Pieniä, suuria ja kaikenkokoisia ilonaiheita

Näitä tulee tulvimalla!
-kandidaatintutkielma palautettu
-syntymäpäivä ja elämänilo noin niinku yleensä
-koko viikonloppu kimonoita ja hanamia
-oboe lähtee huoltoon ja kestää seuraavat kymmenen vuotta
-sain töitä kahdesta paikasta
❤️❤️❤️
 
Nukuin viime yönä yli 4 tunnin pätkän ensimmäistä kertaa sitten helmikuun.

Aurinko paistaa ja vihreyttä puskee esiin. Raparperia! Silmuja! Kompostorikin taas vauhdissa.

Käytiin koko perheellä kaupungilla ja löysin viihtyisän lastenhoitohuoneen, niitä ei ole tullut liikaa vastaan.
 
Lopetin yhteiskunnallisista ongelmista raivopostaavien tumblr-tyyppien seuraamisen, koska jatkuva koko maailman pahuuden näkeminen aiheutti vain ahdistusta, sen sijaan katselen kauniita kuvia taiteesta ja luonnosta siellä enemmän. Lakkasin tuhlaamasta aikaa instagramissa, kun sen "ehdotetut julkaisut ja videot" lähinnä ärsyttivät. Kurkkaan nopeasti jossain kohtaa päivällä feedin läpi ihan vain että pysyn kartalla lempibändieni touhuista. Olen tutkinut Norjan karttaa ja googlen kuvahakua ja löytänyt upeita paikkoja jossa pitää käydä kun olen siellä. Spotifyn "bändin x fanit kuuntelevat myös näitä:" on ihan loistava, olen löytänyt paljon uutta musiikkia.
Saan siskon järjestelmäkameran lainaan Norjaan, joten pitää ensin opetella käyttämään sitä ja sitten voin kuvailla mitä mieli tekee, vaikka revontulia, tähtiä tai vuonoja. Luen enemmän, lakkasin yhtäkkiä epätoivoisesti toivomasta tyttöystävää tai huomiota keneltäkään, teen mitä huvittaa itsekseni ja ilman kenenkään ininää. Poistin tinderin, koska siellä näköjään ei jutella enää, vaan kerätään pelkkiä matcheja.
 
Pieni älynväläys joka on tuottanut iloa: valmispakaste /valkosipulivoi)patongin voi pilkkoa osiin ennen uunia, jolloin leivänpalat paistuvat kuten paahtimessa, ei enää tylsää, keskeltä kylmää ja ärsyttävän vetistä pakasteleipää!
 
Kävelylenkin yhteydessä tehty taas "tarkastusmatka" Tehtaankoulun ulkokoriskentille. Ilahduttavasti kaupunki on tänä keväänä satsannut uudet korisukat kaikkiin neljään koritelineeseen. Siispä tänä kesänä (ja varsinkin kesälomalla) voi taas harrastaa mukavasti pallon "pompottelua". :)
 
Minun ideoima aihe ja minun kasaama sekä vetämä tiimi voitti työpaikan innovaatiopäivillä. Ykkössija heltisi melko ylivoimaisella 26,5% prosentin äänisaalilla.

Erityisesti mieltä lämmitti, kun muutama epäilijä väitti ettei minun vastuualueeni aiheella voi voittaa, koska se ei ole riittävän tunnettu, mediaseksikäs tms.
Viimeistään siinä vaiheessa päätin tehdä sellaisen esityksen, että oksat pois. Harjoittelin esitystä aamulla, treenattiin tiimin kanssa demoa ja hiottiin yksityiskohtia.
Kaikki meni mahtavasti ja oltiin aidosti ylpeitä aikaansaannoksistamme.

Jälkeenpäin epäilijät tulivat pyytämään anteeksi kun sanoivat ettei pystytä voittamaan. Ensi viikolla meidän aikaansaannokset esitellään asiakkaalle ja viedään sitten käytäntöön. Tuotantoonviennin kanssa ei haluttu aikailla koska kehityksestä on niin merkittävä hyöty asiakkaalle. 💪
 
Sain kolmosen kurssista, jonka tentti ei mennyt ihan niin hyvin kuin olisin halunnut, mutta ilmeisesti esseetehtävä meni hyvin ja nosti arvosanaa. Joka tapauksessa olen hyvin tyytyväinen. :)
 
Kävin tänään kuorotreeneissä ensimmäistä kertaa sen jälkeen, kun sain koronatestistä positiivisen tuloksen 11.4. Se ei tosin ehkä ollut kaikkein fiksuin veto, koska edelleen yskittää, tuppaa varsinkin loppuviikosta väsyttämään niin että töiden jälkeen on huono olo, ja joka kerta kun kävelen muutamaa minuuttia pidempään hengitysteissä alkaa tuntua kummaa rahinaa. Mutta oli se silti sen arvoista olla pitkästä aikaa rivissä mukana edes yrittämässä laulamista, ja huomennahan voi helatorstain kunniaksi nukkua vaikka koko päivän, jos tämänpäiväinen ponnistelu kostautuu huonona olona.
 
Näitä nyt tulee työrintamalla oikein ropisemalla.
Sain töissä harkinnanvaraisen palkankorotuksen poikkeuksellisen erinomaisesta suoriutumisesta. 🥳
Arvelin itsekin etukäteen mahdollisuuteni melko hyviksi, koska olen mm. ottanut kollegan töitä hoitaakseni. Lämmitti se silti mieltä kovasti, vaikka summa ei olekaan suuren suuri.
 
Minä taas sain reilun puolen vuoden sisään jo toisesta firmasta työtarjouksen 😊 Vahinko vain, että tällä alalla ei voi vaihtaa kesken kilpailutuskauden. Mutta toisaalta saan vakituisen työsopparin nykyisestä firmasta, joten ei kai tässä niin huonosti mene.

Lisäksi äsken tuli vielä erikseen kiitos aamuisesta työkeikasta. Joka uhkasi kääntyä katastrofiksi, mutta hoidin homman maaliin kuin Suomi jääkiekossa.
 
Hätäensiapukortti tuli hoidettua himaan. Edellisestä ea-kurssista olikin jo viisi vuotta. Olisin halunnut uusia EA1:n ajoissa, mutta korona esti pitkään kurssien järkkäämisen. Nytkin koronasuositusten takia harjoiteltiin pelkkää paineluelvytystä + deffan käyttöä ja jätettiin puhaltelut väliin. Mielenkiintoista, vakavasta aiheesta huolimatta hauskaa ja firma vielä maksoi lystin!
 
En saa huudella vielä mitään tarkkaa tietoa, mutta oli pakko tulla jakamaan.. että tänään on tapahtunut iso ilonaihe. Se on niin suuri, että katson oikeudekseni jakaa iloni nyt tällaisena hähmäisenä viestinä, koska halkean muuten. En malta odottaa, että saan luvan kertoa. ❤️
 
Vähän "myöhässä" tämän ilonaiheen kanssa mutta viime viikonloppuna tuli avattua taas ulkokoripallokausi. Aikaisempi "tiedusteluretki" kantoi siis hedelmää kun tiesi, että korit ovat pelikunnossa. Vettäkään ei satanut vaikka oli luvattu sateita ja pallon pussituskin sujui varsin kohtuullisesti. Nyt kun vielä jostain saisi taiottua tänne muita koriksen pelaajia/heitteilijöitä. Ei tarvitsisi mitään peliporukkaa saada välttämättä kasaan mutta mukava olisi jos siellä joskus joku muukin olisi minun lisäkseni. Yleensä saa yksin heitellä. Onneksi koris on sellainen pallolaji, että se on yksinkin viihdyttävää ja tyydyttävää. Sama ei onnistu vaikkapa lentopallon kanssa.
 
Sain äidiltä syntymäpäivälahjaksi rahaa käytettäväksi nimenomaan itseeni. Äiti on toki sitä mieltä, että raha on aika tylsä ja persoonaton lahja, mutta sanoo toisaalta todenneensa, että se on myös osuvin: voin ostaa sillä jotain mitä ihan nimenomaisesti haluan, ja koska raha on korvamerkitty nimenomaan omaksi ilokseni, sen "tuhlaamisesta" ei tarvitse kantaa tippaakaan huonoa omaatuntoa. Tähän lisään aina itse, että vähintään yhtä paljon iloa on siitä, että panttaan summaa vaikka kuinka pitkään ja katselen vaikka mitä hauskoja juttuja, jotka ehkä haluaisin tai sitten ehkä en kuitenkaan. Tällä kertaa kuitenkin päädyin laittamaan yli puolet rahasta menemään saman tien, ja nyt minulle on tulossa venäjän kielioppikirja sekä alkukielinen kappale Eduard Uspenskin maanmainiosta lastenkirjasta Alas taikavirtaa. Tämän jälkeen ei ole paluuta, nyt on pakko oikeasti oppia venäjää ;)
 
Ensimmäinen Rockfest-päivä on ohi. Tämä tulee ilonaiheisiin huolimatta seuraavista: jatkuva sade ja kylmyys + ruuan kalleus ylipäätään (tai sitten en vain muista hintatasoa ennen koronaa), kastuneet vaatteet ja siitä johtunut yleinen ikävyys. Kurkku on kipeä ja vähän kuumeinen olo, kylmetyin aika perusteellisesti, niin perusteellisesti että Nightwish jäi näkemättä. Kuitenkin Lost Society ja Fever 333 olivat loistavia, joten ehkä sen Nightwishin ehtii nähdä myöhemminkin, kun taivaalta ei sada marsilaisia perunoineen aluksineen kaikkineen. Festarit ovat hauskoja, yksin on sinänsä hauska mennä koska voi tehdä mitä lystää.
 
Tämänhetkinen suuri ilonaihe on se, että kotiudun intistä parin viikon päästä, pääsen ensikertaa omilleni asumaan ja pääsen suuremmalla vapaudella työstämään erilaisia luovia projekteja. Esim. youtubevideoiden tuotannossa mun tekeminen on ollut rajoittunutta kahdella tapaa: 1) videoita pitäisi tehdä lomilla hirveällä kiirellä projektiluontoisesti ja 2) formaatti on rajoittunut nauhoitettuun kässärin ääneenluentaan, jonka päälle läpsin editissä aiheeseen liittyviä arkistokuvia. Sitten omassa kämpässä voin koristella mieleiseni studiotaustan ja pälättää kameran edessä häiriöttä, jolloin erillisen kuvamateriaalin saatavuus ei rajoita aiheita joista voisin tuottaa sisältöä. Eli lyhykäisyydessään: saan tarvitsemani vapauden että voi alkaa luovuuden kukka kukkimaan. Hyvää kesää itse kullekin!
 
Ylös