta mitään firman asioita ja vain olla ja puuhastella mitä jaksan ja mitä huvittaa. Kävin kaupassa ja matkalla poimin vähän tuoreita salaattiaineksia niityltä. Teen esikylvöjä keittokomerossani. Ostin ruoan kanssa nautittavaksi pienen viinipullon, jos se vaikka sattuu siinä vaiheessa maistumaan. Vuotavasta nenästä huolimatta tästä tulikin ihan hyvä päivä.
 
Torstaiaamupäivän verikokeideni tulos väittää, että olisin kuin olisinkin onnistunut nostamaan ferritiitiarvoni reilussa kuukaudessa kahdestakymmenestäkolmesta viiteenkymmeneenkolmeen. Epäilemättä! Tuntuisipa ja näkyisipä sellainen vielä jollain tavalla mm. painonkehityksessäni (_____-potilaan proteiininhyödynnys- ja rasvakudosten uusiutumiskyvyssä), jossa yksi kilo on jälleen kadonnut.

Yllä linkattu artikkeli kertoo raudan olevan "huonosti imeytyvä ravintoaine"; vaarallisen kuivanpuhtoisista tavoistani huolimatta elimistööni asti on onneksi ilmeisesti kulkenut sentään kaikki se raudan hyödyntämisprosessille välttämätön kupari mikä tällaisen edistyksen on mahdollistanut, ja olen tajunnut nauttia itse rautaa niin purutabletin, herkkumehulisän kuin myös luonnollisten ruoka-aineiden muotoisena — ja aion nauttia myös jatkossa. Seleeniä ja muita Suomi-koululaisilta pirunhedelmällisesti tähdentämättömiä hivenainejengiläisiä unohtamatta.
 
Last edited:
Kaikista ennakko-odotuksistani huolimatta selvisin hammaslääkäristä (jälleen kerran) hengissä! Pieni porailuoperaatio ei tuntunut parin vuoden takaiseen juurihoitorumbaan verrattuna miltään. Miten voikaan olla näin helpottunut olo!
 
Vähän riskaabelia käyttää suosikkikappaletta herätys- tai soittoäänenä, koska ne alkavat väistämättä ärsyttää ennemmin tai myöhemmin.
Toisaalta minä valitsin joskus soittoääneksi Always Look on the Bright Side of Lifen ja oikein kettuuntuneena aamuna ei oikein edes pysty suhtautumaan tähän kuin huumorilla. Vaikka kappale ottaisi päähän niin siinä on niin selvää ironiaa ettei voi kun vähintään hymähtää omallekin asenteelleen kyseistä aamua kohtaan.
 
Mökillä oli ihanaa, ja kotonakin on ollut ihanaa lomailla yhteensä viikon verran "kesälomaennakkoa". Käänsin kasvimaan ja kylvin sinne kaikenlaista, nyt lämmittelen taloyhtiön puusaunaa, minne illalla on oma vuoro.
Lisää lomaa on luvassa loppukesästä, jolloin toivottavasti pääsen jo sadonkorjuuhommiin kasvimaalla ja marjapensaissa. Varasin myös majoitukset kolmen yön pyöräreissulle pitkin Saimaan rantoja. Se olkoon kesän suurin reissu - pidempi lomamatka ilman lentokonetta vaatisi enemmän suunnittelua kuin mitä meidän perhe on viime syksynä ja tänä keväänä jaksanut. Tampere kaupunkina on onneksi mitä erinomaisin lähilomailun kohde.

Maailma on vihreä ja yhtä täynnä kasvua & kauneutta kuin uutisten kommenttipalstat täynnä ilmastonihilismiä ja yleistä dorkuutta. Tuntuu, että ne tasapainottavat toisiaan, ehkä?
 
Harjoitteluni poiki määräaikaisen pestin. Ehti tässä olla työttömänä aika tovin. Tuo työ ei ole ehkä just sitä, mitä haluaisin tehdä pidemmän päälle. Liian tiukille tunneille viedyt projektit ja tunne siitä, ettei oma potentiaali, ammattitaito pääse oikeuksiinsa. Mutta uuden työn etsiminen työllisenä on helpompaa ja vähemmän stressaavaa. Lisäksi tiettävästi työpaikasta toiseen siirtyviä palkataan mielummin kuin työttömiä.
Vaikka olinkin suorastaan odottanut saavani vähintään heinäkuun olla rauhassa työttömänä ja lukea, niin helpottavaa on, että toimeentuloni on turvattu syyskuun loppuun. Olisin kuitenkin muuten tippumassa työmarkkinatuelle ansiosidonnaiselta.
 
Melkein kaikki kasvit ovat päässeet parvekkeelle. Voi olla, että vähän innostuin liikaa tänä vuonna enkä oikein tiedä mihin ne vielä puuttuvat mahtuvat mutta ainakin siellä on aika ihanaa nyt. Olen myös iloinen siitä miten hyvin siemenestä kasvattamani kasvit ovat edistyneet, se on vähän liian stressaavaa puuhaa minulle.
 
Lauantaisen lohiaterian jälkeen regressoitunut palpitaatio-oire ja mm. siitä sekä yöheräilystä ym. jännästä vahvasti johdettavissa oleva "mikä aakkosryhmä on puuttunut ruokavaliosta" -paljastus.
 
Saatiin kasaan taulukkolaskentatiedosto johon saa nysvättyä as oy:n kaksinkertaisen kirjanpidon varsin vähällä vaivalla. En kyllä kaikkia miehen rustaamia kaavoja ymmärrä mutta kaikki näyttäisi menevän oikein. Ehkä sitä voi virtaviivaistaa vielä niin ettei tarvitse kolmea päivää viettää asian kimpussa vuosittain. Luultavasti tehtiin parikin asiaa kahteen kertaan mutta ei sinällään haittaa kun samaa mallia voi jatkossakin käyttää mikäli mitään kummallisuuksia ei tapahdu.
 
Kesäloman aikataulu alkaa hilijokseen varmistua ja suunnitelmat täyttää sitä. Lähinnä päähuomioni on mennyt Lapin vaellusreissun suunnitteluun. Aikeissa olisi viettää reilu viikko Muotkatuntureilla heinäkuun lopulla.

Viimekesällä jäi Lapinreissu väliin (mitä, minäkö urautunut rutiineihini) työpaikan vaihdon vuoksi, niin kahta kauheampi Lapinkuume alkaa iskea, mahtavaa!
 
Minä myös odotan kesälomaa. Pidän yhden pätkän jo nyt toukokuun lopussa ja menen Skotlantiin patikoimaan. Torstaina on lähtö.Onneksi on luvattu pikkasen viileäpää mitä nyt, tämä keli käy kuolemaksi. Sitten pitäisi jaksaa olla vielä täydet 8 viikkoa töissä kun pitkä loma osuu tänä vuonne tuonne loppukesälle. Ja tietysti sinne Lappiin pitää päästä! Miten oletkaan ST_Entti voinut jättää reissun väliin. Työt pakkaavat toisinaan häiritsemään tuota vapaa-ajanviettoa. Kun minulla aikanaan vaihtui työpaikka, sain neuvoteltua itselleni 6 päivän vapaan elo-syyskuun vaihteeseen ja siihen viikonloppu päälle, joten junailin itseni silloinkin Lapinvaellukselle.
 
Lievä kateus Skotlanninreissusta, mukavaa matkaa!

No ainakin tässä tosiaan kahta innokkaammin odottaa reissua :) Ja rehellisyyden nimissä pitää sanoa että toissa vuonna ehdin peräti kolmesti Lappiin, mikä kyllä lievensi kärsimystä.

Niin kait tuossa itsekin olisi saanut palkattomana pitää viikon, mutta sisäinen kääpiöni valitsi mammonan tällä kertaa :)
 
Ylös