Pieniä, suuria ja kaikenkokoisia ilonaiheita

Sainpas lähetettyä Tolkien Mailing Competitionin toisenkin kierroksen vastaukset nippa nappa ajoissa. Vaikken kauhean hyvä tässä kisahommassa olekaan, tehtävistä on ollut odottamattoman paljon iloa ja ne ovat ruokkineet niin tiedonhalua kuin luovuuttakin. Tällä kierroksella tuli mm. tutustuttua Sarati-kirjaimistoon, ja nyt vähän houkuttelisi opetella kirjoittamaan sillä kunnolla.
 
Last edited:
Tolkien Mailing Competitionin kolmannen kierroksen tehtävät julkaistiin, ja samalla tulivat ensimmäisen kierroksen pisteet. Olen ilokseni ihan hyvää keskitasoa kisaajien joukossa, ja nyt on lisäksi taas uusia keskimaalaisia pähkinöitä purtaviksi ja luovia tehtäviä suunniteltaviksi.
 
Ikkunankaihdin on jälleen kuin uusi! Ensin siitä hajosi viime keväänä säleiden kääntömekanismi, josta vikisin huollolle ja tulivat korjaamaan. Sitten ongelmana oli se, että kaihdin ei laskeutunut alas asti vaan jäi jumiin puoliväliin. Tänään sekin korjattiin, ja nyt minulla on täysin toimiva kaihdin. Voin kurkkia säleiden raoista fiinisti silloin kun siltä tuntuu ja nostaa ja laskea kaihdinta miten huvittaa ja myös olla illalla rauhassa yksityisyyttä varjelevan toimivan kaihtimen takana. Jee!
 
Sain nörttikummityttömme myöhästyneen joululahjan vihdoinkin haltuuni. Mitään Postin saapumisilmoitusta ei koskaan tullut, mutta menin lopulta huolissani Etsyn "ostamasi tuote on toimitettu" ilmoituksen kanssa siihen asiamiespostiin, johon meidän pakettimme useimmiten toimitetaan, ja siellä työntekijä ystävällisesti tarkisti, olisiko vastaavalla Venäjän postin lähetystunnuksella varustettu paketti juuri heidän hallussaan. Olihan se!

Jatkuvaa iloa tuottaa myös joululahjaksi saamani kirja Historian jännät naiset, mikä ei kyllä yllätä mitenkään, kun niin moni tuttu oli sitä kehunut. On tosi hauskaa lukea aina illalla ennen nukkumaanmenoa muutaman uraauurtavia, ällistyttäviä, kauheita tai muuten vain jänniä asioita tehneen naisen lyhyet tarinat.
 
Jatkuvaa iloa tuottaa myös joululahjaksi saamani kirja Historian jännät naiset, mikä ei kyllä yllätä mitenkään, kun niin moni tuttu oli sitä kehunut. On tosi hauskaa lukea aina illalla ennen nukkumaanmenoa muutaman uraauurtavia, ällistyttäviä, kauheita tai muuten vain jänniä asioita tehneen naisen lyhyet tarinat.
Älä spoilaa!😃 Mä sain tuon saman kirjan joululahjaksi myös ja en ole ehtinyt vielä lukea😊
 
Kävin kävelyllä ja pahin kauhistus meni ohitse. Tänään voisi myös aloittaa tämän kevätkauden opiskelut. Kivasti netissä artikkeleita niin ei tarvitse vikistä yliopiston koronarajoitetusta kirjastosta. Mieluustin lukisin paperiversiota mutta näinä aikoina on helpompaa lukea koneelta.
 
Tuplapostaan: tänään oli todella kaunis pakkaspäivä, vaikka en ehtinytkään kauheasti olemaan ulkona. Puut näyttävät edelleen ihan sokerikuorrutteisilta, koska lämpötila on nyt vuorokaudessa noussut 20 astetta välillä - 30/-10, jonka takia noussut kastepiste on huurruttanut ilmankosteuden niihin kauttaaltaan. Varsinkin päivällä kaikki tuntui kimaltavan auringonpaisteessa.
 
Tänään alttoviulun soittotunnilla opettaja ehdotti kokeilemaan vibratoa, ja onnistuin siinä aika hyvin! Vibrato vaatii jousisoittajilta paljon harjoittelua, eikä se minullakaan kaikilla sormilla tule eikä kovin hallitusti, mutta välillä kuulosti tosi hyvältä!

Olen sillä tavalla yksinkertainen ihminen, että kun soitonopettaja kehuu, niin olen loppuviikon ihan tohkeissani.
 
Muinainen tietokonepeli nimeltä Moonstone: A Hard Days Knights on nyt saatavilla GOG:ista ja vain GOG:ista! Pelasimme tuota naapurin pojan kanssa ihan 90-luvun alussa, minusta se oli silloin mahtava. Täytynee uhrata tuo kuusi euroa, ei tunnu missään kaikkeen muuhun rahojeni haaskaukseen verrattuna.

Moonstone: A Hard Days Knights on lähinnä toimintapeli varustettuna joillakin roolipelimäisillä ominaisuuksilla. Siinä liikutaan karttaruudulla kohtauspaikkojen välillä, joista suurin osa osa taisteluita yhden tai useamman vastustajan kanssa. Lisäksi maailmakartalla lentelee lohikäärme, joka on alkuvaiheissa aivan liian kova vastus märkäkorvaritarille.
 
Yksinkertaisesti vaan hyvä päivä. Itse asiassa jo melkein hyvä viikko. Minua puoli vuotta vaivannut ääniongelma poistui kirjaimellisesti sillä sekunnilla, kun päätin, että menen nyt tutkituttamaan asian. Lieneekö ollut täysin psyykkistä. Hyvä puoli tässä on se, että osaan arvostaa omaa ääntäni nyt enemmän kuin koskaan. Minä olen oikeasti aika hyvä :grin:. Elämässäni ei tällä hetkellä ole juurikaan velvollisuuksia, saan vaan treenata kaiket päivät. Tavoitteeni on olla elämäni kunnossa niin fyysisesti, laulullisesti kuin psyykkisesti sitten kun huhtikuussa lähden Jyväskylään ja varsinkin sitten kun on pääsykokeet. Olen odottanut tätä hetkeä koko elämäni ja nyt se on niin lähellä, että pystyn haistamaan sen. Minulla on täydet mahdollisuudet päästä opiskelemaan unelma-alaani. Tanssin 6 tuntia viikossa, laulan joka päivä (niin paljon, että sain naapureilta valituksen. Osa minusta oli todella ylpeä siitä, että olin kuulemma laulanut viikon ajan "joka päivä":joy:). I'm living my best life.
 
Ylös