Pieniä, suuria ja kaikenkokoisia ilonaiheita

Tänään oli hyvät kuorotreenit, vaikka harjoitustila kävi lopulta niin tukalaksi, että lopetimme 20 minuuttia etuajassa. Oli myös kiva nähdä paljon sateenkaariasuisia ihmisiä kaupungilla, vaikka itse Pride-kulkueeseen en osallistunutkaan, ja on kiva päästä ensi viikonloppuna kuorokeikalle Finnconiin.
 
Eilinen Apulannan historian suurin konsertti Olympiastadionilla. Kyseessä oli ensimmäinen minkään artistin konsertti minulle koskaan ja aika suureellisella tavalla siis aloitettiin. :grin: Aivan mahtavat kolme tuntia ja yksi tämän vuoden parhaimmista päivistä minulle. Kaikkeen oli panostettu ja se näkyi - Apulanta rokkaa!!!
 
Heinäkuun superviikonloppu: Turun keskiaikamarkkinat, Tuska, Suviseurat ja Helsinki Pride! Kävin tosin vain ensimmäisessä :D Ylen nettisivuilla on iso kuvatykitys Tuskasta.
Vähän offia, mutta huvittavaa että tämä hesalainen ei ole koskaan käynyt Tuskassa, mutta Tampereella tulee ravattua hevijuhlissa vähintäänkin kerran kesässä. Tänä vuonna jopa kaksi kertaa!
 
huvittavaa että tämä hesalainen ei ole koskaan käynyt Tuskassa, mutta Tampereella tulee ravattua hevijuhlissa vähintäänkin kerran kesässä
Jos sallitaan minultakin pieni offi niin tämä maalainen kävi kerran Tuskassa press-passilla ja kirjoitti siitä ainejärjestön lehteen 😅 Oli aika jännä kokemus kun piti samalla katsella, kuunnella ja miettiä jotain kirjoitettavaa.
 
Tuska ilonaiheissa täälläkin. Jinjer eturivistä ja Mercyful Fate melkein eturivistä! En pyörtynyt vaikka Suvilahdessa oli lauantaina pahimmillaan 33 astetta lämmintä. Raivokas vedenjuonti teki näköjään ihmeitä.
 
Finncon <3 Viimeksi olin mukana vuonna 2009, ja silloin pyörähdimme Kaapelilla sillä ajatuksella, että kun mukaan roudattu, juuri seitsemän vuotta täyttänyt padawan-asuinen esikoinen kyllästyy, me lähdemme kotiin. Conivierailu ei siis ollut järin pitkä, yhden ohjelmanumeron muistaakseni ehdimme kuunnella osittain kun olimme ensin kiertäneet lapsen kanssa ihailemassa Animeconiin tulijoiden cosseja.

Tällä kertaa en ehtinyt vänkäröinniltä, kuorolaululta ja Konnun myyntipöydän vuoroilta katsomaan mitään ohjelmaa, mutta viihdyin loistavasti. Olin jo ehtinyt unohtaa, miten valtavan hienoa onkaan olla omalta pieneltä osaltaan mukana tekemässä conia sen sijaan, että vain osallistuisi siihen. Nyt mietin jo, että jos onnistun löytämään Tampereelta jonkin kengännauhabudjettiin sopivan majoitusratkaisun, ilmoittaudun ilman muuta conivänkäriksi ensi vuonnakin.
 
Onko mitään parempaa kuin päivä ilman pakollisia menoja tai suunnitelmia? Koko päivä hujahti mukavasti ihan vain palautuessa kaikesta viikonlopun sosiaalisuudesta kokkaillen, laulellen, soitellen ja katsellen turhaa viihdettä youtubesta :D Kaiken lisäksi nyt illalla on suosikkisääni eli viileää ja sateista. Vähän outo kun olen. Täydellistä kupilliselle teetä.
 
Sain esseen palautettua, ja toinen suurempi ilonaihe on tämä uskomaton ympäröivä maisema. Viime yönä oli vähän hankala nukkua kun oli joku pikkumyteri (ei varmaan vielä mikään oikea myrsky ainakaan paikallisille) ja tuuli piti kunnon meteliä hormissa, välillä tuntui että talo tärisee kun tuulee niin saakelisti, olen siis Lofoottien eteläkärjessä Norjanmerelle päin. Ei kyllä erityisemmin huvittanut mennä ulos, katsoin lopulta hetken aikaa ikkunasta ja oli kyllä hurjan näköistä, sitten tungin korvatulpat korviin ja yritin jatkaa nukkumista.
 
Matkustin eilen Turkuun ihan vain osallistuakseni kuoroharjoituksiin - ja tutustuakseni vihdoin edes pikapikaa myös Tabikauppaan paikan päällä. Kauppa oli ihana, oli pankkitilini pelastus että minulla oli niin vähän aikaa etten oikeasti ehtinyt ostaa kuin muutamia kitsuke-tarvikkeita, jotka olin listannut jo ennalta. Myöhästyinkin treeneistä kymmenisen minuuttia, koska juna oli myöhässä mutta pidin silti pääni ja kurvasin Tabikaupan kautta. Ei kaduta yhtään.

Treenit olivat mainiot, lauloimme aika pienellä porukalla seurakuntatalon kappelissa, jossa oli hieno akustiikka. Harjoittelimme siis Turun Riverside Castle -kuoron ja meidän oman Another Castle -kuoromme Ropeconissa tapahtuvaa yhteiskeikkaa varten, joskin vain noin 2/3 keikalle tulijoista oli kyennyt venymään näihin yhteistreeneihin. Hyvältä kuulosti joka tapauksessa, joten tervetuloa kuuntelemaan sunnuntaina 31.7. klo 16.00, jos satutte olemaan Ropeconissa.
 
@Vohobitti , Tabikauppa on Turussa Sirkkalankadulla oleva Japanilaiseen ns. klassiseen kulttuuriin eli ruokaan, teehen ja kimonotaiteeseen keskittyvä kauppa. Kitsuke taas tarkoittaa kimonotaidetta, eli kykyä pukea japanilainen kimono päälleen. (Ainakin naisen kimonon pukeminen on kunnon taiteenlaji.) Ja kitsuketarvikkeet ovat apuvälineitä jotka auttavat kimonoa pysymään päällä tai koristelevat sitä lisää. Tarvikkeita on karkeasti kahdenlaisia: yhdenlaisia tarvikkeita ei ole tarkoitettu näkymään toisille ihmisille mutta ne suoristavat kimonoa. Toiset tarvikkeet taas näkyvät muille ja koristelevat kimonoa, mutta yhtä lailla auttavat kimonoa pysymään päällä.
 
Jatkokysymykseen vastaus on, että kaupan pitäjä työskentelee Turun yliopistossa Itä-Aasian kulttuurin ja politiikan puolella opettajana ja tutkijana. Kauppa on hänen sivuprojektinsa. 😊
 
Ei oikeastaan minun ilonaiheeni, mutta on silti. Faija näki tänään minivaelluksella naalin. Ihan oikean, elävän naalin. Sanoi sen pinkoneen tunturia pitkin ihmistä pakoon niin nopeasti kuin ketusta lähti. Olemme Abiskon lähettyvillä, ja ilmeisesti niitä täällä sitten elää, ja kuulemma paikalliset vievät niille koiranruokaa.
Toinen ilonaihe on/oli uskomaton viikko Lofooteilla. Ehkä maailman kauneinta seutua, valehtelematta. Kävin kolmetoista-asteisessa Norjanmeressä uimassa. Oikeastaan olin yllättynyt että vesi oli niinkin lämmintä. Vähän oli muilla turistella ihmettelemistä, sillä suurin osa pysytteli vain rannalla ottamassa aurinkoa tai kävi kahlaamassa ja äkkiä pois.
 
^ Onko Lofooteilla saunoja? Siellä vaikuttaisi olevan melko hyvät viilentelymahdollisuudet löylyjen välillä...
 
Varmaan on joillain, mutta meidän vuokramökissä ei ollut. Tosin ajaa saman asian kiivetä rinnettä repun kanssa.
 
Työmatka pyörällä on nyt (hetken vielä) pari kilometriä ja reitti kotoa kulkee ensin luonnon helmassa ja sitten asuntoalueen keskitse kaukana autoteistä. Sitten ison tien alikulkutunnelista suoraan työpaikan pihalle. Reitti on sen verran kiemurainen, että enhän minä sitä lyhintä kautta enää takaisin osannutkaan. Tänään aamulla katsoin vähän tarkemmin mistä iltapäivällä kuuluu kääntyä takaisin etten tee hervotonta ylimääräistä lenkkiä kuten eilen. :D (Hyvä kun kottiis ossaa mennä).
 
Ylös